معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به اروپا را دارید و می خواهید خیلی راحت و آسان پذیرش دریافت کنید، ما به شما تحصیل در دانشگاه های ایتالیا را پیشنهاد می کنیم چرا که این کشور تاریخی در اروپا، به لحاظ سهولت در اعطای پذیرش به دانشجویان بین المللی، در جایگاه سوم جهان قرار دارد. حال اگر به شما بگوییم که هزینه تحصیل در ایتالیا نیز بسیار مقرون به صرفه است و شما می توانید علاوه بر آنکه به راحتی از دانشگاه های کشور ایتالیا پذیرش دریافت نموده، با هزینه ای اندک نیز در این کشور تاپ اروپایی تحصیل کنید، قطعا شگفت زده خواهید شد. بله، شما می توانید با تحصیل در ایتالیا نه تنها از مزیت های ذکر شده، بلکه از بسیاری دیگر از مزایای تحصیل در بهترین دانشگاه های کشور ایتالیا که در این مقاله به شرح آنها خواهیم پرداخت، بهره مند شوید. پس فرصت خواندن این مقاله را از دست ندهید و تا انتها با ما همراه باشید، چرا که قصد داریم هرآنچه باید در مورد تحصیل در ایتالیا بدانید را برایتان بگوییم. کلیه اطلاعات ذکر شده در این مقاله توسط گروه عالیان ویزا و از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور ایتالیا برای شما گردآوری شده است.

دانشگاه های ایتالیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • مزایای تحصیل در دانشگاه های ایتالیا
  • بهترین دانشگاه های کشور ایتالیا کدامند؟
  • آشنایی با نحوه اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کشور ایتالیا
  • بهترین زمان درخواست پذیرش تحصیلی در ایتالیا
  • شرایط بورسیه تحصیلی ایتالیا برای دانشجویان بین المللی
  • مهم ترین مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه های ایتالیا
  • بررسی هزینه تحصیل در ایتالیا

مزایای تحصیل در دانشگاه های ایتالیا

اگر برای انتخاب مقصد تحصیل خود در اروپا مردد هستید، ما برای شما مزایای تحصیل در ایتالیا را نام می بریم تا بتوانید با اطمینان خاطر بیشتری نسبت به مهاجرت تحصیلی و انتخاب کشور مقصد اقدام کنید. 

برخی از مهم ترین مزایای تحصیل در ایتالیا عبارت اند از:

  • امکان تحصیل بدون مدرک زبان در ایتالیا و یا نمره زبان پایین
  • امکان اخذ پذیرش حتی با داشتن معدل پایین
  • تحصیل در دانشگاه های ایتالیا بدون آزمون ورودی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری
  • امکان اقدام با گپ تحصیلی تا ۷ سال
  • بهره مندی از فرصت اخذ بورسیه تحصیلی در ایتالیا
  • امکان اخذ کمک هزینه زندگی
  • رنکینگ بالای دانشگاه های کشور ایتالیا در جهان
  • ارزان بودن هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • دریافت ویزای شنگن ایتالیا و امکان سفر به کل کشورهای شنگن
دانشگاه های ایتالیا

بهترین دانشگاه های کشور ایتالیا کدامند؟

ایتالیا دارای برخی از بهترین دانشگاه های جهان است که اکثرا در رنکینگ جهانی رتبه های بسیار خوبی را به خود اختصاص داده اند. کیفیت آموزش در دانشگاه های ایتالیا بسیار بالا است و مدارک اخذ شده از دانشگاه های این کشور در جهان معتبر هستند. ما در این قسمت، برخی از بهترین دانشگاه ها در ایتالیا را به شما معرفی می کنیم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر دانشگاه، به وب سایت آن دانشگاه مراجعه نموده و یا با کارشناسان عالیان ویزا در ارتباط باشید.

  • دانشگاه پادووا
  • دانشگاه تورین
  • دانشگاه مد میلان
  • دانشگاه پلی دیزاین میلان
  • دانشگاه کاتولیک قلب مقدس
  • دانشگاه کا فوسکاری ونیز
  • دانشگاه اقتصاد اروپا

آشنایی با نحوه اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کشور ایتالیا

اخذ پذیرش تحصیلی در ایتالیا، به دلیل ارائه بورسیه های مختلف و هزینه های پایین تحصیل در این کشور، مورد استقبال دانشجویان بین المللی بسیاری است. مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا، در هر مقطع و رشته تحصیلی متفاوت بوده و دارای شرایط و قوانین خود می باشد. بنابراین شما می توانید با ارائه تمام مدارک مورد نیاز و رعایت شروط اصلی، موفق به کسب پذیرش از دانشگاه های ایتالیا شوید. یکی از مهم ترین موارد مربوط به اخذ پذیرش، توجه به زمان پذیرش دانشگاه ها، ظرفیت و شروع سال تحصیلی در دانشگاه های کشور ایتالیا می باشد. در ضمن، بهتر است شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا را نیز مد نظر قرار دهید. گپ تحصیلی شما نباید بیشتر از 7 الی 8 سال باشد. معمولا زمان شروع تحصیل در ایتالیا، ماه های سپتامبر و ژانویه می باشد البته برخی رشته ها در ماه مارچ نیز پذیرش دارند. زمان پذیرش با توجه به رشته و دانشگاه مورد نظر شما متفاوت می باشد. 

بنابراین می توان اینگونه گفت که هر دانشجویی که سریع تر نسبت به اخذ پذیرش اقدام نماید و شرایط ثبت نام را نیز داشته باشد، شانس بیشتری برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کشور ایتالیا خواهد داشت. توصیه اکید ما به متقاضیان تحصیل در ایتالیا آن است که حتما و قبل از هر اقدام، به وبسایت دانشگاه های کشور ایتالیا مراجعه نموده و شرایط آنها را به دقت بررسی نمایند. در ضمن، برای افزایش شانس شما جهت اخذ پذیرش تحصیلی، توصیه می شود برای دانشگاه های مختلف در ایتالیا درخواست خود را ارسال کنید.

بهترین زمان درخواست پذیرش تحصیلی در ایتالیا

متقاضیان اخذ پذیرش تحصیلی در ایتالیا باید مدارک خود را 3 ماه و گاهاَ 9 ماه پیش از آغاز ترم تحصیلی خود در ایتالیا، به دانشگاه انتخابی خود ارسال نمایند. دوره تحصیلی در دانشگاه های ایتالیا طی 2 نیم سال تحصیلی انجام می‌ گردد. دانشجویان نیم سال اول یعنی ماه اکتبر، باید تا پایان اردیبهشت ماه مدارک خود را به دانشگاه مورد نظر ارسال نمایند. دانشجویان نیم سال دوم یعنی ماه فوریه نیز، باید تا پایان مهرماه مدارک خود را به دانشگاه مورد علاقه خود در ایتالیا بفرستند. توجه داشته باشید که متقاضیان ایرانی برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا، نیازمند اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا می باشند. 

پس لازم است شما مدت زمانی که طول می کشد ویزای دانشجویی ایتالیا را دریافت کنید هم در نظر داشته باشید و درخواست پذیرش خود را به موقع ارسال نمایید تا بتوانید ترم تحصیلی خود را در ایتالیا در زمان مقرر آغاز نمایید.

شرایط بورسیه تحصیلی ایتالیا برای دانشجویان بین المللی

دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا ، یکی از بهترین راه های تامین مخارج تحصیل در این کشور است. دانشجویانی که برتری خود را با ارائه نمرات و معدل بالا، مدرک زبان با نمره عالی، رزومه قوی و سوابق علمی-پژوهشی مناسب اثبات کنند، واجد شرایط دریافت بورسیه خواهند بود. بیشتر این بورسیه‌ ها بر پایه نیاز (need-based) در نظر گرفته شده اند و همانطور که از نام آن پیدا است، به دانشجویانی تعلق خواهد گرفت که بتوانند نشان دهند به دلیل وضعیت مالی قادر به پرداخت هزینه‌ های تحصیل نیستند و این موضوع می ‌تواند مانع بزرگی برای دستیابی به اهداف تحصیلی آن ها در ایتالیا باشد. در این نوع بورسیه، اگر دانشجو هنوز تحت پوشش والدین خود باشد و والدین به دلیل مشکلات مالی نتوانند هزینه ‌های تحصیل فرزند خود را تامین کنند، می‌ تواند برای دریافت این بورسیه درخواست دهد. البته ممکن است شرایط دیگری نیز از طرف اعطاء کنندگان این نوع بورسیه در نظر گرفته شود. خوشبختانه تقریباَ همه ایرانی ها واجد شرایط اخذ این نوع بورسیه در ایتالیا هستند.

دانشگاه های ایتالیا

مهم ترین مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه های ایتالیا

معمولا دانشگاه های ایتالیا هر کدام شرایط و مدارک مختلفی را برای اعطای پذیرش تحصیلی به دانشجویان بین المللی تعیین می کنند. این شرایط و مدارک، با توجه به نوع دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی دانشجویان متفاوت است. لذا بهتر است شما برای اطمینان کامل، حتما جزئیات بیش تر و دقیق تر را در وبسایت دانشگاه مورد نظر خود در ایتالیا مطالعه کنید. 

ما در این قسمت، برخی از مهم ترین این مدارک را برای شما نام برده ایم:

  • مدارک هویتی متقاضی
  • عکس متقاضی با فرمت پاسپورت
  • مدارک تحصیلی، معدل و ریز نمرات متقاضی در مقاطع قبلی
  • فرم تکمیل شده درخواست پذیرش از دانشگاه
  • برنامه های مطالعه دقیق و شرح دوره
  • رزومه کامل
  • توصیه نامه از اساتید
  • نامه انگیزه
  • مدرک زبان
  • پورتفولیو(نمونه کار، فقط برای متقاضیان معماری، برنامه ریزی شهری یا هر برنامه طراحی)

بررسی هزینه تحصیل در ایتالیا

باید بگوییم که کشور ایتالیا دارای هزینه های مقرون به صرفه جهت تحصیل و زندگی دانشجویی است. اکثر دانشگاه های دولتی ایتالیا صرفا هزینه ای را بابت ثبت نام در دانشگاه دریافت می کنند و شهریه انها بسیار کم یا رایگان است. البته این امر به نوع دانشگاه، رشته، مقطع تحصیلی و زبان تحصیل شما بستگی دارد. در حالت کلی، هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ایتالیا، بین 900 تا 4000 یورو در سال است. این هزینه در دانشگاه های خصوصی ایتالیا می تواند بین 6000 تا 20000 یورو در سال باشد. پس شما باید برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی ایتالیا، هزینه های بسیار بالایی را بپردازید.

حال آنچه باید متقاضیان تحصیل در دانشگاه های ایتالیا به آن توجه کنند آن است علاوه بر شهریه دانشگاه، باید هزینه های زندگی دانشجویی در ایتالیا را نیز مد نظر داشته باشند و برای آن برنامه ریزی کنند. میزان هزینه های زندگی در این کشور با توجه به سبک زندگی افراد متفاوت است اما بر اساس جدیدترین آپدیت هزینه های زندگی در ایتالیا که در وبسایت Numbeo ارائه شده است، یک فرد مجرد برای زندگی در این کشور ماهیانه به ۷۰۰ یورو نیاز خواهد داشت.

سؤالات متداول
  • آیا تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا ممکن است؟

بله اما این امر معمولا به رشته تحصیلی شما و نوع دانشگاه بستگی دارد. متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی باید مدرک آیلتس و یا تافل ارائه کنند.

  • آیا برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا نیاز به پرداخت هزینه است؟

 بله، معمولا همه دانشگاه های این کشور برای بررسی مدارک از متقاضیان هزینه دریافت می کنند. این هزینه در حدود 30€ (یورو) است اما در بسیاری از موارد افرادی که برای یک رشته درخواست می کنند، می توانند به صورت رایگان در رشته های دیگر آن دانشگاه نیز درخواست پذیرش خود را ثبت کنند.

  • آیا امکان اخذ ویزای همراه در ایتالیا وجود دارد؟

خیر

  • شرایط تحصیل در دانشگاه های ایتالیا به زبان ایتالیایی چیست؟

معمولا زبان تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور، زبان ایتالیایی است و متقاضیان باید مدرک CILS و یا CELI ارائه کنند.

  • آیا امکان تحصیل در رشته معماری در ایتالیا در مقطع لیسانس وجود دارد؟

بله شما با داشتن شرایط لازم از جمله مدرک زبان می توانید در رشته معماری و بسیاری از رشته های دیگر در دانشگاه های ایتالیا تحصیل نمایید.

  • آیا با اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا می توان اقامت دائم این کشور را دریافت کرد؟

تحت شرایطی بله. اگر پس از فارغ التحصیلی بتوانید یک پیشنهاد شغلی در ایتالیا دریافت کنید، امکان تبدیل ویزای دانشجویی شما به ویزای کاری و اخذ اقامت ایتالیا وجود دارد.

سخن پایانی

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های ایتالیا، برای متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی این کشور الزامی است. دانشجویان می توانند پس از بررسی شرایط هر دانشگاه و شرایط آن، با ارسال مدارک تعیین شده از سوی دانشگاه مورد نظر، درخواست پذیرش تحصیلی دهند. متقاضیانی که دارای نمرات و معدل خوب و همچنین مدرک زبان هستند می توانند به راحتی از دانشگاه های این کشور پذیرش دریافت کنند. ما در این مقاله سعی کردیم تا هر آنچه باید در مورد تحصیل در ایتالیا و اخذ پذیرش تحصیلی در این کشور بدانید را برایتان شرح دهیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. 

گروه مهاجرتی عالیان ویزا با داشتن سال ها تجربه در زمینه مهاجرت به اروپا و صدها پرونده موفق، آماده است تا شما را در مسیر مهاجرتی که انتخاب نموده اید همراهی کند و با آگاه نمودن شما، درصد موفقیتتان را افزایش دهد. شما می توانید برای اطمینان از مناسب بودن مقصد مهاجرتی که انتخاب نموده اید، با کارشناسان عالیان ویزا مشاوره دریافت کنید تا مشاوره تخصصی و بهترین راهکار به شما ارائه شود. پس فرصت را از دست ندهید و هم اکنون با شماره های موسسه تماس حاصل نمایید. شما می توانید با تکمیل فرم ارزیابی موجود در وبسایت ما که به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده شده است، روند دریافت مشاوره و ارتباط با کارشناسان ما را سریع تر طی کنید. ما منتظر شما هستیم.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *