مراحل اخذ ویزای خود حمایتی ترکیه

مهاجرت از طریق طرح خودحمایتی یا تمکن مالی، برای افراد دارای درآمد مستمر و بالا، یکی از آسان ترین روش های اخذ ویزا و اقامت بسیاری از کشورهای جهان است. این طرح معمولا در اکثر کشورهای تاپ اروپایی اجرا می شود، اما سوالی که وجود دارد آن است که آیا این طرح در کشور ترکیه نیز برای مهاجران وجود دارد؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی ویزای خود حمایتی ترکیه بپردازیم. چنانچه شما نیز به دنبال مهاجرت از طریق خودحمایتی هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور ترکیه گردآوری شده است.

ویزای خود حمایتی ترکیه

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • بررسی ویزای خود حمایتی ترکیه
  • بررسی روش های اخذ اقامت و شهروندی ترکیه
  • برترین ویزاهای خودحمایتی در اروپا
  • مزایای اخذ ویزای خودحمایتی در اروپا

بررسی ویزای خود حمایتی ترکیه

باید بدانید که در حال حاضر، کشور ترکیه هیچ گونه طرحی مبنی بر اعطای ویزا از طریق خودحمایتی و یا تمکن مالی ندارد و از این طریق اقامت اعطا نمی کند. پس توصیه ما به متقاضیان اخذ ویزای خود حمایتی ترکیه آن است که با توجه به نبودن چنین طرحی در ترکیه، بهتر است از روش سرمایه گذاری جهت اخذ اقامت و شهروندی ترکیه استفاده نمایند. در روش سرمایه گذاری، متقاضیان می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن، شهروندی و پاسپورت ترکیه را دریافت کنند. ما در ادامه مطلب، به شرح جزئیات این روش خواهیم پرداخت.

از طرفی دیگر، توصیه ما به آن دسته از متقاضیانی که تنها قصد دارند از طریق روش خودحمایتی مهاجرت نمایند آن است که کشورهای اروپایی مانند فرانسه، اسپانیا، پرتغال، سوئیس، سوئد و بسیاری دیگر را انتخاب کنند که دارای برخی از بهترین طرح های خودحمایتی در جهان هستند. ما در ادامه مطلب این مقاله، به شرح ویزای خودحمایتی در اروپا نیز خواهیم پرداخت. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر، به سایر مقالات مرتبط با ویزای خودحمایتی که در وبسایت گروه عالیان ویزا موجود است مراجعه نموده و یا جهت بررسی تخصصی شرایط خود و انتخاب بهترین راهکار، با کارشناسان و وکلای مجرب ما در گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایید.

بررسی روش های اخذ اقامت و شهروندی ترکیه

متقاضیان مهاجرت به کشور ترکیه می توانند از روش های مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، سرمایه گذاری، کارآفرینی و یا ازدواج، اقامت دائم و شهروندی ترکیه را به دست آورند. البته لازم به ذکر است که در روش مهاجرت تحصیلی، اخذ اقامت دائم و شهروندی ترکیه، منوط به یافتن یک پیشنهاد شغلی پس از فارغ التحصیلی در ترکیه و تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری است.

حال از بین روش های ذکر شده در بالا، پیشنهاد ما به آن دسته از متقاضیانی که قصد دارند در کوتاه ترین زمان ممکن اقامت دائم و شهروندی ترکیه را دریافت کنند آن است که از روش سرمایه گذاری بهره برده و با خرید یک ملک در ترکیه به ارزش حداقل 250000 دلار، سریعا شهروندی و پاسپورت ترکیه را دریافت کنند. البته به غیر از خرید ملک، روش های دیگری مانند ثبت شرکت در ترکیه، سپرده گذاری در بانک های ترکیه و یا خرید اوراق قرضه دولتی در ترکیه نیز وجود دارد که می توانند منجر به اخذ اقامت ترکیه شوند. اما در روش خرید ملک، متقاضیان نه تنها به سود بالا می رسند و حداکثر تا 6 ماه پاسپورت ترکیه را دریافت می کنند، بلکه از ملک مورد نظر برای سکونت در ترکیه نیز می توانند استفاده کنند. به علاوه، در این روش سرمایه گذاری، نیازی به حضور فیزیکی در ترکیه وجود ندارد و متقاضیان می توانند از راه دور و یا از طریق یک وکیل یا نماینده قانونی در ترکیه، مراحل را تکمیل کنند. پس سرمایه گذاری در ترکیه می تواند یک روش جایگزین و بسیار مناسب برای علاقه مندان به اخذ ویزای خود حمایتی ترکیه باشد.

برترین ویزاهای خودحمایتی در اروپا

در حال حاضر کشورهای اروپایی، بهترین طرح های خودحمایتی در جهان را ارائه می کنند و متقاضیان اخذ ویزای خود حمایتی ترکیه می توانند از بین کشورهای اروپایی ارائه دهنده این طرح، متناسب با شرایط خود، انتخاب بهتری داشته باشند. برخی از پرطرفدارترین طرح های خودحمایتی در اروپا عبارت اند از:

  • ویزای خودحمایتی فرانسه

کشور فرانسه، به افراد واجد شرایط که در کشور خود درآمدی بین 1500 یورو تا 3000 یورو در ماه دارند، ویزای FIP (financially independent people) اعطا می کند. این افراد می توانند پس از 5 سال اقامت در فرانسه، درخواست اقامت دائم دهند. توجه داشته باشید که دارندگان ویزای خودحمایتی در فرانسه، اجازه کار و دریافت حقوق را نخواهند داشت.

  • ویزای خودحمایتی پرتغال

کشور پرتغال، به افراد واجد شرایط که درآمد سالانه آنها حداقل 9000 یورو است، ویزای خودحمایتی که در پرتغال با نام ویزای D7 شناخته می شود را اعطا می کند. از مزایای خودحمایتی در پرتغال آن است که بر خلاف سایر کشورهای جهان، دارندگان ویزای خودحمایتی اجازه کار در کشور پرتغال را خواهند داشت. 

  • ویزای خودحمایتی اسپانیا

کشور اسپانیا، به افراد واجد شرایط که حداقل درآمد ماهانه 2316,08 یورو دارند، ویزای خودحمایتی و سپس اقامت اسپانیا را اعطا می کند. پس از 10 سال زندگی مستمر در این کشور نیز افراد می توانند شهروندی و پاسپورت دریافت کنند. کشور اسپانیا به دارندگان ویزای خودحمایتی، مجوز کار اعطا نمی کند.

  • ویزای خودحمایتی سوئیس

کشور سوئیس نیز جزو کشورهای تاپ اروپایی است که به افراد واجد شرایط، بر طبق دو طرح تمکن مالی و Lump sum taxation، اقامت و شهروندی اعطا می کند. این دو روش، به ترتیب مناسب افراد بالای 55 سال و کمتر از 55 سال می باشد. در روش تمکن مالی یا همان خودحمایتی پرتغال، میزان تمکن مالی متقاضیان بر اساس سالهای باقی مانده از عمر آنها تا 78 سالگی محاسبه میگردد (یعنی تقریبا 50.000 یورو به ازای هر سال از سن متقاضی). از طرفی دیگر، اخذ ویزا از طریق Lump sum taxation منوط به پرداخت مالیات به ارزش حداقل 150.000 فرانک (معادل 170.000 دلار آمریکا) می باشد. به علاوه، در هر دو طرح، متقاضیان اجازه کار در سوئیس را نخواهند داشت.

  • ویزای خودحمایتی اتریش

اتریش که یکی از بهترین کشورهای اروپایی جهت مهاجرت است، به متقاضیانی که حداقل 20000 یورو در حساب بانکی خود دارند و در خارج از اتریش دارای درآمد ماهیانه حداقل 2000 یورو هستند، ویزای خودحمایتی، اقامت و شهروندی اعطا می کند.

  • ویزای خودحمایتی ایتالیا

اخذ ویزای خودحمایتی ایتالیا، منوط به داشتن درآمد سالیانه حدود 31000 یورو است (تقریبا 2600 یورو در ماه). از مزایای خودحمایتی ایتالیا آن است که امکان اخذ ویزای همراه حتی برای فرزندان بالای 18 سال و والدین نیز وجود دارد.

نکته: توجه داشته باشید که در طرح خودحمایتی، امکان اخذ ویزا، اقامت و شهروندی برای اعضای خانواده نیز وجود دارد و متقاضیان باید علاوه بر اثبات تمکن مالی خود، به ازای هر یک از افراد خانواده نیز مبلغی را که از سوی دولت آن کشور تعیین شده است، به عنوان تمکن مالی ارائه دهند.

مزایای اخذ ویزای خودحمایتی در اروپا

متقاضیان اخذ ویزای خود حمایی ترکیه باید بدانند که چنانچه سایر کشورهای اروپایی را جهت مهاجرت از طریق این طرح انتخاب نمایند، از مزایای بسیار برخوردار خواهند شد که برخی از آنها عبارت اند از:

  • عدم نیاز به انتقال سرمایه خود به کشور مقصد
  • مهاجرت در سریع ترین زمان
  • عدم نیاز به ارائه مدرک زبان
  • اخذ ویزای شنگن و امکان سفر آزادانه و بدون ویزا به کل کشورهای منطقه شنگن
  • امکان سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار در اروپا در صورت تمایل
  • امکان تحصیل رایگان فرزندان در مدارس کشور مقصد
  • امکان بهره مندی از کیفیت بالای زندگی در کشورهای اروپایی و بهره مندی از سیستم بهداشت و درمان بی نظیر در کشورهای اروپایی
  • عدم نیاز به حضور دائمی در کشور مقصد (معمولا 6 ماه از سال کفایت می کند)
  • امکان اخذ اقامت دائم پس از 5 سال و امکان اخذ شهروندی پس از 10 سال
ویزای خود حمایتی ترکیه
سؤالات متداول

خیر. ترکیه هیچگونه طرحی مبنی بر اعطای ویزای خودحمایتی ندارد.

  • آیا با دریافت ویزای خودحمایتی میتوان در کشور مقصد کار کرد؟

خیر. دارندگان این ویزا مجاز به کار و دریافت حقوق نخواهند بود اما می توانند کسب و کار خود را در کشور مقصد راه اندازی کنند.

  • آیا در روش خودحمایتی میتوان به جای ارائه حساب های بانکی، لیست اموال را ارائه داد؟

خیر. اگرچه ارائه لیست اموال نشان دهنده تمکن مالی شما است و می تواند بسیار کمک کننده باشد، اما در نهایت ارائه صورت حساب های بانکی و اثبات درآمد ماهیانه الزامی می باشد.

  • در روش خودحمایتی، امکان اخذ ویزای همراه وجود دارد؟

بله. شما می توانید برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود ویزای همراه دریافت کنید. برخی از کشورها مانند ایتالیا، به فرزندان بالای 18 سال و والدین وابسته نیز ویزا اعطا می کنند.

سخن پایانی

اگرچه کشور ترکیه شرایط را برای مهاجرت سرمایه گذاران، کارآفرینان و افراد دارای سرمایه بالا تسهیل نموده است، اما در حال حاضر، این کشور هیچ گونه طرحی مبنی بر اعطای ویزا از طریق طرح خودحمایتی یا تمکن مالی برای افراد دارای درآمد مستمر و بالا ندارد. پس توصیه می شود متقاضیان مهاجرت به ترکیه، از روش هایی مانند سرمایه گذاری جهت اخذ اقامت و شهروندی ترکیه استفاده کنند. به علاوه، توصیه ما به متقاضیان مهاجرت از طریق خودحمایتی آن است که کشورهایی مانند فرانسه، اسپانیا و یا پرتغال را که دارای بهترین طرح های خودحمایتی در جهان هستند انتخاب نمایند. ما در این مقاله به بررسی ویزای خود حمایتی ترکیه پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور ترکیه را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *