مهمترین نکات در اخذ ویزای دانشجویی لهستان

کشور لهستان چند سالی است که به عنوان یک مقصد تحصیلی محبوب در بین دانشجویان بین المللی شناخته می شود. دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور از مطرح ترین موسسات در بین کشورهای اروپای مرکزی هستند و سیستم آموزشی با کیفیتی را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهند. مدارک دانشگاهی ارائه شده در کشور لهستان، از اعتبار بین المللی برخوردار هستند، به طوری که می توانید به راحتی پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی خود در دانشگاه های لهستان، در کشورهای دیگر مشغول به کار و یا ادامه تحصیل شود. قبل از درخواست برای دانشگاه های لهستان، درک فرآیند اخذ ویزای این کشور ضروری است. شما باید با تمامی مراحل و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی لهستان آشنا باشید تا بتوانید شانس خود را در اخذ ویزا بالا ببرید و به راحتی مجوز اقامت و کار خود را نیز در حین تحصیل در لهستان دریافت کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم با شرایط ویزای دانشجویی کشور لهستان آشنا شویم. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر وب‌سایت‌های رسمی کشور لهستان گردآوری شده است.

ویزای دانشجویی لهستان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط اخذ ویزای دانشجویی لهستان
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی لهستان
  • مراحل اخذ ویزای تحصیلی لهستان

شرایط اخذ ویزای دانشجویی لهستان

دانشجویان بین المللی این امکان را دارند تا در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و یا دوره نه ماهه مقدماتی Zerówka دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور لهستان شرکت کنند. دوره Zerówka اساساً یک دوره آموزش زبان لهستانی که است بسیاری از متقاضیان خارجی برای بهبود تعامل و زندگی در کشور لهستان، در آن شرکت می کنند. همچنین، پیش از آغاز دوره تحصیلی خود در دانشگاه نیز می توانید در دوره های زبان انگلیسی شرکت کنید تا با بهبود زبان انگلیسی خود درک بهترین از دروس ارائه شده در دانشگاه داشته باشید.

دوره های بین المللی دانشگاه های لهستان به زبان انگلیسی تدریس می شوند و از همین رو، در اغلب موارد برای درخواست پذیرش در دانشگاه نیازی به ارائه مدارک زبان انگلیسی نخواهید داشت. همچنین، دانشگاه های این کشور بورسیه های تحصیلی متنوعی را برای دانشجویان بین المللی در نظر می گیرند که می توانید با استفاده از آن‌ها بخشی از هزینه تحصیلات خود را پوشش دهید.

ویزای دانشجویی لهستان

ثبت نام دانشجویان بین المللی در دانشگاه های لهستان رشد صعودی داشته است و در پنج سال گذشته چندین برابر شده است. روند مهاجرت تحصیلی به لهستان در مقایسه با برخی دیگر از کشورهای اروپایی آسان تر است. برای تحصیل در لهستان، ابتدا باید اقامت خود را در این کشور قانونی کنید. اگر شهروند یک کشور اتحادیه اروپا (EU) هستید و می خواهید بیش از سه ماه در لهستان بمانید، کافی است اقامت خود را در این کشور ثبت کنید و نیازی به اخذ ویزای تحصیلی لهستان نخواهید داشت. اگر شهروند کشورهای غیر اتحادیه اروپا هستید، باید قبل از ورود به لهستان در کنسولگری لهستان در کشور خود ویزا دریافت کنید. پس از ورود به لهستان، باید 45 روز قبل از انقضای ویزای خود برای دریافت کارت اقامت موقت درخواست دهید تا مدت زمان اقامت خود در این کشور را افزایش دهید.

دو نوع ویزا توسط سفارت جمهوری در لهستان ارائه می شود که شامل ویزای شینگن کوتاه مدت (ویزای نوع C) ویزای ملی طولانی مدت لهستان (ویزای نوع D) می شوند.

ویزای نوع  C:

اگر مایل هستید تا 90 روز در لهستان بمانید، ویزای شینگن نوع C برای شما مناسب است. ویزای شینگن به شما اجازه می دهد تا بتوانید به مدت 90 روز در طول دوره 180 روزه در لهستان بمانید. همچنین با دریافت این ویزا امکان سفر به سایر کشورهای عضو شینگن را نیز خواهید داشت. در صورتی که دوره آموزشی مورد نظر شما کمتر از 3 ماه به طول می انجامد، این ویزا برای شما مناسب خواهد بود. اما اگر قصد تحصیل در دانشگاه های لهستان را دارید، باید برای ویزای Long Stay Type D اقدام کنند.

ویزای نوع D : ویزای ملی لهستان

ویزای طولانی مدت لهستان مناسب افرادی است که مایل به اقامت بیش از 90 روز در کشور لهستان هستند. برای تحصیلی در دانشگاه های لهستان باید اقدام به اخذ این ویزا نمایند. برای اخذ ویزای بلند مدت لهستان باید مدارک و اسناد مورد نیاز را آماده کنید و در یک مصاحبه ویزا شرکت نمایید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی لهستان

پیش از آن که اقدام به اخذ ویزای دانشجویی لهستان نمایید، باید دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید و شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه را بررسی نمایید. برای اخذ ویزا شما باید نامه پذیرش در دانشگاه خود را ارائه دهید و مدارک تحصیلی مورد نیاز را به همراه داشته باشید.

برای کسب اطلاعات لازم و ارسال درخواست خود باید به سفارت لهستان مراجعه نمایید. برای تعیین وقت ملاقات با سفارت نیز می توانید به صورت آنلاین در وب سایت سفارت لهستان ثبت نام کرده و درخواست خود را از این طریق ثبت نمایید. برای ارسال درخواست، باید مدارک و اسناد مورد نیاز را جمع آوری نمایید، در نظر داشته باشید که الزامات خاص ممکن است بین سفارت ها متفاوت باشد و از همین رو، در ابتدای فرآیند از همه شرایط و مدارک مورد نیاز آگاه شوید. به صورت کلی، اصلی ترین مدارک و اسناد لازم برای اخذ ویزای تحصیلی لهستان به شرح زیر هستند :

  • فرم درخواست : فرم درخواست ویزای ملی لهستان رایگان است و می توانید آن را از وب سایت وزارت امور خارجه جمهوری لهستان دانلود کنید. شما باید فرم را پر کنید و تمام جزئیات را کامل نمایید و عکس ها را در صورت نیاز به فرم درخواست پیوست کنید.
  • یک پاسپورت معتبر و فتوکپی از صفحه اطلاعات پاسپورت
  • Cover Letter: Cover Letter شامل دلایل شما برای تحصیل در لهستان و قصد بازگشت به کشور خود پس از پایان دوره آموزشی است. شما باید Cover Letter خود را به همراه مدارک مورد نیاز ویزا به فرم درخواست خود پیوست کنید
  • نامه پذیرش از یک دانشگاه معتبر در لهستان
  • بلیط های پرواز
  • مدرک اقامت
  • بیمه درمانی با پوشش هزینه تا سقف 30000 یورو
  • مدارک تحصیلی: مدرک دوره تحصیلی قبلی، ریز نمرات و سایر گواهی های مورد نیاز
  • مدارک مربوط به اثبات وجود توانایی مالی برای زندگی در لهستان
  • رسید پرداخت هزینه های درخواست ویزا ( هزینه ویزا بسته به کشور مبدأ شما متفاوت خواهد بود با این حال در اغلب موارد 99 یورو است)
ویزای دانشجویی لهستان

شما باید اصل مدارک خود را به طور جداگانه و یا رزروقت قبلی به سفارت لهستان در کشور خود ارائه دهید، هنگامی که مدارک و فرم درخواست خود را ارسال کردید، باید در مصاحبه ویزا شرکت نمایید. زمان پردازش ویزای دانشجویی لهستان حدود 15 روز است. لطفاً فرآیند درخواست ویزای خود را سریع تر از زمان شروع دوره تحصیلی خود آغاز کنید تا در صورت بروز مشکل، از دوره خود عقب نمانید زیرا تأیید ویزای دانشجویی ممکن است بیشتر از آنچه انتظار دارید، طول بکشد.

همان‌طور که اشاره کردیم، درخواست ویزای دانشجویی لهستان با داشتن مدارک مورد نیاز اصلاً پیچیده نیست. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا باید پس از ورود به لهستان قبل از انقضای ویزای خود، برای اجازه اقامت در لهستان اقدام کنند. در اولین درخواست به دانشجویان اجازه اقامت موقت تا 15 ماه داده می شود.

درخواست اقامت باید در دفتر Voivodeship در لهستان ارسال شود که هزینه آن تقریباً 390 PLN (91 EUR) است. برای اجازه اقامت لهستان نیز مدارک مشابهی مانند فرآیند ویزا مورد نیاز است، با این حال، همیشه توصیه می شود که شرایط مورد نیاز را بررسی کنید.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی لهستان

برای تحصیل در لهستان، باید تحصیلات متوسطه خود را گذرانده باشید تا بتوانید گواهی پایان تحصیل خود را ارائه دهید. همچنین، اگر در آزمون های بین المللی لیسانس یا فوق لیسانس کشورهای اروپایی قبول شده اید، می توانید آزادانه برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه لهستان اقدام کنید. در غیر این صورت، شما باید مدارک معادل تحصیلی که در کشور خود به رسمیت شناخته می شوند را در دفاتر ترجمه رسمی، ترجمه و ارسال کنید. به طور کلی، مراحل اخذ ویزای دانشجویی لهستان به شرح زیر است :

مرحله 1: اولین مرحله، کسب اطلاعات لازم در مورد مدارک و شرایط مورد نیاز اخذ ویزا از سفارت لهستان است.

مرحله 2: دستورالعمل های خاص دانشگاه مورد نظر خود را به دقت دنبال کنید

مرحله 3: پس از آن، شما باید یک قرار ملاقات با کنسولگری تعیین کنید. برای این کار، می توانید از طریق وب سایت رسمی ثبت نام کنید.

مرحله 4: تمام اسناد ضروری ذکر شده را جمع آوری کنید

مرحله 5: در نهایت، تمامی مدارک را دوباره بررسی کنید و پس از آن هزینه ویزا را پرداخت نمایید

مرحله 6: صبر کنید تا تصمیم نهایی درخواست ویزای شما اعلام شود.

سؤالات متداول
  • مدت زمان اعتبار ویزای دانشجویی کشور لهستان چقدر است؟

اگر دانشجوی سال اول هستید، اجازه اقامت موقت شما حداکثر برای مدت 15 ماه صادر می شود و قابل تمدید است. پس از فارغ التحصیلی نیز اجازه اقامت موقت شما به مدت 9 ماه صادر می شود.

  • برای اخذ ویزای تحصیلی لهستان چقدر موجودی بانکی لازم است؟

متقاضیان برای اخذ ویزای 365 روزه باید حداقل 10912 PLN برای پوشش هزینه های بازگشت، هزینه های زندگی و اجاره خانه ارائه دهند.

  • شرایط ورود به دانشگاه های لهستان چیست؟

برای ورود به دانشگاه های لهستان باید از وب سایت رسمی دانشگاه، درخواست خود را ارسال کنید. در صورت پذیرش ممکن است نیاز به شرکت در آزمون های درسی و یا استعدادیابی باشد.

  • آیا دانشجویان بین المللی می توانند در لهستان کار کنند؟

بله، دانشجویان این فرصت را دارند تا در طول مدت زمان تحصیل خود به صورت پاره وقت کار کنند و هزینه های خود را تأمین نمایند.

  • تا چه زمانی امکان ارسال درخواست به دانشگاه های لهستان وجود دارد؟

به طور معمول یک سال تحصیلی لهستان شامل 2 ترم و به مدت 15 هفته است. آخرین مهلت درخواست برای دانشجویان اتحادیه اروپا و EEA تا اواسط سپتامبر است و دانشجویان سایر کشورها می توانند تا اواسط آگوست درخواست خود را ارسال کنند.

سخن پایانی

با تحصیل در دانشگاه های برتر لهستان می توانید آینده تحصیلی و شغلی خود را در سراسر اروپا تضمین کنید و مدارک معتبر بین المللی دریافت نمایید. در این مقاله با شرایط و مراحل ویزای دانشجویی لهستان آشنا شدیم و امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی و کاری لهستان را به شما عزیزان ارائه می‌کند. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل کنید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *