چگونه برای تحصیل در مدارس انگلستان اقدام کنیم؟

اگر به دنبال آینده ای درخشان برای کودکان خود هستید، تحصیل در کشور انگلستان، یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود. این کشور یکی از برترین و قوی ترین سیستم های آموزشی در جهان را دارا میباشد و تحصیل به زبان انگلیسی، موقعیتی بینظیر را جهت تقویت این زبان در کودکان ایجاد خواهد کرد. قطعا تحصیل در انگلستان، راهی برای رسیدن به آرزوها و موفقیت های بیشمار در آینده خواهد بود. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط تحصیل در مدارس انگلستان بپردازیم. اگر شما نیز علاقه مند به تحصیل در کشور انگلستان هستید و یا قصد دارید شرایط تحصیل فرزندان خود را در مدارس این کشور مهیا کنید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور انگلستان گردآوری شده است.

تحصیل در مدارس انگلستان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط اخذ ویزای دانش آموزی انگلستان
  • تمکن مالی لازم جهت اخذ ویزای دانش آموزی انگلستان
  • بایدها و نبایدهای ویزای دانش آموزی انگلستان

دانش آموزان 4 تا 17 سال میتوانند جهت تحصیل در مدارس انگلستان نسبت به اخذ ویزای دانش آموزی اقدام نمایند. متقاضیان میبایست از یکی از مدارس مستقل این کشور، پذیرش تحصیلی دریافت نمایند. اثبات تمکن مالی لازم جهت تامین هزینه های خود در انگلستان و همچنین ارائه رضایتنامه والدین و یا قیم کودکان در هنگام درخواست ویزا ضروری است. توجه داشته باشید که متقاضیان بالای 18 سال، باید جهت اخذ ویزای دانشجویی اقدام نمایند. زمان مناسب جهت اخذ ویزای دانش آموزی انگلستان بسته به جایی که از آن درخواست میدهند متفاوت است.

تحصیل در مدارس انگلستان

اگر خارج از بریتانیا هستید، بهترین زمان جهت درخواست ویزا، 6 ماه قبل از شروع دوره تحصیلی میباشد و طی 3 هفته درخواست شما بررسی خواهد شد. اما اگر در داخل بریتانیا هستید، بهترین زمان جهت ارسال درخواست ویزا، 3 ماه قبل از شروع دوره تحصیلی است. شما باید قبل از انقضای ویزای فعلی خود درخواست دهید. دوره جدید شما باید ظرف 28 روز پس از انقضای ویزای فعلی شما شروع شود. معمولاً ظرف 8 هفته نیز نتیجه درخواست ارسال خواهد شد.

مدت اعتبار این ویزا به سن متقاضی در زمان درخواست و طول دوره تحصیلی بستگی دارد. اگر در هنگام ارسال درخواست ویزا کمتر از 16 سال دارید، حداکثر تا 6 سال و 4 ماه بعد از دوره تحصیلی خود میتوانید در انگلستان اقامت داشته باشید. اما چنانچه در هنگام درخواست 16 یا 17 سال سن داشته باشید، حداکثر تا 3 سال و 4 ماه پس از آن قادر خواهید بود در انگلستان بمانید.

تمکن مالی لازم جهت اخذ ویزای دانش آموزی انگلستان

متقاضیان تحصیل در مدارس انگلستان میبایست از تمکن مالی لازم جهت تامین هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور برخوردار باشند. مقدار آن نیز به محل زندگی دانش آموزان و اینکه چه کسانی از آنان مراقبت میکنند بستگی خواهد داشت. اگر با والدین یا قیم خود زندگی میکنید، والدین شما باید ویزای والدین دانش آموز را اخذ نموده تا شما را در انگلستان همراهی کنند. اگر بیش از 12 سال دارید والدین شما واجد شرایط اخذ این نوع ویزا نخواهند بود، مگر اینکه یک خواهر یا برادر کوچکتر زیر 12 سال داشته باشید و او نیز ویزای دانش آموزی داشته باشد.

شما باید پول کافی جهت پرداخت هزینه های تحصیل خود برای یک سال تحصیلی (9 ماه) داشته باشید. همچنین، به 1560 پوند در ماه (تا 9 ماه) جهت زندگی در این کشور نیاز خواهید داشت که این مبلغ هم برای شما و هم برای والدینتان است. توجه داشته باشید که والدین شما به 625 پوند اضافی در ماه (برای 9 ماه) برای هر فرزند اضافی که به بریتانیا همراهی می کنند، نیاز دارند.

کودک باید خواهر یا برادر شما باشد و همچنین باید ویزای دانش آموزی داشته باشد. لازم به ذکر است که در شرایطی که شما همراه خانواده نباشید و با اقوام خود و یا پدر و مادرخوانده خود زندگی کنید، آنان باید اثبات نمایند که حداقل 570 یورو در ماه (برای 9 ماه)، جهت تامین هزینه های شما خواهند داشت و حتما میبایست شهروند انگلیس بوده و یا اقامت این کشور را داشته باشند. و در نهایت، در صورتی که مستقل زندگی میکنید، باید جهت تحصیل در لندن، 1334 پوند در ماه (برای 9 ماه) و برای تحصیل در خارج از لندن، 1023 پوند در ماه (برای 9 ماه) تمکن مالی داشته باشید و آن را اثبات نمایید. در اینجا، لندن به معنای شهر لندن و 32 منطقه لندن است. توصیه میشود جهت بررسی جزئیات بیشتر در خصوص تمکن مالی و نحوه اثبات آن، به وبسایت رسمی اداره مهاجرت این کشور که در قسمت منابع موجود است، مراجعه نمایید.

بایدها و نبایدهای ویزای دانش آموزی انگلستان

علاقه مندان به تحصیل در مدارس انگلستان، چنانچه 16 سال و یا بیشتر سن داشته باشند، با اخذ ویزای دانش آموزی میتوانند:

  • تا سقف 10 ساعت در هفته، در حین تحصیل، به کار بپردازند
  • در طول تعطیلات به طور تمام وقت کار کنند
  • در یک محل کار، به عنوان بخشی از دوره خود، کار کنید (اما نه برای بیش از 50٪ از دوره خود)

در عین حال، دارندگان ویزای دانش آموزی انگلستان نمیتوانند:

  • در یک آکادمی یا یک مدرسه محلی با بودجه دولتی (که به عنوان maintained school نیز شناخته می شود) و همچنین در دانشگاه، تحصیل نمایند
  • فاند و کمک هزینه دولتی دریافت نمایند
  • شغل دائمی تمام وقت داشته باشند و یا به خوداشتغالی بپردازند
  • به عنوان یک ورزشکار حرفه ای (به عنوان مثال یک مربی ورزشی) کار کنند
  • درخواست تسویه حساب دهند
  • اعضای خانواده را به همراه بیاورند مگر اینکه والدین ویزای والدین دانش آموز دریافت کنند.

توجه داشته باشید که در صورت اخذ ویزا، کلیه بایدها و نبایدها در آن قید میشود. متقاضیان تحصیل در مدارس کشور انگلستان میتوانند با مراجعه به وبسایت رسمی اداره مهاجرت این کشور، که لینک آن در بخش منابع موجود میباشد، شخصا سایر شرایط را مطالعه نموده و یا با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره تخصصی دریافت نمایند.

تحصیل در مدارس انگلستان
سؤالات متداول
  • هزینه دریافت ویزای دانش آموزی انگلستان چقدر است؟

چنانچه متقاضیان تحصیل در مدارس انگلستان ، از خارج از بریتانیا درخواست خود را جهت اخذ ویزا ارسال نمایند، 363 پوند و در صورتیکه از داخل بریتانیا درخواست دهند، 490 پوند هزینه پرداخت مینمایند.

  • آیا ویزای دانش آموزی انگلستان قابل تمدید است؟ هزینه تمدید آن چقدر است؟

بله. درصورتیکه واجد شرایط باشید، امکان تمدید ویزا وجود دارد. هزینه تمدید آن نیز 490 پوند میباشد.

  • جهت اثبات تمکن مالی، لازم است مبلغ ذکر شده چه مدتی در حساب متقاضی بماند؟

متقاضی باید این پول را حداقل برای 28 روز متوالی در حساب خود داشته باشد. 31 روز پس از تاریخ درخواست ویزا، این 28 روز به پایان میرسد. برای مثال، اگر درخواست خود را در 1 ژانویه 2021 ارسال کنید، باید نشان دهید که وجوه حداقل برای دوره 28 روزه منتهی به 1 دسامبر در حساب بانکی شما بوده است.

  • چه مدت پس از دریافت ویزا میتوان جهت تحصیل در مدارس انگلستان به این کشور سفر کرد؟

دانش آموزان میتوانند 1 ماه قبل از شروع دوره تحصیلی خود، وارد انگلستان شوند. اما زودتر از تاریخ شروع ویزا، که در آن ذکر خواهد شد، نمیتوان به این کشور سفر کرد.

سخن پایانی

تحصیل در مدارس کشور انگلستان میتواند گزینه ای بینظیر جهت تضمین آینده فرزندان شما باشد. علاقه مندان میبایست پس از پذیرش از مدارس معتبر این کشور، نسبت به اخذ ویزای دانش آموزی اقدام نمایند. والدین کودکان زیر 16 سال نیز میتوانند با اخذ ویزای والدین دانش آموز، کودکان خود را در این کشور همراهی کنند. ما در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در مدارس انگلستان پرداختیم و نکات مهم آن را شرح دادیم. امیدواریم اطلاعات ما به تصمیم گیری بهتر شما مخاطب عزیز جهت تحصیل در کشور انگلستان کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور انگلستان را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *