بررسی جدیدترین شرایط خرید ملک در برزیل

خرید املاک و مستغلات در برزیل یکی از بهترین فرصت های سرمایه گذاری امروزه برای سرمایه داران خارجی به شمار می آید. همه شهروندان خارجی بدون هیچ‌گونه محدودیتی امکان خرید ملک در این کشور را دارند و علاوه بر این، دولت برزیل، مشوق ها و تسهیلاتی را برای سرمایه گذاران خارجی در نظر گرفته است که در صورت خرید املاک و مستغلات در این کشور به آن‌ها ارائه می شود، به عنوان مثال از محبوب ترین این تسهیلات می توان به جلوگیری از پرداخت مالیات مضاعف و تسهیل در اخذ ویزای خانوادگی اشاره کرد. در صورتی که قصد خرید انواع املاک و زمین را دارید، می توانید کشور برزیل را مقصد سرمایه گذاری خود قرار دهید و در یک فضای اقتصادی سالم و رو به رشد، سرمایه گذاری بلند مدت انجام دهید. در ادامه این مقاله قصد داریم به نکات کلیدی خرید ملک در برزیل بپردازیم. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور برزیل گردآوری شده است.

خرید ملک در برزیل

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • مراحل خرید ملک در برزیل
  • مدارک و اسناد مورد نیاز برای خرید املاک در کشور برزیل
  • بهترین شهرها برای خرید ملک در کشور برزیل
  • مراحل قانونی خرید ملک در کشور برزیل

مراحل خرید ملک در برزیل

برای خرید املاک در برزیل، می توانید هم به صورت شخصی و هم با کمک گرفتن از یک وکیل معتبر در برزیل اقدام کنید. انتخاب هر یک از این دو روش به این بستگی دارد که چقدر با کشور برزیل آشنایی دارید و آیا می توانید با خرید ملک در این کشور خطر کنید یا خیر. معمولاً خارجی هایی که آشنایی کافی به زبان پرتغالی دارند و می توانند با افراد بومی برزیلی ارتباط مناسبی برقرار کنند، این فرصت را خواهند داشت تا ارتباط بهتری با مشاورین املاک برزیلی برقرار کنند. با این حال، هر فردی که قصد خرید و فروش های بزرگ تری را داشته باشد، در اغلب موارد به یک وکیل معتبر نیاز خواهد داشت. برای خرید ملک در برزیل زمانی که ملک مورد نظر خود را انتخاب کردید، یک کپی از سند ملک (“escritura”) دریافت خواهید کرد.

خرید ملک در برزیل

این سند باید دارای شرح دقیقی از زمین، مالکیت و در صورت وجود هرگونه مشکل باشد. سند ملک مورد نظر شما باید به نام فروشنده ثبت شده و اخیراً صادر شده باشد. شما باید از خرید املاکی که با طلاق زوجین یا هر موقعیت پیچیده دیگری همراه هستند، خودداری کنید.اگرچه بسیاری از فروشندگان یک کپی از سند را در اختیار شما قرار خواهند داد، اما توصیه می کنیم کپی معتبر از سند خود را مستقیماً از اداره ثبت دریافت کنید. سند ملک نه تنها باید به شرایط فروش بپردازد بلکه باید جدول زمانی معاملات و تخصیص تعهدات و حقوق طرفین را نیز در خود جای داده باشد. به طور کلی پیشنهاد می شود حداقل 45 روز بین امضای توافق‌نامه و بسته شدن زمان تعیین کنید تا زمان کافی برای تکمیل تمام وظایف مربوط به بسته شدن قرارداد را در اختیار داشته باشید.

در برزیل، مرسوم است که به محض امضای پیش نویس قرارداد خرید و فروش، پیش پرداخت ارائه شود. مقدار پیش پرداخت با توجه به ملک انتخابی شما می تواند متفاوت باشد. این مبلغ از 5 درصد تا 15 درصد متغیر است، با این حال، معمولاً توصیه می شود بیش از 10 درصد را به عنوان پیش پرداخت، واریز نکنید.

در صورتی که بخواهید هزینه را از خارج از برزیل واریز کنید، باید نکاتی را مد نظر داشته باشید. برای آن که یک فروشنده برزیلی بتواند حواله بانکی را از خارج برزیل دریافت کند، ابتدا باید تراکنش مورد نظر تحت تائید بانک مرکزی برزیل قرار بگیرد. همچنین، مبلغ ارسالی باید دقیقاً با مبلغ مندرج در قرارداد امضا شده مطابقت داشته باشد و لازم است فروشنده در بانک مورد نظر خود یک حساب صرافی باز کند.

مدارک و اسناد مورد نیاز برای خرید املاک در کشور برزیل

برای خرید ملک در برزیل باید مدارک و اسناد هوبتی و شناسایی خود را ارائه دهید تا به عنوان یک شهروند خارجی امکان خرید املاک و مستغلات را در این کشور داشته باشید. کارت شناسایی مالیاتی CPF یکی از مهم ترین اسنادی است که یک فرد در برزیل باید به همراه داشته باشد زیرا هم توسط نهادهای خصوصی و هم دولتی برای شناسایی شهروندان استفاده می شود. CPF مخفف عبارت Register of Individual Taxpayers (Cadastro de Pessoa Física) است. هر CPF نشان دهنده یک شماره منحصر به فرد است که توسط سازمان فدرال برزیل ایجاد و تائید شده است. معمولاً زمانی که درخواست خود را برای دریافت کارت ارسال می کنید، شماره شما نیز به همراه آن صادر می شود. برای خرید ملک در برزیل باید CPF داشته باشید. این کارت برای اهداف دیگری مانند افتتاح حساب بانکی یا ثبت مالیات نیز مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر اسنادی که باید برای خرید ملک در برزیل دریافت کنید، گواهینامه ها و مدارک ملک و فروشنده است. شما باید گواهی ترخیص ملک و فروشنده را دریافت نمایید. این مدارک و اسناد از طریق اداره ثبت برزیل قابل اخذ هستند و همچنین با دریافت آن‌ها می توانید از مسائل حقوقی مانند مالیات‌ های پرداخت نشده، اختلافات کارگری و غیره در مورد ملک مورد نظر خود با خبر شوید.

پس از دریافت و جمع آوری کلیه مدارک می توانید برای بستن قرارداد آماده شوید. پیش از امضای قرارداد پیشنهاد می کنیم لیستی از تمامی مدارک و اطلاعات مورد نظر را به همراه وکیل خود جمع آوری کنید تا همه اقدامات بر روی برنامه و در تاریخ مشخص انجام شوند.

قبل از بسته شدن قرارداد، شما ملزم به پرداخت مالیات انتقال موسوم به ITBI یا “مالیات انتقال ملک” خواهید بود که حدود 3٪ است و توسط شهرداری تنظیم می شود. علاوه بر این، سایر مالیات ها و هزینه ها نیز ممکن است اعمال شود که به طور کلی حدود 4 الی 5 درصد از ارزش کل ملک را شامل می شوند. امضای قرار داد معمولاً در دفتر ثبت مسئول “Escritura” انجام می شود. برای نهایی کردن قرارداد، هزینه ها و مالیات ها باید پرداخت و تائید شوند و کلیه گواهی های ترخیص مورد نیاز در اداره ثبت، ثبت شوند. برخی از دفاتر ثبت اسناد “Escritura” برزیلی، قرارداد را با صدای بلند می خوانند و سپس از طرفین می خواهند که آن را امضا کنند.

در نظر داشته باشید برای اینکه مدارک در برزیل قابل قبول باشند باید به پرتغالی ترجمه شوند. ترجمه ها باید توسط مترجمان معتبر برزیلی در هیئت های بازرگانی ایالتی انجام بگیرند. پیشنهاد می شود از خرید خدمات ترجمه شرکت های خارج از برزیل خودداری کنید، زیرا آن‌ها قادر به ارائه ترجمه های معتبر در برزیل نیستند.

بهترین شهرها برای خرید ملک در کشور برزیل

برزیل به داشتن بهترین سواحل جهان شهرت دارد. پایتخت فورتالزا که به عنوان مرکز ایالت سئارا (در سواحل شمال شرقی برزیل) شناخته می شود، در حال حاضر بهترین شهر برای خرید ملک در برزیل در نظر گرفته می شود. به لطف سرمایه گذاری های انجام شده در جاده ها، زیر ساخت ها و همچنین مراکز دیدنی و تفریحی، این شهر در سال های اخیر پیشرفت های بسیاری را تجربه کرده و به یک مکان مناسب برای خرید و فروش تبدیل شده است.

ژائو پسوا نیز شرقی‌ترین شهر در نیمکره غربی است و اغلب به عنوان «شهری که خورشید برای اولین بار در آن طلوع می‌کند» شناخته می شود. این شهر تمیز، مدرن و شاد با بیش از 670000 نفر، یک مکان عالی برای خرید ملک در برزیل شناخته می شود. João Pessoa از حدود 1300 هکتار جنگل بارانی و همچنین پارک های متعدد و خیابان های پر درخت تشکیل شده است و به دومین شهر سرسبز جهان (طبق سازمان ملل) شهرت دارد.

مراحل قانونی خرید ملک در کشور برزیل

هنگام خرید املاک و مستغلات در برزیل، تمام معاملات باید از طریق بانک مرکزی برزیل انجام شده و تمام هزینه های واریز شده به برزیل باید از طریق سیستم بانکی رسمی و در ارتباط با بانک مرکزی صورت بگیرند.

همچنین، توجه به این نکته مهم است که هنگام بستن قرارداد خرید ملک، بانک برزیلی که نماینده فروشنده است، تنها در صورتی می‌ تواند پول را جا به جا کند که هر دو طرف قرارداد آن را امضا کرده باشند؛ به این معنی که اگر مبلغ را به فروشنده منتقل کنید و در همین حین، فروشنده سعی کند قبل از امضای قرارداد شرایط معامله را تغییر دهد، این اجازه به او داده نمی شود.

همچنین، یک سرمایه گذار خارجی این امکان را دارد تا بدون خروج از کشور خود در کشور برزیل املاک و مستغلات خریداری کند. برای این کار کافی است وکالتنامه به یک وکیل یا طرف مورد اعتماد دیگر داده شود، تا مراحل بدون مشکل انجام شوند.

خرید ملک در برزیل
سؤالات متداول
  • آیا خارجی ها مجاز به خرید ملک در برزیل هستند؟

بله خارجی ها مجاز به خرید، مالکیت و اجاره املاک و مستغلات هستند. بر اساس قوانین این کشور، برزیلی‌ها و خارجی‌ها در زمینه مالکیت دارایی و حقوق مستأجر تقریباً برابر هستند.

  • بهترین مکان برای زندگی در برزیل کجاست؟

مکان های برتر برای زندگی در برزیل به عنوان مهاجر عبارت‌اند از:

– سائو پائولو

– ریودوژانیرو

– سالوادور

– فلوریانوپلیس

  • آیا شهروندان خارجی مستلزم پرداخت مالیات در برزیل هستند؟

بله، طبق قوانین، شهروندان خارجی که مقیم برزیل نیستند تنها باید 25٪ از درآمد خود را مالیات پرداخت کنند.

  • هزینه خرید خانه در برزیل چقدر است؟

ریودوژانیرو و سائوپائولو تا سال 2022 گران‌ترین مسکن در برزیل را داشتند. متوسط قیمت مسکن در ریودوژانیرو نزدیک به 1.6 میلیون دلار برزیل هزینه داشت، در حالی که در سائوپائولو حدود 1.4 میلیون دلار برزیل بود.

  • آیا برزیل کشور خوبی برای سرمایه گذاری در املاک است؟

برزیل را می توان یکی از بهترین مکان ها برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات به شمار آورد. این کشور از سواحل رؤیایی و محله های شهری بسیار جذاب برخوردار است و مکان خوبی برای خرید ملک و املاک به شمار می آید.

سخن پایانی

دولت برزیل شرایط ایده آلی را برای شهروندان خارجی فراهم آورده است تا بتوانند اقدام به سرمایه گذاری در ملک و املاک این کشور نمایند و از تسهیلاتی برابر با شهروندان برزیلی برخوردار شوند. در این مقاله با روش های اخذ اقامت برزیل از طریق خرید ملک آشنا شدیم و امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. خرید ملک در برزیل یکی از سریع ترین و بهترین روش های اخذ اقامت برای ایرانیان محسوب می شود. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی و کاری برزیل را به شما عزیزان ارائه می‌کند. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل کنید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *