اخذ پاسپورت اسپانیا

آیا می دانستید که شما پس از اخذ پاسپورت اسپانیا می توانید تمامی حقوقی که یک فرد متولد شده در این کشور از آن برخوردار است را به دست آورید؟ داشتن پاسپورت اسپانیا که دومین پاسپورت قدرتمند در جهان است، به شما این امکان را می دهد که علاوه بر کار و زندگی در اسپانیا، فرصت ویژه کار و زندگی در هر کشوری از اروپا را هم داشته باشید. حال اگر می خواهید بدانید دریافت پاسپورت اسپانیا و استفاده از این مزایا از چه راهی ممکن است، خواندن این مقاله را از دست ندهید. 

ما در این مقاله قصد داریم تا علاوه بر معرفی بهترین روش دریافت پاسپورت اسپانیا، اطلاعات مهمی درباره رتبه و اعتبار پاسپورت اسپانیا نیز در اختیارتان قرار دهیم. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله وسط گروه مهاجرتی عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور اسپانیا برای شما مخاطب عزیز گردآوری شده است.

عناوین و موضوعات این مقاله
شرایط اخذ پاسپورت اسپانیا

جدیدترین شرایط اخذ پاسپورت اسپانیا در سال 2025

شرایط اخذ پاسپورت اسپانیا، با توجه به روشی که از آن برای دریافت اقامت اسپانیا استفاده کرده اید متفاوت است. شما می توانید تمامی این شرایط را در وب سایت رسمی اداره مهاجرت اسپانیا مطالعه کنید. در حالت کلی، برخی از مهم ترین این شرایط که داشتن آن برای تمامی متقاضیان دریافت پاسپورت اسپانیا الزامی است عبارت اند از:

  • اقامت به مدت حداقل 5 سال در اسپانیا
  • عدم سوپیشینه و عدم ارتکاب جرم در طول اقامت در اسپانیا
  • تسلط به زبان اسپانیایی در سطح A2 و ارائه مدرک زبان
  • قبولی در آزمون شهروندی اسپانیا و اثبات انطباق پذیری با فرهنگ این جامعه
اعتبار پاسپورت اسپانیا
  • پرداخت به موقع مالیات و ارائه مدارک اثبات آن
  • پرداخت هزینه درخواست پاسپورت
  • اشتغال به کار در اسپانیا و ارائه مدارک اثبات آن (برای کسانی که اقامت اسپانیا را از طریق جاب آفر به دست آورده اند)
  • حفظ سرمایه گذاری اصلی در اسپانیا (برای کسانی که از طریق سرمایه گذاری به اسپانیا مهاجرت کرده و گلدن ویزا دارند)
  • حفظ زندگی مشترک با همسر به مدت حداقل 5 سال (برای کسانی که اقامت اسپانیا را از طریق ازدواج دریافت نموده اند)
  • ترک تابعیت اصلی خود
  • ادای سوگند وفاداری به اسپانیا

روش های دریافت پاسپورت اسپانیا

دولت اسپانیا، روش های مختلفی را برای دریافت اقامت و شهروندی اسپانیا تعیین کرده است. آنچه اهمیت دارد این است که شما بتوانید متناسب با شرایط و اهداف خود، بهترین روش را انتخاب کنید. مطمئنا دریافت مشاوره و راهنمایی از کارشناسان و وکلای مهاجرتی می تواند در این مسیر بسیار کمک کننده باشد. به طور کلی، بهترین روش های اخذ پاسپورت اسپانیا عبارت اند از:

1- سرمایه گذاری در اسپانیا

کشور اسپانیا، یکی از بهترین و معروف ترین طرح های اعطای شهروندی از طریق سرمایه گذاری را دارد. بر طبق این طرح، سرمایه گذاران خارجی می توانند با خرید ملک، ثبت شرکت، کارآفرینی و یا استارت آپ در این کشور، گلدن ویزای اسپانیا و سپس اقامت و پاسپورت اسپانیا را دریافت کنند. اعتبار گلدن ویزای اسپانیا در ابتدا 1 سال است و پس از آن تا 5 سال قابل تمدید می باشد. پس از 5 سال اقامت در اسپانیا، متقاضی می تواند برای اخذ پاسپورت اسپانیا درخواست دهد. اگر قصد مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه گذاری را دارید، فراموش نکنید که منبع سرمایه شما، باید از خارج از اسپانیا تامین شود. در ضمن، شما اجازه کار برای کارفرمایان در اسپانیا و دریافت دستمزد را نخواهید داشت.

میزان سرمایه لازم برای اخذ گلدن ویزای اسپانیا، با توجه به روش انتخابی شما برای سرمایه گذاری در این کشور، متفاوت است. برای مثال، سرمایه لازم برای دریافت گلدن ویزای اسپانیا از طریق خرید ملک، حداقل 500,000 یورو می باشد. توصیه ما به شما متقاضی عزیز آن است که برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، به وب سایت رسمی اداره مهاجرت اسپانیا مراجعه کنید. به علاوه، ما در وب سایت عالیان ویزا نیز مقالات مفیدی در این خصوص برایتان قرار داده ایم.

2- تمکن مالی یا خودحمایتی اسپانیا

بر طبق این طرح مهاجرتی، کسانی که دارای تمکن مالی بالا و درآمد مستمر در کشور خود هستند، می توانند ویزا و اقامت خودحمایتی اسپانیا را دریافت کنند. این روش، برای بازنشستگانی که حقوق مستمر دارند و همچنین برای دارندگان درآمد غیرفعال در خارج از اسپانیا، مناسب است. در این روش، فرد اجازه کار در اسپانیا برای کارفرمایان و دریافت دستمزد را ندارد. اما در صورت تمایل، می تواند به کارآفرینی مشغول شود. معمولا پس از 5 سال تمدید ویزا، امکان درخواست اقامت دائم وجود دارد. در نهایت، پس از 10 سال زندگی مستمر در اسپانیا، فرد می تواند برای اخذ پاسپورت اسپانیا درخواست دهد.

3- کار در اسپانیا

به افرادی که بتوانند یک جاب آفر (پیشنهاد شغلی) از یک کارفرما در اسپانیا دریافت کنند، ویزای کاری و اقامت موقت اسپانیا اعطا می شود. در این روش، فرد می تواند ویزا و مجوز اقامت خود را برای 5 سال متوالی تمدید نموده و سپس درخواست اقامت دائم کند. پس از 10 سال کار و زندگی مستمر در اسپانیا، پرداخت به موقع مالیات و عدم ارتکاب جرم، امکان اخذ پاسپورت اسپانیا نیز وجود دارد.

نکته مهم درباره مهاجرت کاری به اسپانیا آن است که متقاضی باید بتواند متناسب با سابقه کار، تخصص و هدف از خود از مهاجرت به اسپانیا، ویزای کاری مناسب خود را انتخاب کند. انواع مختلف ویزای کار اسپانیا عبارت اند از: ویزای کاری بلندمدت، ویزای نیروی کار ماهر و متخصص و همچنین بلوکارت اروپا (کارت آبی اتحادیه اروپا). در ضمن، فراموش نکنید که قبل از هرگونه اقدام، باید لیست مشاغل مورد نیاز اسپانیا را هم به خوبی بررسی کنید.

اعتبار پاسپورت اسپانیا

4- متولد شدن در اسپانیا

بر طبق قوانین اسپانیا، اگر فرزندی از پدر و مادر اسپانیایی متولد شود، شهروندی و پاسپورت اسپانیا به وی اعطا خواهد شد. در واقع کشور اسپانیا در مورد اعطای شهروندی از طریق تولد، از قانون خون پیروی می کند. این تابعیت پدر و مادر است که تابعیت فرزند متولد شده را مشخص می کند، حتی اگر فرزند آنها در خارج از خاک اسپانیا متولد شده باشد. جالب است بدانید که افرادی که والدین آنها در اسپانیا متولد شده اند، واجد شرایط اخذ پاسپورت اسپانیا هستند. 

در ضمن، اگر فقط یکی از والدین کودک، شهروند اسپانیا باشد، همچنان تابعیت به وی اعطا می شود. کودکانی هم که قبل از سن 18 سالگی، توسط یک خانواده اسپانیایی به سرپرستی گرفته شده باشند، واجد شرایط دریافت پاسپورت اسپانیا هستند. به خاطر داشته باشید تا زمانی که شما شهروندی و پاسپورت اسپانیا را دریافت نکرده اید، به فرزند تازه متولد شده شما در این کشور، پاسپورت اعطا نمی شود.

5- ازدواج در اسپانیا

اگر شما با فردی که اقامت دائم و یا پاسپورت اسپانیا را دارد ازدواج کنید، شهروندی و پاسپورت اسپانیا به شما اعطا می شود. اما به خاطر داشته باشید که این ازدواج باید واقعی باشد و شما با همسر خود در اسپانیا زندگی مشترک داشته باشید. مقامات مهاجرتی، به راحتی ازدواج های صوری را تشخیص می دهند و به هیچ عنوان آن را قبول نخواهند کرد. به علاوه، فراموش نکنید که شما در زمان درخواست، باید به طور قانونی ازدواج کرده باشید و زندگی مشترک داشته باشید. درخواست زوج هایی که طلاق گرفته اند و یا از یکدیگر جدا زندگی می کنند ریجکت می شود. در این روش، فرد ابتدا اقامت یکساله دریافت می کند و پس از گذشت 1 سال از اقامت خود در اسپانیا، می تواند درخواست پاسپورت دهد.

معرفی سریعترین روش دریافت پاسپورت اسپانیا

. یکی از بهترین و سریع ترین این روش ها، دریافت پاسپورت اسپانیا با خرید ملک است. شما می توانید فرآیند خرید ملک در اسپانیا و اخذ گلدن ویزای این کشور را در مدت زمان کوتاهی انجام داده و اقامت اسپانیا را به دست آورید. این در حالیست که سایر روش ها، با پیچیدگی های بسیاری همراه هستند. 

برای مثال، معمولا روند اخذ جاب آفر در اسپانیا، تایید طرح تجاری و ثبت شرکت در اسپانیا و یا راه اندازی کسب و کار در این کشور، طولانی است. از طرفی دیگر، فرآیند اثبات تمکن مالی و اقدام برای اخذ ویزای خودحمایتی اسپانیا هم زمانبر است. اما شما می توانید در مدت زمانی کوتاه، ملک مورد نظر خود در اسپانیا را انتخاب و خریداری نموده و درخواست گلدن ویزا دهید. تنها کافیست سرمایه و بودجه شما آماده باشد. وکلای مهاجرتی در اسپانیا می توانند فرآیند خرید ملک در این کشور را سریعا برایتان انجام دهند. پس جای هیچ نگرانی ای وجود ندارد.

بررسی رتبه و اعتبار پاسپورت اسپانیا

آیا می دانید منظور از اعتبار پاسپورت اسپانیا چیست؟ آیا چیزی درباره ارزش پاسپورت اسپانیا در جهان می دانید؟ اگر جواب شما منفیست، خواندن این بخش از مقاله را از دست ندهید.

در ابتدا لازم است شما را با مفهوم اعتبار پاسپورت یک کشور آشنا کنیم. میزان اعتبار پاسپورت یک کشور، بر اساس تعداد کشورهایی است که شما می توانید با آن پاسپورت و بدون نیاز به دریافت ویزا، به آنها سفر کنید. هر چه تعداد این کشورها بیشتر باشد، اعتبار آن پاسپورت نیز بالاتر است. در حال حاضر، دارندگان پاسپورت اسپانیا می توانند بدون نیاز به اخذ ویزا، از 180 کشور جهان دیدن کنند. این 180 کشور، شامل 126 کشور بدون ویزا، 30 کشور با ویزای فرودگاهی و 24 کشور با ویزای الکترونیک (e-visa) هستند. با توجه به فرآیند آسان و کوتاه دریافت ویزا در بدو ورود و همچنین درخواست ویزای الکترونیک، این کشورها نیز جزو کشورهای بدون ویزا در نظر گرفته می شوند. پس دارندگان پاسپورت اسپانیا، فقط برای سفر به 18 کشور جهان باید از قبل ویزا دریافت کنند.

به طور کلی، اعتبار و قدرت پاسپورت یک کشور، با عنوان Mobility Score شناخته می شود. در حال حاضر، Mobility Score پاسپورت اسپانیا، 180 است. بر طبق جدیدترین رتبه بندی پاسپورت های جهان در سال 2024، پاسپورت اسپانیا، در رتبه دوم بهترین پاسپورت های جهان قرار دارد. یعنی درست پس از کشور امارات متحده که دارای برترین پاسپورت جهان می باشد. در نتیجه، با توجه به قدرت پاسپورت اسپانیا در جهان، توصیه می کنیم برای مهاجرت به این کشور و دریافت پاسپورت آن تعلل نکنید.

لیست کشورهای بدون ویزا با پاسپورت اسپانیا

اکنون که فهمیدید با اخذ پاسپورت اسپانیا می توانید به راحتی به 180 کشور جهان سفر کنید، حتما کنجکاو شده اید که با این کشورها آشنا شوید. ما در این قسمت، لیستی از تمامی کشورهای بدون ویزا با پاسپورت اسپانیا را برایتان آورده ایم.

کشورهای بدون ویزا

آلبانی، آندورا، آنگولا، آنتیگوآ و باربودا، آرژانستین، ارمنستان، اتریش، باهاماس، باربودوس، بلاروس، بلژیک، بلیز، بولیوی، بوسنی و هرزه گوین، بوتسوانا، برزیل، برونی، بلغارستان، کیپ ورد، شیلی، چین، کلمبیا، کاستاریکا، کرواسی، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، جمهوری دومینیکا، اکوادور، ال سالوادور، استونی، سوازیلند، فیجی، فنلاند، فرانسه، گابن، گرجستان، آلمان، یونان، گرنادا، گوآتمالا، گویان، هایتی، هندوراس، هنگ کنک، مجارستان، ایسلند، ایرلند، اسرائیل، ایتالیا، جامائیکا، ژاپن، قزاقستان، کیریباتی، کوزووآ، قرقیزستان، لاتویا، لسوتو، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، ماکائو، مالزی، مالتا، جزایر مارشال، موریس، مکزیک، میکرونزی، مولدووآ، موناکو، مغولستان، منتنگرو، مراکش، موزامبیک، نامیبیا، هلند، نیکاراگوئه، مقدونیه شمالی، نروژ، پالائو، فلسطین، پاناما، پاراگوئه، پرو، فیلیپین، لهستان، پرتغال، رومانی، سنت کیتس و نویس، سنت لوسیا، ساموآ، سن مارینو، سائوتومه و پرنسیپ، سنگال، صربستان، سیشل، سنگاپور، اسلواکی، اسلوونی، جزایر سولومون، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، سنت وینسنت و گرنادین، سوئد، سوئیس، تایوان، تاجیکستان، تایلند، تیمور شرقی، تونگا، تیرینیداد و توباگو، تونس، ترکیه، تووالو، اوکراین، امارات متحده عربی، بریتانیا، اوروگوئه، ازبکستان، وانواتو، واتیکان، ونزوئلا، ویتنام، زامبیا.

کشورهایی که نیاز به اخذ ویزای فرودگاهی دارند

بحرین، بنگلادش، بورکینا فاسو، بوروندی، کامبوج، کوموروش، مصر، اتیوپی، غنا، گینه بیسائو، اندونزی، عراق، اردن، کویت، لائوس، لبنان، ماداگاسکار، مالاوی، مالدیو، موریتانیا، نپال، عمان، قطر، رواندا، عربستان صعودی، سیرالئون، سومالی، تانزانیا، توگو، زیمبابوه.

کشورهایی که نیاز به اخذ ویزای الکترونیک دارند

افعانستان، الجزایر، جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، کنگو، کوبا، اریتره، لیبریا، مالی، نائورو، نیجر، کره شمالی، سودان، سورینام، سوریه، ترکمنستان، یمن.

هزینه های دریافت پاسپورت اسپانیا

مزایای اخذ پاسپورت اسپانیا

  • سفر آزادانه و بدون ویزا، به 180 کشور جهان
  • فرصت کار، تحصیل و زندگی در هر کشور دیگری از اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس.
  • بهره مندی از حقوقی برابر با شهروندان اسپانیا، یعنی حق شرکت در انتخابات و استفاده از خدمات بهداشتی و بیمه درمانی.
  • دریافت کارت بیمه سلامت اروپا و استفاده از خدمات بهداشت و درمان در هر کشوری از اروپا.
  • افتتاح حساب بانکی در هر کشوری اروپایی و دریافت کارت اعتباری بین المللی.
  • فرصت اخذ پاسپورت اسپانیا برای همسر و فرزندان.
  • خروج از اسپانیا و بازگشت به این کشور به صورت نامحدود.

مدارک لازم برای دریافت پاسپورت اسپانیا

متقاضیان اخذ پاسپورت اسپانیا باید برخی مدارک تعیین شده را به مقامات مهاجرتی ارائه کنند. این مدارک معمولا با توجه به شرایط شما و روشی که از طریق آن می خواهید برای پاسپورت اقدام کنید متفاوت است.

  • پاسپورت متقاضی
  • کارت اقامت در اسپانیا
  • چند قطعه عکس جدید با فرمت پاسپورت
  • کد مالیاتی NIE
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • مدارک پرداخت هزینه درخواست
  • مدارک اثبات مهارت در زبان اسپانیایی
  • مدرک قبولی در امتحانات شهروندی و آزمون های DELE2 و یا CCSE
  • گواهی اشتغال به کار در کشور اسپانیا
  • مدارک مربوط به محل اقامت متقاضی در اسپانیا

مراحل گرفتن پاسپورت اسپانیا

  • دریافت اقامت اسپانیا از طریق روش های تعیین شده
  • زندگی به مدت حداقل 5 سال در اسپانیا و پرداخت به موقع و منظم مالیات
  • بررسی شرایط و مدارک لازم جهت درخواست پاسپورت
  • مراجعه به مقامات مهاجرتی جهت ارائه درخواست پاسپورت (اگر از داخل خاک اسپانیا درخواست می دهید، باید به پلیس محلی و یا اداره مهاجرت این کشور مراجعه کنید. اما اگر از خارج از اسپانیا درخواست می دهید، باید به سفارت یا کنسولگری اسپانیا مراجعه کنید)
  • تحویل کلیه مدارک لازم و ثبت اطلاعات بیومتریک
  • پرداخت هزینه درخواست
  • انتظار برای دریافت نتیجه

اگر می خواهید مسیر اخذ شهروندی و پاسپورت اسپانیا را بدون دغدغه و به راحتی طی کنید، می توانید از یک وکیل مهاجرتی کاربلد و باسابقه بخواهید تا صفر تا صد امور را برایتان انجام دهد.

بیشتر بخوانیم :  شرایط مهاجرت به اسپانیا

هزینه های دریافت پاسپورت اسپانیا

برای دریافت پاسپورت اسپانیا، باید هزینه درخواست را پرداخت کنید و فیش واریز هزینه را به همراه سایر مدارک ارائه کنید. شما می توانید هزینه دریافت پاسپورت اسپانیا را به صورت نقدی در محل درخواست پرداخت کنید و یا از طریق خدمات تلماتیک برای پرداخت این هزینه اقدام نمایید. در حال حاضر، قیمت پاسپورت اسپانیا، بین 60 یورو تا 100 یورو می باشد. به علاوه، هزینه تمدید پاسپورت نیز باید هر ساله پرداخت شود که چیزی در حدود 11 یورو تا 26 یورو است.

سؤالات متداول

  • آیا برای اخذ پاسپورت اسپانیا باید تابعیت اصلی خود را ترک کنیم؟

بله. اسپانیا داشتن تابعیت دوگانه را مجاز نمی داند و شما برای گرفتن پاسپورت اسپانیا باید از تابعیت اصلی خود صرف نظر کنید اما در عمل ترک تابعیت اتفاق نمی افتد.

  • آیا با تحصیل در اسپانیا می توانیم پاسپورت این کشور را دریافت کنیم؟

تحت شرایطی بله. اگر پس از فارغ التحصیلی در اسپانیا بتوانید یک پیشنهاد شغلی دریافت نموده و اقامت کاری اسپانیا را به دست آورید، پس از 10 سال اقامت در این کشور، درخواست پاسپورت امکانپذیر است.

  • آیا با تولد فرزندان در خاک اسپانیا، می توان برای آنها درخواست پاسپورت داد؟

خیر. کودکانی واجد شرایط اخذ پاسپورت اسپانیا هستند که از والدین اسپانیایی متولد شده باشند و یا حداقل یکی از والدین آنها شهروند اسپانیا باشد.

  • آیا می توانیم هنگامی که در خارج از اسپانیا هستیم هم درخواست پاسپورت دهیم؟

بله. شما می توانید با مراجعه به نزدیک ترین سفارت یا کنسولگری اسپانیا در محل سکونت خود، درخواست پاسپورت را ارائه کنید.

سخن پایانی

کشوری از اروپا، به راحتی کار، تحصیل و زندگی کنید. در ضمن، شما پس از گرفتن پاسپورت اسپانیا می توانید بدون نیاز به اخذ ویزا، به 180 کشور جهان سفر کنید. روش های مختلفی برای دریافت پاسپورت اسپانیا وجود دارد که ما در این مقاله همه این روش ها را به همراه شرایط آنها برایتان توضیح دادیم. شما باید بر اساس شرایط و اهداف خود، بهترین روشی که منجر به اخذ اقامت و پاسپورت اسپانیا می شود را انتخاب کنید. با این حال، دریافت پاسپورت اسپانیا با خرید ملک و اخذ گلدن ویزای اسپانیا، یکی از سریع ترین و پرطرفدارترین روش ها می باشند.

ما در این مقاله سعی کردیم تا همه چیز را درباره دریافت پاسپورت اسپانیا توضیح داده و ارزش و رتبه پاسپورت اسپانیا را هم بررسی کنیم. شما متقاضی عزیز می توانید برای انتخاب بهترین مقصد مهاجرتی، متناسب با شرایط خود، با کارشناسان عالیان ویزا مشاوره دریافت کنید. کارشناسان و مشاوران ما پس از آنکه رزومه و شرایط شما را به طور رایگان بررسی کردند، بهترین کشور و همچنین بهترین روش مهاجرتی به آن کشور را به شما پیشنهاد می کنند. پس اگر در انتخاب اسپانیا به عنوان مقصد مهاجرتی خود مردد هستید، همین حالا با شماره های موسسه تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *