آیا تحصیل رایگان در مالزی امکانپذیر است؟

اگرچه هزینه تحصیل در دانشگاه های مالزی در مقایسه با بسیاری دیگر از مقاصد تحصیلی در جهان مقرون به صرفه تر است، اما همچنان بسیاری از علاقه مندان به تحصیل در این کشور با مشکل تامین هزینه ها مواجه هستند و این امر سبب می شود که از فرصت تحصیل در بهترین دانشگاه های مالزی که جزو برترین ها در جهان هستند، باز بمانند. ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی شرایط تحصیل رایگان در مالزی بپردازیم و به دانشجویانی که با مانع تامین هزینه های تحصیل در خارج از کشور مواجه هستند کمک کنیم. چنانچه شما نیز قصد تحصیل مقرون به صرفه در مالزی را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور مالزی گردآوری شده است.

تحصیل رایگان در مالزی

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط تحصیل رایگان در مالزی
  • هزینه تحصیل در مالزی
  • انواع بورسیه تحصیلی در مالزی
  • شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در مالزی
  • بهترین بورسیه تحصیلی در مالزی

شرایط تحصیل رایگان در مالزی

باید بدانید که تحصیل در مالزی برای دانشجویان بین المللی رایگان نمی باشد و دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه هستند. البته هزینه تحصیل در مالزی بسیار مقرون به صرفه است و شهریه ای که دانشگاه های این کشور از دانشجویان دریافت می کنند در برابر کیفیت آموزش و خدماتی که ارائه می نمایند بسیار ناچیز است. اما با این حال، روش هایی برای کاهش هزینه های تحصیل در مالزی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که بهترین آن، اخذ بورسیه های تحصیلی در مالزی است. در واقع، دانشجویان با استعداد و برتر که شایستگی خود را از طریق ارائه نمرات و معدل بالا، نمره زبان عالی، رزومه و سوابق پژوهشی قوی ثابت نمایند، قادر می باشند بورسیه های فول فاند دریافت نموده و به صورت رایگان در مالزی تحصیل کنند. میزان پوشش هزینه ها در بورسیه های مختلف می تواند متفاوت باشد اما معمولا علاوه بر بورسیه های فول فاند که کلیه هزینه های تحصیل و زندگی در مالزی را پوشش می دهند، بورسیه هایی با پوشش جزئی هزینه ها نیز در مالزی ارائه می شود که ممکن است تنها شهریه دانشگاه را پوشش دهند و یا ماهیانه مبلغی به عنوان کمک هزینه به دانشجویان پرداخت کنند. ما در ادامه مطلب، به معرفی بورسیه های محبوب در مالزی خواهیم پرداخت و به شما در فراهم کردن شرایط تحصیل رایگان در مالزی کمک خواهیم کرد.

تحصیل رایگان در مالزی

هزینه تحصیل در مالزی

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، هزینه تحصیل در مالزی در مقایسه با بسیاری دیگر از کشورهای جهان، مقرون به صرفه تر است و دانشجویان می توانند با پرداخت هزینه ای کم، در بهترین دانشگاه های مالزی آموزش با کیفیت دریافت کنند. با این وجود، اطلاع از هزینه های تحصیل در مالزی می تواند به دانشجویان کمک کند تا با آگاهی بیشتر نسبت به انتخاب مقصد تحصیلی خود اقدام نمایند و در صورت نیاز به اخذ بورسیه تحصیلی و تمایل به تحصیل رایگان در مالزی، شرایط آن را بررسی کنند.

هزینه تحصیل در مالزی می تواند با توجه به نوع دانشگاه، رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی دانشجویان متفاوت باشد. اما در حالت کلی، دانشجویان بین المللی باید برای تحصیل در دانشگاه های دولتی مالزی در مقطع کارشناسی هزینه ای بین 2000 تا 4500 یورو در سال و در مقطع کارشناسی ارشد بین 500 تا 4000 یورو در سال را در نظر داشته باشند. این در حالیست که هزینه تحصیل در برخی از رشته های تاپ دانشگاهی مانند رشته های پزشکی می تواند تا 27000 یورو در سال نیز باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی مالزی نیز به مراتب بسیار بالاتر خواهد بود و دانشجویان باید برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های خصوصی مالزی، سالیانه بین 1350 تا 9300 یورو را در نظر داشته باشند. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی مالزی در مقطع کارشناسی ارشد نیز می تواند بین 1500 تا 3000 یورو در سال باشد.

لازم به ذکر است که در بررسی هزینه های تحصیل در مالزی، علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه زندگی دانشجویی در این کشور نیز باید در نظر گرفته شود. البته که هزینه زندگی دانشجویی در مالزی، به سبک زندگی و الگوی مصرف دانشجویان بستگی دارد. اما در حالت کلی، دانشجویان باید بین 450 تا 800 یورو در ماه را در نظر داشته باشند. متقاضیان تحصیل در مالزی می توانند جهت اطلاع از میزان دقیق هزینه های زندگی در این کشور، به وبسایت numbeo مراجعه نموده و جدیدترین آپدیت هزینه ها را دریافت کنند.

نکته: واحد پول رایج در مالزی، رینگیت (MYR) است و هر 1 یورو، حدودا برابر با 5 رینگیت می باشد.

انواع بورسیه تحصیلی در مالزی

انواع مختلفی از بورسیه های تحصیلی در مالزی به دانشجویان بین المللی واجد شرایط ارائه می شود که شرایط را برای تحصیل رایگان در مالزی فراهم می کنند. به طور کلی، بورسیه های ارائه شده در مالزی عبارت اند از:

  • بورسیه های فول فاند با پوشش کامل هزینه های تحصیل و زندگی در مالزی (شامل شهریه دانشگاه، هزینه اقامت، هزینه رفت و آمد، بلیط هواپیما و غیره)
  • بورسیه ها با پوشش بخشی از هزینه ها (معمولا فقط شهریه دانشگاه پرداخت می گردد)
  • کمک های مالی به دانشجویان به صورت ماهیانه

ما در این بخش، به معرفی برخی از معروف ترین این بورسیه ها در مالزی می پردازیم. اکثر این بورسیه های تحصیلی توسط دولت مالزی، دانشگاه های مالزی و یا برخی از نهاد ها و موسسات خصوصی در مالزی ارائه می شوند. شما می توانید با مراجعه به وبسایت نهاد ارائه دهنده هر یک از بورسیه های زیر، شرایط پذیرش را مطالعه نمایید.

  • بورسیه Malaysia Commonwealth
  • بورسیه بین المللی مالزی (Malaysian International Scholarship Program)
  • بورسیه دانشگاه Nottingham برای دانشجویان بین المللی
  • بورسیه Malaysia International Bursaries
  • بورسیه کالج Taylor برای دانشجویان بین المللی
  • بورسیه تحقیقاتی فارغ الحصیلان در مالزی (Graduate Research Scholarship Program)
  • بورسیه APU
  • بورسیه University Trust برای فارغ التحصیلان
  • بورسیه تحصیلی بنیاد عالی مالزی (Malaysia Foundation HighAchievers Scholarship Program)
  • بورسیه UKM Vice-Chancellor

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در مالزی

الزامات مهم جهت دریافت بورسیه های تحصیلی در مالزی، معمولا با توجه به نهاد ارائه دهنده بورسیه، متفاوت است. پس توصیه می شود حتما به وبسایت نهاد ارائه دهنده بورسیه انتخابی خود مراجعه کنید و جزئیات شرایط را مطالعه نمایید. در حالت کلی، دانشجویان باید حتما از یک دانشگاه در مالزی پذیرش تحصیلی دریافت نموده باشند، دارای نمرات و معدل بالا در مقطع قبلی باشند، مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 7 و یا معادل آن را ارائه کنند، رزومه و سوابق پژهشی قوی داشته باشند و دارای مقالات چاپ شده در ژورنال های معتبر جهان باشند تا واجد شرایط دریافت بورسیه و تحصیل رایگان در مالزی شوند.

بهترین بورسیه تحصیلی در مالزی

ممکن است بهترین بورسیه در مالزی، برای دانشجویان با شرایط و سطح بودجه متفاوت، یکسان نباشد. پس به یاد داشته باشید که شرایط و نیازهای شما، تعیین کننده مناسب ترین و بهترین بورسیه برای شما است. با این وجود، ما در این قسمت قصد داریم به معرفی یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین بورسیه ها در مالزی، یعنی بورسیه بین المللی مالزی (MIS) بپردازیم که با پوشش هزینه کامل، شرایط تحصیل رایگان در مالزی را برای دانشجویان بین المللی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری فراهم می کند. این بورسیه محبوب، ابتکاری توسط دولت مالزی است که برای جذب بهترین استعدادها از سراسر جهان در نظر گرفته شده است. هدف این بورسیه، حمایت از تلاش دولت مالزی برای جذب، ایجاد انگیزه و حفظ سرمایه انسانی با استعداد و برتر، از کشورهای خارجی می باشد. هزینه هایی که بورسیه بین المللی مالزی برای دانشجویان بین المللی پوشش می دهد عبارت اند از:

  • بلیط هواپیما جهت سفر از کشور مبدا به مالزی
  • شهریه دانشگاه
  • کمک هزینه ماهانه
  • کمک هزینه سالانه برای خرید کتاب و سفرهای داخلی
  • بیمه درمانی در مالزی
  • کمک هزینه پایان نامه (در ابتدای تحقیق (بعد از دفاع از پروپوزال) پرداخت می شود و باقیمانده فقط با ارسال پایان نامه پرداخت می شود) – فقط برای مقطع دکتری و فوق دکتری
  • کمک هزینه سفر به کنفرانس ها و کمک هزینه انتشار مقالات در مجلات (فقط برای مقطع دکترا و فوق دکترا)
تحصیل رایگان در مالزی

* نکته: دولت مالزی این حق را برای خود محفوظ می دارد که در هر زمان که بخواهد، ارزش بورسیه ها و کمک هزینه ها را بررسی نموده و میزان آن را تغییر دهد (در صورت ایجاد چنین تغییراتی، ارزش بورسیه تحصیلی تغییر می کند و تاریخ اجرا شدن آن به دانشجویان اعلام می شود).

سؤالات متداول
  • آیا دریافت بورسیه تحصیلی در مالزی شرط سن دارد؟

به نوع بورسیه بستگی دارد. برای مثال در بورسیه بین المللی مالزی، متقاضی نباید بیشتر از 45 سال سن داشته باشد.

  • برای دریافت بورسیه تحصیلی در مالزی به چه نمره زبانی نیاز داریم؟

به نهاد ارائه دهنده بورسیه بستگی دارد. در برخی از بورسیه ها مانند بورسیه بین المللی مالزی، آیلتس 6.5 به بالا و تافل iBT با حداقل نمره 92 مورد قبول است.

  • آیا میتوان در صورت تغییر رشته نیز بورسیه تحصیلی دریافت کرد؟

به نوع بورسیه بستگی دارد اما در اکثر مواقع، لازم است تحصیلات شما در مقطع قبلی مرتبط باشد (به ویژه جهت تحصیل در مقطع دکتری در مالزی)

  • آیا تحصیل در مالزی به زبان مالایی رایگان است؟

بله. تحصیل رایگان در مالزی در دانشگاه های دولتی این کشور و به زبان مالایی امکانپذیر است.

  • آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی وجود دارد؟

این امر غیرممکن نمی باشد اما معمولا بیشتر بورسیه های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری قابل دریافت هستند.

سخن پایانی

اگرچه تحصیل در مالزی رایگان نمی باشد و دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه هستند، اما روش هایی مانند اخذ بورسیه های تحصیلی در مالزی می تواند موجبات تحصیل رایگان دانشجویان بین المللی در این کشور را فراهم کند. به همین جهت، دانشجویان با استعداد که دارای نمرات و معدل بالا، نمره زبان عالی و رزومه ای قوی هستند می توانند برای اخذ بورسیه های فول فاند و یا بورسیه ها با پوشش نیمی از هزینه ها، درخواست دهند. ما در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رایگان در مالزی پرداختیم. امیداوریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور مالزی را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *