صفر تا صد اخذ پذیرش تحصیلی بلژیک

بلژیک کشوری چند زبانه و چند فرهنگی می باشد که در شمال غربی اروپا واقع شده است. این کشور با داشتن استاندارد های بالای زندگی، کیفیت عالی آموزش و همچنین شرایط شغلی مناسب، محبوبیت زیادی در بین دانشجویان بین المللی به دست آورده است. بلژیک که یکی از مقرون به صرفه ترین مقاصد تحصیلی در اروپا است، خانه بیش از 40000 دانشجوی بین المللی می باشد. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی صفر تا صد اخذ پذیرش تحصیلی بلژیک بپردازیم. اگر شما نیز قصد دارید تحصیلات دانشگاهی خود را در کشور فوق العاده بلژیک تکمیل کنید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور بلژیک گردآوری شده است.

اخذ پذیرش تحصیلی بلژیک

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های بلژیک
  • مراحل اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های بلژیک
  • الزامات زبان جهت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های بلژیک
  • برترین دانشگاه های بلژیک
  • شهریه دانشگاه های بلژیک

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های بلژیک

متقاضیان تحصیل در بلژیک باید بتوانند با برآورده کردن شروط تعیین شده از سوی دانشگاه انتخابی خود در بلژیک، از آن دانشگاه پذیرش تحصیلی دریافت کنند. به عبارتی دیگر، دریافت نامه پذیرش از دانشگاه، از ملزومات اخذ ویزای تحصیلی بلژیک است. معمولا دانشگاه های بلژیک، شروط لازم جهت اعطای پذیرش تحصیلی به دانشجویان بین المللی را در وبسایت خود آورده اند. لذا توصیه می شود دانشجویان با مراجعه به وبسایت دانشگاه انتخابی خود در بلژیک، جزئیات شرایط را به علاوه شهریه دانشگاه و مهلت ارسال درخواست مطالعه نمایند.

شرایط دانشگاه های مختلف جهت اعطای پذیرش تحصیلی با توجه به نوع دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی دانشجویان متفاوت است. اما در حالت کلی، برخی از مهم ترین شرایط جهت اخذ پذیرش تحصیلی بلژیک عبارت اند از:

  • داشتن پاسپورت معتبر
  • ارائه ریزنمرات و معدل مقاطع قبلی
  • ارائه کلیه مدارک و سوابق تحصیلی
  • ارائه مدرک زبان
  • پرداخت هزینه درخواست
  • ارائه انگیزه نامه و توصیه نامه (در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری)
اخذ پذیرش تحصیلی بلژیک

مراحل اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های بلژیک

بسیاری از دانشجویان بین المللی پس از در نظر گرفتن هزینه های تحصیل، موقعیت جغرافیایی و تنوع شگفت انگیز فرهنگ ها و زبان ها در بلژیک، این کشور اروپایی را برای دنبال کردن تحصیلات دانشگاهی خود به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب می کنند. اگر شما نیز می خواهید در بلژیک تحصیل کنید، باید در مورد فرآیند اخذ پذیرش تحصیلی بلژیک بیشتر بدانید. ما در این قسمت، مهم ترین مراحل اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های بلژیک را برای شما آورده ایم.

  1. دانشگاه مناسب خود در بلژیک را پیدا کنید

اولین قدم برای اخذ پذیرش از یک دانشگاه در بلژیک، مطمئناً انتخاب دانشگاهی مناسب با شرایط دانشجویان است. دانشجویان باید هنگام انتخاب دانشگاه، به فاکتورهای مهمی مانند شهریه، زبان تحصیل و همچنین شهری که دانشگاه در آن قرار دارد دقت نمایند. توصیه می شود متقاضیان اخذ پذیرش تحصیلی بلژیک، برای افزایش شانس خود، بیش از یک دانشگاه را انتخاب نموده و درخواست خود را برای دانشگاه های انتخابی ارسال نمایند.

  1. مدارک تعیین شده از سوی دانشگاه را آماده کنید

متقاضیان باید کلیه مدارک تعیین شده از سوی دانشگاه را جمع آوری کرده و ترجمه نمایند. اخذ مدرک زبان با نمره مورد قبول دانشگاه نیز بسیار مهم است. معمولا آزمون زبان و نمره مورد قبول، در وبسایت دانشگاه های بلژیک آورده شده است. در حالت کلی، مدرک آیلتس آکادمیک، تافل iBT و یا PTE آکادمیک برای تحصیل به زبان انگلیسی پذیرفته می شود. در ضمن، توجه داشته باشید که برای تحصیل در برخی از رشته ها، شرکت در آزمون ورودی نیز لازم است.

  1. درخواست خود را برای دانشگاه ارسال کنید

متقاضیان اخذ پذیرش تحصیلی بلژیک حتما باید مهلت ارسال درخواست را از وبسایت دانشگاه انتخابی خود دریافت کنند. درخواست های خارج از موقع و دیرهنگام، پذیرفته نمی شوند. بهتر است درخواست خود را اوایل ماه مارچ ارسال نمایید.

  1. شهریه دانشگاه را پرداخت نمایید

معمولا پس از دریافت نامه تایید از دانشگاه، دانشجویان باید شهریه تعیین شده را پرداخت کنند و مدارک آن را برای دانشگاه ارسال نمایند.

  1. جهت اخذ ویزای تحصیلی بلژیک اقدام کنید

دانشجویان خارج اتحادیه اروپا باید برای تحصیل در بلژیک، ویزای نوع D دریافت کنند. از آنجاییکه ممکن است پردازش درخواست ویزا زمانبر باشد، توصیه می شود به محض دریافت نامه پذیرش از دانشگاه، درخواست خود را برای دریافت ویزای تحصیلی به سفارت یا کنسولگری بلژیک در محل خود ارسال کنید. پس از ارسال درخواست، زمان مصاحبه تعیین می گردد. در صورت قبولی در مصاحبه، شما می توانید با اخذ ویزا، وارد بلژیک شوید.

الزامات زبان جهت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های بلژیک

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های بلژیک می توانند به زبان های فرانسوی، آلمانی، هلندی و انگلیسی به تحصیل بپردازند. نمره زبان مورد قبول در هر یک از زبان های ذکر شده می تواند با توجه به رشته و مقطع تحصیلی دانشجویان متفاوت باشد. معمولا مدارک و نمرات مورد قبول در وبسایت دانشگاه های بلژیک موجود است. 

به طور کلی، متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی می توانند یکی از مدارک آیلتس آکادمیک با نمره حداقل 6، تافل iBT و یا PTE آکادمیک ارائه کنند. متقاضیان تحصیل به زبان فرانسوی نیز لازم است در آزمون DELF و یا DALF شرکت نموده و نمره قبولی دریافت کنند. به همین ترتیب، برای متقاضیان تحصیل به زبان آلمانی، شرکت در آزمون DSH و یا TestDaF و برای متقاضیان تحصیل به زبان هلندی، شرکت در آزمون Dutch NT2-II لازم است.

برترین دانشگاه های بلژیک

بلژیک دارای برخی از برترین دانشگاه های اروپا است و اکثرا دانشگاه های این کشور در رنکینگ جهانی، رتبه های برتر را کسب می کنند. در سال 2022، حدود 8 دانشگاه در بلژیک رتبه های زیر 500 را در رنکینگ جهانی به خود اختصاص داده اند. طیف وسیعی از رشته های تحصیلی در دانشگاه های بلژیک ارائه می شوند و دانشجویان امکان تحصیل به زبان انگلیسی را نیز خواهند داشت. در این قسمت، برخی از بهترین و محبوب ترین دانشگاه های بلژیک برای شما آورده شده است.

  • دانشگاه KU Leuven (رتبه 76 در رنکینگ QS)
  • دانشگاه Ghent (رتبه 143 در رنکینگ QS)
  • دانشگاه UCLouvain (رتبه 195 در رنکینگ QS)
  • دانشگاه Libre de Bruxelles (رتبه 210 در رنکینگ QS)
  • دانشگاه VUB بروکسل (رتبه 251 در رنکینگ QS)
  • دانشگاه Antwerp (رتبه 280 در رنکینگ QS)
  • دانشگاه Hasselt (رتبه 449 در رنکینگ QS)
  • دانشگاه Liège (رتبه 521 در رنکینگ QS)
شهریه دانشگاه های بلژیک

معمولاً دانشگاه های بلژیک در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، شهریه نسبتاً کمترید دارند. دانشجویانی که شهروند اتحادیه اروپا هستند حداکثر شهریه 835 یورو در سال پرداخت خواهند کرد.  میزان دقیق شهریه ها معمولا با توجه به نوع دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی دانشجویان متفاوت است. 

دانشجویان بین المللی غیر اروپایی نیز که ملزم به پرداخت شهریه هستند، بیش از 4175 یورو در سال پرداخت نخواهند کرد. بورسیه های تحصیلی بسیاری نیز در بلژیک ارائه می شوند و دانشجویان برتر که بتوانند بورسیه فول فاند دریافت کنند، از پرداخت شهریه معاف خواهند بود و می توانند به صورت رایگان در بلژیک تحصیل نمایند.

اخذ پذیرش تحصیلی بلژیک
سؤالات متداول
  • آیا اخذ پذیرش تحصیلی بلژیک بدون ارائه مدرک زبان ممکن است؟

بله. شما می توانید با ارائه آیلتس 5، پذیرش تحصیلی دریافت نموده و سپس با شرکت در دوره های زبان در بلژیک، مهارت خود را افزایش دهید و وارد دانشگاه شوید.

  • آیا شرکت در دوره های زبان در بلژیک رایگان است؟

خیر. شما باید برای شرکت در دوره های زبان شهریه پرداخت کنید.

  • آیا دانشجویان در بلژیک می توانند در حین تحصیل کار کنند؟

بله. دانشجویان در بلژیک مجاز می باشند تا سقف 20 ساعت در هفته به صورت پاره وقت کار کنند. در ضمن، در فصل تعطیلات امکان کار تمام وقت نیز وجود دارد.

  • تمکن مالی لازم برای اخذ ویزای تحصیلی بلژیک چقدر است؟

در حال حاضر حدود 670 یورو در ماه می باشد.

  • آیا می توان با تحصیل در بلژیک برای اعضای خانواده ویزا دریافت کرد؟

بله. معمولا امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال وجود دارد.

سخن پایانی

کشور بلژیک با داشتن کیفیت بالای زندگی، دانشگاه های برجسته، هزینه های مقرون به صرفه و امکان تحصیل به زبان انگلیسی، دانشجویان بین المللی را به خود جذب کرده است. متقاضیان تحصیل در بلژیک باید با اخذ پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه معتبر در این کشور، ویزای تحصیلی و مجوز اقامت دریافت کنند. ما در این مقاله به بررسی صفر تا صد اخذ پذیرش تحصیلی بلژیک پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور بلژیک را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *