نکاتی که پیش از مهاجرت به اروپا باید بدانید!

تعداد افرادی که برای تحصیل، کار، ماجراجویی یا زندگی پس از بازنشستگی به اروپا مهاجرت می کنند در چند سال گذشته به سرعت افزایش یافته است. وجود مشاغل پردرآمد و تعادل بین کار و زندگی در کشورهای اروپایی، مهمترین عواملی هستند که مهاجران را به اروپا می کشاند. بر اساس جدیدترین آمار به دست آمده، حدود 6.6% از جمعیت اتحادیه اروپا را مهاجران تشکیل می دهند. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی مهم ترین نکاتی که باید پیش از مهاجرت به اروپا بدانید بپردازیم. چنانچه شما نیز رویای مهاجرت به قاره اروپا را در سر دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.  کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشورهای اروپایی گردآوری شده است. 

مهاجرت به اروپا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چرا مهاجرت به اروپا؟
  • برترین مقاصد مهاجرتی در شمال اروپا
  • برترین مقاصد مهاجرتی در شرق اروپا
  • برترین مقاصد مهاجرتی در غرب و مرکز اروپا
  • مهمترین نکات در انتخاب بهترین مقصد مهاجرتی در اروپا

چرا مهاجرت به اروپا؟

قاره اروپا از 50 کشور تشکیل شده است که همگی در مجاورت یکدیگر قرار دارند و از این بین، 27 کشور عضو اتحادیه اروپا می باشند و دارای مجموعه ای مشترک از ارزش ها، ساختارهای سازمانی و استانداردهای یکسان برای زندگی هستند. اروپا سالیانه پذیرای بیش از 3 میلیون مهاجر می باشد. اما دلیل این محبوبیت در بین مهاجران جهان چیست؟ ما در این قسمت به برخی از دلایل محبوبیت مهاجرت به اروپا اشاره می کنیم:

  • فرصت های شغلی عالی برای نیروی ماهر و متخصص و همچنین کارآفرینان و سرمایه گذاران
  • شرایط کاری عالی و درآمد بالا
  • امکان سفر به کلیه کشورهای اتحادیه اروپا از طریق ویزای شنگن
  • سیستم آموزشی عالی و وجود برخی از برترین دانشگاه های جهان در اروپا
  • فرصت های سرمایه گذاری متعدد و سودآور
  • میراث فرهنگی و تنوع غنی اروپا
  • خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت بالا
  • استاندارد و کیفیت بالای زندگی
  • امکان فراگیری زبان های متنوع و آشنایی با فرهنگ های گوناگون
مهاجرت به اروپا

برترین مقاصد مهاجرتی در شمال اروپا

اروپای شمالی همیشه به عنوان سرزمین قصه های قدیمی، برف و وایکینگ ها شناخته شده است. اما بیایید این منطقه از اروپا را فقط به این موارد محدود نکنیم. بخش شمالی اروپا، بیش از آنچه که به آن پرداخته شده است برای ارائه دارد. کشورهای واقع در شمال اروپا به دلیل شهرهای رنگارنگ قدیمی، شهرهای تجاری غنی، موزه‌هایی که داستان‌های عصر وایکینگ‌ ها را منعکس می ‌کنند مشهور هستند. برخی از برترین کشورهای اروپایی برای مهاجران که در شمال این قاره واقع شده اند عبارت اند از:

  • فنلاند

اگر به دنبال خوشبختی و زندگی شاد هستید، بهتر است به شمال اروپا، فنلاند، نقل مکان کنید. این کشور هزار دریاچه اغلب در صدر رتبه بندی گزارش شادی در جهان می درخشد. مهاجران در فنلاند می توانند از طبیعت عالی، سیستم آموزشی بینظیر و خدمات آنلاین بسیار مؤثر بهره مند شوند. فنلاند مقصد مناسبی برای مهاجرت خانواده ها و دوستداران طبیعت است.

  • دانمارک

دانمارک نیز کشوری شاد، آرام و امن و مناسب برای خانواده ها می باشد. این کشور چیزهای زیادی برای ارائه دارد از جمله: کیفیت عالی زندگی، تعادل خوب بین کار و زندگی، فرصت های شغلی عالی و همچنین فرصت های بی پایان برای کشف شگفتی های طبیعت.

برترین مقاصد مهاجرتی در شرق اروپا

اگرچه بسیاری از مردم در نگاه اول کشورهای غرب اروپا را به عنوان بهترین ها در نظر می گیرند، اما اروپای شرقی، اروپای پنهان نامیده می شود و چیزهای زیادی برای ارائه به مهاجران دارد. کشورهای شرقی با داشتن هزینه‌ های پایین زندگی، نرخ جرم و جنایت پایین و فرصت‌های فراوان برای مهاجران، می توانند بهترین گزینه برای آنها باشند. برخی از بهترین مقاصد مهاجرتی در شرق اروپا عبارت اند از:

  • پرتغال

کشور پرتغال، چه در بخش های ساحلی و چه در شهرهای مرکزی، به دلیل آب و هوای آفتابی خود، مهمان نوازی مردم، کیفیت استثنایی زندگی و مهم تر از همه، هزینه های پایین زندگی، مهاجران بسیاری را به خود جذب کرده است. شهر لیسبون در پرتغال، بهترین مقصد برای استارت آپ های بین المللی می باشد.

  • اسپانیا

کشور اسپانیا می تواند برای افرادی که به دنبال زندگی مقرون به صرفه در اروپا هستند بهترین مکان باشد. اسپانیا به کیفیت بالای زندگی، شادی ساکنان، جشن ها و فستیوال های مختلف و همچنین زندگی شبانه، شهرت دارد. گفته می شود که شهر مالاگا در اسپانیا، یکی از ساده ترین مکان ها برای مهاجران است چرا که می توانند به راحتی با مردم معاشرت داشته و با فرهنگ آن ادغام شوند.

برترین مقاصد مهاجرتی در غرب و مرکز اروپا

شاید بتوان غرب و مرکز اروپا را جزو محبوب ترین مقاصد برای مهاجرت کاری دانست. اکثر کشورهای غربی و مرکزی اروپا، دارای اقتصاد قوی بوده و فرصت های متعددی را برای کار و همچنین تحصیل در اختیار علاقه مندان به مهاجرت به اروپا قرار می دهند. برخی از محبوب ترین این کشورها عبارت اند از:

  • اتریش

زادگاه موتزارت، به دلیل فرصت هایی که در زمینه سفر، حمل و نقل، سیستم بهداشت و درمان کارآمد و همچنین طبیعت عالی در اختیار مهاجران قرار می دهد، به مقصدی عالی در بین علاقه مندان به مهاجرت به کشورهای اروپا تبدیل شده است. این کشور می تواند برای علاقه مندان به موسیقی و یا تحصیل آکادمیک در رشته موسیقی، بهترین مکان باشد.

  • سوئیس

بر اساس نظرسنجی سالانه Expat Explorer، در سال 2021، سوئیس یکی از محبوب ترین کشورها برای مهاجرت به اروپا معرفی شده است. سوییس، سرزمین شکلات، فوندو و ساعت، به دلیل ارائه زندگی با کیفیت استثنایی، فرصت های شغلی عالی، درآمد بالا، امنیت مالی، خدمات بهداشتی با کیفیت بالا و همچنین گنجینه های طبیعی فراوان و باورنکردنی، مهاجران بسیاری را جذب کرده است. تنها نقطه ضعف این کشور، هزینه بالای زندگی در آن است، به خصوص در شهرهایی مانند زوریخ و ژنو که از گران ترین شهرهای جهان هستند.

  • هلند

سرزمین آسیاب های بادی و گل های بی نظیر، هلند، یک مکان عالی برای کاوش در کل اروپا، به ویژه در بین مهاجران جوان و کارآفرینان مسن است. این کشور مترقی و چند فرهنگی، در کنار امنیت، کیفیت بالای زندگی و امکانات فراوان، سیستم حمل و نقل کارآمد و همچنین سیستم مراقبت های بهداشتی بی نظیر، آزادی های اجتماعی بسیاری به ساکنان خود اعطا می کند و همین امر باعث شده است تا مهاجران بی تردید این کشور زیبا را به عنوان مقصد مهاجرتی خود در اروپا انتخاب نمایند.

  • آلمان

کشور صنعتی و توسعه یافته آلمان که در غرب اروپا واقع شده است، به دلیل ارائه فرصت های شغلی فراوان، نرخ پایین بیکاری و جذب بالای مهاجران، می تواند گزینه ای عالی جهت مهاجرت کاری به اروپا باشد. از طرفی دیگر، رایگان بودن سیستم آموزشی در آلمان، به محبوبیت این کشور در بین دانشجویان بین المللی در جهان افزوده است.

مهمترین نکات در انتخاب بهترین مقصد مهاجرتی در اروپا

قطعا هر یک از کشورهای اروپایی دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که آنها را از سایر کشورها متمایز می کند. نکته ای که حائز اهمیت است آن می باشد که علاقه مندان به مهاجرت به اروپا میبایست با توجه به شرایط خود، بهترین انتخاب را داشته و کشوری که مناسب شرایط آنان است را انتخاب نمایند. متقاضیان گرامی می توانند جهت بررسی اختصاصی شرایط خود و دریافت بهترین راهکار جهت مهاجرت به کشورهای اروپایی، با کارشناسان مجرب ما در گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایند.

به طور کلی، فاکتورهای مهمی وجود دارد که علاقه مندان به مهاجرت به قاره اروپا باید پیش از هر اقدامی جهت انتخاب مقصد مهاجرتی خود، در نظر داشته باشند. برخی از مهم ترین آنها عبارت اند از:

  • کیفیت زندگی در کشور مقصد (شادی، فرصت های تفریح و سفر، سیستم حمل و نقل، سیستم بهداشت و درمان، طبیعت و محیط زیست، خدمات آنلاین)
  • آب و هوای کشور مقصد
  • وضعیت اقتصادی و بحران های مالی در کشور مقصد
  • میزان سهولت در سازگاری با جامعه و برقراری ارتباط با مردم کشور مقصد
  • فرصت های شغلی و نرخ بیکاری در کشور مقصد
  • هزینه های زندگی در کشور مقصد (هزینه مسکن، هزینه تحصیل، هزینه های شخصی و مالیات)
مهاجرت به اروپا
سؤالات متداول
  • آیا انگلستان مقصدی مناسب برای مهاجرت به اروپا است؟

بله. اما باید بدانید که انگلستان عضو اتحادیه اروپا نمی باشد و ویزای آن از نوع شنگن نخواهد بود.

  • مقرون به صرفه ترین کشورها در اروپا کدامند؟

کشورهای اسپانیا، پرتغال و مجارستان و ایتالیا، هزینه های پایین تری نسبت به سایر کشورهای اروپایی دارند.

  • در کدام یک از کشورهای اروپایی میتوان با هزینه ای کمتر تحصیل نمود؟

کشورهای آلمان، اسپانیا، ایتالیا و فرانسه، به دلیل رایگان بودن شهریه دانشگاه، بهترین مقاصد برای دانشجویان علاقه مند به مهاجرت به اروپا هستند.

  • آیا با ویزای شنگن میتوان به کل اروپا سفر کرد؟

 شما می توانید با ویزای شنگن، به کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و پیمان شنگن سفر نمایید.

  • بهترین کشور برای کار در اروپا کدام است؟

به شرایط و حیطه تخصص شما بستگی دارد. در حالت کلی، آلمان یکی از بهترین کشورها جهت مهاجرت کاری به اروپا است.

سخن پایانی

اگر قصد اقامت در اروپا را دارید، قطعا در مسیر درستی هستید. شکی نیست که اروپا توسعه یافته ترین بخش جهان است. استانداردهای بالای زندگی، سیستم آموزشی عالی، سیاست های مالیاتی پایین، فرصت های تجاری بهتر و زیرساخت های قوی، برخی از مهم ترین دلایلی هستند که مهاجران را به اروپا می کشاند. اما مهم است که مهاجران پیش از هر اقدامی، ابتدا در خصوص بهترین مقاصد مهاجرتی در اروپا که متناسب با شرایط و علایق آنان است تحقیق نمایند و سپس بهترین تصمیم را که منجر به موفقیت و داشتن زندگی بهتر در اروپا می شود اتخاذ کنند. ما در این مقاله به بررسی مهم ترین نکاتی که پیش از مهاجرت به اروپا باید بدانید پرداختیم. امیداوریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشورهای اروپایی را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه و یا از طریق واتس اپ با ما تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *