شرایط ویژه تحصیل در لهستان بدون مدرک زبان

لهستان یکی از کشورهای اروپای شرقی است که در سال های گذشته دانشجویان بین المللی بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب کرده است. طیف گسترده ای از فرصت های تحصیلی و آموزش های عالی که در سطح استانداردهای اروپا هستند در این کشور به دانشجویان ارائه می شوند. اگرچه دلایل بسیاری وجود دارد که دانشجویان بین المللی کشور لهستان را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند، اما یکی از برتری های لهستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی، امکان تحصیل در لهستان بدون مدرک زبان است. برای دریافت ویزای دانشجویی لهستان به داشتن مدرک زبان معتبر مانند آیلتس نیازی نخواهید داشت. برای تحصیل در این کشور تنها کافی است دانش زبان و نمرات خوب و بودجه مناسب برای گذراندن دوره تحصیلی خود را داشته باشید. شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در کشور لهستان، متنوع است که در ادامه این مقاله قصد داریم هر یک از این شرایط را مورد بررسی قرار دهیم. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور لهستان گردآوری شده است.

تحصیل در لهستان بدون مدرک زبان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • نحوه تحصیل در لهستان بدون مدرک زبان
  • شرایط تحصیل دانشجویان بین المللی در لهستان بدون آیلتس و تافل
  • پذیرش از دانشگاه های لهستان بدون دانش انگلیسی
  • نمره قبولی زبان برای پذیرش در دانشگاه های لهستان

نحوه تحصیل در لهستان بدون مدرک زبان

یکی از مهم‌ترین شرایط تحصیل در بسیاری از کشورهای اروپایی داشتن مدرک زبان انگلیسی است و به همین ترتیب، نبود مهارت کافی در زبان انگلیسی برای برخی از دانشجویان بین المللی مانعی است که از ورود آن‌ها به دانشگاه های لهستان جلوگیری می کند.

اما دولت لهستان راه حلی را برای مقابله با این مشکل پیش روی دانشجویان قرار داده است و امکان تحصیل در لهستان بدون مدرک زبان را برای این دسته از دانشجویان فراهم کرده است.

اغلب دانشگاه ها و موسسات آموزشی لهستان، برای دانشجویان بین المللی که مدرک معتبر زبان ندارند، پیش از شروع کلاس های دانشگاهی، دوره های آموزش زبان انگلیسی و یا لهستانی را برگزار می کنند. دروس، سخنرانی ها و کلاس ها در دانشگاه های لهستان به زبان انگلیسی و یا لهستانی برگزار می شوند، از همین رو آشنایی با یکی از این دو زبان برای تحصیل در کشور لهستان الزامی می باشد. 

تحصیل در لهستان بدون مدرک زبان

این دوره ها به صورت فشرده و به مدت یک الی دو سال برگزار می شوند و در انتهای دوره مهارت های زبان شما با یک آزمون جامع سنجیده می شود و در صورتی که حداقل نمره قبولی را در آزمون خود دریافت کنید، می توانید وارد دانشگاه شوید. قدم اول برای تحصیل در لهستان بدون مدرک زبان ، انتخاب دانشگاه یا موسسه آموزشی است که دوره های زبان انگلیسی یا لهستانی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. با شرکت در این دوره ها، می توانید مهارت کافی در زبان انگلیسی یا لهستانی را به دست آورید. برای کسب اطلاعات در مورد دوره های زبان هر دانشگاه به وب سایت رسمی دانشگاه مراجعه نمایید.

شرایط تحصیل دانشجویان بین المللی در لهستان بدون آیلتس و تافل

همان‌طور که اشاره کردیم، تحصیل در لهستان بدون مدرک زبان غیر ممکن نیست. دانشجویان بین المللی که قصد دارند در یک دوره تحصیلی در کشور لهستان شرکت کنند، ابتدا باید قوانین مربوط به ملیت دانشجویان را بررسی نمایند زیرا این قوانین برای شهروندان اتحادیه اروپا و ناتو با سایر کشورهای ثالث متفاوت است.

در صورتی که شما شهروند یکی از کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا باشید، برای تحصیل در کشور لهستان نیازی به ویزا نخواهید داشت و تنها در اختیار داشتن پاسپورت و کارت شناسایی صادر شده از کشورهای اروپایی کافی خواهد بود.

اما در صورتی که شهروند یکی از کشورهای ثالث هستید، باید برای ویزای دانشجویی خود درخواست دهید. درخواست ویزای دانشجویی، پس از پذیرش شما در دانشگاه باید انجام بگیرد. قوانین پذیرش و اخذ ویزای دانشجویی در کشور لهستان با سایر کشورهای اروپایی تفاوت دارد.

برای دریافت ویزای دانشجویی لهستان، نیازی به ارائه مدرک معتبر زبان نخواهید داشت و ارزیابی سطح زبان انگلیسی شما به صورت نسبی در مصاحبه ویزا که سفارت لهستان برگزار می کند، انجام می گیرد و در بیشتر موارد، آزمون جداگانه زبان انگلیسی لازم نیست.

با این حال، باید در نظر داشته باشید که قوانین مربوط به کشور مبدأ و یا دوره ها و دانشگاه های مختلف می تواند متفاوت باشد. هنگامی که برای تحصیل در لهستان اقدام می کنید، همیشه توصیه می شود از قبل با سفارت لهستان مشورت کنید. اگر یکی از شرایط زیر برای شما صدق می کند، می توانید بدون شرکت در آزمون آیلتس و تافل برای ویزای دانشجویی لهستان اقدام کنید:

  • شما 18 سال یا بیشتر دارید و زبان اصلی شما انگلیسی نیست
  • شما 16 تا 18 ساله هستید و حداقل 12 سال تحصیل را در یک کشور انگلیسی زبان یا در یک مدرسه بین المللی که زبان آموزشی آن انگلیسی بوده است، گذرانده اید.

پذیرش از دانشگاه های لهستان بدون دانش انگلیسی

لهستان با داشتن 14 دانشگاه در بین برترین دانشگاه های جهان، در زمینه آموزش عالی خدمات متمایز و با کیفیتی را به دانشجویان ارائه می کند که ترکیبی از عناصر آموزشی سنتی و مدرن هستند. دانشگاه های پلی تکنیک لهستان، پژوهشگران و محققان بسیاری را در خود جای داده اند و از جمله بهترین موسسات فنی در اروپا شناخته می شوند. این دانشگاه ها و موسسات عالی، علاوه بر ارائه دوره های آموزشی با کیفیت از شهریه مقرون به صرفه ای نیز برخوردار هستند. بیش از 400 دوره آموزش زبان انگلیسی توسط مراکز آموزشی و دانشگاه های لهستان ارائه می شود، از همین رو، داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی مانند آیلتس برای ورود به همه دانشگاه های این کشور، اجباری نیست.

دانشجویانی که قصد تحصیل در دوره های انگلیسی دانشگاه های لهستان را داشته باشند، باید مهارت های خود را در زبان انگلیسی و یا لهستانی اثبات کنند. برای این کار، تنها کافی است آزمون اخذ گواهینامه بین المللی زبان خود را با نمره قبولی حداقل B1 پشت سر بگذارید.

در نظر داشته باشید، دوره های آموزش زبانی که دانشگاه برگزار می کند منجر به ارائه مدرک به شما نمی شوند و از همین رو، پس از آن که دوره های آموزش زبان انگلیسی را گذراندید، باید در آزمون های معتبری مانند تافل، آیلتس، TOEIC، کمبریج ESOL شرکت کنید و در صورت اخذ نمره قبولی، وارد دانشگاه شوید.

در صورتی که متقاضی مهارت کافی در زبان انگلیسی نداشته باشد و دوره های زبان انگلیسی دانشگاه را نیز پشت سر نگذارد، شانسی برای پذیرش در دانشگاه های لهستان را نخواهد داشت.

نمره قبولی زبان برای پذیرش در دانشگاه های لهستان

همان‌طور که اشاره شد، بسیاری از دانشگاه‌ های لهستان هیچ الزامی برای آزمون آیلتس ندارند. از جمله موسسات برتر بین المللی که بدون نیاز به مدرک آیلتس اقدام به جذب دانشجو در لهستان می کنند می توان به دانشگاه Adam Mickiewicz Poznan و دانشگاه فناوری ورشو اشاره کرد.

سایر دانشگاه ها نیز دارای شرایط اختیاری برای زبان انگلیسی هستند و شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی، می توانید قبل یا بعد از اخذ پذیرش در دانشگاه، مدرک زبان خود را دریافت نمایید.

اگر بخواهید در آزمون آیلتس شرکت کنید و مهارت های زبان انگلیسی خود را از این طریق ثابت کنید، باید با حداقل نمره قبولی آیلتس در دانشگاه های مختلف این کشور آشنا باشید که عبارت اند از :

  • حداقل نمره قبولی آیلتس در دانشگاه ورشو : نمره 7
  • حداقل نمره قبولی آیلتس در دانشگاه Wroclaw : نمره 6
  • حداقل نمره قبولی آیلتس در دانشگاه Jagiellonian : نمره 5
  • حداقل نمره قبولی آیلتس در دانشگاه علم و صنعت AGH : نمره 6
  • حداقل نمره قبولی آیلتس در دانشگاه صنعتی کراکو : نمره 6.5

به خاطر داشته باشید برای اخذ پذیرش در دانشگاه های لهستان، شرکت در آزمون آیلتس اجباری نیست و می توانید در آزمون های معتبر دیگری مانند تافل، تافل هوم ادیشن و پی تی ای شرکت کنید و حداقل نمره قبولی را در آن‌ها کسب نمایید تا واجد شرایط تحصیل در دانشگاه شوید.

تحصیل در لهستان بدون مدرک زبان
سؤالات متداول
  • آیا تحصیل در لهستان بدون مدرک زبان آیلتس امکان پذیر است؟

بله، بیش از 400 دوره های دانشگاهی انگلیسی در لهستان برای دانشجویان بین المللی تدریس می شود و خبر خوب این است که ارائه مدرک آیلتس برای همه آن‌ها اجباری نیست.

  • مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های لهستان چیست؟
  • دیپلم یا لیسانس یا جایگزین رسمی (صدور توسط دانشگاه)
  • رزومه با جزئیات مربوط به مدرسه و حرفه (اختیاری)
  • توصیه نامه بعضا
  • فرم درخواست پر شده
  • مدرک زبان در صورت نیاز
  • آیا بدون یادگیری زبان لهستانی می توان در لهستان کار دانشجویی پیدا کرد؟

بله، در حین تحصیل در لهستان می توانید هم‌زمان کار کنید و در اغلب مواقع نیازی به صحبت کردن به زبان لهستانی ندارید. کارهای دانشجویی در لهستان عموماً دشوار نیستند.

  • برای تحصیل در لهستان چه معدلی مورد نیاز است؟

شرایط پذیرش در دانشگاه های مختلف لهستان متفاوت است. با این حال، قانون کلی برای درخواست در کارشناسی ارشد دریافت 50٪ معدل است و نمره آیلتس برای پذیرش در مقطع مستر باید 5.5 تا 6 باشد.

  • آیا بدون دانش زبان لهستانی می توان در این کشور تحصیل کرد؟

بله، شما می توانید بدون نیاز به یادگیری زبان لهستانی در دوره های آموزشی انگلیسی، فرانسوی و آلمانی در این کشور تحصیل کنید.

سخن پایانی

زبان انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه لهستان کافی است. اما وقتی صحبت از زندگی در لهستان می شود، ممکن است مجبور شوید زبان محلی را حداقل در سطح پایه یاد بگیرید. این به این دلیل است که فقط حدود 30 تا 35 درصد از افرادی که در آنجا زندگی می کنند انگلیسی صحبت می کنند و سطح زبان آن‌ها می تواند بسیار متفاوت باشد. بنابراین داشتن مهارت کافی در زبان انگلیسی و لهستانی، برای زندگی راحت در این کشور الزامی است. ما توصیه میکنیم بجای لسهتان، کشور مجارستان را به دلیل هزینه های زندگی کمتر، سطح زندگی بالاتر به عنوان یک کشور ارزان قیمت در حوزه شنگن برای تحصیل انتخاب کنید.در این مقاله با شرایط تحصیل در لهستان بدون مدرک زبان آشنا شدیم و امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی و کاری لهستان را به شما عزیزان ارائه می‌کند. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل کنید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *