تحصیل داروسازی در آلمان به زبان انگلیسی

تحصیل در رشته داروسازی یک رویا برای بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان است. کسانی که آلمان را به عنوان مقصد تحصیلی خود در رشته داروسازی انتخاب میکنند، به دلیل امکان استفاده از محیط های مطالعاتی عالی، آزمایشگاه های نوآورانه و قابل دسترس، اساتید و محققان باتجربه و همچنین هزینه های پایین شهریه، هیچگاه از انتخاب خود پشیمان نخواهند شد. داروسازی بخش مهمی از زنجیره مراقبت های بهداشتی است که بازار کار گسترده ای را در جهان دارا میباشد. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی تحصیل داروسازی در آلمان به زبان انگلیسی بپردازیم. اگر شما نیز علاقه مند به تحصیل در رشته داروسازی در کشور آلمان هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور آلمان گردآوری شده است.

تحصیل داروسازی در آلمان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط تحصیل در رشته داروسازی در آلمان
  • چه دانشگاهی جهت تحصیل داروسازی در آلمان مناسب است؟
  • برترین دانشگاه های آلمان جهت تحصیل در رشته داروسازی

شرایط تحصیل در دانشگاه های مختلف ممکن است متفاوت باشد. پس توصیه میشود حتما شرایط دانشگاه انتخابی خود را از وبسایت دانشگاه دریافت کنید. اما به طور کلی، در اکثر موارد داشتن شروط زیر الزامی است:

  • جهت تحصیل داروسازی به زبان آلمانی، ارائه مدرک آزمون DSH و یا TestDaf لازم است.
  • جهت تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی، ارائه مدرک مهارت زبان IELTS، و یا TOFEL لازم میباشد.
تحصیل داروسازی در آلمان
  • مدارک تحصیلی شما در مقاطع قبلی باید مورد تایید آلمان باشد. در غیر این صورت، میبایست یک سال به عنوان دوره آمادگی، در کالج تحصیل کرده و سپس وارد دانشگاه شوید. جهت اطمینان از این امر، با دانشگاه در تماس بوده و یا از طریق ارتباط با مرکز تبادل آکادمیک کشور آلمان، DAAD و یا ZAB، از معادل بودن مدارک تحصیلی خود با مدارک تحصیلی آلمان، مطمئن شوید.
  • برای ورود به برخی از دانشگاه های آلمان لازم است در آزمون ورودی شرکت کرده و مهارت های شما جهت تحصیل در رشته داروسازی بررسی شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

چه دانشگاهی جهت تحصیل داروسازی در آلمان مناسب است؟

فاکتورهای مهمی جهت انتخاب دانشگاه مناسب در آلمان، برای تحصیل در رشته داروسازی وجود دارد که ما در اینجا به 5 مورد آن اشاره کرده ایم.

  • وجود آزمایشگاه های پیشرفته در دانشگاه
  • سابقه تحقیقاتی و علمی دانشگاه
  • میزان حمایت و پشتیبانی از دانشجویان جهت ورود به بازار کار
  • سیستم آموزشی و مقررات تحصیلی دانشگاه
  • میزان حمایت دانشگاه از دانشجویان جهت تامین هزینه های تحصیل و زندگی در آلمان (مانند اعطای بورسیه)

برترین دانشگاه های آلمان جهت تحصیل در رشته داروسازی

برترین و محبوب ترین دانشگاه ها جهت تحصیل داروسازی در آلمان که فاکتورهای فوق را دارا میباشند عبارتند از:

  1. دانشگاه TU BRAUNSCHWEIG

داروسازی از سال 1835 در دانشگاه TU Braunschweig تدریس می‌شود و امروزه یکی از بزرگترین مراکز جهت تحصیل داروسازی در بین دانشگاه های آلمان است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در این دانشگاه، به وبسایت دانشگاه، که لینک آن در قسمت زیر موجود میباشد، مراجعه نمایید.

https://www.tu-braunschweig.de

  1. دانشگاه Marburg

این دانشگاه، قدیمی ترین دانشگاه در جهان است که به عنوان یک موسسه پروتستان در سال 1527 شروع به کار کرده و نزدیک به پنج قرن، در زمینه تحقیق و تدریس فعالیت داشته است. در حال حاضر نزدیک به 25000 دانشجو در ماربورگ تحصیل می کنند که 12 درصد آنها دانشجویان بین المللی میباشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در این دانشگاه، به وبسایت دانشگاه، که لینک آن در قسمت زیر موجود میباشد، مراجعه نمایید.

https://www.uni-marburg.de/de

  1. دانشگاه GREIFSWALD

دانشگاه گریفسوالد که در سال 1456 تأسیس شده است، یکی از قدیمی ترین مؤسسات دانشگاهی در اروپا میباشد. بیش از 12000 دانشجو از سراسر جهان، مدرن ترین سیستم آموزشی و فرصت های تحقیقاتی هیجان انگیز را در یک محیط یادگیری دوستانه در این دانشگاه دریافت می کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در این دانشگاه، به وبسایت دانشگاه، که لینک آن در قسمت زیر موجود میباشد، مراجعه نمایید.

https://www.uni-greifswald.de

  1. دانشگاه FRANKFURT

دانشگاه گوته فرانکفورت که در میان برترین دانشگاه‌های تحقیقاتی بین‌المللی قرار دارد، به افتخار یوهان ولفگانگ فون گوته، دانشمند اهل فرانکفورت نامگذاری شده است. در گروه بیوشیمی، شیمی و داروسازی، 32 استاد برتر در این دانشگاه به تحقیق و تدریس مشغول هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در این دانشگاه، به وبسایت دانشگاه، که لینک آن در قسمت زیر موجود میباشد، مراجعه نمایید.

https://www.goethe-university-frankfurt.de/en

تحصیل داروسازی در آلمان
  1. دانشگاه FREIBURG

دانشگاه فرایبورگ آلمان، یک رویکرد عملی عالی داشته و آزمایشگاه بیوانفورماتیک دارویی در موسسه علوم دارویی این دانشگاه، برترین سیستم ها را برای تحقیقات دارویی ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در این دانشگاه، به وبسایت دانشگاه، که لینک آن در قسمت زیر موجود میباشد، مراجعه نمایید.

https://uni-freiburg.de/start-en.html?set_language=en

  1. دانشگاه KIEL

دانشگاه کیل، که در شهر کیل آلمان واقع شده است، بزرگترین، قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه در ایالت Schleswig-Holstein است. مؤسسه داروسازی این دانشگاه در بخش های داروسازی بالینی، زیست شناسی دارویی، شیمی دارویی و داروسازی زیستی فعالیت میکند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در این دانشگاه، به وبسایت دانشگاه، که لینک آن در قسمت زیر موجود میباشد، مراجعه نمایید.

https://www.uni-kiel.de/en

  1. دانشگاه WURZBURG

دانشگاه وورزبورگ آلمان، به همکاری در بین دانشکده های خود مشهور است. دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم زندگی این دانشگاه، از ابتکار مشترک دانشکده های زیست شناسی، پزشکی، شیمی و داروسازی، فیزیک و فلسفه تشکیل شده است. همین روحیه تعامل بین رشته ای است که وورزبورگ را به میان چهار دانشگاه برتر آلمان در علوم زیستی سوق داده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در این دانشگاه، به وبسایت دانشگاه، که لینک آن در قسمت زیر موجود میباشد، مراجعه نمایید.

https://www.uni-wuerzburg.de/startseite

  1. دانشگاه FU BERLIN

موسسه داروسازی این دانشگاه، یکی از بزرگترین مراکز آموزش داروسازی در آلمان است و تنها دانشگاهی در برلین است که رشته داروسازی دارد. تدریس و تحقیق در این دانشگاه، در زمینه های زیست شناسی دارویی، شیمی دارویی، داروسازی بالینی، فارماکولوژی و فناوری داروسازی انجام می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در این دانشگاه، به وبسایت دانشگاه، که لینک آن در قسمت زیر موجود میباشد، مراجعه نمایید.

https://www.fu-berlin.de

لازم به ذکر است که متقاضیان تحصیل داروسازی در آلمان میتوانند با مراجعه به وبسایت رسمی اتحادیه فدرال انجمن های داروسازان آلمان، که لینک آن در قسمت زیر موجود میباشد، از جزئیات کار و تحصیل در این رشته مطلع شوند. کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا نیز آماده ارائه هرگونه مشاوره در این زمینه به متقاضیان گرامی خواهند بود.

https://www.abda.de/en/about-abda/organisation

سؤالات متداول
  • تحصیل داروسازی در آلمان چقدر طول میکشد؟

تحصیل در رشته داروسازی، 8 ترم، یعنی چهار سال طول میکشد. در طول تحصیل، شما باید دو دوره آموزشی که هر کدام 4 هفته به طول می انجامد را بگذرانید. یکی از این دوره های آموزشی در داروخانه های عمومی برای آشنایی با جنبه کاربردی این تخصص خواهد بود. برای کار به عنوان داروساز پس از تحصیل در رشته داروسازی، همچنان باید یک سال آموزش عملی در رشته داروسازی را بگذرانید. برای اخذ مجوز حرفه داروسازی نیز باید بعد از گذراندن یک سال دوره عملی، در آزمون داروسازی شرکت کرده و پس از آن قبولی می توان درخواست مجوز داد.

  • آینده شغلی پس از اتمام تحصیلات داروسازی در آلمان چگونه است؟

فارغ التحصیلان رشته داروسازی عمدتاً به عنوان داروساز فعالیت کرده و یا در داروخانه های بیمارستانی کار می کنند. مدرک داروسازی همچنین امکان بهره مندی از فرصت های شغلی در تحقیق و توسعه، تولید و تضمین کیفیت در صنعت داروسازی را فراهم میکند. علاوه بر این، دومین زمینه شغلی عمده برای داروسازان، فرصت های شغلی با مقامات بهداشتی، در زمینه خدمات بهداشت عمومی و همکاری با موسسات آزمایشگاهی مانند تجزیه و تحلیل پزشکی قانونی میباشد. در ضمن آنان میتوانند در زمینه حفاظت از محیط زیست و همچنین تجارت دارو فعالیت داشته و یا در زمینه آموزش به اشتغال بپردازند. آکادمی ها و همچنین ناشران و مجلات تخصصی نیز به دنبال جذب داروسازان خواهند بود.

  • درآمد داروسازان در کشور آلمان چقدر است؟

میزان درآمد داروسازان با توجه به تجربه و مهارت آنان متفاوت خواهد بود. با این حال، یک فرد داروساز در آلمان، ماهیانه حدود 4200 یورو درآمد خواهد داشت. این درحالیست که داروسازان باتجربه میتوانند بین 5000 تا 7000 یورو در ماه درآمد داشته باشند. 

  • آیا با تحصیل داروسازی در آلمان ، امکان اخذ اقامت و شهروندی این کشور وجود دارد؟

بله. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی میتوانند مجوز اقامت خود را تمدید کرده و به مدت 18 ماه فرصت خواند داشت به دنبال یافتن شغل در آلمان باشند. پس از یافتن شغل، با تبدیل ویزای خود و دریافت کارت آبی، اقامت دائم آلمان را اخذ خواهند کرد. پس از 8 سال کار و زندگی مستمر در آلمان نیز میتوانند درخواست شهروندی دهند.

سخن پایانی

کشور آلمان، یکی از مقاصد بسیار جذاب جهت تحصیل در اروپا است. استانداردهای عالی دانشگاهی و آموزشی، رایگان بودن تحصیل و همچنین اقتصاد پر رونق و پیشرفته، تنها برخی از دلایلی هستند که چرا دانشگاه های آلمان باید در لیست تحصیلی شما در خارج از کشور قرار گیرند. رشته های حوزه پزشکی به خصوص داروسازی، طرفداران بسیاری در جهان داشته و دانشگاه های برتر آلمان، امکان تحصیل در این رشته را به زبان انگلیسی، برای بسیاری از دانشجویان بین المللی فراهم کرده اند. ما در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل داروسازی در آلمان پرداختیم و برترین دانشگاه های این کشور را در زمینه داروسازی نام بردیم. امیدواریم اطلاعات ما به تصمیم گیری بهتر شما مخاطب عزیز جهت تحصیل در آلمان کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور آلمان را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *