شرایط اخذ ویزای توریستی آلمان

کشور آلمان در اروپای غربی با فرانسه، هلند، اتریش، جمهوری چک، سوئیس، لهستان، لوکزامبورگ، بلژیک و دانمارک همسایه است. برلین پایتخت آلمان و آلمانی زبان رسمی آن است. آلمان، پس از روسیه، پرجمعیت ترین کشور اروپا و یک کشور صنعتی با اقتصاد پر رونق است. ویزای توریستی یا شنگن آلمان، ویزایی است که توسط یکی از کشورهای عضو شنگن به متقاضی داده می شود که به دارنده آن اجازه می دهد تا به تمامی 26 کشور عضو شنگن از جمله آلمان سفر کنند. ویزای شنگن فقط در منطقه شنگن برای گردشگری یا دیدار دوستان و اقوام معتبر است. لطفا در نظر داشته باشید که ویزای شنگن به شما اجازه کار یا تحصیل را نمی دهد. در این مقاله به بررسی ویزای توریستی آلمان و جنبه های مختلف آن می پردازیم. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و  وب سايت هاى رسمى كشور آلمان گردآورى شده است.

ویزای توریستی آلمان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • بررسی شرایط ویزای توریستی آلمان
  • مدارک لازم برای اخذ ویزا
  • هزینه صدور ویزای آلمان
  • مراحل اخذ ویزای توریستی آلمان
  • ریجکتی ویزای توریستی

اخذ ویزای توریستی آلمان برای ایرانیان در سال‌های اخیر سخت‌تر شده و تعداد ویزاهای رد شده افزایش یافته است. غیر از مشکلات متعددی که افراد خاص پس از ورود به آلمان تجربه کرده اند، رد ویزای توریستی از ایران یکی از مشکلات است.

پیش نیازهای کلیدی برای اخذ ویزای توریستی نیز تحت تأثیر شرایط مالی است. متقاضی باید نشان دهد که می‌تواند هزینه‌های خود را که شامل اقامت در هتل‌ها، رفت و امد و خورد و خوراک و  خرید بلیط برای جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی می‌شود، تامین کند. وثیقه یا مدرکی که برای دولت آلمان تضمین می کند شخص پس از اتمام سفر به کشورش باز خواهد گشت. در صورتی که گردش حساب متقاضی نشان دهنده توانایی مالی و توانایی پرداخت وی نباشد، ویزا به وی تعلق نمی گیرد.

ویزای توریستی آلمان

مدت زمان خاصی برای درخواست ویزای توریستی در نظر گرفته شده است و متقاضی باید در آن محدوده زمانی اقدام کند. درخواست ویزای در نظر گرفته شده در این بخش پس از تکمیل مدارک ارائه می شود و تولید مدارک با توجه به شرایط هر فرد می تواند زمان زیادی به طول بینجامد. کوتاه ترین زمان برای درخواست ویزای توریستی در سفارت 2 هفته قبل از زمان سفر و سریع ترین زمان برای درخواست ویزای توریستی آلمان 6 ماه قبل از زمان لازم برای سفر توریستی می باشد. با توجه به زمان لازم برای بررسی مدارک توسط سفارت، پیشنهاد می شود درخواست ویزا حداقل یک ماه قبل از تاریخ مورد نظر برای سفر به آلمان ارسال شود و نه در آخرین لحظه.

برای اولین بار ویزای توریستی به طور معمول به صورت محدود و چند روزه ارائه می شود و فرد برای مدت محدودی در آلمان ویزا دریافت می کند. ویزای توریستی نمی تواند بیش از 90 روز طول بکشد و طبق مقررات اتحادیه اروپا، یک بازدیدکننده تنها می تواند از هر 180 روز 90 روز در منطقه شنگن اقامت داشته باشد. اگر بارها از اروپا بازدید می کنید، ممکن است واجد شرایط دریافت ویزای چند بار ورود یا همان ویزای مالتی پل باشید که به شما امکان می دهد چندین بار به کشور وارد و خارج شوید. ویزای توریستی بر خلاف سایر انواع ویزا مانند ویزای دانشجویی و کاری قابل تمدید نیست. معمولا تمدید ویزای توریستی از داخل آلمان امکان پذیر نیست. به عنوان مثال، اگر ویزا برای 20 روز صادر شود، نمی توان آن را در خاک آلمان تمدید کرد. با این حال، در شرایط استثنایی (به عنوان مثال، وقوع یک بیماری خاص مانند کرونا یا رویداد پیش بینی نشده)، ممکن است درخواست تمدید ویزا موجه شود.

مدارک لازم برای اخذ ویزا

متقاضیان ویزای توریستی آلمان باید مدارک مستند و کافی برای بازگشت به کشور خود نشان دهند. دریافت دعوتنامه برای افزایش شانس دریافت ویزا بسیار مهم است. مدارک زیر برای ویزای توریستی آلمان مورد نیاز است:

  • فرم درخواست ویزا که به آلمانی یا انگلیسی پر شده است.
  • فرم ادعای صحیح اظهارات
  • عکس پرسنلی
  • پاسپورت معتبر
  • حساب بانکی 3 ماهه
  • بیمه شنگن
  • مدرک اسکان که می تواند هتل رزرو شده و یا دعوتنامه اقوام و آشنایان باشد.
  • مدرک رزرو بلیط پرواز
  • نامه تمکن مالی و مدارک مالی
  • مدرک ازدواج (در صورت تأهل)
  • مدارک بازگشت به کشور خود (نظیر فیش حقوقی، اسناد مالکیت، جواز کسب و…)

هزینه صدور ویزای آلمان

ویزای توریستی آلمان یکی از انواع ویزای موجود است که هر کدام نیاز به پرداخت هزینه دارند. هزینه 60 یورو برای بزرگسالان و 35 یورو برای کودکان 6 تا 12 سال برای بررسی درخواست ویزای توریستی مورد نیاز است. پس از پرداخت هزینه های مناسب، پرونده متقاضی ظرف مدت 10 روز بررسی و نتیجه به اطلاع متقاضی خواهد رسید. لازم به ذکر است که انواع مختلفی از ویزای توریستی از جمله ویزای ترانزیت، ویزای توریستی یکبار ورود، ویزای توریستی دوبار ورود و ویزای طولانی مدت وجود دارد که همه آنها ممکن است نیاز به هزینه های اضافی داشته باشند که در طول درخواست به متقاضی اعلام می شوند.

برای دریافت ویزای آلمان باید منابع مالی کافی داشته باشید. اسناد مختلف از مسافران را می توان با توجه به نیاز برخی مقامات آلمانی به عنوان مدرک مالی در نظر گرفت. افراد معمولاً به تأیید رسمی از یک نهاد نیاز دارند که میزان وجوه موجود به نام آنها یا حمایتی که از یک متولی یا مؤسسه دریافت خواهند کرد را نشان دهد. متقاضی باید حداقل معادل ۱۰.۰۰۰ یورو در حساب خود داشته باشد.

مراحل اخذ ویزای توریستی آلمان

متقاضی باید ابتدا مدارک خود را برای دریافت وقت سفارت آماده و تنظیم کند. قرار ملاقات حداکثر تا سه روز قبل از زمان مقرر قابل کنسل است و مبلغ پرداختی عودت داده می شود. همچنین امکان هماهنگی برای بازدید ویژه یا VIP وجود دارد.

برای درخواست ویزای توریستی/ویزیتور ویزای آلمان، به سادگی مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنید:

  • در ابتدا، به خاطر داشته باشید که زودتر درخواست دهید. حداقل 3 هفته قبل از تاریخ سفر.
  • نزدیکترین سفارت/کنسولگری آلمان در کشور خود را پیدا کنید. این جایی است که شما باید برای تنظیم یک قرار مراجعه کنید. اگر سفارت/کنسولگری آلمان در کشور شما وجود ندارد، باید به سفارت آلمان را در یک کشور همسایه مراجعه کنید. با توجه به نوع سفارت، می توانید یک وقت ملاقات آنلاین نیز تعیین کنید.
  • فرم درخواست را با دقت و صداقت پر کنید. دو نسخه چاپ کنید و هر دو را امضا کنید.
  • هزینه ویزا را بپردازید و تاییدیه پرداخت را با خود ببرید.
  • قبل از ارسال درخواست مطمئن شوید که تمام مدارک لازم را دارید.
  • با جستجوی آنلاین درباره سوالات رایج در چنین مواردی برای مصاحبه آماده شوید. علاوه بر این، مطمئن شوید که به موقع آمده اید، نه خیلی دیر و نه خیلی زود.
ویزای توریستی آلمان

زمان پردازش ویزای توریستی/ویزیتور آلمان به شدت به مرکز درخواست و حجم کاری آنها در آن زمان بستگی دارد. به طور کلی، زمان انتظار در سراسر جهان برای ویزای بازدید کننده/توریستی شنگن دو هفته است، اما هرگز نمی توان خیلی مطمئن بود، به همین دلیل مهم است که در اسرع وقت درخواست دهید. در برخی موارد، زمان انتظار برای ویزای توریستی/ویزیتور آلمان 30 روز است.

ریجکتی ویزای توریستی

اثبات وضعیت مالی مناسب و همچنین وابستگی به کشور مبدا یکی از کارآمدترین راه ها برای درخواست ویزای توریستی آلمان است. اگر متقاضی بتواند افسر ویزا را متقاعد کند که سفر وی به آلمان صرفاً موقتی است و قصد دارد به کشور خود بازگردد، ممکن است شانس شما را برای دریافت ویزای توریستی افزایش دهد. افسر در صورت رعایت نکردن این مورد ویزا را رد می کند. در نتیجه کار با یک وکیل معتبر یا سازمانی با دانش در این زمینه بسیار سودمند خواهد بود. زیرا دانستن نحوه ارائه مدارک می تواند تفاوت زیادی در اخذ ویزای توریستی ایجاد کند.

اگر به دلیل پیشینه نامناسب، مدارک ناقص، کمبود امکانات مالی قابل قبول، ابهام در هدف خود برای سفر به آلمان یا ارائه مدارک جعلی برای ویزای خود، رد شدید، می توانید نامه کنید. در این نامه باید دلایل خود را به طور دقیق و کامل توضیح دهید و همچنین برای جبران و بررسی مجدد پرونده خود درخواست بررسی کنید.

سؤالات متداول
  • برای اخذ ویزای توریستی از کجا باید شروع کرد؟

اخذ وقت سفارت و تهیه و جمع آوری مدارک و اسناد مورد نیاز ارائه آن به سفارت آلمان.

  • پروسه اخذ ویزای توریستی آلمان چقدر طول می کشد؟

در صورتی که مدارک خود را کامل تحویل داده باشید و مصاحبه را به خوبی پشت سر گذاشته باشید، طی بازه ده روز تا یک ماه به درخواست شما پاسخ داده خواهد شد.

  • مدت اعتبار ویزای توریستی چقدر است؟

ویزای شنگن کوتاه مدت به طور کلی حداکثر تا 90 روز در مدت شش ماه اعتبار دارد.

  • اخذ ویزای توریستی چه مدت طول می کشد؟

حدود ۲ الی ۳ ماه مجموعا

  • تمکن مالی لازم برای اخذ ویزای توریستی آلمان چقدر است؟

حداقل معادل ریالی ۱۰ هزار یورو

سخن پایانی

به دلیل سخت گیری های سفارت آلمان، قبل از درخواست ویزای توریستی آلمان ، کاملاً لازم است که از مشاوره و ارزیابی متخصص در این زمینه استفاده کنید. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت به آلمان را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *