بهترین راه اخذ اقامت دانمارک

دانمارک کشوری امن و مطمئن با نرخ جرم و جنایت بسیار پایین است و این امر موجب شده است تا این کشور به یکی از مقاصد محبوب مهاجرتی ایرانیان در اروپا تبدیل شود. علاوه بر این، دانمارک یکی از کم فساد ترین کشورهای جهان است. سطوح بالایی از اعتماد اجتماعی در دانمارک وجود دارد، به این معنی که دانمارکی ها به دولت خود و یکدیگر اعتماد عمیق دارند. حال با توجه به شرایط ایده آل دانمارک جهت زندگی، سوالی که پیش می آید آن است که از چه روشهایی می توان به این کشور مهاجرت کرده و اقامت آن را دریافت نمود؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی بهترین راه اخذ اقامت دانمارک بپردازیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور دانمارک گردآوری شده است.

اخذ اقامت دانمارک

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • اخذ اقامت کشور دانمارک از طریق تحصیل
  • اخذ اقامت از طریق کار
  • اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری
  • اخذ اقامت از طریق پیوستن به خانواده
  • شرایط اخذ اقامت دائم دانمارک

اخذ اقامت کشور دانمارک از طریق تحصیل

متقاضیان تحصیل در دانمارک میبایست با برآورده کردن شرایط، از یکی از دانشگاه های معتبر این کشور پذیرش تحصیلی دریافت نمایند. پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان 6 ماه فرصت خواهند داشت در دانمارک اقامت داشته و به دنبال کار باشند. چنانچه در این مدت از یک کارفرمای دانمارکی پیشنهاد شغلی دریافت نمایند، امکان تبدیل ویزا و اقامت تحصیلی به ویزا و اقامت کاری وجود خواهد داشت. از این  طریق، پس از 8 سال کار و زندگی مستمر در دانمارک  و در برخی موارد تحت شرایطی پس از ۴ سال نیز امکان درخواست اقامت دائم این کشور فراهم می باشد. لازم به ذکر است که در سال 2022، میزان تمکن مالی لازم جهت تحصیل در کشور دانمارک، 6.397 کرون در ماه (حداقل برای یک سال) می باشد. در ضمن، با توجه به زبان مورد نیاز جهت تحصیل در دانشگاه انتخابی متقاضی در دانمارک، ارائه مدرک زبان نیز ضروری خواهد بود.

اخذ اقامت دانمارک

اخذ اقامت از طریق کار

مهاجرت کاری به دانمارک، یکی از بهترین و کم هزینه ترین روشهای اخذ اقامت دانمارک است. متقاضیان میبایست از یک کارفرمای دانمارکی پیشنهاد شغلی دریافت نموده و سپس در صورت موافق اداره کار این کشور با استخدام شما و  با ارائه نامه دریافتی از سوی کارفرما و سایر مدارک مورد نیاز از جمله اجاره نامه، مدرک زبان، نامه کاری  نسبت به اخذ ویزای کاری و مجوز اقامت دانمارک اقدام نمایند. دارندگان ویزای کاری و اقامت موقت دانمارک می توانند پس از 8 سال کار و زندگی مستمر در دانمارک و پرداخت مالیات، اقامت دائم دانمارک را به دست آورند. البته در برخی شرایط، پس از 4 سال امکان دریافت اقامت دائم وجود خواهد داشت.

اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در دانمارک و دریافت اقامت این کشور از طریق اخذ ویزای استارت آپ امکانپذیر می باشد. در این روش، کارآفرینان میبایست یک بیزنس پلن یا همان طرح تجاری خلاقانه و سودآور که به نفع اقتصاد دانمارک باشد را ارائه نمایند. پس از تایید طرح تجاری، دریافت ویزا و امکان اخذ اقامت دانمارک فراهم خواهد بود. در این روش نیز دارندگان اقامت موقت دانمارک می توانند پس از 8 سال کار و زندگی مستمر در دانمارک و پرداخت مالیات، اقامت دائم دریافت نمایند. لازم به ذکر است که سرمایه گذاران و کارآفرینان می توانند از طریق ثبت شرکت در دانمارک نیز اقامت این کشور را دریافت نمایند. اخذ اقامت دانمارک از طریق خرید ملک وجود ندارد. توصیه می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط ثبت شرکت در دانمارک، به وبسایت رسمی اداره مهاجرت دانمارک که لینک آن در قسمت منبع موجود می باشد مراجعه نمایید.

اخذ اقامت از طریق پیوستن به خانواده

افرادی که یکی از اعضای خانواده آنان شامل همسر و فرزندان، مقیم دائم یا شهروند کشور دانمارک باشد، می توانند بر اساس قانون الحاق به خانواده، ویزای دانمارک را دریافت نموده و نسبت به اخذ اقامت دانمارک اقدام نمایند. به علاوه، این افراد اجازه کار، تحصیل و راه اندازی کسب و کار خود در دانمارک را خواهند داشت. ویزای الحاق به خانواده هر دو سال قابل تمدید می باشد و پس از 8 سال نیز امکان اخذ اقامت دائم فراهم خواهد بود.

شرایط اخذ اقامت دائم دانمارک

دارندگان اقامت موقت دانمارک می توانند پس از 8 سال کار و زندگی مستمر در این کشور، با برآورده کردن شرایط، اقامت دائم دانمارک را دریافت نمایند. برای واجد شرایط بودن جهت اخذ اقامت دائم دانمارک، متقاضیان باید تعدادی از شرایط اولیه را داشته باشند. در ضمن، چنانچه متقاضیان هر چهار شرط تکمیلی ارائه شده از سوی دولت دانمارک را داشته باشند، پس از چهار سال اقامت قانونی در دانمارک، به جای هشت سال ، واجد شرایط دریافت اقامت دائم خواهند بود. شروط اولیه عبارتند از:

  • داشتن حداقل 18 سال سن
  • متقاضیان باید همچنان شرایط مستمر مجوز اقامت فعلی خود را حفظ و براورده نمایند. علاوه بر این، در زمانی که اداره مهاجرت دانمارک در مورد درخواست متقاضی جهت اخذ اقامت دائم تصمیم می گیرد، متقاضی باید مقیم دانمارک باشد. این شرط به این معنی است که اگر متقاضی در حال حاضر دانمارک را ترک کرده است و یا برای کارفرمای دانمارکی خود، در خارج از دانمارک مضغول به کار است، باید برای اخذ اقامت دائم به دانمارک بازگردد.
  • متقاضیان اخذ اقامت دانمارک باید 8 سال یا بیشتر، بدون وقفه و بصورت قانونی در دانمارک اقامت داشته باشند.
  • عدم داشتن سوپیشینه کیفری: اگر متقاضی سابقه کیفری داشته و به کمتر از شش ماه حبس محکوم شده باشد، یا اگر محکومیت به حالت تعلیق در آمده باشد، به طور موقت واجد شرایط دریافت اقامت دائم نخواهد بود. اما اگر به بیش از شش ماه حبس محکوم شده باشد، برای همیشه واجد شرایط دریافت اقامت دائم نمی باشد.
  • متقاضی اخذ اقامت دائم دانمارک نباید از مزایای اجتماعی طی چهار سال پس از درخواست برای اقامت دائم استفاده کرده باشد. به علاوه، تا زمانی که اجازه اقامت دائم به وی اعطا شود، همچنان امکان بهره مندی از مزایای اجتماعی دانمارک را نخواهد داشت.
  • متقاضی باید مدارک اثبات تمکن مالی جهت حمایت از خود و اعضای خانواده خود را ارئه نماید
  • متقاضی اخذ اقامت دانمارک باید در زمانی که اداره مهاجرت دانمارک در مورد درخواست وی تصمیم می گیرد، شاغل باشد. منظور از داشتن شغل، کار دائمی و تمام وقت برای یک کارفرما، خوداشتغالی و یا کار برای حداقل 15 ساعت در هفته می باشد.
  • قبولی در آزمون زبان دانمارکی 2 (Prøve i Dansk 2) و یا آزمون معادل آن در زبان دانمارکی
  • متقاضی باید در طول 4 سال گذشته، حداقل 3 سال و 6 ماه در دانمارک شاغل بوده و یا به خوداشتغالی مشغول بوده باشد.
اخذ اقامت دانمارک

جهت کسب اطلاع از چهار شروط تکمیلی، توصیه می شود به وبسایت رسمی اداره مهاجرت دانمارک که لینک آن در قسمت منبع موجود می باشد مراجعه نمایید.

سؤالات متداول
  • تمکن مالی لازم جهت دریافت ویزا و اخذ اقامت دانمارک چقدر است؟

به محل اقامت شما در دانمارک بستگی دارد. اما در حالت کلی، متقاضیان باید به ازای هر روز اقامت خود در کشور دانمارک، حدود 67.24 یورو داشته باشند.

  • آیا با اخذ اقامت کشور دانمارک، می توان برای اعضای خانواده نیز اقامت دریافت کرد؟

بله. دارندگان اقامت دانمارک می توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود ویزای همراه دریافت نموده و سپس برای آنها درخواست اقامت دهند.

  • آیا با اخذ اقامت کشور دانمارک می توان شهروندی نیز دریافت نمود؟

بله. با گذشت چند سال از اخذ اقامت دائم (معمولا 8-9 سال) و برآورده کردن شروط، امکان دریافت شهروندی نیز وجود دارد.

  • بهترین راه دریافت اقامت دانمارک چیست؟

شرایط متقاضی، تعیین کننده بهترین روش برای وی می باشد. اما در حالت کلی، تحصیل، کار و سرمایه گذاری در دانمارک، همگی جزو بهترین روشهای اخذ اقامت این کشور هستند.

  • آیا امکان اخذ اقامت دانمارک از طریق ثبت شرکت وجود دارد؟

بله. کارآفرینان می توانند با ارائه بیزنس پلن، تامین سرمایه و برآورده کردن سایر شروط، شرکت خود را در دانمارک ثبت کرده و اقامت دریافت نمایند.

  • شرایط دریافت اقامت دانمارک از طریق پناهندگی چیست؟

گروه عالیان ویزا به هیچ وجه روش پناهندگی را پیشنهاد نمی دهد و در این خصوص هیچ گونه خدماتی ارائه نمی نماید. توصیه می شود از سایر روشهای قانونی جهت به مهاجرت به دانمارک استفاده نمایید.

سخن پایانی

استاندارهای بالای زندگی در دانمارک، این کشور را در بین مهاجران جهان بسیار محبوب کرده است. متقاضیان مهاجرت به دانمارک و اخذ اقامت این کشور می توانند از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری و حتی پیوستن به اعضای خانواده خود در دانمارک، ویزا و اقامت موقت دریافت نموده و پس از 8 سال کار و زندگی دائم در این کشور، برای اخذ اقامت دائم درخواست دهند. در برخی شرایط، پس از 4 سال زندگی مستمر در دانمارک نیز می توان اقامت دائم دریافت نمود. ما در این مقاله به بررسی بهترین روش های اخذ اقامت دانمارک پرداختیم و شرایط دریافت اقامت دائم این کشور را شرح دادیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور دانمارک را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *