آسان ترین راه اخذ اقامت سوئد

فرآیند اخذ اقامت سوئد نیز همانند سایر کشورها، با چالش هایی همراه است. در نتیجه، معمولا مهاجران به دنبال یافتن راهی آسان و در عین حال مطمئن برای مهاجرت به سوئد و دریافت اقامت آن هستند. حال اگرچه شرایط مهاجرت به این کشور فوق العاده اروپایی، می تواند برای هر فرد با هر نوع شرایط و هدف، متفاوت باشد، با این حال، ما می خواهیم در این مقاله، پس از معرفی روش های اخذ اقامت کشور سوئد به شما، راهکارهای عملی  و مفید ارائه نموده و به شما آسان ترین و سریع ترین راه مهاجرت به این کشور را معرفی کنیم. 

پس اگر شما نیز رویای زندگی در سوئد را در سر دارید اما نمی دانید از چه طریقی اقدام نموده و یا چه روشی مناسب شما است، خواندن این مقاله را از دست ندهید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط گروه مهاجرتی عالیان ویزا و از منابع معتبر و وبسایت های رسمی کشور سوئد برای شما مخاطب عزیز گردآوری شده است.

اخذ اقامت سوئد

عناوین و موضوعات این مقاله

دولت سوئد به منظور جذب مهاجران جهان، برخی روش های قانونی را تعیین نموده است تا متقاضیان بتوانند بر اساس شرایط خود و همچنین هدف خود از ورود به سوئد، یک روش را انتخاب کنند. ما در این قسمت، برخی از محبوب ترین این روش ها را به شما معرفی نموده و توضیحی مختصر درباره هر یک از این روش ها ارائه می کنیم. شما می توانید برای کسب اطلاعات دقیق تر، به وبسایت اداره مهاجرت سوئد مراجعه نموده و یا از طریق تماس با کارشناسان عالیان ویزا، جواب سوالات خود را در این زمینه دریافت کنید. 

برخی از پرطرفدارترین راه های اخذ اقامت سوئد عبارت اند از:

اخذ اقامت سوئد

1. تحصیل در سوئد

متقاضیان مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل میبایست پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور، نسبت به دریافت ویزای تحصیلی اقدام نمایند. دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه های سوئد، 6 ماه فرصت دارند جهت جستجوی کار در سوئد بمانند و در صورت دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در این کشور، قادر خواهند بود ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نموده و نسبت به اخذ اقامت سوئد اقدام نمایند. تحصیل در سوئد، یکی از پرمتقاضی ترین و محبوب ترین روش ها جهت اخذ اقامت این کشور میباشد. دلیل این امر آن است که در بین کشورهای اروپایی، سوئد جزو معدود کشورهایی میباشد که با شرکت در دوره دوره زبان، به همه اعضای خانواده و به طور همزمان، ویزا اعطا میکند. ما در بخش تحصیل در سوئد، در وبسایت عالیان ویزا، به شرح جزئیات این روش پرداخته ایم.

2. کار در سوئد

اولین شرط لازم برای کار در کشور سوئد و دریافت اقامت کاری این کشور، دریافت پیشنهاد شغلی یا همان جاب آفر، از یک کارفرما، قبل از ورود به این کشور میباشد. پس از دریافت پیشنهاد شغلی، میتوان با مراجعه به سفارت سوئد در کشور خود، درخواست ویزای کار نمود. افرادی که به طور مستمر، 5 سال در سوئد زندگی و کار کرده و همچنین مالیات پرداخت نمایند، میتوانند جهت اخذ اقامت دائم این کشور درخواست دهند. بر طبق آمار به دست آمده در سالهای 2021 و 2022، اکثر افرادی که وارد بازار کار در سوئد شده اند، ابتدا از طریق ویزای تحصیلی و یا دوره زبان به این کشور ورود نموده و ضمن طی نمودن دوره تحصیلی یا زبان خود به مصاحبه با کارفرما پرداخته و با دریافت پیشنهاد شغلی (جاب آفر)، اقامت خود را به اقامت کاری تبدیل نموده اند.

3. سرمایه گذاری در سوئد

شهروندان خارج از اتحادیه اروپا میتوانند از طریق دریافت ویزای سرمایه گذاری و خود اشتغالی در سوئد، اقامت  و حتی شهروندی این کشور را دریافت کنند. همچنین، متقاضی میتواند با خرید یک تجارت یا شرکت از پیش تاسیس شده (حداقل 50 درصد سهام) که مالک آن به هر دلیلی قصد فروش امتیاز خود را دارد، اقامت این کشور را به دست آورد. حداقل پول لازم برای سرمایه گذاری 100000 یورو (یا معادل آن به کرون سوئد) میباشد.

4. تولد در سوئد

در خصوص اخذ اقامت از طریق تولد، کشور ها از دو قانون خون و قانون خاک پیروی میکنند. بر طبق قانون کشور سوئد که مبنی بر خون میباشد، کودکی که یکی از والدین او تابعیت سوئد را داشته باشد، صرف نظر از اینکه در چه کشوری متولد شده باشد، میتواند تابعیت سوئد را دریافت کند. همچنین اگر یکی از والدین کودک که اکنون فوت شده است، قبل از مرگ اقامت سوئد را داشته باشد، به فرزند وی اقامت این کشور داده میشود. در کل، کودکانی که در سوئد به دنیا می آیند تابعیتی مشابه والدین دریافت می کنند. اگر والدین کودک شهروند کشوری خارج از اتحادیه اروپا باشند، باید برای اخذ ویزای اقامت کودک درخواست دهند.

5. ازدواج با یک شهروند سوئد

ازدواج با یک شهروند سوئد و یا فردی که اقامت دائم سوئد را داشته باشد، میتواند منجر به اخذ اقامت این کشور برای متقاضی گردد. شخص اصلی که دارای شهروندی و یا اقامت سوئد میباشد، باید مدارک تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی همسر خود را در سوئد ارائه دهد.

آسان ترین راه اخذ اقامت سوئد

بهترین روش مهاجرت به سوئد و اخذ اقامت این کشور، کاملا به شرایط متقاضیان وابسته است. در برخی شرایط، افراد از تمکن مالی بالایی برخوردار بوده و میتوانند در زمینه های تجاری در سوئد سرمایه گذاری کرده و اقامت این کشور را به دست آورند در حالیکه شرایط برخی دیگر از افراد متفاوت بوده و صرفا قادر خواهند بود در این کشور به تحصیل بپردازند و از سایر روشها جهت اخذ اقامت کشور سوئد بهره ببرند. به طور کلی و با در نظر گرفتن شرایط افراد متقاضی، همه راه های قانونی مهاجرت به سوئد، میتوانند گزینه مناسبی جهت اخذ اقامت این کشور باشد. 

آنچه در قسمت بالا به آن اشاره شد، شامل کلیه راه های قانونی مهاجرت به سوئد و دریافت اقامت این کشور میباشد اما بر اساس آمار، تحصیل و سرمایه گذاری در کشور سوئد، دو روش پرمتقاضی جهت اخذ اقامت سوئد میباشند و باز هم از آن بین، تحصیل در سوئد، آسان ترین راه اخذ اقامت این کشور است. زیرا متقاضیان میتوانند تنها با داشتن نمره آیلتس 5 یا 5/5 و در بعضی موارد خاص، حتی بدون مدرک زبان و با گذراندن دوره زبان انگلیسی در سوئد، اقامت این کشور را به دست آورند.

بیشتر بخوانیم : نحوه اخذ ویزای همراه سوئد  

نکته قابل توجه آن است که در این روش، متقاضی اصلی میتواند به همراه خانواده خود، یعنی همسر و فرزندان زیر 18 سال، به سوئد سفر کرده و صرف نظر از تعداد اعضای خانواده، همزمان و فقط جهت گذراندن دوره زبان، اقامت سوئد را کسب نمایند. همین امر باعث میشود متقاضیان بتوانند در مقاطع بعدی تحصیل کرده و یا مستقیما وارد بازار کار شوند. در روش سرمایه گذاری نیز، متقاضیان میتوانند با ارائه یک طرح تجاری و یا بیزنس پلن که مورد تایید دولت سوئد بوده و اثبات شود که برای این کشور سودآوری دارد، و همچنین از طریق خرید یک شرکت از پیش تاسیس شده، اقدام به سرمایه گذاری در سوئد نمایند. 

پس از 5 سال کار و زندگی متوالی در سوئد و پرداخت مالیات، سرمایه گذاران میتوانند درخواست اخذ اقامت دائم دهند. متقاضیان میتوانند برای بررسی دقیق تر شرایط و هزینه های سرمایه گذاری و خرید بیزنس در سوئد، با متخصصان و کارشناسان گروه عالیان ویزا در تماس باشند و یا با مراجعه به وبسایت رسمی اداره مهاجرت سوئد، شخصا شرایط را مطالعه بفرمایند.

migrationsverket.se/English/Private-individuals/Working-in-Sweden/Self-employment.html

شرایط اخذ اقامت دائم سوئد

شهروندان کشوری خارج از اتحادیه اروپا که به مدت پنج سال به طور مداوم در سوئد زندگی کرده اند، میتوانند جهت اخذ اقامت دائم سوئد درخواست دهند. داشتن اقامت دائم به این معنی است که دارندگان آن از حقوق خاصی همانند یک شهروند اتحادیه اروپا برخوردار بوده و احتمال بیشتری وجود دارد که بتوانند در یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا کار کرده، تحصیل کنند و یا کسب و کار خود را راه اندازی نمایند. جهت اخذ اقامت دائم سوئد، باید:

  • پنج سال به طور مداوم در سوئد زندگی کرده باشید
  • در طی پنج سال گذشته، دارای مجوز اقامت قانونی در سوئد بوده باشید
  • بتوانید به لحاظ مالی از خود و خانواده خود حمایت کنید
اخذ اقامت سوئد

توصیه میشود جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط اخذ اقامت دائم سوئد، به وبسایت رسمی اداره مهاجرت این کشور مراجعه کرده و یا با کارشناسان گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایید.

سؤالات متداول

  • آیا امکان اخذ اقامت دائم سوئد برای اعضای خانواده نیز وجود دارد؟

اقامت دائم سوئد، صرفا به دلیل آنکه شما دارای آن می باشید، به اعضای خانواده شما اعطا نمی شود. برای اینکه اعضای خانواده شما نیز اقامت دائم دریافت کنند، باید پنج سال در سوئد زندگی کرده باشند. این امر در مورد همه اعضای خانواده از جمله کودکان صدق می کند.

  • آیا با دریافت اقامت کاری سوئد می توانیم برای اعضای خانواده نیز اقامت دریافت کنیم؟

بله. در این روش، دریافت اقامت سوئد برای همسر و فرزندان زیر 18 سال، ممکن است.

  • اخذ اقامت سوئد از طریق خرید ملک ممکن است؟

خیر. سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در سوئد، منجر به اخذ اقامت سوئد نمی شود.

  • آیا ویزای سوئد از نوع شنگن است؟

بله. دارندگان ویزای شنگن سوئد می توانند بدون نیاز به اخذ ویزا، به کلیه کشورهای شنگن سفر کنند.

  • چگونه می توانیم پس از فارغ التحصیلی در سوئد کار پیدا کنیم؟

معمولا دارندگان اقامت تحصیلی سوئد، یک سال پس از فارغ التحصیلی فرصت دارند تا در سوئد بمانند و به دنبال کار باشند. برخی دانشگاه های سوئد دارای دپارتمان کاریابی هستند. وب سایت های کاریابی متعددی نیز برای یافتن شغل در سوئد وجود دارد.

  • مهم ترین مدارک لازم جهت اخذ اقامت دائم سوئد چیست؟

برخی از مهمترین مدارک لازم عبارتند از: اسکن پاسپورت شما، اسنادی که نشان می دهد چگونه و از چه منبعی از خود و خانواده خود در سوئد حمایت مالی می کنید (به عنوان مثال، قراردادهای اجاره و یا قراردادهای خرید ملک ، یا پرینت حساب بانکی)، مدارک مربوط به پرداخت مالیات، مدارک مربوط به عدم ارتکاب جرم و غیره.

سخن پایانی

برای اخذ اقامت سوئد راه های مختلفی وجود دارد که از آن بین، تحصیل، کار و سرمایه گذاری در سوئد، جزو محبوب ترین روش ها هستند. حال از میان روش های تعیین شده جهت مهاجرت به سوئد، تحصیل و سرمایه گذاری در این کشور، جزو آسان ترین روش ها هستند و در مدت زمان کوتاه تری نیز به نتیجه می رسند. با این حال، انتخاب بهترین و یا آسان ترین راه برای دریافت اقامت سوئد، باید با توجه به شرایط متقاضیان و اهدافی که قصد دارند در سوئد دنبال کنند صورت بگیرد. در واقع، ممکن است در حالیکه تحصیل در سوئد برای یک فرد بسیار مناسب است، فرد دیگری به دلیل نداشتن رزومه و یا مدرک زبان، روش سرمایه گذاری را انتخاب کند. پس بررسی تخصصی شرایط متقاضی بسیار مهم بوده و باید در اولویت قرار گیرد.

کارشناسان، مشاوران و وکلای مجرب گروه عالیان ویزا همواره به دنبال ارائه جدیدترین قوانین مهاجرتی به متقاضیان عزیز هستند. گروه مهاجرتی عالیان ویزا، فقط به ورود متقاضیان به سوئد نمی اندیشد، بلکه هدف ما، پیشرفت و موفقیت متقاضیان در کشور مقصد است. پس اگر شما هم به دنبال زندگی بهتر هستید، فرصت را از دست ندهید و همین حالا فرم ارزیابی موجود در وب سایت ما را تکمیل کنید تا با شما تماس گرفته شود. شما می توانید با شماره های موسسه نیز تماس حاصل نموده و یا سوالات خود را در واتس اپ ارسال کنید. تحقق رویای شما در اروپا، تخصص ماست. منتظر شما هستیم.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *