راه های سرمایه گذاری در برزیل

علی رغم آشفتگی های اقتصادی که در سال های اخیر در سراسر دنیا به وجود آمده است و بسیاری از کشورها از نظر اقتصادی دچار بحران شدند، سرمایه‌گذاری‌های سهام خصوصی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر در برزیل تنها در نیمه اول سال 2022 بیش از 13 درصد رشد داشته است. از همین رو، برزیل با چشم انداز سیاسی و اقتصادی باثبات، همراه با کاهش ارزش پول و دور شدن سرمایه گذاران از سایر بازارهای نوظهور، هدف اصلی سرمایه گذاری در سال 2023 است. این کشور اکنون یک مقصد عالی برای سرمایه گذاری به شمار می آید. روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در برزیل وجود دارد که در ادامه این مقاله قصد داریم آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور برزیل گردآوری شده است.

سرمایه گذاری در برزیل

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • آشنایی با روش های سرمایه گذاری در برزیل
  • 5 صنعت برتر برزیل برای سرمایه گذاری
  • سرمایه گذاری با جریان درآمد قابل پیش بینی در کشور برزیل
  • سرمایه گذاری در بازار بورس برزیل
  • سرمایه گذاری در بازار املاک و مستغلات برزیل
  • سرمایه گذاری در زیرساخت های برزیل

آشنایی با روش های سرمایه گذاری در برزیل

کشور برزیل دارای یکی از سریع ترین، پویاترین و متنوع ترین بازارهای نو ظهور است و سرمایه گذاری بر روی املاک، زمین و مستغلات در این کشور در سال های اخیر از محبوبیت بسیاری در بین علاقمندان سراسر جهان برخوردار شده است.  برزیل به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان کالاهای کشاورزی در جهان، کشوری پیشرو در انرژی‌های تجدیدپذیر و با دارا بودن یک سیستم اقتصادی باثبات و اقتصاد بزرگ و رو به رشد به همراه حمایت های بسیاری که از دولت خود دریافت می کند، یک مقصد عالی برای سرمایه گذاران خارجی به شمار می آید.

این کشور بزرگ‌ترین اقتصاد آمریکای لاتین و نهمین اقتصاد بزرگ در جهان است و از نظر منابع طبیعی از جمله نفت و گاز کشوری غنی به شمار می آید. دولت برزیل در سال های اخیر شرایط مناسبی را فراهم آورده است تا سرمایه گذاران بین المللی بتوانند با سهولت بیشتری اقدام به سرمایه گذاری در این کشور نمایند. اگرچه در برخی موارد ممکن است سرمایه گذاری در این کشور آسان نباشد، اما زمینه گسترده ای برای پیشرفت و افزایش سرمایه را در اختیار سرمایه داران خارجی قرار می دهد.

سرمایه گذاری در برزیل

5‌صنعت برتر برزیل برای سرمایه‌گذاری

کشور برزیل، در سال های گذشته تلاش هایی را برای آزادسازی اقتصاد و ساده کردن فرآیندهای پیچیده سرمایه گذاری در بخش های مختلف این کشور، انجام داده است. برزیل به آرامی اما به صورت پیوسته در حال ایجاد شرایطی مطلوب برای سرمایه گذاران خارجی است و سرمایه گذاری در برزیل اکنون بسیار ساده تر و جذاب تر از گذشته به نظر می رسد. سرمایه گذارانی که علاقه‌مند به انجام تجارت در برزیل هستند، باید پنج صنعت انعطاف پذیر این کشور را زیر نظر داشته باشند. این صنایع عبارت اند از :

  1. نفت و گاز

برزیل یکی از بازیگران اصلی در بخش نفت و گاز است و دومین ذخایر اثبات شده نفت در قاره آمریکا را دارد.

  1. تجارت کشاورزی

یکی دیگر از ارکان اقتصاد برزیل، بخش کشاورزی است. این کشور لاستیک، کاکائو، گاو، تنباکو، نیشکر، و طیف گسترده ای از میوه ها و سبزیجات تولید می کند.

  1. خودروسازی

بخش تولید خودرو یکی دیگر از موتورهای اقتصاد برزیل است. شرکت هایی مانند تویوتا، فورد، مرسدس بنز، کرایسلر و هیوندای (از جمله دیگر) در این کشور آمریکای جنوبی تاسیسات تولیدی دارند.

  1. تولید منسوجات و پوشاک

بخش نساجی کشور 63 میلیارد دلار ارزش دارد و شامل 30000 شرکت با تولید سالانه 9.5 میلیون پوشاک است. این بخش همچنین از نظر اشتغال دومین بخش بزرگ برزیل است.

  1. انرژی های تجدید پذیر

برزیل سومین تولیدکننده بزرگ برق در نیمکره غربی است. انرژی های تجدیدپذیر 45 درصد از تقاضای انرژی برزیل را تشکیل می دهد که عمدتاً از طریق سدهای برق آبی، سوخت های زیستی و زباله، انرژی بادی و خورشیدی تولید می شوند.

سرمایه گذاری با جریان درآمد قابل پیش بینی در کشور برزیل

سرمایه گذاری در اوراق قرضه برزیل نیز یکی از روش های مطمئن سرمایه گذاری در این کشور است.  به بیان ساده، اوراق قرضه وامی است که شما به دولت یا یک شرکت می دهید و مؤسسه یا شرکت دولتی از این وام برای تأمین مالی عملیات خود استفاده می کند و در ازای آن، سود وام را به شما (سرمایه گذار) می پردازد. سود معمولاً دو بار در سال پرداخت می شود. اگر اوراق قرضه تا سررسید نگه داشته شود (زمانی که وام گیرنده باید کل مبلغ یا اصل آن را به سرمایه ‌گذار بازپرداخت کند)، می‌توانید سرمایه‌گذاری کامل خود را به اضافه سود بازپرداخت کنید. بنابراین، اوراق قرضه روشی مطمئن و پایدار برای سرمایه‌گذاری ارائه می‌کند و به شما امکان می‌دهد سرمایه خود را حفظ کنید.

برزیل انواع مختلفی از اوراق قرضه را از موسسات دولتی و شرکت ها صادر می کند و بنابراین، به شما این آزادی را می دهد که پول خود را در جایی که احساس راحتی می کنید قرار دهید. تمام اوراق قرضه دولتی برزیل و بسیاری از اوراق قرضه شرکتی آن به دلار آمریکا نگهداری می شود، این امر ریسک سرمایه گذاری را کاهش می دهد.

سرمایه گذاری در بازار بورس برزیل

همان‌طور که اشاره کردیم راه های متنوعی برای سرمایه گذاری در برزیل وجود دارد که می توانید بر اساس مقدار ریسکی که می خواهید متحمل شوید، بهترین آن‌ها را انتخاب کنید. سرمایه گذاری در بازار بورس برزیل نیز یکی از روش های ریسکی و با بازده بالا است که می توانید سرمایه خود را در آن قرار دهید. برزیل دارای یکی از قوی ترین و متنوع ترین بازارهای سهام در آمریکای لاتین است اخیراً و با چند IPO بزرگ وارد بازار شده است. سرمایه گذاری در خارج از کشور یک راه عالی برای تنوع بخشیدن به پرتفوی شما است.

در ادامه برخی از مزایا و سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار برزیل را بررسی خواهیم کرد :

  • ارزش گذاری ها

بازار صعودی آمریکا باعث می شود که بسیاری از شرکت ها در مقایسه با شرکت های برزیلی بیش از حد ارزش گذاری شوند. این بدان معناست که به‌طور متوسط، برای بازده‌های کوچک‌تر، قیمت‌های بالاتری می‌پردازید. به عنوان مثال، نسبت کلی قیمت به درآمد (P/E) در ایالات متحده در حال حاضر 34.5 است. در مقابل، در برزیل، نسبت P/E برابر با 6.99 است.

  • رشد

در بازارهای نوظهور مانند برزیل، رشد سریع سهام ها به معنای رشد سرمایه در پرتفوی شما است.

  • تنوع بخشی

بازار سهام آمریکا به شدت بر روی شرکت های فناوری متمرکز است. اما با سرمایه گذاری در برزیل، می توانید در بخش های مختلف سرمایه گذاری کنید.

سرمایه گذاری در بازار املاک و مستغلات برزیل

بازار برزیل طیف گسترده ای از فرصت های باورنکردنی و مشوق هایی از جمله نرخ ارز مطلوب و نرخ بهره پایین را برای سرمایه گذاران خارجی املاک و مستغلات ارائه می دهد. با نگاهی به سیستم پس ‌انداز و وام برزیل (SBPE) که مسکن ‌های مسکونی با استاندارد متوسط و بالا را تامین مالی می ‌کند، می‌توان شاهد رشد 40.3 درصدی این بخش در بین سال ‌های 2020 تا 2021 باشیم.

با توجه به نرخ مطلوب ارز سایر عوامل تأثیرگذار مانند بهبودی های پس از ویروس کرونا، کارشناسان انتظار دارند که شاهد رشد مستمر در بازار املاک مسکونی باشیم و پیش‌بینی می‌شود مسکن برزیل در سال آینده رشد 14 درصدی داشته باشد. از جمله املاک و مستغلاتی که شهروندان خارجی امکان سرمایه گذاری در آنها را دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. املاک مسکونی لوکس
  2. املاک و مستغلات محلی
  3. توسعه مسکن در مقیاس بزرگ
  4. آپارتمان سازی
سرمایه گذاری در برزیل
سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های برزیل

یکی دیگر از فرصت های هیجان انگیز برای خارجی هایی که می خواهند در برزیل سرمایه گذاری کنند در بخش زیرساخت ها نهفته است. دولت برزیل تعداد زیادی پروژه زیرساختی بزرگ را به عنوان بخشی از تلاش های برای بهبودی اقتصادی پس از COVID، اجرا کرده است.

این پروژه‌ها که شامل ساخت بنادر، فرودگاه‌ها، جاده‌ها، سرویس‌های بهداشتی، پارک‌های ملی و غیره است و مطمئناً سرمایه‌گذاران بین‌المللی زیادی را به خود جذب می‌کند و انتظار می‌رود ۶۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم و ۲۱۸.۷ میلیون شغل به ارمغان بیاورد.

علاوه بر این فرصت ها، دولت مشوق های ویژه ای را به امید جذب سرمایه گذاران بیشتر ارائه می دهد. این مشوق ها شامل معافیت های مالیاتی و همچنین امنیت در برابر هرگونه نوسان در نرخ ارز می شود.

برخی از پروژه‌های زیرساختی دولت فدرال برزیل به شرح زیر هستند :

  • راه‌آهن شمال-جنوب که Itaqui را در Maranhão به Anápolis در Goias متصل می‌کند
  • راه‌آهن شمالی کویابا (فرونورته)، که بخشی از راه‌آهن ترنس‌نوردستین است.
  • گسترش راه‌آهن کاراخاس که پل ریو سائو فرانسیسکو را می‌گذراند
  • تکمیل بزرگراه کویابا-سانتارم و افزودن دسترسی به بندر میریتیتوبا
  • 2000 آژانس جدید CEF (Caixa Economica Federal)
  • 5000 سرمایه گذاری در زیرساخت های بهداشت و آموزش
  • 5 میلیون سرپناه و اقامتگاه جدید
  • چندین ایستگاه مترو در سامپا
  • هزاران مایل فاضلاب و انتقال آب
  • صدها خاکریز بهداشتی
  • ایستگاه های جدید دفع و بازیافت زباله
سؤالات متداول
  • بهترین سرمایه گذاری در برزیل چیست؟

برخی از بهترین صنایع برای سرمایه گذاری در برزیل عبارت اند از :

– انرژی مبتنی بر منابع تجدیدپذیر

– اوراق قرضه برزیل

– بورس برزیل

– املاک و مستغلات

– زیرساخت

– تجارت کشاورزی

– بازار گاز نفت

  • چه فرصت های سرمایه گذاری در برزیل وجود دارد؟

کسانی که علاقه‌مند به سرمایه گذاری و انجام تجارت در برزیل هستند باید بخش های زیر را به دقت زیر نظر داشته باشند:

– نفت

– تولیدات کشاورزی

– خودروسازی

– تولید پوشاک و نساجی

– انرژی تجدید پذیر

  • آیا برزیل کشور خوبی برای سرمایه گذاری است؟

برزیل یکی از بهترین مکان ها برای سرمایه گذاری در جهان در نظر گرفته می شود. ثبات سیاسی و اقتصادی، زیرساخت های قوی، صنعت ردشگری پررونق و بازاری متنوع از جمله مزایای سرمایه گذاری در این کشور به شمار می آیند.

  • برزیل بزرگ‌ترین منبع درآمد چیست؟

بخش خدمات بزرگ‌ترین بخش در برزیل است که تقریباً 65 درصد در تولید ناخالص داخلی آن مشارکت دارد.

  • در حال حاضر چه کسب و کارهایی در برزیل رونق دارند؟

فین‌تک، آگروتک، بازارها یا تجارت دیجیتال برخی از بخش‌هایی هستند که بیشترین رشد را در اکوسیستم برزیل دارند.

سخن پایانی

کشور برزیل می تواند مقصدی عالی برای سرمایه گذاری بلند مدت و سود ده به شمار بیاید. خرید اروراق قرضه دولتی، خرید ملک و سهام هتل از روش های سرمایه گذاری در این کشور می باشد. در این مقاله با راه های سرمایه گذاری در برزیل آشنا شدیم و امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی و کاری برزیل را به شما عزیزان ارائه می‌کند. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل کنید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *