کدام کشورها برای خرید ملک در اروپا مناسبند؟

خرید ملک در کشورهای اروپایی، یکی از ایمن ترین روش های سرمایه گذاری می باشد که علاوه بر سودآوری بالا، ممکن است شما را به اخذ اقامت و شهروندی کشورهای اروپایی نیز برساند. در سال های اخیر، بازار املاک و مستغلات اروپا با رشد بسیاری همراه بوده و نظر سرمایه گذاران خارجی را بیش از پیش به خود جلب کرده است. اما سوالی که وجود دارد آن است که آیا هر کشوری در اروپا برای خرید ملک مناسب می باشد؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی و معرفی بهترین کشورها جهت خرید ملک در اروپا بپردازیم. چنانچه شما نیز به دنبال سرمایه گذاری در بخش املاک در اروپا هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشورهای اروپایی گردآوری شده است.

خرید ملک در اروپا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • بهترین کشورها جهت خرید ملک در اروپا
  • ارزان ترین کشورهای اروپا جهت خرید ملک
  • خرید ملک در کدام یک از کشورهای اروپایی آسان تر است؟
  • شرایط اخذ اقامت از طریق خرید ملک در کشورهای اروپایی

بهترین کشورها جهت خرید ملک در اروپا

توجه داشته باشید که انتخاب بهترین مقصد جهت سرمایه گذاری در بخش املاک باید بر اساس شرایط متقاضی، میزان بودجه، اولویت ها و اهداف وی انجام شود. پس توصیه اکید ما به متقاضیان خرید ملک در کشورهای اروپایی آن است کلیه جوانب و شرایط را سنجیده و بهترین تصمیم را اتخاذ نمایند. به همین منظور، متقاضیان گرامی می توانند جهت بررسی تخصصی شرایط خود و دریافت بهترین راهکار، از کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت کنند.

اگرچه که هریک از کشورهای اروپایی می توانند با توجه به شرایط متقاضی، گزینه ای مناسب برای خرید ملک باشند، اما به طور کلی، برخی از کشورهای اروپا، گزینه های جذاب تری را به خریداران ملک ارائه داده و شرایط مناسب تری نسبت به سایر کشورها دارند. ما در این قسمت به معرفی پنج کشور برتر جهت خرید ملک و سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات در سال 2023 می پردازیم. این کشورها، املاک و فرصت های سرمایه گذاری متنوعی را برای هر سلیقه و بودجه ای فراهم می کنند.

خرید ملک در اروپا
  • اسپانیا

کشور اسپانیا با آب و هوای گرم، سواحل زیبا و از همه مهم تر، با وجود املاک مقرون به صرفه و هزینه های پایین، مکان مناسبی برای کسانی است که به دنبال خرید خانه دوم، ملک بازنشستگی یا فرصت سرمایه گذاری هستند. یکی از مزیت های سرمایه گذاری در املاک اسپانیا، فرصت کسب درآمد از اجاره است، زیرا اسپانیا یکی از پربازدید ترین کشورهای جهان می باشد و سالانه میلیون ها گردشگر را به خود جذب می کند. علاوه بر این، دولت اسپانیا اقدامات متعددی را برای حمایت از خریداران ملک ارائه کرده است از جمله: کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده، اعطای اقامت از طریق خرید ملک، و همچنین اعطای ویزای طلایی به خریداران غیر اتحادیه اروپا.

  • پرتغال

کشور پرتغال در سال های اخیر، به مقصدی محبوب برای خرید ملک در اروپا تبدیل شده است. خوشبختانه دولت پرتغال اقدامات متعددی را برای تشویق سرمایه گذاری ها در بخش املاک ارائه کرده است از جمله: کاهش مالیات نقل و انتقال ملک و همچنین اعطای ویزای طلایی و اقامت پرتغال به خریداران غیر اتحادیه اروپا که در املاک و مشتغلات کشور پرتغال سرمایه گذاری می کنند.

  • فرانسه

بازار املاک فرانسه در طول سال های اخیر نسبتاً باثبات بوده و تقاضا در بسیاری از مناطق از عرضه پیشی گرفته است. یکی از مزایای سرمایه گذاری در املاک فرانسه، پتانسیل افزایش سرمایه است، به ویژه در مقاصد گردشگری محبوب مانند پاریس، پروونس و ریویرا. علاوه بر این، دولت فرانسه اقدامات متعددی را برای حمایت از خریداران ملک ارائه کرده است از جمله: کاهش مالیات نقل و انتقال و همچنین نرخ بهره پایین.

  • ایتالیا

بازار املاک ایتالیا از زمان بحران مالی جهانی در سال 2008، به طور پیوسته در حال بهبود بوده و همه گیری COVID-19 تأثیر نسبتاً محدودی بر بازار املاک ایتالیا داشته است. یکی از مزایای سرمایه گذاری در املاک ایتالیا، پتانسیل درآمد اجاره ای است، به ویژه در مقاصد توریستی محبوب مانند رم، فلورانس و ونیز. علاوه بر این، دولت ایتالیا، مالیات نقل و انتقال را برای خریداران ملک کاهش داده و به آنها مجوز اقامت اعطا می کند.

  • آلمان

آلمان کشوری با ثبات و مرفه است که مقصدی جذاب برای سرمایه گذاری در بخش املاک، به ویژه در شهرهای برلین، مونیخ و هامبورگ می باشد. اگرچه قیمت املاک آلمان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی نسبتاً بالا است، اما اقتصاد پایدار و بازار قوی اجاره در این کشور، آن را به مقصدی محبوب برای سرمایه گذاران تبدیل می کند.

ارزان ترین کشورهای اروپا جهت خرید ملک

آیا شما قصد مهاجرت یا بازنشستگی در اروپا را دارید و یا صرفا می خواهید یک خانه تابستانی ارزان در قاره کهن داشته باشید؟ ما در این قسمت، برخی از ارزان ترین کشورها را برای خرید ملک در اروپا معرفی می نماییم که برای هر مهاجرتی با هر هدف، مناسب می باشد.

  • ایتالیا
  • اسپانیا
  • یونان
  • کرواسی
  • پرتغال
  • صربستان
  • آلبانی
  • رومانی
  • لتونی
  • مجارستان

خرید ملک در کدام یک از کشورهای اروپایی آسان تر است؟

قیمت املاک از سال 2010 در اکثر کشورهای اروپایی به دلیل تقاضای بالا به شدت افزایش یافته است و این امر، خرید ملک در اروپا را دشوار نموده است. با این حال، ممکن است تعجب کنید اگر بدانید که پیدا کردن و خرید خانه های مقرون به صرفه در برخی از این کشورهای اروپایی آسان است. کشورهایی که ساده ترین فرآیند را برای خرید ملک توسط خارجی ها در سال 2023 دارا می باشند عبارتند از: اسپانیا، پرتغال، فرانسه، لهستان و ایتالیا. اگرچه که ممکن است قیمت املاک در برخی از این کشورها گران باشد، اما آنها هیچ محدودیت سختی را برای خریداران خارجی اعمال نمی کنند  و از این رو گفته می شود که آسان ترین کشورها برای خرید ملک هستند. اگرچه که سهولت فرآیند خرید ملک، به ملیت متقاضیان بستگی دارد، اما در اکثر کشورهای ذکر شده در بالا، خریداران ملک می توانند با ارائه مدارک شناسایی، شماره مالیاتی، مجوز اخذ شده از وزارت کشور مقصد، ارائه مدارک عدم سوپیشینه و غیره، ملک مورد نظر خود را خریداری کنند.

خرید ملک در اروپا

شرایط اخذ اقامت از طریق خرید ملک در کشورهای اروپایی

باید بدانید که برخی از کشورهای اروپا، به سرمایه گذاران در بخش املاک و مستغلات، اقامت و حتی شهروندی اعطا می نمایند. چنانچه شما بتوانید از طریق خرید ملک در اروپا، ویزای شنگن و اقامت کشور مقصد را دریافت کنید، قادر می باشید از مزایای متعددی مانند معافیت های مالیاتی، راه اندازی کسب و کار، تحصیل در برترین دانشگاه های اروپا و استفاده از سیستم بهداشت و درمان با کیفیت، بهره مند شوید. اینها تنها برخی از مزایای اخذ اقامت و شهروندی اروپا از طریق خرید ملک می باشند. کشورهایی که از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری در بخش املاک، اقامت اعطا می کنند عبارت اند از:

  • اسپانیا
  • پرتغال
  • اتریش
  • یونان
  • مالتا
  • هلند

شما می توانید جهت بررسی شرایط سرمایه گذاری در املاک هر یک از کشورهای ذکر شده در بالا و نحوه اخذ اقامت از این طریق، با کارشناسان مجرب ما در گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت کنید.

سؤالات متداول
  • آیا خرید ملک در اروپا منجر به اخذ شهروندی می شود؟

به کشور مورد نظر شما بستگی دارد. در حال حاضر کشورهای اسپانیا و پرتغال به خریداران ملک، اقامت دائم اعطا می کنند.

  • شرایط اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک چیست؟

کشور پرتغال به خریداران و سرمایه گذارانی که ملکی به ارزش حداقل 280000 یورو خریداری نمایند، ویزای طلایی و اقامت اعطا می کند.

  • آیا خرید ملک در کشورهای اروپایی برای ایرانی ها ممکن است؟

بله. شهروندان خارج اتحادیه اروپا می توانند بدون محدودیت نسبت به خرید ملک در کشورهای اروپایی اقدام کنند.

  • آیا پس از خرید ملک در هر یک از کشورهای اروپایی میتوان در آن کشور اقامت داشت؟

به کشور انتخابی شما بستگی دارد. چنانچه کشور مقصد به شما ویزای طلایی اعطا کند، این امکان فراهم می باشد.

  • چند سال پس از خرید ملک در اروپا میتوان اقامت دائم دریافت کرد؟

چنانچه کشور مقصد از طریق خرید ملک به شما اقامت اعطا کند، پس از گذشت 5 سال از اقامت موقت، امکان اخذ اقامت دائم و سپس شهروندی وجود دارد.

سخن پایانی

اروپا میزبان برخی از بهترین کشورهای جهان است که هر یک می توانند گزینه ای بسیار مناسب برای خرید ملک و سرمایه گذاری باشند. متقاضیان سرمایه گذاری در املاک اروپا میبایست با توجه به شرایط، بودجه و اهداف خود، بهترین گزینه را که منجر به سودآوری برای آنها شود و اخذ اقامت و شهروندی اروپا را نیز به دنبال داشته باشد انتخاب نمایند. از میان کشورهای اروپایی، کشورهای اسپانیا، پرتغال، یونان، مالتا و هلند، جزو برترین گزینه ها جهت خرید ملک هستند. ما در این مقاله به بررسی بهترین کشورها جهت خرید ملک در اروپا پرداختیم. امیداوریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشورهای اروپایی را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا از طریق شماره های موسسه و یا واتس اپ با کارشناسان عالیان ویزا تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *