بررسی جدیدترین شرایط استارتاپ فنلاند و اخذ اقامت اروپا

آیا علاقه دارید که بیزنس خود را در کشوری که دارای اقتصاد قوی و پررونق است راه اندازی کنید؟ پس چه گزینه ای بهتر از کشور فنلاند، شادترین کشور دنیا؟ اگر شما یک کارآفرین موفق و خلاق در خارج از اتحادیه اروپا هستید و به دنبال راه اندازی کسب و کار خود در کشور فنلاند می باشید، لازم است ابتدا با کلیه شرایط استارتاپ فنلاند آشنا شوید و سپس اطمینان حاصل نمایید که آیا نوع کسب و کار، تیم و منابع شما، پتانسیل رشد سریع در عرصه بین المللی را دارد یا خیر. به همین منظور، ما در این مقاله قصد داریم تا جدیدترین و مهم ترین نکات جهت راه اندازی یک بیزنس در فنلاند را شرح دهیم و راهکارهای مناسبی برای مهاجرت به فنلاند و اخذ اقامت این کشور از طریق استارتاپ به شما پیشنهاد کنیم. 

توصیه ما به شما آن است که خواندن این مقاله را از دست ندهید. گروه مهاجرتی عالیان ویزا، کلیه اطلاعات موجود در این مقاله را از وبسایت های معتبر و رسمی کشور فنلاند برای شما مخاطب عزیز گردآوری نموده است.

شرایط استارتاپ فنلاند
عناوین و موضوعات این مقاله

جدیدترین شرایط استارتاپ فنلاند در سال 2023

کلیه کارآفرینان و علاقه مندان به استارتاپ در فنلاند، باید یک ایده تجاری (بیزنس پلن) جدید، خلاقانه و سودآور که موجب توسعه اقتصاد فنلاند و اشتغالزایی در این کشور شود را به اداره تجارت در فنلاند ارائه کنند. پس از بررسی های لازم، چنانچه با ایده تجاری شما موافقت گردد، یک نامه یا اصطلاحا تاییدیه واجد شرایط بودن که با عنوان Eligibility Statement شناخته می شود برای کارآفرین صادر می گردد. در واقع مهم ترین شرط جهت اخذ ویزای استارت آپ فنلاند، دریافت مجوز اقامت فنلاند و همچنین آغاز بیزنس شما در این کشور، دریافت این بیانیه و تاییدیه از اداره تجارت فنلاند است. سایر شرایط استارتاپ فنلاند عبارت اند از:

  • داشتن پاسپورت معتبر
  • عدم ممنوعیت ورود به فنلاند یا منطقه شنگن
  • داشتن حداقل 18 سال سن
  • تیم استارتاپ شما باید حداقل شامل 2 نفر باشد
  • شما باید بتوانید یک شرکت ثابت در فنلاند افتتاح کنید
  • عدم سوپیشینه کیفری
  • اثبات تمکن مالی (حداقل 1000 یورو در ماه برای هر نفر)
  • اثبات میزان درآمد شما در کشور خود
  • شما نباید خطری برای نظم و امنیت عمومی فنلاند باشید
  • شما نباید خطری برای سلامت عمومی در فنلاند باشید
  • شما و بیزنس شما نباید خطری برای روابط بین المللی فنلاند باشد
شرایط استارتاپ فنلاند

آشنایی با بازار استارتاپ در فنلاند

فنلاند کشوری مدرن و امن در جهان، با شهرت بی عیب و نقص، محیط زیست عالی و عدم وجود فساد است. فنلاند شاید بهترین و در دسترس ترین زیرساخت ها در جهان را برای زندگی داشته باشد. علاوه بر این، فنلاندی ها در محیط تجاری از زبان انگلیسی استفاده می کنند و این بزرگ ترین مزیت برای آن دسته از کارآفرینانی است که فرصتی برای یادگیری یک زبان غیر از انگلیسی را ندارند. فنلاند یکی از نوآورترین کشورهای جهان به لحاظ تجارت ها و کسب و کارهای جدید با بازار داخلی کوچک است، بنابراین تمام خدمات در این کشورعمدتاً برای صادرات ارائه می شود و مؤسسات توسعه دولتی به طور فعال در این امر مشارکت می کنند. طرح استارتاپ فنلاند در سال 2018 راه اندازی شد و تاکنون صدها کارآفرین را از سرتا سر جهان به این کشور جذب کرده است. 

هر ایده تجاری با دقت بسیار زیادی بررسی و انتخاب شده و از لحاظ سودمندی برای اقتصاد فنلاند، با حساسیت های زیادی آزمایش می شوند. در واقع، ایده های تجاری به لحاظ پتانسیل، استراتژی بازار و پویایی رشد شاخص های کلیدی عملکرد، حجم سرمایه گذاری در اقتصاد فنلاند، تعداد مشاغل جدیدی که ایجاد می کند و بسیاری فاکتورهای دیگر، مورد بررسی قرار می گیرند. پس چنانچه فکر می کنید شرایط استارتاپ فنلاند را دارا می باشید، قبل از هرگونه اقدام، دوباره ایده تجاری خود را بررسی کرده و از متخصصین این امر مشاوره دریافت کنید.

بررسی مزایای استارتاپ در فنلاند

علاوه بر بررسی شرایط استارتاپ فنلاند ، کسب اطلاع از مزایای استارتاپ در فنلاند نیز می تواند به شما کمک کند تا با اطمینان خاطر بیشتری نسبت به آغاز بیزنس خود در این کشور اقدام کنید. ما در این قسمت، برخی از مهم ترین آنها را برای شما آورده ایم.

  • بزرگترین مزیت این طرح می تواند آن باشد که شما مجبور نیستید پول خود را در فنلاند سرمایه گذاری کنید. شما می توانید سرمایه سهام را از شخص ثالث یا کارآفرینان در فنلاند به دست آورید.
  • فنلاند دارای یکی از رقابتی ترین اقتصادهای اروپا است. این کشور یک اکوسیستم شگفت انگیز با فناوری پیشرفته دارد که با تاریخچه قابل توجهی از تکامل دیجیتال و فناوری اطلاعات تکمیل شده است.
  • پایتخت فنلاند، هلسینکی، در ارتباط محلی و همکاری در بین بنیانگذاران، سرمایه گذاران و کارشناسان برای کسب و کار جدید رتبه اول را دارد. این شهر همچنین میزبان چندین رویداد در جهت ملاقات با سرمایه گذاران و ارائه ایده های نوآورانه برای تجارت در فنلاند است.
  • کشور فنلاند دارای اکوسیستم استارت آپی قوی، حمایت مالی از سوی شرکت های سرمایه ای و همچنین کمک های دولت است. این کشور دارای جامعه ای متعادل با استاندارد زندگی بالا و یکی از پایین ترین نرخ های فساد در جهان است.
  • فنلاند به دلیل استقبال از مشاغل خارجی وهمچنین سرمایه گذاری با ارائه مشوق های دولتی برای تجارت در شرکت های فنلاند، شناخته شده است. به علاوه، متقاضیان می توانند از مزایای سیستم پیشرفته تامین اجتماعی و مراقبت های بهداشتی عمومی در فنلاند استفاده کنند.
  • این کشور به دلیل سیستم آموزشی عالی، نوآوری های فناوری تحقیق و توسعه پویا، محیط پاک، محیط تجاری پایدار و مطلوب و دستاوردهای بالا در همه زمینه ها مشهور است.
  • فنلاند به عنوان شادترین کشور جهان، سبزترین کشور جهان، رتبه اول در آزادی مطبوعات جهانی، دومین کشور با کمترین فساد و ششمین سیستم آموزشی برتر در جهان شناخته می شود.

مراحل اخذ ویزای استارتاپ فنلاند چیست؟

چنانچه کلیه مراحل اخذ ویزای استارتاپ فنلاند به درستی و با دقت انجام شود، شانس متقاضیان برای اخذ ویزا به شدت بالا خواهد رفت و ریسک ریجکتی به حداقل خواهد رسید. این مراحل به ترتیب به شرح زیر است:

  1. اولین و مهم ترین مرحله، اخذ تاییدیه واجد شرایط بودن از اداره تجارت در فنلاند (Business Finland) است. برای دریافت این بیانیه، شما باید یک طرح تجاری (بیزنس پلن) خلاقانه و سودآور ارائه کنید که ثابت شود به نفع اقتصاد فنلاند است.
  2. در مرحله بعد، لازم است با داشتن نامه ارزیابی مثبت از اداره تجارت فنلاند، درخواست ویزای استارت آپ فنلاند را در سفارت یا کنسولگری فنلاند در محل خود ثبت کنید و کلیه مدارک لازم برای دریافت این ویزا را جمع آوری نمایید.
  3. اکنون زمان آن است تا درخواست مجوز راه اندازی کسب و کار خود در فنلاند و همچنین مجوز اقامت خود در این کشور را برای اداره مهاجرت فنلاند ارسال کنید.
  4. حال می توانید به فنلاند سفر نموده و پس از افتتاح حساب بانکی در این کشور و همچنین ثبت نام رسمی کسب و کار خود در اداره تجارت فنلاند و دریافت شماره مالیاتی، آغاز به کار کنید.

شرایط اخذ اقامت فنلاند از طریق استارتاپ

کلیه کارآفرینان استارت آپی در فنلاند، شامل موسسان شرکت (2 نفر و یا بیشتر)، قادر می باشند با دارا بودن کلیه شرایط استارت آپ فنلاند اقامت فنلاند را برای خود و اعضای خانواده به دست آورند. در واقع هنگامی که شما تاییدیه اداره تجارت فنلاند را دریافت می کنید، واجد شرایط اخذ اقامت فنلاند به عنوان یک کارآفرین استارتاپی هستید. لازم است بدانید که بیانیه دریافتی از اداره تجارت فنلاند (Business Finland)، تنها به مدت 2 ماه معتبر است و شما باید قبل از انقضای آن، درخواست مجوز اقامت فنلاند را به آژانس خدمات مهاجرت این کشور یا سفارت و کنسولگری فنلاند ارسال نمایید. اعتبار مجوز اقامت فنلاند از طریق استارت آپ ابتدا 2 سال است و پس از آن به مدت 4 سال دیگر قابل تمدید می باشد.

شرایط استارتاپ فنلاند

سؤالات متداول

  • آیا کارآفرینان در فنلاند می توانند در بیزنس دیگری مشغول به کار شوند؟

بله. اگرچه هدف از اقامت شما در فنلاند، توسعه بیزنس و استارتاپ شما است، اما می توانید برای کارفرمای دیگری در این کشور نیز کار کنید.

  • حداقل درآمد کارآفرینان برای اخذ ویزای استارت آپ فنلاند چقدر باید باشد؟

حداقل 1182 یورو در ماه.

  • دریافت مجوز اقامت فنلاند از طریق استارت آپ چقدر طول می کشد؟

ممکن است پردازش درهواست شما بین 3 تا 5 ماه طول بکشد.

  • آیا داشتن سابقه کار، از شرایط استارتاپ فنلاند است؟

بله. شما باید حداقل 2 سال سابقه کار مرتبط داشته باشید و این برای شما یک مزیت بزرگ است.

  • هزینه اخذ اقامت فنلاند از طریق استارت آپ چقدر است؟

هزینه درخواست اولیه حدود 350 یورو و هزینه تمدید آن حدود 260 یورو خواهد بود.

  • آیا می توان برای راه اندازی بیزنس در فنلاند وام دریافت کرد؟

خیر، سرمایه اصلی شما باید از خارج از فنلاند تامین شده باشد.

سخن پایانی

کشور فنلاند، یکی از بهترین و امن ترین کشورهای جهان برای تجارت است. آن دسته از کارآفرینان خلاق که بتوانند تیمی با حداقل 2 عضو را تشکیل داده و یک ایده تجاری خلاقانه و سودآور ارائه کنند، واجد شرایط اخذ ویزای استارت آپ فنلاند و سپس مجوز اقامت این کشور خواهند بود. از مهم ترین شرایط استارتاپ فنلاند ، دریافت تاییدیه از اداره تجارت فنلاند است. دارندگان این تاییدیه قادر خواهند بود تا مجوز کار در فنلاند، ویزای فنلاند و همچنین مجوز اقامت فنلاند را به دست آورند. ما در این مقاله سعی کردیم تا هر آنچه لازم است تا در خصوص استارت آپ و راه اندازی بیزنس در فنلاند بدانید را برای شرح دهیم. 

از آنجایی که مراحل دریافت ویزای استارت آپ می تواند اندکی پیچیده باشد، توصیه ما آن است که از راهنمایی های کارشناسان در این زمینه بهره برده و درصد موفقیت خود را افزایش دهید. مشاوران زبده و وکلای باسابقه ما در گروه مهاجرتی عالیان ویزا با همکاری وکلای فنلاندی آماده می باشند تا شما را از مرحله آماده سازی طرح تجاری تا آخرین مرحله که اخذ ویزا و اقامت فنلاند است، همراهی کنند. شما می توانید ایده های تجاری خود را با کمک کارشناسان ما بررسی نموده و اطمینان حاصل نمایید که بیزنس شما شرایط لازم را جهت دریافت تاییدیه های لازم دارا می باشد. پس توصیه می شود از طریق شماره های موسسه با کارشناسان ما در تماس باشید و یا فرم ارزیابی موجود در وبسایت را تکمیل نموده و منتظر تماس کارشناسان ما بمانید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *