هزینه تحصیل در فنلاند در سال 2024

بررسی هزینه تحصیل در فنلاند به طور دقیق، برای شما که شهروند کشوری خارج از اتحادیه اروپا هستید و قصد مهاجرت تحصیلی به فنلاند را دارید، بسیار مهم است و باید در اولویت قرار گیرد. در واقع، اگرچه فنلاند جزو آن دسته از مقاصد تحصیلی در اروپا به شمار می رود که هزینه های تقریبا مناسبی برای تحصیل و زندگی دانشجویی دارد، اما همچنان اطلاع از هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور به شما کمک می کند تا آگاهانه تر نسبت به تحصیل در فنلاند اقدام کرده و اطمینان حاصل کنید که در این کشور با مشکلات مالی مواجه نخواهید شد. به همین منظور، ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله، کلیه هزینه هایی که دانشجویان بین المللی باید برای تحصیل در کشور فنلاند در سال 2024 در نظر داشته باشند را برایتان شرح دهیم. 

پس اگر علاقه مند به ادامه تحصیل در فنلاند هستید، باید بگوییم که خواندن این مقاله می تواند از دغدغه ها و نگرانی های شما در خصوص هزینه ها را بکاهد. حتی راهکارهایی شگفت انگیز برای کاهش هزینه های تحصیل در این کشور اروپایی به شما ارائه دهد. 

هزینه تحصیل در فنلاند
عناوین و موضوعات این مقاله

نگاهی کلی بر هزینه تحصیل در فنلاند

وقتی صحبت از مقاصد تحصیلی ارزان در اروپا می شود، حتما نام کشور فنلاند را در کنار کشورهایی مانند آلمان، اسپانیا، ایتالیا و نروژ خواهید شنید. اما در نظر داشته باشید که اگرچه هزینه تحصیل در دانشگاه های کشورهای ذکر شده بسیار کم و یا حتی رایگان است، اما ممکن است هزینه زندگی در آن کشور بالا باشد. پس کلیه متقاضیان مهاجرت تحصیلی به فنلاند باید قبل از هرگونه اقدام جهت اخذ ویزای دانشجویی فنلاند ، حتما علاوه بر شهریه دانشگاه مورد نظر خود، هزینه زندگی در این کشور را نیز بسنجند.

به طور کلی، دانشجویان اتحادیه اروپا برای تحصیل در دانشگاه های دولتی فنلاند، ملزم به پرداخت شهریه نخواهند بود. این در حالیست که دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا، مانند دانشجویان ایرانی، باید برای تحصیل در دانشگاه های این کشور، شهریه بپردازند. حال این میزان شهریه، با توجه به نوع دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی دانشجویان تعیین می گردد. قطعا دانشگاه های خصوصی فنلاند، هزینه ای بسیار بالاتر از دانشگاه های دولتی دریافت می کنند. یک دانشجوی بین المللی باید برای تحصیل در فنلاند در سال 2024، شهریه ای بین 5000 تا 18000 یورو در سال را در نظر داشته باشد. این میزان شهریه می تواند از دانشگاهی به دانشگاه دیگر و از رشته ای به رشته دیگر، متفاوت باشد. ما در ادامه مطلب، این موضوع را بیشتر شرح خواهیم داد.

ویزای تحصیلی هلند

بررسی میزان شهریه در دانشگاه های فنلاند

همانطور که پیش تر نیز در بررسی هزینه تحصیل در فنلاند به آن اشاره نمودیم، شهریه دانشگاه های فنلاند می تواند با توجه به ملیت دانشجو، نوع دانشگاه، رشته، مقطع تحصیلی و حتی زبان تحصیل دانشجویان، متفاوت باشد. پس توصیه اکید ما آن است میزان دقیق شهریه را در وبسایت رسمی دانشگاه مورد نظر خود در فنلاند، با توجه به رشته و مقطع تحصیی خود، بررسی کنید. ما در جدول زیر، متوسط شهریه برخی از بهترین دانشگاه های فنلاند را برایتان آورده ایم.

  • دانشگاه هلسینکی (University of Helsinki) با شهریه 13000 تا 18000 یورو
  • دانشگاه آلتو (Aalto University) با شهریه 12000 تا 15000 یورو
  • دانشگاه تورکو (University of Turku) با شهریه 8000 تا 12000 یورو
  • دانشگاه Jyväskylä با شهریه 8000 تا 12000 یورو
  • دانشگاه فناوری Lappeenranta-Lahti با شهریه رایگان
  • دانشگاه اوولو (University of Oulu) با شهریه 10000 تا 13000 یورو
  • دانشگاه تامپره (Tampere University) با شهریه 6000 تا 12000 یورو
هزینه تحصیل در فنلاند

زندگی دانشجویی در فنلاند چگونه است؟

شرایط زندگی دانشجویی در کشور فنلاند نیز مانند دیگر کشورهای اروپایی پیش می ‌رود. دانشجویان بین المللی امکان زندگی در خوابگاه های دانشجویی که از سوی دانشگاه محل تحصیل خود مشخص می ‌شوند را دارند. علاوه بر خوابگاه دانشجویی، امکان اجاره خانه و یا اجاره اتاق تک نفره و یا مشترک نیز وجود دارد. برای آنکه محل اقامت خود را به عنوان یک دانشجوی بین المللی در کشور فنلاند مشخص کنید، باید از 4 ماه قبل از سفر به فنلاند، تمام موارد را برنامه ‌ریزی و رزرو کنید. 

در واقع بهتر است همزمان با درخواست ویزای دانشجویی فنلاند ، اقدامات لازم برای اجاره محل سکونت خود در این کشور را آغاز کنید. یکی از موارد مهمی که در خصوص اجاره خانه باید به آن توجه داشته باشید، دور یا نزدیک بودن آن به مرکز شهر می باشد. در واقع، متراژ آپارتمان و دور یا نزدیک بودن آن به مرکز شهر نیز جزو معیارهای مهم قرار دارد; چرا که هر چه محل سکونت شما کوچک تر و از مرکز شهر دورتر باشد، اجاره آن نیز ارزان‌ تر خواهد بود. ما در ادامه مطلب، میزان اجاره خانه و سایر هزینه های زندگی دانشجویی در فنلاند را برایتان شرح می دهیم. با ما همراه باشید.

آنچه باید در خصوص هزینه زندگی دانشجویی در فنلاند بدانید

در بررسی هزینه تحصیل در فنلاند، باید علاوه بر میزان شهریه دانشگاه، هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور نیز در نظر گرفته شده و برای آن بودجه ای در نظر بگیرید.

1- هزینه محل اقامت

معمولا مهم ترین هزینه ای که دانشجویان در فنلاند باید برای تامین آن آماده باشند، اجاره خانه است. شما می توانید برای تامین محل اقامت خود در فنلاند، از سه روش اقدام کنید: اولین روش، مربوط به اقدام از طریق بنیادهای مسکن دانشجویی می باشد که اگر یک اتاق واحد در یک آپارتمان مشترک دانشجویی را اجاره کنید، بین 160 تا 380 یورو در ماه هزینه خواهد داشت. همچنین امکان انتخاب آپارتمان به صورت جدا نیز برای شما وجود دارد اما هزینه آن بالاتر خواهد رفت. 

یکی دیگر از گزینه های پیش رو، اجاره آپارتمان در شهر محل تحصیل شما می باشد. میزان اجاره یک آپارتمان 1خوابه در مرکز شهر، حدود 785.89 یورو در ماه و در خارج از شهر حدود 647.95 یورو در ماه است. البته این میزان اجاره بسته به فاکتورها و معیارهای مختلف می تواند متفاوت باشد. شما می توانید با هم خانه شدن با دانشجویان دیگر، هزینه های خود را تا حد قابل توجهی کاهش دهید. در نهایت، سومین گزینه، اجاره خوابگاه های دانشجویی است که معمولاً از طرف دانشگاه‌ به شما معرفی می ‌شوند. هزینه‌ های خوابگاه دانشجویی معمولا بین 250 تا 350 یورو در ماه تخمین زده می شود.

2- هزینه رفت و آمد

یکی دیگر از هزینه های مهمی که باید در بررسی مخارج تحصیل در فنلاند به آن توجه شود، هزینه رفت و آمد و استفاده از وسایل حمل و نقل در فنلاند است. بر اساس جدیدترین آپدیت هزینه های زندگی در فنلاند در سال 2024، هزینه یک بلیط یک طرفه (با وسایل حمل و نقل معمولی)، حدود 3.10 یورو، هزینه خرید کارت ماهیانه حدود 60.00 یورو و هزینه کرایه تاکسی برای هر کیلومتر حدود 1.50 یورو است. 

3- سایر هزینه ها

از دیگر هزینه‌ های جانبی مربوط به زندگی دانشجویی در فنلاند، باید به هزینه عضویت در اتحادیه دانشجویان که بین 80 تا 100 یورو است و هزینه مربوط به فعالیت های اجتماعی که حدود 100 یورو در ماه است نیز اشاره کرد. 

در ضمن، شما باید در ماه بین 50 تا 60 یورو  نیز برای بیمه دانشجویی در نظر بگیرید. در نهایت، هزینه های مربوط به غذا و خورد و خوارک نیز یکی دیگر از موارد مهم در بررسی هزینه تحصیل در فنلاند به شمار می ‌رود که در شهرهای مختلف معمولا متغیر است. اما خرید مواد غذایی از سوپر مارکت های محل حدود 200 تا 250 یورو در ماه هزینه دارد که با خرید کردن از سوپر مارکت ‌های همواره تخفیف می توانید آن را کاهش دهید.

هزینه زندگی دانشجویی در شهرهای مختلف فنلاند

همانطور که می دانید، هزینه های زندگی در کشور فنلاند، در شهرهای مختلف آن می تواند متفاوت باشد اما به طور کلی، متوسط هزینه ماهیانه برای زندگی در فنلاند، بین 750 تا 1100 یورو می باشد. سبک زندگی اشخاص، الگوها و عادت های آنها نیز در تعیین هزینه‌ های زندگی در این کشور بسیار موثر و تعیین کننده است. در پایتخت کشور فنلاند نیز مانند سایر کشورها، هزینه های زندگی بالاتر است و شهرهای کوچک تر مانند تامپره، لاپرانتا و پوری از نظر هزینه ارزان‌ تر هستند. متوسط هزینه زندگی در شهر هلسینکی می تواند بین 980 تا 1580 یورو در ماه، در شهر جیواسکیلا بین  700 تا 1100 یورو در ماه، در شهر اوولو بین 660 تا 1000 یورو در ماه و در شهر تامپره، بین 870 تا 1300 یورو در ماه باشد.

آیا تحصیل رایگان در فنلاند ممکن است؟

همانطور که تا اینجای مطلب به آن اشاره کردیم، هزینه تحصیل در فنلاند فقط برای دانشجویان اتحادیه اروپا رایگان است. اما نگران نباشید، چرا که همچنان گزینه هایی برای بهره مندی از تحصیل رایگان در فنلاند برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. در واقع، اگر دانشجویان بتوانند به یکی از زبان های سوئدی و یا فنلاندی، در دانشگاه های دولتی فنلاند به تحصیل بپردازند، شهریه ای از آنها دریافت نخواهد شد. 

برای این امر، متقاضیان قطعا باید مدرک مهارت زبان سوئدی و یا فنلاندی را برای اخذ پذیرش تحصیلی و همچنین دریافت ویزای دانشجویی فنلاند ارائه کنند. این در حالیست که دانشجویان علاقه مند به تحصیل به زبان انگلیسی در فنلاند، باید مدرک زبان مورد نیاز را ارائه نموده و برای تحصیل خود شهریه پرداخت کنند. برخی از بهترین دانشگاه های فنلاند که دروس خود را به یکی از زبان های سوئدی و فنلاندی ارائه می کنند و در نتیجه برای دانشجویان مسلط به این زبان ها رایگان می باشند عبارت اند از:

  • دانشگاه تامپره (University of tampere)
  • دانشگاه وازا (University of vaasa)
  • دانشگاه فناوری هلسینکی (Helsinki university of technology)
  • دانشگاه کوپیو (University of Kuopio)
  • دانشگاه هلسینکی (University of Helsinki)
  • مدرسه اقتصاد و مدیریت تجاری هلسینکی (Helsinki school of economics and business administration)
  • دانشگاه لاپلند (University of Lapland)
  • دانشگاه اوولو (University of oulu)

نکته: توصیه می شود دانشجویان علاقه مند به ادامه تحصیل در فنلاند که موفق به اخذ مدرک زبان نشده اند، مقاله زیر را مطالعه نموده و راهکارهای لازم را دریافت کنند.

نکات مهم در خصوص کار دانشجویی در فنلاند

اکثر دانشجویان و افراد متقاضی مهاجرت تحصیلی به فنلاند، به منظور پوشش و تامین بخشی از هزینه تحصیل در فنلاند، مشغول به کار دانشجویی در حین تحصیل می شوند. اگر شما هم فکر می کنید برای تامین هزینه های خود با مشکلات مالی مواجه می شوید و نیاز ب کار کردن در حین تحصیل دارید، باید بدانید که این فرصت به صورت محدود در اختیار شما قرار می گیرد و شما مجاز به کار تمام وقت نمی باشید. قوانین کار دانشجویی در فنلاند به گونه ای تنظیم شده است که لطمه ای به تحصیل دانشجو وارد نشود. 

در نتیجه، محدودیت ‌های زمانی که از طرف دولت فنلاند اعمال شده است به این شکل می باشد که کار دانشجویی در تمام مقاطع تحصیلی، نباید بیش از 25 ساعت در هفته باشد. لازم به ذکر است اگرچه که امکان پیدا کردن کار دانشجویی به زبان انگلیسی در فنلاند وجود دارد، اما چنانچه که متقاضی تسلط به زبان فنلاندی یا سوئدی داشته باشد، شانس کاریابی برای او بالا خواهد رفت.

حال اگر فکر می کنید با کار دانشجویی قادر به تامین هزینه های خود در فنلاند نخواهید بود و از طرفی دیگر، شرایط یادگیری زبان فنلاندی و یا سوئدی را هم نداشته و نمی توانید از مزایای تحصیل رایگان در فنلاند بهره مند شوید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا یک راهکار طلایی دیگر را نیز برای کاهش هزینه تحصیل در فنلاند و یا حتی تحصیل رایگان در این کشور به شما دانشجوی عزیز معرفی کنیم.

هزینه تحصیل در فنلاند

معرفی بهترین راهکار برای کاهش هزینه های تحصیل در فنلاند

آیا می خواهید هزینه تحصیل در فنلاند را کاهش دهید؟ پس باید این مژده را به شما بدهیم که بورسیه های بسیار مناسبی در فنلاند به دانشجویان بین المللی اعطا می شود. برخی از این بورسیه ها به صورت کمک هزینه ماهیانه هستند. برخی دیگر نیز به صورت فول فاند بوده و کلیه هزینه های تحصیل و زندگی شما در فنلاند را پوشش می دهند. اما توجه داشته باشید که اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند ، مستلزم داشتن برخی شرایط است. در واقع، متقاضی اخذ بورسیه باید دارای نمرات و معدل بالا، مدرک زبان با نمره عالی، مقالات علمی-پژوهشی و رزومه ای قوی باشد. متقاضی باید از هر نظر، برتری و شایستگی خود را برای اخذ بورسیه نشان دهد. برخی از بهترین و محبوب ترین بورسیه های تحصیلی در فنلاند به شرح زیر هستند:

  • بورسیه تحصیلی دولت فنلاند
  • بورسیه های دانشگاهی خاص در فنلاند
  • کمک هزینه تحصیلی EDUFI
  • بورسیه های CIMO
  • کمک هزینه های تحصیلی در برنامه اراسموس+
  • برنامه های بورس تحصیلی نوردیک
  • بورسیه بنیاد هانکن
  • بورسیه دانشگاه Oulu
  • بورسیه های تحصیلی از سازمان های خصوصی از جمله بنیاد KONE و بنیاد والتر آلستروم
سؤالات متداول
  • آیا امکان اخذ اقامت فنلاند بعد از فارغ التحصیلی در این کشور وجود دارد ؟

بله، فنلاند تنها کشوری است که به صرف تحصیل و بعد از ۴ سال امکان اخذ اقامت دائم خواهید داشت.

  • آیا تحصیل در کشور فنلاند بدون مدرک زبان ممکن است؟

معمولا خیر. باید بگوییم که امکان تحصیل در فنلاند با دانش زبانی در حد آیلتس آکادمیک 5 تا 5.5 وجود دارد. در چنین شرایطی می توانید از دانشگاه مورد نظر خود پذیرش بگیرید.

  • هزینه تحصیل در رشته MBA در فنلاند چقدر است؟

هزینه تحصیل در فنلاند برای دانشجویان رشته MBA می تواند به طور متوسط بین 10000 تا 30000 یورو در سال باشد.

  • آیا امکان اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند در تمامی مقاطع وجود دارد؟

معمولا بله اما اکثر بورسیه ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شوند و شانس دانشجویان بین المللی برای اخذ بورسیه در این مقاطع بیشتر است.

  • هزینه ویزای تحصیلی فنلاند چقدر است؟

این هزینه برای درخواست هایی که به صورت آنلاین ارسال می شوند، در حدود 350 یورو است. در صورت درخواست حضوری و با فرمت کاغذی، این هزینه برابر با 450 یورو خواهد بود.

سخن پایانی

در این مقاله، هر آنچه باید در مورد هزینه تحصیل در فنلاند در سال 2024 می دانستید را برایتان شرح دادیم و راهکارهایی مفید جهت کاهش هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را به شما معرفی کردیم. بر اساس آنچه گفته شد، کلیه دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا که متقاضی تحصیل در فنلاند هستند، ملزم به پرداخت شهریه می باشند. اما چنانچه متقاضیان بتوانند به یکی از زبان های سوئدی و یا فنلاندی در دانشگاه های دولتی فنلاند ب تحصیل بپردازند، از پرداخت شهریه معاف خواهند بود. 

علاوه بر شهریه دانشگاه، در نظر گرفتن هزینه های زندگی دانشجویی در فنلاند به عنوان بخش مهمی از هزینه های تحصیل در این کشور نیز ضروری است. البته اخذ بورسیه تحصیلی در فنلاند، می تواند راهکاری شگفت انگیز برای کاهش هزینه های تحصیل و زندگی در فنلاند باشد.

گروه مهاجرتی عالیان ویزا آماده است تا پس از بررسی شرایط شما، بهترین راهکار را برای مهاجرت تحصیلی با کمترین هزینه، پیش پای شما قرار دهد. پس همین حالا فرم ارزیابی رایگان موجود در وبسایت ما را تکمیل نموده و یا با شماره های موسسه تماس حاصل نمایید. ما در تیم عالیان ویزا، از دغدغه های مهاجرتی شما خواهیم کاست.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *