چگونه برای تحصیل در هلند بدون مدرک زبان اقدام کنیم؟

در حال حاضر، ارائه مدرک زبان، یکی از بزرگ ترین موانعی است که متقاضیان مهاجرت به اکثر کشورهای جهان با آن مواجه هستند. عدم توانایی در ارائه مدرک زبان، بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کشورهای اروپایی را ناامید کرده و آنان را از این تصمیم بزرگ، باز داشته است. اما شرایط برای کشور هلند چگونه است؟ الزامات زبان برای مهاجرت به کشور هلند چیست؟ آیا امکان تحصیل در هلند بدون مدرک زبان وجود دارد؟ آیا دوره زبان در هلند برگزار می شود؟ آیا برای اخذ ویزای دانشجویی هلند به ارائه مدرک زبان نیاز است؟ اینها برخی از رایج ترین سوالاتی هستند که دانشجویان علاقه مند به تحصیل در بهترین دانشگاه های کشور هلند به دنبال یافتن پاسخی برای آنها هستند. به همین منظور، ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله، به تمامی این پرسش ها پاسخ داده و شما را برای تحصیل در کشور هلند بدون مدرک زبان، راهنمایی کنیم. پس اگر شما هم کشور هلند را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب نموده اید و سوالاتی از این قبیل در ذهن دارید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط گروه عالیان ویزا و از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور هلند برای شما مخاطب عزیز گردآوری شده است.

تحصیل در هلند بدون مدرک زبان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • آیا تحصیل در هلند بدون مدرک زبان ممکن است؟
  • بررسی شرایط تحصیل در مقاطع مختلف در هلند
  • چگونه بدون مدرک زبان بورسیه تحصیلی هلند را دریافت کنیم؟
  • امکان اخذ ویزای تحصیلی هلند بدون ارائه مدرک زبان

آیا تحصیل در هلند بدون مدرک زبان ممکن است؟

باید بگوییم که به عنوان یک اصل کلی، تحصیل در هلند بدون مدرک زبان بسیار دشوار می باشد و شما برای اخذ پذیرش تحصیلی و ورود به بهترین دانشگاه های هلند در مقطع لیسانس، باید مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6 و در مقطع کارشناسی ارشد، مدرک زبان با نمره حداقل 6.5 را ارائه کنید. با این وجود، خبر خوش برای آن دسته از متقاضیانی که نمره آیلتس آنها حداقل 5.5 است این می باشد که آنان امکان اخذ پذیرش در دوره زبان در کشور هلند را خواهند داشت. در حالت کلی، علاقه مندان به شرکت در دوره زبان در هلند می توانند با اخذ ویزا وارد کشور مقصد شده و پس از شرکت در دوره زبان و قبولی در آزمون پایان دوره، برای تحصیل در رشته مورد علاقه خود، وارد یکی از دانشگاه های کشور مقصد شوند. اما در خصوص کشور هلند باید بدانید که یکی از ویژگی ها و مزیت های مربوط به شرکت در دوره زبان در هلند، امکان اقدام همزمان برای دوره زبان و تحصیل در مقطع دانشگاهی می باشد. در واقع متقاضی تحصیل در کشور هلند، با داشتن آیلتس حداقل 5.5 می ‌تواند همزمان برای دوره زبان و تحصیل در مقطع دانشگاهی در رشته مورد نظر خود اقدام کند.

تحصیل در هلند بدون مدرک زبان

بررسی شرایط تحصیل در مقاطع مختلف در هلند

اگرچه پیش تر عنوان کردیم که اخذ پذیرش تحصیلی و همچنین اخذ ویزای دانشجویی هلند بدون مدرک زبان بسیار دشوار است، اما باز هم بهتر است شما الزامات زبان برای تحصیل در رشته و دانشگاه دلخواه خود در هلند را در وب سایت رسمی دانشگاه مورد نظر و همچنین وب سایت اداره مهاجرت هلند، مطالعه نمایید چرا که ممکن است شرایط برای رشته ها و مقاطع مختلف، متفاوت باشد. ما در این قسمت، سعی داریم تا به طور مختصر، به بررسی شرایط تحصیل در هلند بدون مدرک زبان در مقاطع مختلف بپردازیم. پس اگر قصد مهاجرت تحصیلی به هلند را دارید اما با مانع زبان مواجه شده اید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

1- تحصیل در مدارس هلند بدون مدرک زبان

در ابتدا لازم است تا نگاهی به شرایط تحصیل در مدارس هلند داشته باشیم. تحصیل در مدارس کشور هلند تا سن ۱۶ سالگی برای تمام دانش ‌آموزان اجباری می باشد و امکان تصمیم گیری اختیاری برای دانش آموزان وجود ندارد. به طور کلی، مدارس در کشور هلند به دو شکل دولتی و خصوصی وجود دارند. مدارس دولتی برای افرادی تاسیس شده است که تابعیت این کشور را دارند و یا اقامت کشور هلند را دریافت کرده اند. هزینه تحصیل و شهریه در مدارس دولتی کشور هلند رایگان است. نوع دیگر مدارس در کشور هلند، مدارس خصوصی یا اینترنشنال می باشد که مربوط به دانش آموزان بین المللی هستند. هزینه تحصیل در این مدارس سالیانه از 20 تا 25 هزار یورو تخمین زده می شود. تحصیل در هلند برای دانش آموزان بین المللی تنها در صورتی امکان پذیر است که قیمی را در کشور هلند داشته باشند. همچنین امکان تحصیل در مدارس هلند، هم به زبان انگلیسی و هم به زبان هلندی وجود دارد. حال دانش آموزانی که علاقه مند تحصیل بدون مدرک زبان هستند، باید بدانند که برای تحصیل در مدارس و دبیرستان های هلند باید مدرک زبان ارائه کنند.

2- تحصیل کارشناسی در هلند بدون مدرک زبان

تحصیل در مقطع کارشناسی، یکی از پرطرفدارترین گزینه ها برای دانشجویان بین المللی می باشد و اکثر دانشجویان برای تحصیل در این مقطع وارد کشور هلند می شوند. همانطور که می دانید، کشور هلند به دلیل داشتن دانشگاه های معتبر، مقصد مناسبی برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور محسوب می شود. معمولاً طول دوره لیسانس یا کارشناسی در کشور هلند، حدوداً چهار سال است. یکی از نکات مهم راجع به تحصیل در مقطع کارشناسی این است که امکان تحصیل در هلند بدون مدرک زبان برای دانشجویان بین المللی در این مقطع وجود ندارد و آنها باید حداقل مدرک آیلتس آکادمیک با نمره 6 را داشته باشند و یا پس از شرکت در دوره زبان در هلند، مدرک زبان خود را ارائه کنند. علاوه بر مدرک زبان آیلتس آکادمیک، ارائه دیپلم 12 ساله نیز برای دریافت پذیرش از دانشگاه های هلند الزامی می باشد.

3- تحصیل کارشناسی ارشد در هلند بدون مدرک زبان

مقطع کارشناسی ارشد نیز یکی از مقطع های مهم برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشور هلند را دارند، می باشد.  در این مقطع نیز همانند مقاطع قبلی، امکان تحصیل بدون مدرک زبان وجود ندارد و یکی از شروط اصلی اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور هلند، داشتن مدرک آیلتس آکادمیک با نمره حداقل 6.5 است. از این رو، باید توجه داشته باشید که بدون مدرک زبان، امکان اخذ ویزا و پذیرش از دانشگاه های کشور هلند در مقطع کارشناسی ارشد وجود ندارد. در واقع اگر در شرایط خاص، دانشجویان بتوانند حتی بدون مدرک زبان هم از دانشگاه مورد نظر خود در هلند پذیرش تحصیلی دریافت کنند، همچنان ریسک ریجکتی ویزای آنها بسیار زیاد است و شانس اخذ ویزای دانشجویی هلند بدون مدرک زبان تقریبا صفر است.

4- تحصیل در مقطع دکتری در هلند بدون مدرک زبان

اهمیت ارائه مدرک زبان در مقطع دکتری، بسیار بیشتر از سایر مقاطع تحصیلی است. در این مقطع، دانشجویان باید با ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره ای در حد 7 یا بالاتر، برتری خود را جهت اخذ پذیرش تحصیلی از بهترین دانشگاه های هلند ثابت کنند. معمولا دانشجویانی که در رزومه خود مدرک زبان ندارند، با استقبال اساتید دانشگاه های هلند مواجه نمی شوند و درخواست آنها به ندرت بررسی می شود. پس اگر قصد تحصیل بدون مدرک زبان را دارید، باید بگوییم که این امکان وجود ندارد و بهتر است مهارت زبانی خود را افزایش داده و سپس درخواست دهید و یا سایر کشورهای اروپا که مدرک زبان دریافت نمی کنند را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب کنید. کارشناسان مجرب عالیان ویزا که به کلیه قوانین مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی و الزامات آن آگاه هستند، قادر می باشند تا شما را در این مسیر راهنمایی نموده و از دغدغه های شما در این مسیر بکاهند.

چگونه بدون مدرک زبان بورسیه تحصیلی هلند را دریافت کنیم؟

خوشبختانه بورسیه های تحصیلی زیادی برای دانشجویان خارجی در کشور هلند فراهم شده است که با ارائه یک رزومه علمی قوی، امکان اخذ آنها را خواهید داشت. بورسیه تحصیلی هلند معمولاً یا توسط خود دولت تامین می شود و یا از طریق بودجه مربوط به جذب نخبه های دولتی ارائه می شود. حال دولت هلند، هرساله بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی را به همراه شرایط و الزامات مورد نیاز جهت اخذ آن، اعلام می کند. بر این اساس، ارائه مدرک زبان با نمره بالا، یکی از اصلی ترین و مهم ترین شرایط لازم جهت اخذ بورسیه تحصیلی در هلند در نظر گرفته شده است. در واقع کلیه علاقه مندان به اخذ بورسیه تحصیلی و کمک های مالی در هلند، باید نمرات و معدل عالی، مدرک زبان با نمره بالا، رزومه قوی، سوابق علمی-پژوهشی عالی و مقالات چاپ شده در ژورنال های معتبر جهان را ارائه کنند تا واجد شرایط بودن آنها ثابت شود. پس اگر به دنبال تحصیل در هلند بدون مدرک زبان هستید و همچنان قصد دریافت بورسیه تحصیلی را نیز دارید، باید بگوییم که شانس شما بسیار پایین خواهد بود. اما اگر مدرک زبان خود را با نمره ای مناسب دریافت نموده اید، بورسیه های زیر در هلند برای شما در دسترس خواهند بود. اکثر این بورسیه ها علاوه بر هزینه تحصیل، هزینه زندگی در هلند را هم تامین می کنند.

تحصیل در هلند بدون مدرک زبان

– بورسیه تحصیلی دانشگاه عالی لیدن: این بورسیه برای دانشجویانی کاربرد دارد که از لحاظ  علمی ممتاز هستند و قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند. مقدار این بورسیه سالانه حدوداً 10 الی 15 هزار یورو تخمین زده می شود .

– بورسیه های تحصیلی دانشگاه ماستریخت: این بورسیه می تواند تمام هزینه های تحصیل و زندگی دانشجو را در هلند فراهم کند و حمایت مالی کاملی از آنها داشته باشد. ای بورسیه اکثرا در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شود .

– بورسیه تحصیلی دانشگاه RADBOUD :این بورسیه متعلق به دانشجویان استعداد درخشان است و معمولاً تنها بخشی از شهریه دانشگاه را پوشش می دهد و به صورت غیر نقدی محاسبه می شود.

– بورسیه تحصیلی دانشگاه آمستردام: یکی از قوی ترین بورس های کشور هلند محسوب می‌ شود و به دانشجویان نخبه و با استعداد اهدا می ‌شود. این بورسیه قابلیت پرداخت تمام هزینه های زندگی و آموزشی  دانشجو را دارد و مبلغ آن برای هر سال تحصیلی حدود 25 هزار یورو می باشد.

امکان اخذ ویزای تحصیلی هلند بدون ارائه مدرک زبان

همانطور که تا به اینجای مطلب متوجه شده‌ اید، امکان تحصیل در هلند بدون مدرک زبان وجود ندارد. از این رو، داشتن مدرک زبان انگلیسی یا هلندی، یکی از مهم‌ ترین الزامات اخذ پذیرش تحصیلی و همچنین دریافت ویزای تحصیلی هلند می باشد. آن دسته از متقاضیانی که بدون ارائه مدرک زبان، درخواست ویزا می دهند، متاسفانه باید خود را برای مواجهه با ریجکتی ویزای هلند آماده کنند. 

ما در این قسمت، برخی از مهم ترین مدارکی که باید برای دریافت ویزای دانشجویی هلند ارائه کنید را برایتان آورده ایم:

  • پاسپورت معتبر
  • کلیه مدارک هویتی متقاضی
  • رزومه و سوابق تحصیلی
  • نامه عدم سوپیشینه
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • نامه اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه در هلند
  • مدارک دریافت بیمه در هلند
  • گواهی سلامت پزشکی
  • آدرس محل سکونت دانشجو در هلند
  • بلیط رفت و برگشت به هلند
  • نامه عدم منع تحصیل
  • مدارک اسپانسر و حامی مالی

سؤالات متداول

  • آیا دوره زبان در هلند رایگان برگزار می شود؟

خیر. متقاضیان باید هزینه شرکت در دوره را پرداخت کنند.

  • تحصیل در هلند به چه زبانی ممکن است؟

شما می توانید به زبان انگلیسی و یا هلندی، در این کشور به تحصیل بپردازید. در هر دو مورد، ارائه مدرک زبان ضروری است و تحصیل در هلند بدون مدرک زبان امکان پذیر نمی باشد.

  • دانشجویان تا چه زمانی اجازه حضور و اقامت در کشور هلند را دارند؟

دانشجویان متقاضی تحصیل در کشور هلند تا زمانی که مشغول به تحصیل هستند و پذیرش آنها از طرف دانشگاه اعتبار دارد، اجازه حضور و اقامت در این کشور را خواهند داشت.

  • آیا تحصیل پزشکی در هلند بدون مدرک زبان ممکن است؟

خیر. ارائه مدرک زبان با نمره ای که دانشگاه تعیین کرده است، از مهم ترین شرایط لازم برای تحصیل در رشته های پزشکی می باشد.

  • برای تحصیل در هلند به زبان انگلیسی، باید چه مدرک زبانی ارائه کنیم؟

به نوع دانشگاه بستگی دارد. بهتر است الزامات مربوط به زبان را در دانشگاه مورد نظر خود بررسی کنید. معمولا مدرک آیلتس آکادمیک، تافل iBT و یا PTE آکادمیک مورد قبول است.  آیلتس آکادمیک آنلاین نیز مورد قبول می باشد.

سخن پایانی

بسیاری از علاقه مندان مهاجرت به هلند، به دنبال یافتن راهی جهت تحصیل در هلند بدون مدرک زبان هستند. در واقع دانشجویانی که نتوانسته اند نمره مورد قبول دانشگاه را دریافت کنند، با مانع بزرگی به نام مدرک زبان، برای مهاجرت مواجه می شوند. همانطور که در این مقاله به شرح آن پرداختیم، در اکثر موارد، امکان تحصیل در کشور هلند بدون مدرک زبان وجود ندارد. اما در برخی شرایط، دانشجویان می توانند با ارائه نمره ای پایین تر، در دوره های زبان در هلند شرکت نموده و پس از پایان دوره، مدرک قبولی ارائه کنند. در حالت کلی، ریسک ریجکتی ویزای هلند، بدون ارائه مدرک زبان، بسیار بالا است پس توصیه می کنیم حتما مدرک زبان خود را دریافت نموده و سپس برای مهاجرت تحصیلی به هلند اقدام کنید. چنانچه سعی خود را نموده اما همچنان موفق به اخذ مدرک زبان نشده اید، می توانید از راهکارهایی که کارشناسان باتجربه تیم عالیان ویزا در اختیار شما قرار می دهند بهره ببرید و بدون دردسر، برای مهاجرت تحصیلی اقدام کنید. 

کارشناسان ما ابتدا شرایط شما و میزان مهارتتان در زبان را به طور تخصصی بررسی و ارزیابی نموده و سپس متناسب با آن، بهترین کشوری که بدون مدرک زبان و یا با ارائه نمره زبان پایین، به شما پذیرش و ویزا اعطا می کند را معرفی می کنند. حتی اگر به مهاجرت به هلند اصرار دارید ولی قادر به ارائه مدرک زبان نیستید، کارشناسان و مشاوران ما که به کلیه قوانین هلند تسلط دارند، راهکاری جایگزین را به شما پیشنهاد خواهند داد. پس این فرصت بینظیر را از دست ندهید و همین حالا برای ارتباط با تیم عالیان ویزا اقدام کنید. شما می توانید با شماره های موسسه تماس حاصل نموده و یا سوالات خود را در واتس اپ ارسال کنید. به منظور ارتباط سریعتر، فرم ارزیابی رایگان موجود در وبسایت ما را تکمیل نموده و منتظر تماس کارشناسان ما بمانید. با عالیان ویزا، هیچ چیزغیرممکن نخواهد بود.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه های ثبت شده برای “چگونه برای تحصیل در هلند بدون مدرک زبان اقدام کنیم؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *