فرصت محدود تحصیل دندانپزشکی در لهستان

سیستم آموزش عالی کشور لهستان در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی از رتبه بالاتری برخوردار است و همین امر باعث شده تا لهستان به یکی از مقاصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان بین المللی تبدیل شود. لهستان توجه ویژه ای به صنعت پزشکی و درمان دارد و امکانات پیشرفته بسیاری را برای علاقمندان به رشته های پزشکی فراهم کرده است. یکی از محبوب ترین رشته های دانشگاهی لهستان، رشته دندانپزشکی است که در بین دانشجویان بین المللی طرفداران بسیاری دارد و همه ساله رقابت بالایی برای قبولی در این رشته بین دانشجویان خارجی و داخلی لهستان برقرار است. در حال حاضر 8000 دانشجو در حال تحصیل در رشته های شاخه پزشکی و دندانپزشکی در لهستان هستند که پیش بینی می شود این رقم در سال های آینده نیز افزایش یابد. در صورتی که علاقه‌مند به تحصیل دندانپزشکی در لهستان هستید، می توانید با پرداخت هزینه های مقرون به صرفه در دانشگاه های این کشور تحصیل کنید و مدرک بین المللی معتبر خود را دریافت نمایید. در ادامه این مقاله قصد داریم شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه های لهستان را مورد بررسی قرار دهیم. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور لهستان گردآوری شده است.

تحصیل دندانپزشکی در لهستان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط تحصیل دندانپزشکی در لهستان
  • تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه های لهستان
  • نحوه برگزاری دوره های دندانپزشکی در لهستان
  • تحصیل پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه های لهستان

شرایط تحصیل دندانپزشکی در لهستان

کشور لهستان یکی از محبوب ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی به شمار می آید. طبق آمار به دست آمده در حال حاضر حدود 57 هزار دانشجوی بین المللی در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد حدود 8 هزار نفر در رشته های پزشکی و دندانپزشکی درس می خوانند.

بسیاری از دانشجویان بین المللی آرزوی تحصیل دندانپزشکی در لهستان را دارند چرا که دانشگاه های پزشکی این کشور در سطح بین الملل شناخته شده هستند و با مدرک اخذ شده از آن‌ها می توانید به راحتی در سایر کشورهای اروپایی و یا هر کشور دیگری مشغول به کار شوید.

تحصیل دندانپزشکی در لهستان

مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه های لهستان 5 سال است و متوسط شهریه سالانه برای دانشجویان بین المللی در حدود 15 هزار دلار تخمین زده می شود. تمام برنامه های درسی دانشگاه های این کشور مطابق با استانداردهای مدرن به روز شده اند و رویکرد دروس پزشکی و دندانپزشکی از دو منظر عملی و نظری مورد مطالعه قرار می گیرد.

برای تحصیل دندانپزشکی در لهستان نیازی به آموزش زبان لهستانی نخواهید داشت، زیرا اغلب دانشگاه های مطرح این کشور دروس دانشگاهی را به زبان انگلیسی به دانشجویان بین المللی تدریس می کنند. به طور کلی، محبوب ترین دانشگاه های پزشکی لهستان شامل دانشگاه Jagiellonian، دانشگاه پزشکی Wroclaw و دانشگاه پزشکی گدانسک می شوند.

دانشجویانی که از دانشگاه های پزشکی لهستان فارغ التحصیل می شوند مدرکی با اعتبار بین المللی اخذ خواهند کرد، زیرا رتبه دانشگاه های پزشکی لهستان بر اساس آمار QS و US News and Report در سطح بالایی قرار دارد. هر دانشگاه مذکور یک برنامه دندانپزشکی با شهریه از 12500 تا 18500 دلار ارائه می دهد. کشور لهستان نه تنها به دلیل کیفیت بالای آموزش، بلکه به دلیل عوامل مختلفی مانند هزینه مناسب زندگی، شهریه پایین تحصیل، سبک زندگی و غیره در بین دانشجویان بین المللی مشهور است.

تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه های لهستان

کشور لهستان این فرصت را برای علاقمندان رشته های پزشکی و دندانپزشکی فراهم آورده است تا بتوانند در محیط های آکادمیک حرفه ای با کمترین هزینه تحصیلات خود را آغاز کنند. یکی از مهمترین شروط برای پذیرش در دانشگاه های پزشکی لهستان، داشتن نمرات عالی در دوره دبیرستان است زیرا رقابت برای اخذ پذیرش در این دانشگاه ها بین دانشجویان بین المللی و شهروندان لهستانی شدید است.

سیستم آموزشی لهستان رتبه دهم جهان را به خود اختصاص داده است و برخی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های اروپا نیز در این کشور واقع شده اند. دولت لهستان همه ساله بودجه زیادی را برای ارتقا منابع دانشگاه ها سرمایه گذاری کرده است و جدیدترین فناوری ها و تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی را در اختیار دانشجویان دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی این کشور قرار می دهد. کیفیت تدریس و تحقیق در دانشگاه های پزشکی لهستان در سطح بین الملل بوده و مدارکی که در این دانشگاه ها ارائه می شوند، در تمامی دنیا به رسمیت شناخته شده اند.

دانشجویانی که مدرک خود را در رشته دندانپزشکی از دانشگاه های لهستان اخذ می کنند، این فرصت را دارند تا در فیلدهای شغلی متنوعی مانند نقش های بیمارستانی، کلینیک های تخصصی، تحقیقات و پژوهش، پزشک عمومی، افتتاح مطب دندانپزشکی و … شروع به کار کنند.

نحوه برگزاری دوره های دندانپزشکی در لهستان

دانشجویان بین المللی که علاقه‌مند تحصیل در رشته دندانپزشکی هستند، می توانند دوره های دانشگاهی خود را به زبان های انگلیسی، لهستانی و در برخی موارد آلمانی و فرانسوی بگذرانند. دروس رشته های پزشکی و دندانپزشکی این کشور در سطح استانداردهای اروپایی برگزار می شوند و دانشجویان پس از اتمام هر ترم با امتحانات و آزمون های مختلف سنجیده می شوند.

به طور کلی مدت زمان تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی، 6 سال یا بیشتر به طور می انجامد، 3 سال اول دوره تحصیلی دندانپزشکی بیشتر مباحث بالینی را پوشش می دهد و دانشجویان از سال های 4 الی 6 تحصیلی خود، زمانی که دانش نظری کافی را آموختند، تجربه عملی کسب خواهند کرد.

دانشکده های پزشکی لهستان اغلب به عنوان یکی از بهترین برنامه های پزشکی انگلیسی اروپا در نظر گرفته می شوند و برخی از این دانشگاه ها بورسیه هایی را در نظر گرفته اند تا دانشجویان بین المللی قادر به پوشش قسمتی از هزینه های تحصیل خود باشند.

از دروسی که در این دانشگاه ها آموزش داده می شوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • بیوفیزیک
  • علم شیمی
  • آناتومی
  • پاتوفیزیولوژی
  • میکروبیولوژی
  • انگل شناسی
  • داخلی
  • عمل جراحی
  • اطفال
  • زیست شناسی سلولی
  • بافت شناسی
  • پاتومورفولوژی
  • فارموکولوژی

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه های لهستان

بیش از بیست سال است که دروس پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های لهستان به زبان انگلیسی تدریس می شوند. دانشجویان بین المللی می توانند از این فرصت استثنایی برای تحصیل دندانپزشکی در لهستان استفاده کنند و بدون نیاز به یادگیری زبان لهستانی مشغول به تحصیل شوند. بهترین دانشگاه های لهستان که دروس رشته دندانپزشکی را به زبان انگلیسی آموزش می دهند به شرح زیر هستند :

  • دانشگاه پزشکی ورشو : قطعاً دانشگاه پزشکی ورشو معتبرترین دانشگاه در لهستان است که در سال 1809 تأسیس شده است. دانشجویان برای ورود به این دانشگاه نیازی به شرکت در آزمون ورودی نخواهند داشت.
  • دانشگاه پزشکی لوبلین : دروس پزشکی در این دانشگاه با همکاری دانشگاه ونژو چین تدریس می شود.
  • دانشگاه پزشکی Pomeranian واقع در Szczecin : ورود به این دانشگاه بدون آزمون ورودی امکان پذیر است و سیستم آموزشی آن مشابه سیستم آموزشی ایالات متحده می باشد.
  • دانشگاه پزشکی لودز : یکی از بزرگ‌ترین دانشکده های پزشکی در لهستان است طیف وسیعی از دوره های آموزشی را ارائه می دهد.
  • دانشگاه پزشکی گدانسک : این دانشگاه 800 دانشجوی بین المللی که در حال حاضر به زبان انگلیسی تحصیل می کنند را در خود جای داده است.
  • دانشگاه علوم پزشکی پوزنان : این دانشگاه پژوهش محور بوده و تأکید بسیاری بر تمرین زیاد بر روی مباحث بالینی دارد و با شش بیمارستان کار می کند.
  • دانشگاه پزشکی بیالیستوک : این دانشگاه به عنوان یک مرکز پیشرو در تحقیقات و فناوری شناخته می شود و برای قبولی در آن باید نمرات بالایی در دروس فیزیک، زیست شناسی و ریاضیات داشته باشید. همچنین، دانشگاه پزشکی بیالیستوک آزمون ورودی برگزار نمی کند.
  • دانشگاه Jagiellonian کراکوف : این دانشگاه دوره های چهار ساله ای را برای فارغ التحصیلان دارای مدرک پیش پزشکی (به عنوان مثال، علوم زیست پزشکی) برگزار می کند.
  • دانشگاه پزشکی Wrocław : این دانشگاه در طول مدت تابستان، دوره های کارآموزی متنوعی را برای دانشجویان برگزار می کند.
  • دانشگاه وارمیا و دانشکده پزشکی مازوری : این دانشگاه پزشکی یک دانشگاه نسبتاً جدید واقع در اولشتین است و از سطح علمی بالایی برخوردار می باشد.
  • دانشگاه پزشکی سیلسیا : این دانشگاه در کاتوویتس واقع شده و برای ورود به آن نیاز به امتحان ورودی و نمرات عالی در زیست شناسی و شیمی خواهید داشت.
تحصیل دندانپزشکی در لهستان
سؤالات متداول
  • بهترین دانشگاه های لهستان برای تحصیل در رشته دندانپزشکی کدم‌اند؟

دانشجویان بین المللی علاقه‌مند به تحصیل دندانپزشکی می توانند برای دانشگاه هایی مانند دانشگاه Jagiellonian، دانشگاه پزشکی Wroclaw، دانشگاه پزشکی گدانسک، دانشگاه پزشکی ورشو و دانشگاه پزشکی لودز در لهستان درخواست دهند.

  • آیا دانشجویان بین المللی امکان کار در مشاغل دندانپزشکی لهستان را دارند؟

بله، دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیلی خود باید یک مجوز کار با عنوان Prawo Wykonywania Zawodu را دریافت کرده و پس از آن امکان کار در لهستان را خواهند داشت.

  • هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه های لهستان چقدر است؟

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه های لهستان در حدود 11000 تا 16000 دلار تخمین زده می شود.

  • شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در لهستان چیست؟

برای تحصیل دندانپزشکی در لهستان، دانشجویان بین المللی باید در دبیرستان دروس فیزیک، شیمی و زیست شناسی را با موفقیت گذرانده باشند و مدرک معتبر آیلتس یا تافل ارائه دهند.

  • آیا برای دانشجویان بین المللی رشته دندانپزشکی در لهستان بورسیه اعطا می شود؟

بله، دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رشته های دندانپزشکی می توانند از بورسیه هایی مانند بورسیه GScholar استفاده کنند و هزینه های تحصیل خود را به حداقل برسانند.

سخن پایانی

آموزش پزشکی و دندانپزشکی در لهستان از اهمیت بسیاری برخوردار است و دولت این کشور، فرصت های تحصیلی بسیاری را برای دانشجویان بین المللی ایجاد کرده تا امکان شرکت در رشته های دندانپزشکی دانشگاه های لهستان را داشته باشند. در این مقاله به صورت جامع با شرایط تحصیل دندانپزشکی در لهستان آشنا شدیم و امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی و کاری لهستان را به شما عزیزان ارائه می‌کند. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل کنید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *