همه چیز در مورد تحصیل پرستاری در مالزی

با گسترش و تنوع صنعت مراقبت های بهداشتی در مالزی، پرستاران در حال حاضر در زمینه های مختلفی در این کشور مورد نیاز هستند. اکنون بیش از 20 رشته تخصصی پرستاری در دانشگاه های مالزی به دانشجویان بین المللی ارائه می شود که دانشجویان را برای کسب مهارت های عملی و اشتغال پس از فارغ التحصیلی آماده می کنند. دانشجویان رشته پرستاری می توانند پس از اتمام دوران تحصیل خود در مالزی، در این کشور و یا هر کشور دیگری در جهان مشغول به کار شوند. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط تحصیل پرستاری در مالزی بپردازیم. چنانچه شما نیز به دنبال تحصیل در دانشگاه های مالزی هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور مالزی گردآوری شده است.

تحصیل پرستاری در مالزی

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط تحصیل پرستاری در مالزی
  • طول دوره تحصیل پرستاری در کشور مالزی
  • هزینه تحصیل پرستاری در کشور مالزی
  • برترین دانشگاه های مالزی جهت تحصیل در رشته پرستاری

شرایط تحصیل پرستاری در مالزی

متقاضیان تحصیل در رشته پرستاری در مالزی باید ابتدا از یک دانشگاه معتبر در این کشور پذیرش تحصیلی دریافت نموده و سپس برای اخذ ویزای دانشجویی و student pass در این کشور اقدام کنند. شرایط اخذ پذیرش تحصیلی ممکن است در هر یک از دانشگاه های این کشور متفاوت باشد. پس توصیه می شود جزئیات شرایط را برای مقطع تحصیلی مورد نظر، از وبسایت دانشگاه انتخابی خود در مالزی دریافت نمایید. در حالت کلی، دانشجویان باید دروس پایه مانند زیست شناسی، ریاضی، فیزیک، شیمی و زبان را گذرانده باشند و نمرات خود در این دروس را در مالزی و بر اساس معیار SPM معادل سازی کنند.

تحصیل پرستاری در مالزی

رشته پرستاری به دلیل داشتن بازار کار مناسب و آینده شغلی درخشان، طرفداران بسیاری دارد. با توجه به افزایش نیاز به متخصصان مراقبت های بهداشتی در جهان، فارغ التحصیلان پرستاری می توانند به راحتی مشغول به کار شوند و درآمد عالی داشته باشند. به دلیل اعتبار بالای دانشگاه های مالزی در جهان، دانشجویانی که مدارک خود را از دانشگاه های این کشور دریافت کنند، قادر خواهند بود در مالزی و یا هر کشوری از جهان مشغول به کار شوند. ما در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل پرستاری در مالزی پرداختیم. امیداوریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور مالزی را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

طول دوره تحصیل پرستاری در کشور مالزی

طول دوره تحصیل پرستاری در مالزی می تواند با توجه به مقطع تحصیلی دانشجویان متفاوت باشد. در حالت کلی، اخذ دیپلم پرستاری در مالزی و یا گذراندن دوره Foundation، بین 1 تا 3 سال طول می کشد. در این دوره، دانشجویان اصول پایه و اولیه پرستاری و مراقبت های بهداشتی را فرا می گیرند و دانش خود را در زمینه روانشناسی بیماران و نحوه ارتباط با آنها ارتقا می دهند. به علاوه، تحصیل پرستاری در مقطع کارشناسی در دانشگاه های مالزی بین 3 تا 4 سال و تحصیل پرستاری در مقطع کارشناسی ارشد بین 2 تا 2.5 سال طول خواهد کشید. در نهایت، فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد می توانند در صورت تمایل، وارد مقطع دکتری یا DNP شوند. البته متقاضیان باید اطمینان حاصل کنند که آیا دوره های DNP و دکتری پرستاری در دانشگاه های مالزی ارائه می شود یا خیر.

هزینه تحصیل پرستاری در کشور مالزی

به طور کلی، هزینه تحصیل و زندگی در مالزی در مقایسه با بسیاری دیگر از کشورها، مقرون به صرفه است و دانشجویان می توانند با پرداخت هزینه ای کم، آموزش با کیفیت دریافت نموده و در برخی از برترین دانشگاه های جهان به تحصیل بپردازند. به عبارتی دیگر، هزینه تحصیل در مالزی در مقایسه با کیفیت دانشگاه های این کشور، بسیار ناچیز است. در خصوص هزینه تحصیل پرستاری در مالزی نیز باید بدانید که نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی دانشجویان، تعیین کننده میزان دقیق هزینه تحصیل در این رشته می باشد. اما همچنان، مقدار آن در مقایسه با هزینه تحصیل پرستاری در سایر کشورهای جهان، اندک است.

دانشجویان مقطع دیپلم پرستاری و دوره foundation، به طور متوسط هزینه ای بین 15000 تا 50000 رینگیت در سال پرداخت می کنند. به همین ترتیب، دانشجویان مقطع کارشناسی پرستاری باید هزینه ای بین 15000 تا 48000 رینگیت و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد باید هزینه ای بین 18000 تا 30000 رینگیت را در نظر داشته باشند. در ضمن، لازم به ذکر است که علاقه مندان به تحصیل پرستاری در مالزی میبایست هنگام در نظر گرفتن هزینه های تحصیل در این کشور، علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه زندگی دانشجویی در مالزی را نیز بررسی نموده و اطمینان حاصل کنند که قادر به تامین مخارج خود در مالزی خواهند بود.

برترین دانشگاه های مالزی جهت تحصیل در رشته پرستاری

با توجه به کیفیت آموزش در دانشگاه های مالزی و همچنین شهرت دانشگاه های این کشور در جهان، انتخاب بهترین دانشگاه ممکن است دشوار باشد. به همین منظور، ما در این قسمت لیستی از برترین دانشگاه ها جهت تحصیل پرستاری در مالزی را برای شما آورده ایم. شما می توانید با مراجعه به وبسایت از هریک از دانشگاه های زیر، از امکانات و سوابق دانشگاه مطلع شوید و پس از مطالعه شرایط اخذ پذیرش، بهترین انتخاب را داشته باشید.

  • دانشگاه مالایا (UM)

دانشگاه مالایا که قدیمی ترین دانشگاه در مالزی می باشد، در جنوب غربی کوالالامپور، پایتخت مالزی واقع شده است. این دانشگاه در رنکینگ QS در سال 2023، رتبه 70 را کسب کرده است.

  • دانشگاه کبانگسان مالزی (UKM)

این دانشگاه ملی در مالزی که در بندر بارو بانگی شهر سلانگور واقع شده است، در رتبه 129 در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2023 قرار دارد.

  • دانشگاه بین المللی پزشکی مالزی (IMU)

دانشگاه IMU، اولین دانشگاه خصوصی پزشکی و علوم بهداشتی در مالزی است که اکنون با 29 سال سابقه و تمرکز اختصاصی بر آموزش مراقبت‌های بهداشتی، یکی از بهترین مقاصد جهت تحصیل پرستاری در مالزی است.

  • دانشگاه AIMST

این دانشگاه جوان و تقریبا تازه تاسیس در مالزی، به طور رسمی فعالیت خود را در 30 اکتبر 2001 آغاز کرده است.

  • دانشگاه USM

این دانشگاه، اولین دانشگاه در کشور مالزی است که توسط دولت مالزی برای شرکت در طرح APEX انتخاب شده است. APEX طرحی است که به دانشگاه ها کمک می کند تا خیلی سریع به جایگاهی در سطح جهانی دست یابند. رنکینگ QS، دانشگاه USM را در جایگاه 143 قرار داده است.

  • دانشگاه SEGI

دانشگاه SEGi که به عنوان یکی از بزرگترین ارائه دهندگان آموزش عالی خصوصی در مالزی شناخته می شود، اکنون دوره های تحصیلی خود را به بیش از 20000 دانشجو در پنج پردیس اصلی خود که در شهرهای پنانگ، کوآلالامپور، کوتا دامانسرا، ساراواک و سوبانگ جایا واقع شده اند، ارائه می دهد.

  • دانشگاه MAHSA

دانشگاه MAHSA از زمان آغاز به کار خود در سال 2005، یک موسسه خصوصی مشهور و معتبر در زمینه آموزش عالی بوده است. این دانشگاه دوره هایی را در مقاطع مختلف، از پایه و دیپلم گرفته تا تحصیلات تکمیلی، در رشته های مراقبت های بهداشتی مانند پزشکی، پرستاری، داروسازی، دندانپزشکی و همچنین علوم زیستی ارائه می دهد.

  • دانشگاه Monash (واحد مالزی)

دانشگاه موناش، که یک دانشگاه برتر استرالیایی با تحقیقات فشرده است و در بین 100 دانشگاه برتر جهان بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی تایمز قرار دارد، واحد خود را در کشور مالزی تاسیس نموده است. این واحد، سومین پردیس بزرگ دانشگاه موناش است و محلی عالی برای تحصیل پرستاری در مالزی می باشد.

  • دانشگاه UPM

دانشگاه پوترا (UPM) در مالزی، به عنوان یکی از دانشگاه های تحقیقاتی پیشرو در کشور مالزی شناخته شده و اخیرا در رنکینگ QS، رتبه 123 را کسب نموده است.

  • دانشگاه مدیریت و علوم مالزی (MSU)

فارغ التحصیلان دانشگاه MSU با تخصص در رشته های پزشکی، بهداشت و علوم زیستی، پرستاری، داروسازی و غیره، می توانند مطمئن باشند که این دانشگاه قابلیت استخدام آنها را در اولویت قرار می دهد و از این رو، دوره های تحصیلی خود را به گونه ای طراحی می کند تا دانشجویان آماده ورود به بازار کار باشند.

تحصیل پرستاری در مالزی
سؤالات متداول
  • درآمد پرستاران در مالزی چقدر است؟

میزان درآمد پرستاران با توجه به مدرک تحصیلی و سوابق کاری آنها می تواند بین 4080 رینگیت تا 12300 رینگیت در ماه باشد.

  • آیا با تحصیل پرستاری در مالزی می توان در این کشور کار کرد؟

تحت شرایطی بله. چنانچه شما پس از فارغ التحصیلی یک پیشنهاد شغلی در مالزی دریافت کنید، امکان اخذ مجوز کار و اقامت در مالزی وجود دارد.

  • آیا با تحصیل در مالزی میتوان برای اعضای خانواده هم ویزا دریافت کرد؟

بله. امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال وجود دارد.

  • آیا امکان تحصیل پرستاری بدون مدرک زبان وجود دارد؟

به دانشگاه انتخابی شما بستگی دارد. ممکن است دانشگاه فقط از شما بخواهد در یک جلسه مصاحبه شرکت کنید. اما در حالت کلی، ارائه مدرک زبان برای اخذ ویزا و جلوگیری از ریجکتی ویزا لازم است.

  • آیا میتوان برای تحصیل در رشته پرستاری در مالزی بورسیه دریافت کرد؟

در صورت داشتن شرایط، بله. البته بورسیه ها معمولا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شوند و دریافت آنها مستلزم داشتن رزومه ای قوی، نمره زبان عالی و نمرات و معدل خوب است.

سخن پایانی

رشته پرستاری به دلیل داشتن بازار کار مناسب و آینده شغلی درخشان، طرفداران بسیاری دارد. با توجه به افزایش نیاز به متخصصان مراقبت های بهداشتی در جهان، فارغ التحصیلان پرستاری می توانند به راحتی مشغول به کار شوند و درآمد عالی داشته باشند. به دلیل اعتبار بالای دانشگاه های مالزی در جهان، دانشجویانی که مدارک خود را از دانشگاه های این کشور دریافت کنند، قادر خواهند بود در مالزی و یا هر کشوری از جهان مشغول به کار شوند. ما در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل پرستاری در مالزی پرداختیم. امیداوریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور مالزی را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *