مدارک مورد نیاز تحصیل در مدارس سوئیس

کشور زیبا و منحصر به فرد سوئیس، برای شهروندان، مهاجران و بازدید کنندگان آن کشوری بسیار امن است. سیستم آموزشی در سوئیس بسیار پیشرفته است و در جهان اعتبار بالایی دارد. در نتیجه والدینی که به دنبال تضمین آینده فرزندان خود هستند، سوئیس را به عنوان مقصد تحصیلی آنان انتخاب می نمایند. دانش آموزان بین المللی می توانند با اطمینان از اینکه ایمنی و رفاه آنها تضمین است، در برترین مدارس این کشور رشد کنند. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط تحصیل در مدارس سوئیس بپردازیم. اگر شما نیز رویای تحصیل و پیشرفت فرزندان خود در سوئیس را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور سوئیس گردآوری شده است.

تحصیل در مدارس سوئیس
عناوین و موضوعات این مقاله

سیستم آموزشی در مدارس کشور سوئیس

بر اساس سیستم آموزشی در سوئیس، تحصیل از سن 7 سالگی اجباری بوده و کودکان باید 11 سال در مقطع ابتدایی (Volksschule) و دبیرستان (Gymnasium) به تحصیل بپردازند و پس از آن با دریافت دیپلم فارغ التحصیلی فدرال، آماده ورود به برترین دانشگاه های سوئیس شوند. البته پس از اتمام دوره ابتدایی، دانش آموزان می توانند بر اساس توانایی و علاقه، تحصیلات متوسطه را در هنرستان Berufslehre)) و یا مدارس تربیت معلم (Fachmittelschule) بگذرانند. طول دوره تحصیل در مقاطع مختلف و همچنین شیوه های آموزشی در مدارس سوئیس، توسط هر کانتون تعیین می شود و با یکدیگر متفاوت خواهد بود. 

برای مثال، تحصیل در مقطع دبستان در کانتون برن، 8 سال می باشد اما در سایر کانتون ها معمولا 6 سال است. پس توصیه می شود حتما شرایط تحصیلی را با توجه به کانتون و مدرسه انتخابی خود در سوئیس بررسی نمایید. در ضمن، باید بدانید که تحصیل در مدارس دولتی این کشور، برای دانش آموزان سوئیسی رایگان است اما دانشجویان بین المللی میبایست جهت تحصیل در مدارس سوئیس ، شهریه بپردازند.

تحصیل در مدارس سوئیس

زبان تحصیل در مدارس سوئیس

متقاضیان تحصیل در این مدارس میبایست از یکی از مدارس معتبر این کشور پذیرش تحصیلی دریافت نموده و سپس با برآورده کردن کلیه شرایط تعیین شده، نسبت به اخذ ویزای دانش آموزی اقدام نمایند. داشتن پاسپورت معتبر، اثبات تمکن مالی، دریافت بیمه درمانی در سوئیس، داشتن سلامت جسمانی و تعیین محل اقامت دانش آموز در سوئیس، برخی از مهمترین شرایط اخذ ویزای دانش آموزی سوئیس است. دانش آموزان زیر 18 سال که به واسطه دریافت ویزای همراه وارد سوئیس شده و اقامت این کشور را دریافت کرده باشند، می توانند با پرداخت شهریه، در مدارس این کشور به تحصیل بپردازند. 

اما چنانچه دانش آموزان کمتر از 18 سال سن داشته باشند و بدون والدین وارد سوئیس شوند، میبایست برای اخذ ویزای تحصیلی، در کشور سوئیس یک قیم و یا سرپرست تعیین نمایند. دانش آموزان بین المللی از حق تحصیل رایگان در مدارس دولتی سوئیس محروم بوده و میبایست شهریه پرداخت نمایند. مدارس خصوصی، دوزبانه و حتی مدارس شبانه روزی بسیاری در سوئیس وجود دارد که برای تحصیل دانش آموزان بین المللی مناسب است. چنانچه دانش آموزان متقاضی تحصیل در مدارس سوئیس که کمتر از 18 سال باشند، قیم و یا سرپرست در این کشور نداشته باشند، مدارس شبانه روزی می توانند به عنوان قیم عمل کرده و همه شرایط عالی جهت تحصیل را مانند خوابگاه هایی با امکانات بی نظیر، در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

بهترین مدارس بین المللی سوئیس

مدارس بین المللی، معمولا مناسب ترین انتخاب برای متقاضیان تحصیل در مدارس سوئیس است. از آنجایی که مدارس بین المللی در سوئیس امکانات بسیار زیادی را به دانش آموزان ارائه می دهند و آموزش در این مدارس از کیفیت بی نظیری برخوردار است، هزینه تحصیل نیز در این مدارس معمولا بسیار زیاد می باشد. برخی از محبوب ترین مدارس بین المللی در کشور سوئیس که حتی در دنیا نیز جزو مدارس برتر هستند عبارتند از:

  • Surval Montreux School for girls
  • Institut auf dem Rosenberg
  • ISOCS International School
  • College Du Leman
  • TASIS the American School
  • Brillantmont International School
  • Leysin American School
  • Beau Soleil
  • Aiglon College Switzerland

شرایط تحصیل در مدارس بین المللی کشور سوئیس

سوئیس برای داشتن برخی از بهترین مدارس بین المللی در اروپا شناخته شده است. اگرچه اکثر مدارس سوئیس به نظم و انضباط و قوانین سختگیرانه شهرت دارند، اما به دلیل داشتن استانداردهای آموزشی بسیار بالا نیز در جهان شناخته شده اند. سوئیس نزدیک به 50 مدرسه بین المللی دارد که در سرتاسر کشور مستقر شده اند. الزامات ورود به این مدارس متفاوت است و معمولا بیشتر آنها لیست انتظار دارند. امکان ثبت نام دانش آموزان در اواسط سال وجود دارد، اما معمولا در ابتدای سال تحصیلی انجام می شود. ارائه ریزنمرات، گواهی سلامت، دریافت بیمه درمانی و همچنین داشتن اقامت سوئیس، از ملزومات تحصیل در مدارس بین المللی سوئیس است. شهریه مدارس بین المللی نیز با توجه به مدرسه، کانتون، امکانات و مقطع تحصیلی متفاوت است. زبان تحصیل در مدارس بین المللی نیز انگلیسی، آلمانی و فرانسوی است.

تحصیل در مدارس سوئیس
سؤالات متداول
  • آیا والدین می توانند به واسطه تحصیل فرزندان در سوئیس، ویزای همراه دریافت کنند؟

خیر. والدین می توانند با اخذ ویزای توریستی، تا سقف ۱۸۰ روز در سال فرزندان خود را همراهی کنند.

  • آیا برای تحصیل در مدارس سوئیس، ارائه مدرک زبان لازم است؟

معمولا خیر. دانش آموزان مهارت های زبان را در طی تحصیل افزایش خواهند داد.

  • آیا دانش آموزان ایرانی می توانند برای تحصیل در مدارس سوئیس بورسیه دریافت کنند؟

خیر. بورسیه های تحصیلی در سوئیس، معمولا به شهروندان سوئیس و یا اتحادیه اروپا تعلق می گیرد.

  • متون آموزشی در مدارس سوئیس چیست؟

ریاضیات، شیمی، فیزیک، زیست شناسی، جغرافیا، تاریخ، هنر، موسیقی، اقتصاد، تربیت بدنی و زبان، جزو دروس اصلی می باشند.

  • آیا دانش آموزان می توانند به زبان انگلیسی در مدارس سوئیس تحصیل کنند؟

بله. امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مدارس دوزبانه وجود دارد.

  • بهترین شهر سوئیس برای تحصیل دانش آموزان کدام است؟

البته که به شرایط دانش آموزان بستگی دارد اما در حالت کلی، زوریخ، بزرگ ترین و لوکس ترین شهر سوئیس است و امکانات آن برای دانش آموزان فراوان می باشد.

سخن پایانی

کشور سوئیس سیستم آموزشی بسیار پیشرفته ای دارد. مدارس سوئیس نه تنها در اروپا بلکه در کل جهان جزو بهترین ها هستند. به این ترتیب، والدین بسیاری به دنبال فراهم کردن شرایط جهت تحصیل فرزندان خود در سوئیس هستند. دانش آموزان بین المللی می توانند در مدارس خصوصی، دوزبانه و یا مدارس بین المللی سوئیس، به تحصیل بپردازند. ما در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در مدارس سوئیس پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور سوئیس را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *