معرفی بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل رایگان

تحصیل رایگان در بهترین دانشگاه های آلمان ، پیشنهاد ما به آن دسته از دانشجویانی است که قادر به تامین هزینه های تحصیل در اروپا نیستند و این امر مانع از مهاجرت آنها می شود. باید بدانید که دانشگاه های آلمان نه تنها رایگان هستند، بلکه از کیفیت بالای آموزش برخوردارند و در رنکینگ جهانی، اکثرا رتبه های عالی کسب کرده اند. اما مزیت تحصیل در آلمان، فقط مربوط به رایگان بودن دانشگاه های این کشور نمی باشد. بلکه کشور آلمان، با کمبود نیروی کار در اکثر بخش ها و صنایع خود مواجه است و از این جهت، پروسه پیدا کردن کار بعد از تحصیل و اخذ اقامت آلمان از این طریق، برای دانشجویان راحت و آسان خواهد بود. به همین منظور، برای آنکه با شرایط تحصیل در آلمان به صورت رایگان آشنا شوید و بتوانید از مزیت های فراوان تحصیل در این کشور به صورت رایگان بهره ببرید، ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله، هر آنچه لازم است تا در خصوص تحصیل رایگان در آلمان بدانید را برای شما شرح دهیم و به شما کمک کنیم تا با دانشگاه های رایگان در این کشور آشنا شوید. پس اگر تامین هزینه های سنگین تحصیل در اروپا، مانع از مهاجرت شما شده است، خواندن این مقاله را از دست ندهید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط گروه مهاجرتی عالیان ویزا و از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور آلمان برای شما مخاطب گرامی گردآوری شده است.

دانشگاه های رایگان آلمان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • معرفی بهترین دانشگاه های آلمان
  • آشنایی با شرایط تحصیل رایگان در دانشگاه های آلمان
  • بهترین دانشگاه های دولتی و ارزان در آلمان کدامند؟
  • نگاهی بر بهترین دانشگاه های هنر در آلمان
  • بررسی شرایط کلی تحصیل در کشور آلمان
  • از کدام یک از دانشگاه های آلمان می توان به راحتی پذیرش دریافت کرد؟
  • مروری بر شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در آلمان

معرفی بهترین دانشگاه های آلمان

همانطور که تا اینجای مطلب به آن اشاره داشتیم، کشور آلمان از لحاظ نظام آموزشی در سطح بسیار بالا و مطرحی در جهان قرار دارد و عده زیادی سالانه برای مهاجرت تحصیلی به آلمان اقدام می کنند. کیفیت بالای تحصیل در این کشور، در کنار هزینه های پایین زندگی و صنعتی بودن آلمان، باعث شده است تا دانشجویان بی ‌شماری هر ساله آلمان را جهت ادامه تحصیل خود انتخاب کنند. وجود فرصت های شغلی فراوان در آلمان نیز یکی دیگر از دلایل انتخاب این کشور به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی است. حال یکی از مواردی که علاقه مندان به تحصیل رایگان در بهترین دانشگاه های آلمان باید به آن توجه کنند، انتخاب یک دانشگاه مناسب با شرایط خود است. در واقع دانشجویان باید بررسی کنند که کدام دانشگاه در آلمان در رشته تحصیلی و همچنین مقطع تحصیلی مورد نظر آنها دارای شرایط مطلوب تری است. اکثر دانشگاه های آلمان دارای کیفیت بالای آموزش هستند و هر ساله در رنکینگ جهانی، رتبه های بالایی را به خود اختصاص می دهند. ما در این قسمت می خواهیم برخی از بهترین دانشگاه های آلمان را به شما معرفی کنیم.

  • دانشگاه فرایبورگ
  •  دانشگاه توبینگن
  •  دانشگاه فنی درسدن
  •  دانشگاه تکنولوژی برلین
  •  دانشگاه فنی آخن
  • موسسه فناوری کارلسروهه
  •  دانشگاه آزاد برلین
  • دانشگاه هومبولت برلین
  •  دانشگاه فنی مونیخ
  •  دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ
  •  دانشگاه هایدلبرگ
دانشگاه های رایگان آلمان

شما می توانید با مراجعه به وب سایت رسمی هر یک از دانشگاه های ذکر شده در بالا، از شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در آن دانشگاه اطلاع کسب کنید. در ضمن، شما می توانید برای بررسی تخصصی شرایط خود و انتخاب بهترین دانشگاه در آلمان که متناسب با شرایط شما باشد و شانس بالایی برای اخذ پذیرش تحصیلی در آن دانشگاه داشته باشید، با کارشناسان با تجربه گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت کنید.

آشنایی با شرایط تحصیل در دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، به رایگان بودن سیستم آموزشی خود مشهور است. در واقع، تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان رایگان است و دانشجویان فقط ملزم به پرداخت هزینه ای اندک بابت ثبت نام در دانشگاه و استفاده از خدمات آن هستند. اما چه شرایطی برای تحصیل رایگان در بهترین دانشگاه های آلمان تعیین شده است؟ باید بگوییم که اخذ پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه معتبر در آلمان، مهم ترین شرط تحصیل در این کشور و اخذ ویزای تحصیلی آلمان است. شما می توانید شرایط اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد علاقه خود در آلمان را در وب سایت رسمی آن دانشگاه مطالعه کنید. 

در ضمن، باید بدانید که داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح حداقل B2، یکی از اصلی ترین شروط تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان و بهره مندی از سیستم آموزش رایگان در این دانشگاه ها است. البته شرایط دقیق، با توجه به نوع دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی دانشجویان متفاوت است. در برخی از رشته ها، امکان تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان نیز وجود دارد و نیازی به ارائه مدرک زبان آلمانی نخواهد بود. در حالت کلی، توصیه ما به متقاضیان تحصیل رایگان در آلمان آن است که ابتدا به وب سایت رسمی دانشگاه مورد نظر خود در آلمان مراجعه نموده و جزئیات شرایط را با توجه به رشته و مقطع تحصیلی خود، با دقت مطالعه کنند. در ضمن، دانشجویانی که موفق به اخذ مدرک زبان خود نشده اند، می توانند جهت اطلاع از شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در آلمان، به سایر مقالات مرتبط در وب سایت عالیان ویزا مراجعه نموده و یا با کارشناسان ما، مشاوره تخصصی دریافت نمایند تا بهترین راهکار به آنها ارائه شود.

بهترین دانشگاه های دولتی و ارزان در آلمان کدامند؟

اگرچه تحصیل در آلمان برای دانشجویان بین المللی، هم در دانشگاه های خصوصی و هم در دانشگاه های دولتی این کشور امکان پذیر است، اما فقط دانشگاه های دولتی آلمان رایگان هستند و دانشجویان بین المللی تنها می توانند در دانشگاه های دولتی این کشور با هزینه ای بسیار پایین که برای ثبت نام پرداخت می کنند، به تحصیل بپردازند. به همین منظور، ما در این قسمت لیستی از بهترین دانشگاه های دولتی و رایگان آلمان را برای شما آورده ایم.

  • دانشکده مالی و مدیریت فرانکفورت
  •  دانشگاه یوهانس گوتنبرگ
  • دانشگاه صنعتی برانشوایگ
  • دانشگاه بن
  •  دانشگاه آزاد برلین
  •  دانشگاه فنی برلین
  •  دانشگاه فنی مونیخ
  • دانشگاه هامبورگ
دانشگاه های رایگان آلمان

نگاهی بر بهترین دانشگاه های هنر در آلمان

علاوه بر تحصیل در رشته های مختلف، آلمان مقصد بسیار ایده آلی برای دنبال کردن یک حرفه هنری می باشد. شما می توانید در رشته هنر نیز از دانشگاه های رایگان آلمان پذیرش دریافت نموده و از خدمات و تدریس عالی آن بهره مند شده و در نهایت در این کشور مشغول به کار هنری شوید. ما در ادامه، برخی از بهترین دانشگاه های هنر آلمان را معرفی خواهیم کرد تا اگر قصد دریافت پذیرش از دانشگاه های هنر آلمان را دارید با آگاهی کامل این کار را انجام دهید.

  • دانشگاه هنر، برمن
  •  دانشگاه هنرهای زیبا، مونستر
  •  دانشگاه هنر برلین
  •  آکادمی دولتی هنرهای زیبا، اشتوتگارت
  •  دانشگاه هنر و علوم اجتماعی آلانوس
  •  آکادمی هنرهای زیبا، لایپزیگ

بررسی شرایط کلی تحصیل در کشور آلمان

شرایط تحصیل در دانشگاه های آلمان نیز مانند دیگر کشورها به فاکتورهای متفاوتی مانند:  زبان ، مقطع تحصیلی، شهریه، مدت زمان تحصیل و غیره بستگی دارد. دانشگاه های آلمان در دو نوع دولتی و خصوصی به فعالیت خود ادامه می ‌دهند که هزینه‌ های تحصیل در دانشگاه های دولتی بسیار پایین تر از دانشگاه های خصوصی می باشد و تقریبا رایگان است. تحصیل در آلمان در تمامی مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری امکان پذیر می باشد. دانشگاههای آلمان از لحاظ کیفیت جزء برترین دانشگاه های جهان به شمار می روند و شما به عنوان یک دانشجوی خارجی با پذیرش گرفتن از دانشگاه های این کشور، آینده خود را تضمین خواهید کرد. مدارک تحصیلی اخذ شده از دانشگاه های کشور آلمان از اعتبار زیادی برخوردار هستند، از این رو در هر جای دنیا امکان پیدا کردن شغل برای شما وجود دارد.

دانشگاه های رایگان آلمان

همانطور که در قسمت قبل نیز به آن اشاره کردیم، یکی از شروط اصلی تحصیل رایگان در بهترین دانشگاه های آلمان ، مسلط بودن به زبان رسمی این کشور یعنی زبان آلمانی می باشد. داشتن رزومه تحصیلی قوی در رشته مورد نظر خود نیز از دیگر فاکتورهای مهم برای اخذ پذیرش تحصیلی در آلمان می باشد. به طور کلی، رایگان بودن دانشگاه های آلمان صرفاً مربوط به شهریه دانشگاه می باشد و در مواردی ممکن است بابت خدمات دانشجویی ملزم به پرداخت مبلغ ناچیزی باشید. بیشتر دانشجویان، چه اروپایی و چه غیر اروپایی، امکان تحصیل رایگان در دانشگاه آلمان را دارند و بهره مندی از این شانس، تنها به سوابق علمی قوی و مدرک زبان فرد متقاضی بستگی دارد.

از کدام یک از دانشگاه های آلمان می توان به راحتی پذیرش دریافت کرد؟

به طور کلی، آلمان یکی از مقصد های محبوب برای تحصیل در سراسر جهان به شمار می رود. طبق آخرین آمار، گفته شده است که بیش از ۳۵۰ هزار دانشجوی بین المللی در این کشور در حال تحصیل هستند. پس اگر شما نیز قصد دارید در دانشگاه های آلمان تحصیل کنید و پذیرش آن‌ها را دریافت نمایید، بهتر است راحت ترین دانشگاه را برای این کار انتخاب کنید تا مسیر هموار تری را پیش رو داشته باشید. در واقع راحت ترین دانشگاه های آلمان گزینه هایی هستند که  نرخ ورودی دانشجو در آنها بالا می باشد و به آسانی به دانشجویان بین المللی پذیرش اعطا می کنند. ما در ادامه مطلب، برخی از دانشگاه‌های آلمان که آمار ورودی بالاتری را داشته و اخذ پذیرش تحصیلی در آنها آسان است را معرفی خواهیم کرد.

دانشگاه بین المللی شیلر، یکی از راحت ترین دانشگاه ها برای اخذ پذیرش تحصیلی در آلمان به شمار می رود. رشته های پرستاری و تجارت بین المللی، جزو محبوب ترین دوره های تحصیلی در این دانشگاه محسوب می شوند. علاوه بر موارد گفته شده، تحصیل در این دانشگاه به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است و میزان پذیرش دانشجوهای این دانشگاه حدود 60 درصد می باشد. یکی دیگر از دانشگاه های رایگان آلمان که دارای آمار بالای پذیرش است، دانشگاه BONN می باشد که هر ساله حدود 30000 دانشجو را پذیرش می کند. تقریباً  12 تا 15 درصد از دانشجوهای ورودی این دانشگاه شامل دانشجویان بین المللی می شود.

یکی دیگر از دانشگاه های بین المللی آلمان با آمار پذیرش بالا، دانشگاه خصوصی علوم کاربردی برلین می باشد. این دانشگاه یکی از محبوب ترین دانشگاه ها برای دانشجویان بین المللی است. یکی از دشوارترین دوره های تحصیلی در این دانشگاه برای دریافت پذیرش، رشته طراحی است، چرا که دانشجویان باید نمونه کارهای خود را به همراه مصاحبه ارائه دهند. باید بدانید که تحصیل در این دانشگاه تنها به زبان انگلیسی ممکن می باشد. و در نهایت، دانشگاه هومبولت برلین، یکی دیگر از راحت ترین دانشگاه ها برای اخذ پذیرش در آلمان می باشد. یکی از نکات مهم مربوط به این دانشگاه، زمان ورودی آن می باشد. در واقع این دانشگاه دو بار در سال به دانشجویان امکان ثبت نام و درخواست پذیرش می ‌دهدکه یک بار در ابتدای تابستان و یک بار در ابتدای زمستان می باشد. ارائه مدرک زبان آلمانی، برای تحصیل در این دانشگاه الزامی است.

مروری بر شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در آلمان

ما در این مقاله تاکنون به بررسی شرایط تحصیل در دانشگاه های دولتی و رایگان آلمان پرداختیم. چنانچه شما علاقه مند به تحصیل رایگان در بهترین دانشگاه های آلمان هستید، بعد از انتخاب کردن مقطع تحصیلی و دانشگاه مورد نظر خود، باید شرایط ورود به آن دانشگاه را نیز بدانید. ما در این قسمت، در مورد شرایط اخذ پذیرش تحصیلی از برخی از دانشگاه های آلمان را برای شما توضیح می دهیم. توجه داشته باشید که ممکن است شرایط هر دانشگاه متفاوت باشد و با توجه به مقطع و رشته تحصیلی شما تعیین گردد. پس همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، بهتر است به وب سایت رسمی دانشگاه مورد نظر خود مراجعه نموده و اطلاعات دقیق تری را دریافت کنید. 

در حالت کلی، شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در آلمان عبارت اند از:

  • داشتن پاسپورت معتبر
  • ارائه کلیه سوابق تحصیلی در مقاطع قبلی به صورت ترجمه شده
  • داشتن نمرات و معدل خوب در مقاطع قبلی
  • ارائه مدرک زبان آلمانی و یا انگلیسی (با توجه به رشته تحصیلی و نوع دانشگاه)
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه از اساتید در مقاطع قبلی
  • اثبات تمکن مالی

شما می توانید برای اطلاع از شرایط اخذ ویزای دانشجویی آلمان ، به سایر مقالات مرتبط در وبسایت عالیان ویزا مراجعه نموده و یا با کارشناسان ما، مشاوره دریافت کنید.

سؤالات متداول

  • آیا امکان دریافت فاند درآلمان وجود دارد؟

بله. اما به دلیل رایگان بودن دانشگاه های این کشور، معمولا فاندهای محدودی ارائه می شود و اکثر این فاندها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دسترس هستند.

  • هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی آلمان چقدر است؟

به رشته و مقطع تحصیلی شما بستگی دارد. در حالت کلی، بین ۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو در سال خواهد بود.

  • تحصیل در کدام شهرهای آلمان برای دانشجویان بین المللی ارزان تر است؟

قطعا هزینه تحصیل در شهرهای کوچک تر آلمان مانند فرایبورگ، لیپزیگ و یا هانوفر، ارزان تر است. تحصیل در شهرهای بزرگ آلمان مانند برلین، فرانکفورت و یا دوسلدورف، گران تر خواهد بود.

  • هزینه زندگی دانشجویی در آلمان چقدر است؟

به سبک زندگی شما بستگی دارد. در حالت کلی، بر اساس جدیدترین آپدیت هزینه های زندگی در آلمان، یه فرد مجرد به حدود ۹۰۰ یورو در ماه نیاز خواهد داشت.

  • هزینه ثبت نام در دانشگاه های رایگان آلمان چقدر است؟

هزینه ثبت نام در دانشگاه، حدودا بین 100 تا 350 یورو در هر ترم می باشد.

  • آیا امکان اخذ اقامت آلمان از طریق تحصیل در این کشور وجود دارد؟

بله. چنانچه پس از فارغ التحصیلی بتوانید یک پیشنهاد شغلی دریافت کنید، اقامت کاری آلمان را به دست خواهید آورد و پس از 5 سال نیز امکان دریافت اقامت دائم برای شما وجود دارد.

سخن پایانی

کشور آلمان که به رایگان بودن سیستم آموزشی خود معروف است، یکی از بهترین مقاصد مهاجرت تحصیلی در اروپا می باشد. تحصیل رایگان در بهترین دانشگاه های آلمان که عموما دانشگاه های دولتی این کشور هستند، برای دانشجویانی ممکن است که مدرک مهارت در زبان آلمانی (حداقل در سطح B2) ارائه کنند. البته با توجه به رشته و مقطع تحصیلی دانشجویان، ممکن است فرصت تحصیل به زبان انگلیسی نیز برای متقاضیان فراهم باشد که در این صورت دانشجویان ملزم به ارائه مدرک زبان آیلتس و یا معادل آن خواهند بود. ما در این مقاله، همه چیز را درباره شرایط تحصیل رایگان در آلمان شرح دادیم و برخی از بهترین دانشگاه های رایگان در این کشور را به شما معرفی کردیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله، به شما متقاضی گرامی کمک کند تا بتوانید به صورت رایگان در آلمان به تحصیل بپردازید و آینده ای درخشان برای خود رقم بزنید. 

هدف گروه مهاجرتی عالیان ویزا آن است که شرایط مهاجرت تحصیلی متقاضیان را به اروپا، آن هم به ارزان ترین شکل ممکن، فراهم کند. کارشناسان و مشاوران باتجربه ما که به کلیه شرایط اخذ پذیرش تحصیلی از بهترین دانشگاه های آلمان مسلط هستند و همواره از آپدیت قوانین و شرایط این کشور مطلع می شوند، پس از بررسی تخصصی شرایط شما، ابتدا بهترین راهکار که متناسب با شرایط شما بوده و درصد موفقیت بالایی را برای شما به همراه داشته باشد پیشنهاد می دهند و در صورت تمایل، شما را در این مسیر همراهی می کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره، می توانید فرم ارزیابی رایگان موجود در وبسایت را تکمیل نموده و منتظر تماس کارشناسان ما باشید. به علاوه، شما می توانید برای دریافت پاسخ سوالات خود، با شماره های موسسه تماس حاصل نموده و یا سوالات خود را در واتس اپ ارسال نمایید. منتظر شما هستیم.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *