صفر تا صد مراحل اخذ ویزای استارتاپ فنلاند

ویزای استارتاپ فنلاند یکی از کم هزینه ترین و سریع ترین روش های اخذ اقامت کاری در اروپا می باشد. برای دریافت این نوع ویزا ارائه مدرک زبان الزامی نیست و یکی از مهمترین مزایای اخذ این نوع ویزا، اخذ اقامت کاری دوساله از همان ابتدای برای نفر اصلی و همسر وی می باشد. در این ویزا نیاز به سرمایه گذاری ندارید و در صورتیکه رزومه کاری و تحصیلی شما توسط وکلای فنلاندی ما در اروپا تایید گردد می توانید نسبت به شروع پروسه مهاجرت خود اقدام نمایید. قطعا کسب اطلاعات کامل در خصوص تمامی مراحل دریافت ویزا و نکات مهم آن ضروری است. 

به همین منظور، ما در این مقاله قصد داریم تا هرآنچه لازم است در خصوص مراحل اخذ ویزای استارتاپ کشور فنلاند بدانید را برای شما شرح دهیم و ترفندهای لازم برای افزایش شانس ویزا را به شما بیاموزیم. پس اگر شما نیز یک ایده تجاری مناسب در سر دارید و به دنبال کشوری هستید که این ایده را به خوبی پرورش دهد، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات موجود در این مقاله توسط گروه عالیان ویزا و از منابع معتبر و رسمی کشور فنلاند برای شما گردآوری شده است.

ویزای استارتاپ فنلاند
عناوین و موضوعات این مقاله

آنچه باید در مورد ویزای استارتاپ فنلاند بدانید

آن دسته از کارآفرینان خلاق و موفق که دارای یک طرح تجاری خلاقانه، جدید و سودآور هستند و قصد دارند تا بیزنس و تجارت خود را در کشور فنلاند راه اندازی کنند، می توانند با اخذ ویزای استارتاپ فنلاند، وارد این کشور شوند و از این طریق، مجوز اقامت و راه اندازی کسب و کار خود در کشور فنلاند را دریافت کنند. ارائه یک بیزنس پلن قوی به اداره تجارت فنلاند و دریافت بیانیه واجد شرایط بودن، مهم ترین شرط جهت اخذ ویزای استارتاپ کشور فنلاند است. ما در ادامه مطلب، کلیه شرایط و مراحل اخذ این نوع ویزا را برای شما شرح می دهیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

ویزای استارتاپ فنلاند

آشنایی با مراحل اخذ ویزای استارتاپ کشور فنلاند

اگر مراحل اخذ ویزای استارتاپ به درستی طی نشود، شانس متقاضی را برای دریافت ویزا کاهش می دهد و احتمال آنکه با ریجکتی ویزای فنلاند مواجه شود بسیار زیاد است. به همین منظور، ما در این قسمت به طور مختصر مهم ترین مراحل اخذ ویزای استارتاپ فنلاند را برای شما می آوریم و در ادامه مطلب، هر یک از این مراحل را به طور مفصل شرح می دهیم.

  • بررسی شرایط لازم جهت اخذ ویزای استارتاپ در فنلاند
  • آماده سازی بیزنس پلن (طرح تجاری) جهت استارتاپ در فنلاند
  • دریافت تاییدیه واجد شرایط بودن از اداره تجارت در فنلاند
  • ارسال درخواست ویزای استارتاپ به سفارت فنلاند در ایران و شرکت در مصاحبه
  • دریافت مجوز اقامت و مجوز راه اندازی کسب و کار در فنلاند

بررسی کلیه شرایط لازم جهت اخذ ویزای استارتاپ در فنلاند

اولین مرحله ای که باید کارآفرینان علاقه مند به استارتاپ در فنلاند طی نمایند، بررسی شرایط استارتاپ و اخذ ویزای استارتاپ در این کشور است. شما می توانید با اطلاع از شرایط ویزای استارتاپ فنلاند، ابتدا اطمینان حاصل کنید که واجد شرایط اخذ این نوع ویزا هستید و قابلیت کار در فنلاند به عنوان یک کارآفرین را دارید. ما در این قسمت مهم ترین شرایط لازم را برای شما شرح می دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان عالیان ویزا در ارتباط باشید.

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه یک بیزنس پلن (طرح تجاری) خلاقانه، جدید و سودآور
  • دریافت بیانیه واجد شرایط بودن از اداره تجارت در فنلاند
  • داشتن حداقل 18 سال سن
  • ثبت یک شرکت در کشور فنلاند که عملیات استارتاپ و ارائه خدمات در آن انجام شود
  • متقاضی استارتاپ در فنلاند می تواند یک نفر و یا تیمی با بیش از 2 عضو باشد
  • عدم ممنوعیت ورود به فنلاند یا منطقه شنگن
  • داشتن حداقل 60% از سهام شرکت توسط متقاضی
  • عدم سابقه کیفری
  • اثبات تمکن مالی به ارزش حداقل 1000 یورو در ماه برای هر نفر
  • ارائه مدارکی که میزان درآمد متقاضی در کشور خود را نشان می دهد

آماده سازی بیزنس پلن جهت استارت آپ در فنلاند

دومین مرحله، مربوط به تهیه طرح تجاری می باشد. همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، داشتن یک بیزنس پلن (طرح تجاری) خلاقانه، جدید و سودآور، مهم ترین شرط جهت اخذ ویزای استارتاپ فنلاند است. در واقع شما باید قبل از هر گونه اقدام، اطمینان حاصل کنید که ایده کسب و کار شما به اندازه کافی خاص و مبتکرانه است که بتواند نظر کارشناسان تجارت در فنلاند را به خود جلب کند. علاوه بر این، داشتن مهارت و تجربه کاری مرتبط می تواند نه تنها در تهیه بیزنس پلن به شما کمک کند، بلکه به شما این امکان را می دهد که از طریق آشنایی با فضای کسب و کار مورد نظر، شناخت مشتریان و روش های ارائه خدمات، به یک کارآفرین موفق در فنلاند تبدیل شوید.

تیم عالیان ویزا این امکان را برای شما فراهم کرده است تا با استفاده از متخصصین فنلاندی بیزنس پلن خود را تهیه نمایید و نسبت به اخذ تاییدیه آن از مقامات قانونی فنلاند اقدام کنید.

ویژگی‌های یک بیزنس پلن خوب

شما در یک بیزنس پلن خوب، نقاط قوت و ضعف مهارت های خود و همچنین ویژگی های محصول، کالا یا خدماتی را که ارائه خواهید داد، تجزیه و تحلیل می کنید. در نتیجه لازم است که در نظر بگیرید مشتریان شما چه کسانی هستند و چه نوع نیازهایی دارند. همچنین باید در تهیه بیزنس پلن خود در نظر داشته باشید که رقبای شما چه کسانی هستند و چه نوع محصولات و روش هایی برای ارائه آن دارند. مهمترین بخش در بیزنس پلن، شرح برنامه عملیاتی شرکت شما و در واقع روش ارائه خدمات توسط این شرکت است. 

شما باید با دقت فراوان در نظر بگیرید که شرکت شما چگونه، کجا و در چه نوع محل و فضایی فعالیت خواهد کرد، تجهیزات تولید یا نیروی کار مورد نیاز شما چیست، از چه نوع رسانه تبلیغاتی برای ارتقای فروش خود استفاده خواهید کرد و همچنین باید دریابید که آیا بیمه ریسک های عملیاتی شما را در شرکت مربوطه پوشش می دهد یا خیر. علاوه بر آنچه گفته شد، برنامه ریزی برای نحوه سازماندهی حساب ها و امور مالی شرکت مورد نظر و همچنین نحوه نظارت بر اهداف شرکت بسیار حائز اهمیت است و باید در بیزنس پلن شما ذکر شود.

دریافت بیانیه واجد شرایط بودن از اداره تجارت در فنلاند

اکنون زمان آن است که متقاضیان، طرح تجاری خود را به تایید برسانند. کلیه کارآفرینان و صاحبان کسب و کار که قصد دریافت ویزای استارتاپ فنلاند را دارند، باید ابتدا بیزنس پلن خود را به اداره تجارت فنلاند (Business Finland) ارائه نمایند. پس از آن، کارشناسان باید بیزنس پلن مورد نظر را به لحاظ نوع بیزنس، تیم، منابع و پتانسیل های آن بررسی نموده و اطمینان حاصل کنند که به اندازه کافی سودآور بوده و به رشد سریع اقتصاد فنلاند کمک می کند. حال چنانچه بیزنس مورد نظر، کلیه این شرایط را داشته باشد و تشخیص داده شود که راه اندازی این کسب و کار در فنلاند مفید است، یک نامه با عنوان “بیانیه واجد شرایط بودن” به کارآفرینان مربوطه اعطا می شود و آنان می توانند با در دست داشتن این بیانیه، کلیه امور مربوط به اخذ ویزا، مجوز کار و مجوز اقامت فنلاند را انجام دهند.

بیانیه واجد شرایط بودن در فنلاند با عنوان Eligibility Statement شناخته می شود. چنانچه بیزنس مورد نظر از یک تیم چندنفره تشکیل شده باشد، تنها کافیست یک نفر به نمایندگی از سایر اعضای تیم، درخواست بیانیه واجد شرایط بودن را ارسال نموده و با مقامات مربوطه در ارتباط باشد. متقاضیان دریافت بیانیه، باید درخواست خود را در پلتفرم enter Finland ثبت نمایند و کپی پاسپورت خود را به همراه رزومه تمام اعضای تیم، در درخواست خود ضمیمه کنند.

ویزای استارتاپ فنلاند

ارسال درخواست جهت اخذ ویزای استارت اپ کشور فنلاند

پس از طی کردن مراحل بالا، در نهایت متقاضی می تواند درخواست ویزا دهد. در واقع باید پس از دریافت تاییدیه واجد شرایط بودن، متقاضی درخواست ویزا و مجوز اقامت فنلاند را برای سفارت یا کنسولگری فنلاند در کشور محل اقامت خود ارسال کند. در این مرحله لازم است تا متقاضی، کلیه مدارک تعیین شده جهت اخذ ویزای استارتاپ فنلاند را جمع آوری نماید. این مدارک باید بدون نقص و به صورت ترجمه شده، در روز مصاحبه سفارت به آفیسر پرونده تحویل داده شود. نتیجه درخواست ها نیز معمولا پس از چند هفته، از طریق ایمیل برای متقاضیان ارسال می شود. چنانچه با درخواست متقاضی موافقت شود، وی می تواند با این ویزا وارد فنلاند شود و مجوز اقامت فنلاند را به دست آورد. اما اگر درخواست متقاضی ریجکت شود، وی می تواند پس از رفع دلایل ریجکتی، مجدد درخواست خود را ارسال کند.

بررسی اقدامات پس از اخذ ویزای استارتاپ در فنلاند

با ارسال درخواست به اداره مهاجرت فنلاند جهت اخذ ویزای استارتاپ فنلاند، مجوز راه اندازی کسب و کار در فنلاند و همچنین مجوز اقامت در این کشور برای متقاضی یا متقاضیان از سوی سفارت فنلاند صادر می گردد. اکنون متقاضی می تواند وارد کشور فنلاند شود و شرکت خود را به طور قانونی در این کشور ثبت کند. 

به یاد داشته باشید که پیش از ثبت شرکت در فنلاند ، متقاضی باید یک حساب بانکی در این کشور افتتاح نماید و شماره مالیاتی NIE دریافت کند. به علاوه، ثبت نام رسمی در اداره تجارت فنلاند نیز لازم است. اعتبار مجوز اقامت فنلاند از طریق استارتاپ معمولا 2 سال است و تا 4 سال قابل تمدید می باشد. جهت تمدید این مجوز اقامت در فنلاند، باید مستقیما به خدمات مهاجرت فنلاند مراجعه شود. در صورتی که همچنان در بیزنس خود مشغول به کار هستید، برای تمدید مجوز اقامت نیازی به دریافت مجدد بیانیه واجد شرایط بودن نمی باشد.

سؤالات متداول
  • آیا تاییدیه واجد شرایط بودن، تاریخ انقضا دارد؟

بله. این بیانیه فقط 2 ماه معتبر است و شما باید بلافاصله پس از دریافت آن، درخواست ویزا دهید.

  • آیا بدون داشتن سابقه کار مرتبط می توان برای اخذ ویزای استارتاپ فنلاند اقدام نمود؟

بله این امکان وجود دارد اما به یاد داشته باشید که سابقه کاری مرتبط، شانس موفقیت متقاضی در فنلاند را افزایش می دهد و ریسک ریجکتی ویزا را نیز کاهش خواهد داد.

  • ارائه مدرک زبان برای دریافت ویزای استارتاپ در فنلاند لازم است؟

خیر. اما شما باید برای موفقیت در محیط کار، در زبان انگلیسی مهارت داشته باشید.

  • برای دریافت ویزای استارتاپ در فنلاند، باید چقدر درآمد داشته بشیم؟

شما باید ثابت کنید که ماهیانه 1182 یورو در کشور خود درآمد دارید.

  • آیا دارندگان ویزای استارتاپ می توانند در فنلاند کار کنند؟

بله. دارندگان این ویزا می توانند برای یک کارفرمای دیگر نیز کار کنند.

سخن پایانی

کشور فنلاند که یکی از رقابتی ترین اقتصادهای اروپا را دارا می باشد و کشوری بسیار امن برای تجارت و راه اندازی کسب و کار است، به کسانی که تجربه کارآفرینی دارند و یک طرح تجاری بسیار خاص و سود آور ارائه کنند، ویزای استارتاپ فنلاند را اعطا می کند. به موجب این ویزا، متقاضی می تواند مجوز اقامت فنلاند و اجازه راه اندازی یک کسب و کار سودآور در فنلاند را دریافت کند. اگر طرح تجاری موردنظر، توسط اداره تجارت فنلاند به تایید برسد، بیانیه واجد شرایط بودن برای متقاضی صادر می گردد و ویزا به وی اعطا می شود. اینها فقط برخی از مهم ترین مراحل اخذ ویزای استارتاپ هستند. 

ما در این مقاله، کلیه مراحل اخذ ویزای استارتاپ را با جزئیات شرح داده و به ابهامات ذهن شما پاسخ دادیم. شما می توانید کلیه مراحل آماده سازی بیزنس پلن و همچنین دریافت تاییدیه ها و ویزای مربوطه را به تیم باتجربه عالیان ویزا بسپارید. 

گروه مهاجرتی عالیان ویزا می تواند با اطلاع از جدیدترین قوانین مهاجرت به فنلاند و همچنین دانستن بهترین ترفندها و راهکارهای مهاجرتی، درصد موفقیت شما را برای ورود به این کشور افزایش دهد. به منظور ارتباط سریع تر می توانید فرم ارزیابی موجود در وبسایت را تکمیل کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *