نکات کلیدی اقامت سرمایه گذاری در برزیل

کشور برزیل فرصتی را برای تمامی سرمایه گذاران خارجی فراهم آورده است تا بتوانند با دریافت ویزای سرمایه گذاری، اقامت سرمایه گذاری در برزیل را نیز به دست آورند. دریافت ویزای سرمایه گذاری برزیل به شهروندان خارجی این اجازه را می دهد تا بتوانند به طور بلند مدت در برزیل زندگی و کار کنند. پس از دریافت ویزای سرمایه ‌گذاری، می‌ توانید برای افتتاح یک کسب و کار در برزیل، خرید املاک و مستغلات برزیل و معامله سهام اقدام کنید و یاحتی می‌ توانید یک حساب پس ‌انداز در این کشور افتتاح کنید. در این مقاله، آنچه را که برای دریافت ویزای سرمایه گذاری برزیل باید بدانید را بررسی خواهیم کرد. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور برزیل گردآوری شده است.

اقامت سرمایه گذاری در برزیل

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • آنچه در مورد اقامت سرمایه گذاری در برزیل باید بدانید
  • ویزای سرمایه گذاری کشور برزیل
  • مدارک مورد نیاز برای سرمایه گذاری در کشور برزیل
  • الزامات و محدودیت های ویزای سرمایه گذار برزیل

آنچه در مورد اقامت سرمایه گذاری در برزیل باید بدانید

برزیل علاوه بر اینکه یک مقصد توریستی محبوب برای بسیاری از افراد سراسر جهان به شمار می آید، با اجرایی شدن قانون مهاجرت (قانون 13.445/2017) و دسته بندی ویزاها و مجوزهای اقامت صورت گرفته برای سرمایه گذاران نیز جذاب تر شده است و جزو مقاصد بین المللی برای سرمایه گذاری شناخته می شود. طبق این قانون دستورالعمل های جدیدی به خصوص برای سرمایه گذاران فردی تنظیم شده است.

همچنین قوانین مربوط به اقامت به ویژه اقامت دائم و متعاقب آن قوانین مربوط به اخذ شهروندی برزیل، برای افرادی که به دنبال سرمایه گذاری در این کشور بودند آسان تر شده است. سرمایه گذارانی که قصد تجارت در بازارهای کشور برزیل را دارند و می خواهند از این طرق اقامت بلند مدت خود را نیز در این کشور اخذ کنند، نیاز به اثبات برخورداری از حداقل R$500,000.00 (500.000 دلار) یا بیشتر را دارند. علاوه بر این، ارائه طرح سرمایه گذاری یا بیزینس مدل نیز الزامی است. بر طبق این قانون، هدف اصلی اعطا ویزا و اقامت سرمایه گذاری در برزیل ، پتانسیل ایجاد شغل یا درآمدی است که سرمایه گذار می تواند در کشور برزیل داشته باشد.

اقامت سرمایه گذاری در برزیل

متقاضیان این فرصت را دارند تا با سرمایه گذاری در زمینه های مختلفی از علم و فناوری، تحقیقات پایه یا کاربردی و یا ایجاد مشاغل و استخدام برزیلی ها، اقامت سرمایه گذاری در برزیل را دریافت نمایند. باید در نظر داشته باشید که سرمایه گذاری با مبالغی کمتر از 150.000 دلار امکان پذیر نمی باشد و علاوه بر این، سرمایه گذارانی که قصد ایجاد کسب و کار در برزیل را دارند باید برخی از الزامات دولت برزیل را نیز برآورده کند که عبارت اند از :

الف) محصول، فرآیند یا خدماتی که در بازار معرفی می کنید و فعالیت اصلی شرکت شما را تشکیل می دهند باید اصالت و تازگی داشته باشند.

ب) دامنه میزان نفوذ محصول، فرآیند یا خدماتی که قرار است در بازار معرفی شود باید به طور دقیق مورد بررسی قرار بگیرند.

ج) پتانسیل ایجاد ارزش برای محصول، فرآیند یا خدماتی که در بازار معرفی می شود نیز باید در بازار برزیل مورد سنجش قرار بگیرد.

ویزای سرمایه گذاری کشور برزیل

بر اساس قانون Resolução Normativa No 28 دولت برزیل به اتباع خارجی که دارای اثبات تمکن مالی هستند و قصد سرمایه گذاری مستقیم در برزیل را دارند، ویزای دائمی (VIPER) ارائه می دهد.

ویزای سرمایه گذاری مستلزم سرمایه گذاری به میزان تعیین شده توسط وزارت کار است. این مبلغ معمولاً حدود 500,000 دلار برای یک سرمایه گذار شخصی است و اگر از طریق یک شخص حقوقی برزیلی قصد سرمایه گذاری داشته باشید مبلغ آن برابر حدود 600,000 دلار خواهد بود. سرمایه‌گذاری 150000 دلاری در حوزه‌های فناوری یا تحقیقاتی یا استخدام 10 کارمند برزیلی در یک کسب و کار یا شرکت نیز در برخی موارد با رعایت پیش نیازها امکان پذیر است. هیچ الزام ثابتی در مورد اینکه سرمایه گذاری در چه زمینه هایی باید انجام شود، وجود ندارد و سرمایه گذاران این امکان را دارند تا در هر زمینه ای از جمله املاک، سهام و یا راه اندازی یک تجارت سرمایه گذاری کنند و اقدام به اخذ ویزای برزیل نمایند.

ویزای سرمایه گذاری ظرف سومین سال پس از صدور قابل بازنگری و تمدید خواهند بود. فرآیند سرمایه گذاری معمولاً شامل ایجاد یک حساب بانکی در کشور برزیل، انتقال وجوه و ارائه یک طرح سرمایه گذاری یا کسب و کار به وزارت کار است. پس از تائید طرح سرمایه گذاری و اثبات تمکن مالی، شما واجد شرایط اقامت سرمایه گذاری در برزیل خواهید بود. در ادامه به برخی از الزامات مورد نیاز برای ایجاد یک کسب و کار و یا سرمایه گذاری در کشور برزیل خواهیم پرداخت :

  • ارائه طرح کسب و کار / سرمایه گذاری
  • مجوز وزارت کار و اشتغال
  • ثبت سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) در بانک مرکزی برزیل یا ارائه قرارداد صادر شده توسط بانکی که سرمایه گذاری را دریافت می کند (SISBACEN).
  • اساسنامه شرکت حقوقی برزیلی شما که سرمایه گذاری را دریافت کرده است (در صورت وجود)
  • تائید پرداخت مالیات مهاجرت فردی
  • عدم سوء پیشینه کیفری
  • کلیه مدارک غیر برزیلی باید توسط مقامات ذیصلاح در کشور مبدأ و کنسولگری برزیل تائید شود و سپس توسط مترجم برزیلی معتبر در برزیل ترجمه شود

در نظر داشته باشید، اخذ اقامت سرمایه گذاری در برزیل به طور رسمی برای هیچ ملیتی محدودیت ندارد و همه افراد می توانند اقدام به سرمایه گذاری در این کشور نمایند. همچنین، تابعیت دوگانه نیز در برزیل به رسمیت شناخته شده است و بنابراین، برای اینکه شهروند برزیل شوید، ملزم به صرف نظر از ملیت قبلی خود نیستید.

مدارک مورد نیاز برای سرمایه گذاری در کشور برزیل

ویزای دائم (VIPER) در برزیل به شهروندانی اعطا می شود که قصد دارند بیش از 2 سال در این کشور زندگی کنند. از جمله افرادی که واجد شرایط اخذ ویزای بلند مدت برزیل هستند می توان به افرادی اشاره کرد که با یک شهروند برزیلی یا مقیم دائم ازدواج کرده اند، افراد بازنشسته ای که مستمری عادی دریافت می کنند، کارمندان یا اساتید واجد شرایط، دانشمندان یا محققان یا مدیران، سرمایه گذاران یا مدیران شرکت های واقع در ZPE (منطقه تجارت آزاد)، سرمایه گذاران و یا افرادی که عضو یک نظم مذهبی هستند.

ا ویزای دائمی به ساکنین اجازه می دهد تا به طور نامحدود در برزیل زندگی و کار کنند و اقامت سرمایه گذاری در برزیل را برای سرمایه گذاران فراهم می آورد، اما ظرف سومین سال پس از صدور آن باید تحت بازنگری قرار بگیرد.

پس از 4 سال داشتن ویزای دائم، فرد متقاضی می تواند برای شهروندی اقدام کند. تابعیت کشور برزیل در صورتی اعطا می شود که فرد متقاضی به طور مداوم در کشور اقامت داشته باشد و در کشور فعالیت داشته باشد، مهارت های پرتغالی قابل قبولی داشته باشد و از فرهنگ و تاریخ آن کشور آگاهی داشته باشد. همچنین در صورتی که فرد متقاضی با یک شهروند برزیلی ازدواج کرده باشد، زمان اخذ شهروندی ممکن است کوتاه شود.

از جمله مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای بلند مدت برزیل عبارت اند از :

  • اصل گواهی ترخیص پلیس
  • اصل و فتوکپی پاسپورت
  • رزومه
  • اصل یا کپی گواهی شده شناسنامه (در صورت وجود)
  • اصل یا کپی گواهی ازدواج (در صورت وجود)
  • گواهینامه های حرفه ای و تحصیلی
  • مدارک نشانی محل سکونت
  • صورت حساب بانک
  • کپی تائید شده از اسناد مجوز کسب و کار یا شرکت (در صورت وجود)
  • طرح کسب و کار
  • دو قطعه عکس در اندازه پاسپورت

الزامات و محدودیت های ویزای سرمایه گذار برزیل

با دریافت ویزای بلند مدت و سرمایه گذاری در یکی از صنایع برزیل، وضعیت اقامت شما دائمی خواهد بود، بنابراین تا زمانی که سرمایه گذاری خود را در این کشور حفظ کنید، می توانید در برزیل زندگی و کار کنید. همچنین می توانید پس از 4 سال در موارد عادی و 13 سال در موارد خاص برای شهروندی برزیل اقدام کنید.

اولین تمدید مجوز اقامت برزیل، باید بعد از 3 سال صورت بگیرد که ممکن است حدود 90 روز به طول بی انجامد. در طول مدت اقامت خود، این امکان را دارید تا برای سفر از کشور خارج شوید، با این حال، خروج شما نباید بیش از 6 ماه زمان ببرد. علاوه بر این، شما می توانید پس از دریافت ویزای سرمایه گذاری خود، خانواده خود را به برزیل بیاورید و برای حفظ وضعیت اقامت دائم با ویزای سرمایه گذاری خود، باید هر 2 سال یک بار به برزیل سفر کنید.

اقامت سرمایه گذاری در برزیل
سؤالات متداول
  • چگونه می توان شهروندی کشور برزیل را دریافت کرد؟

اگر حداقل 4 سال تحت مجوز اقامت دائم در این کشور زندگی کنید، می توانید تابعیت برزیل را دریافت کنید. اما اگر با یک شهروند برزیلی ازدواج کرده اید یا فرزندان برزیلی دارید، این 4 سال به یک سال کاهش پیدا می کند.

  • اقامت سرمایه گذاری در برزیل چقدر است؟

برای درخواست ویزای سرمایه گذاری برزیل شما باید R$700,000.00 برای املاک واقع در منطقه شمال یا شمال شرق کشور یا R$1,000,000 برای املاک واقع در مناطق دیگر سرمایه داشته باشید.

  • آیا خارجی ها می توانند در برزیل حساب بانکی باز کنند؟

شرط اولیه برای افتتاح حساب بانکی در برزیل، داشتن مجوز اقامت است، پس از آن می توانید برای افتتاح حساب بانکی درخواست دهید.

  • آیا برزیل ویزای طلایی دارد؟

یکی از روش هایی که می توانید از طریق آن در کشور برزیل سرمایه گذاری نمایید، کسب ویزای سرمایه گذاری یا گلدن ویزای برزیل است که به شما حق اقامت دائم در این کشور را نیز می دهد.

  • آیا پاسپورت کشور برزیل از اعتبار خوبی برخوردار است؟

پاسپورت برزیل در حال حاضر در رتبه 21 رتبه بندی پاسپورت های دنیا قرار دارد و دسترسی بدون ویزا به 170 کشور را فراهم می کند.

سخن پایانی

کشور برزیل، در سال های اخیر پیشرفت های چشمگیری را در اقتصاد و صنعت کسب کرده است و همین امر باعث شده تا به یکی از مقاصد محبوب برای سرمایه گذاران سراسر جهان تبدیل شود. در این مقاله با نحوه اخذ اقامت سرمایه گذاری در برزیل و پیش نیازهای آن آشنا شدیم و امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی و کاری برزیل را به شما عزیزان ارائه می‌کند. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل کنید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *