صفر تا صد خرید آپارتمان در ترکیه

جالب است بدانید که برای لذت بردن از سبک زندگی مدیترانه ای، لازم نیست میلیونر باشید، چرا که خانه ها و آپارتمان های مقرون به صرفه زیادی در ترکیه وجود دارد. خبر بهتر آن است که شما می توانید با خرید یک آپارتمان در ترکیه، در کوتاه ترین زمان ممکن، اقامت و شهروندی آن را نیز به دست آورید. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی صفر تا صد خرید آپارتمان در ترکیه بپردازیم. چنانچه شما نیز به دنبال خرید ملک در ترکیه و اخذ اقامت و شهروندی این کشور از این طریق هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور ترکیه گردآوری شده است.

خرید آپارتمان در ترکیه

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط خرید آپارتمان در ترکیه
  • شرایط اخذ اقامت و شهروندی ترکیه از طریق خرید آپارتمان
  • مراحل خرید یک آپارتمان در ترکیه
  • بهترین شهرهای ترکیه جهت خرید آپارتمان
  • شرایط دریافت وام جهت خرید آپارتمان در کشور ترکیه

شرایط خرید آپارتمان در ترکیه

خرید آپارتمان در کشور ترکیه، برای هر متقاضی با هر ملیتی امکانپذیر است. در واقع، متقاضیان می توانند هر نوع ملک در ترکیه که در محدوده شهرهای این کشور واقع شده است و خارج از مناطق کشاورزی، روستایی و نظامی ترکیه می باشد را خریداری کنند. در فرآیند خرید آپارتمان در ترکیه ، نیازی به حضور فیزیکی متقاضی در ترکیه نمی باشد و متقاضیان ملزم به داشتن اقامت ترکیه نخواهند بود. در واقع کلیه مراحل می تواند توسط یک وکیل و یا نماینده قانونی در ترکیه تکمیل شود. خوشبختانه قیمت املاک در ترکیه مقرون به صرفه است و برای هر متقاضی با هر مقدار بودجه، گزینه ای مناسب وجود دارد. اما توجه داشته باشید که متقاضیان اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک، باید ملکی برابر و یا با قیمتی بیشتر از آنچه توسط دولت ترکیه تعیین شده است را خریداری نمایند تا واجد شرایط دریافت شهروندی باشند. ما در ادامه مطلب، به بررسی طرح شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک خواهیم پرداخت.

خرید آپارتمان در ترکیه

شرایط اخذ اقامت و شهروندی ترکیه از طریق خرید آپارتمان

کشور ترکیه دارای موقعیت استراتژیک عالی، تاریخ غنی، فرهنگ پر جنب و جوش، معماری زیبا و فرصت‌های سرمایه‌ گذاری است. اگر به دنبال اخذ اقامت و شهروندی ترکیه هستید، طرح “شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری” می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. این طرح سرمایه گذاری که در سال 2017 معرفی شد، به افراد در ازای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات ترکیه شهروندی این کشور را اعطا می کند.

طرح شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری، با هدف جذب سرمایه گذاری های مستقیم خارجی برای تقویت اقتصاد در حال ظهور این کشور و همچنین ارتقای بازار املاک و مستغلات ترکیه طراحی شده است. از آنجایی که ترکیه یک کشور بین قاره ای می باشد، سرمایه گذاران خارجی با اخذ شهروندی ترکیه می توانند به بازارهای پررونق اروپا و آسیا دسترسی داشته باشند. به همین جهت، متقاضیان باید برای دریافت شهروندی ترکیه از این طریق، حداقل 400000 دلار آمریکا در املاک و مستغلات ترکیه سرمایه گذاری نمایند. معمولا 3 تا 6 ماه پس از انجام سرمایه گذاری مورد نظر از طریق خرید آپارتمان در ترکیه و یا خرید هر نوع ملک در این کشور، شهروندی و پاسپورت برای خریدار و اعضای خانواده وی صادر می گردد.

لازم به ذکر است که در طرح شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری، علاوه بر خرید ملک، گزینه های دیگری مانند ثبت شرکت، سپرده گذاری در بانک های ترکیه و خرید اوراق قرضه دولتی نیز ممکن است و می تواند منجر به دریافت شهروندی ترکیه شود. توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر، به سایر مقالات مرتبط با سرمایه گذاری در ترکیه که در وبسایت گروه عالیان ویزا موجود است، مراجعه نمایید. کارشناسان مجرب ما در گروه عالیان ویزا نیز آماده ارائه هرگونه مشاوره به متقاضیان گرامی در این زمینه می باشند.

مراحل خرید یک آپارتمان در ترکیه

فرآیند خرید آپارتمان در ترکیه بسیار ساده است و متقاضیان ملزم به طی کردن مراحل پیچیده و زمانبر نخواهند بود. اما با این وجود، کسب اطلاع از مراحل آن و آمادگی برای انجام این فرآیند می تواند به متقاضیان کمک کند تا با آرامش بیشتری خرید خود را انجام دهند و در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنند. به طور کلی، انجام مراحل زیر جهت خرید یک ملک در ترکیه لازم است:

  • در مورد بازار املاک ترکیه و قیمت املاک در این کشور تحقیق نمایید تا بتوانید با اطمینان خاطر بیشتری ملک مورد نظر خود را متناسب با بودجه خود بیابید و حتی از سوددهی آن در آینده نیز مطمئن شوید.
  • از بین هزاران ملک موجود جهت فروش در ترکیه، ملک مورد نظر خود را که مناسب با شرایط، بودجه، امکانات مورد نیاز و لوکیشن مورد علاقه شما است بیابید. شما می توانید در این مرحله، از راهنمایی های یک مشاور املاک مجرب و قابل اعتماد در ترکیه استفاده کنید. دفاتر مشاور املاک و وبسایت های بسیاری نیز در ترکیه وجود دارد که روزانه آپارتمان ها و املاک قابل خرید در ترکیه را آگهی می کنند (با توجه به فعالیت برخی از افراد سودجو در این زمینه، حتما از معتبر بودن وبسایت و یا منبع آگهی اطمینان حاصل کنید).
  • در صورت ممکن، به ترکیه سفر نمایید و از ملک انتخابی خود دیدن کنید و چنانچه شرایط آن با شما مطابقت داشت، بر سر قیمت با فروشنده و یا نماینده مشاور املاک به توافق برسید. در این مرحله، وکیل، نماینده شما و یا مشاور املاک می تواند توافق لازم را با فروشنده انجام دهد.
  • چنانچه ملک مورد نظر را انتخاب نموده اما همچنان به تحقیقات و بررسی های بیشتر نیاز دارید می توانید با پرداخت مبلغی در حدود 1100 یورو، آن ملک را رزرو نمایید و مطئن باشید به شخص دیگری فروخته نخواهد شد. تنها توجه داشته باشید که این مبلغ غیر قابل استرداد می باشد.
  • در نهایت پس از تایید ملک، توافق با فروشنده و پرداخت هزینه ها، لازم است خریدار برای دریافت سند مالکیت که در ترکیه با نام TAPU شناخته می شود ثبت نام کند. هزینه دریافت سند مالکیت یا همان TAPU، 4 درصد از ارزش ملک است. TAPU یک سند قانونی است که مالکیت ملک را از شخصی به شخص دیگر منتقل می کند.

*نکته: معمولا در کشور ترکیه و در برخی از دفاتر مشاور املاک این کشور، تورهایی با نام  inspection trip برای خریداران ملک در این کشور برگزار می شود که هدف آن، آشنا کردن خریداران با ملک های قابل خرید در ترکیه، در محله ها و یا شهرهای مختلف این کشور است. پس توصیه می شود در صورت امکان، قبل از خرید آپارتمان و یا هر نوع ملکی، به ترکیه سفر نمایید و از این نوع تورها برای آشنایی بیشتر با ترکیه بهره ببرید.

بهترین شهرهای ترکیه جهت خرید آپارتمان

با توجه به توسعه گردشگری در ترکیه و تنوع جاذبه های توریستی در این کشور، هر یک از شهرهای ترکیه می تواند برای مهاجران، چیزهای زیادی برای عرضه داشته باشد. شهرهای استانبول، ازمیر، بودروم، آنتالیا، آلانیا، اسکشهیرو آنکارا، جزو بهترین مکان ها جهت خرید آپارتمان در ترکیه و بهره مندی از کیفیت بالای زندگی در این کشور است.  با این حال، شهر تاریخی و زیبای استانبول همیشه جزو اولویت های خریداران ملک در ترکیه بوده است. استانبول به عنوان یک قطب تجاری و اقتصادی، شهری فوق العاده متنوع است. بنابراین، هر مهاجر شاغل و یا بازنشسته ای که به این کشور نقل مکان می کند، می تواند مناطق متعدد استانبول را برای یافتن یک مقصد ایده آل جهت سرمایه گذاری در املاک و مستغلات پیا کند. در طول دو دهه گذشته، شهر استانبول تغییرات بسیار چشمگیری را تجربه کرده است. محله های Nisantasi، Cihangir، Karakoy، Taksim، Etiler و Sariyer، جزو بهترین مناطق استانبول جهت خرید آپارتمان و هر نوع ملک است.

شرایط دریافت وام جهت خرید آپارتمان در کشور ترکیه

کلیه متقاضیان خرید آپارتمان در ترکیه که بین 21 تا 70 سال سن داشته باشند، صرف نظر از آنکه اقامت ترکیه را دارا می باشند یا خیر، در صورت داشتن شرایط می توانند حتی بدون نیاز به حضور فیزیکی در ترکیه، وام مسکن دریافت کنند. اکثر بانک ها در ترکیه تا 70 درصد از ارزش ملک را با حداکثر 15 سال حق تصدی، به خارجی ها ارائه می دهند (اتباع اتحادیه اروپا می توانند تا 80% از ارزش ملک مورد نظر را وام بگیرند). نرخ بهره وام مسکن در ترکیه، بین 11% تا 15% در سال متغیر است. شرایط اخذ وام در ترکیه با توجه به نوع بانک، سابقه اعتباری متقاضی و همچنین شغل و درآمد متقاضی متفاوت است. پس توصیه می شود شرایط دقیق تر را از بانک مورد نظر خود در ترکیه دریافت کنید.

خرید آپارتمان در ترکیه
سؤالات متداول
  • آیا با خرید هر نوع ملک در ترکیه میتوان شهروندی دریافت نمود؟

خیر. ارزش ملک خریداری شده باید حداقل 400000 دلار باشد.

  • سرمایه گذاران خارجی چه تعداد ملک می توانند در ترکیه بخرند؟

نباید مجموع آن از 30 هکتار تجاوز کند.

  • آیا بعد از خرید آپارتمان در ترکیه و اخذ شهروندی، متوانیم آن را بفروشیم؟

تحت شرایطی بله. شما باید حداقل 3 سال پس از سرمایاه گذاری، ملک مورد نظر را حفظ کنید. بعد از این مدت می توانید برای فروش ملک اقدام کنید.

  • اعتبار پاسپورت دومینیکا بیشتر است یا ترکیه؟

قطعا اعتبار پاسپورت دومینیکا بیشتر از پاسپورت ترکیه است و هزینه های به مراتب کمتری نسبت به ترکیه دارد و ظرف کمتر از ۴ ماه نیز به نتیجه می رسد.

  • آیا اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری، شرط حضور دارد؟

خیر. شما ملزم به اقامت در ترکیه نخواهید بود.

سخن پایانی

دولت ترکیه با ارتقاء و گسترش بخش گردشگری، جذابیت املاک این کشور را برای سرمایه گذاران خارجی دو چندان کرده است به طوری که در ساله های اخیر، تقاضا برای خرید ملک در ترکیه با افزایش چشمگیری همراه بوده است. ارائه طرح شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری باعث شده است تا برخی از مهاجرین از این طریق اقدام به اخذ شهروندی ترکیه برای خود و اعضای خانواده خود نمایند در حالیکه اخذ پاسپورت دومینیکا به مراتب هزینه های کمتر و مزایای بیشتری دارد و اعتبار پاسپورت دومینیکا از پاسپورت ترکیه نیز بیشتر است. ما در این مقاله به بررسی همه چیز درمورد خرید آپارتمان در ترکیه پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور ترکیه را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *