نکات کلیدی در اخذ ویزای توریستی اتریش

اخذ ویزای توریستی اتریش در مقایسه با سایر کشورهای حوزه شنگن بر اساس تعداد ویزاهای توریستی صادر شده در سال ۲۰۲۱ دشوار است اما قابل دستیابی است. اتریش به جهت برخورداری از یک سیستم جامعه گرا در همه جنبه های آن و استاندارهای بالای زندگی، برخورداری از فرهنگ غنی و داشتن موسیقی غنی و فستیوال های متنوع همواره مقصد ایرانیان برای مهاجرت و یا گردش و سیاحت بوده و هست. در این مقاله به مسائل مربوط به ویزای توریستی اتریش خواهیم پرداخت. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و وب سايت هاى رسمى كشور اتریش گردآورى شده است.

ویزای توریستی اتریش

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • بررسی ویزای توریستی اتریش
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی
  • مراحل اخذ ویزای توریستی
  • دلایل رد یا ریجکت شدن ویزای اتریش

بررسی ویزای توریستی اتریش

اگر به فکر اخذ ویزای توریستی اتریش هستید، باید از تمام شرایط آن آگاه باشید. بسیاری از افرادی که برای ویزای توریستی این کشور اقدام می کنند باید بدانند که در صورت داشتن سابقه ورود به شنگن ابتدا ویزای آنها به صورت کوتاه مدت ارائه می شود. اخذ ویزای توریستی برای درازمدت تقریباَ غیرممکن است. ویزاهای توریستی از نوع C هستند و فقط برای مدت کوتاهی معتبر هستند. برای دریافت ویزای توریستی اتریش ، متقاضیان باید درخواست ویزا و تمامی مدارک مربوطه را در یک بازه زمانی خاص به سفارت اتریش ارسال کنند. برای این منظور افراد باید سه ماه قبل از سفر مدارک خود را تکمیل و برای بررسی به VFS  در تهران تحویل دهند. سفارت اتریش توصیه می کند که درخواست خود را حداقل چهار هفته قبل از شروع سفر خود به اتریش ارسال کنید.

ویزای توریستی اتریش

 از آنجایی که سفارت ممکن است برای بررسی و صدور ویزای توریستی در برخی شرایط به مدارک اضافی نیاز داشته باشد، شما باید زمان زیادی برای تهیه و ارسال مدارک لازم داشته باشید. متقاضیان ویزای توریستی اتریش باید بتوانند قصد خود را برای بازگشت به کشور مادری خود نشان دهند و علاقه خود را برای انجام این کار نشان دهند. در این سناریو می توانند برای ویزای توریستی اقدام کنند. برای دریافت ویزا باید نامه تمکن مالی خود را نیز ارسال کنید. فاکتور مهم دیگری که باید در هنگام درخواست ویزای توریستی اتریش در نظر گرفت این است که بهتر است همزمان با اعضای خانواده برای ویزای توریستی اقدام نکنید. زیرا در این شرایط امکان رد ویزا وجود دارد. علاوه بر این، متقاضی باید تمامی مدارک خود را تکمیل و به VFS تحویل دهد.

متقاضیانی که به دنبال ویزای توریستی این کشور هستند باید هتلی را در کشور مقصد خود رزرو کنند و مدارک رزرو هتل و همچنین بلیط هواپیما را به همراه سایر مدارک به سفارت اتریش تحویل دهند. در صورت عدم ارائه مدارک خاص، درخواست ویزای متقاضی رد خواهد شد. یکی دیگر از جنبه هایی که باید در هنگام درخواست ویزای توریستی در نظر بگیرید این است که در صورت دریافت ویزا، ترجیحاً متقاضی در تاریخ معینی وارد کشور شود و قبل از پایان دوره ویزا از کشور خارج شود.

کشورهای زیادی در سراسر جهان وجود دارد که مردم آن ها می توانند بدون ویزا وارد اتریش شوند. اگر کشور شما واجد شرایط ورود بدون ویزا به اتریش نیست، باید ویزای اتریش دریافت کنید و قوانین ویزای زیر را در نظر بگیرید:

  • فرم درخواست ویزای کودکان زیر 18 سال نیز باید توسط والدین یا سرپرست قانونی امضا شود.
  • گذرنامه حداقل دارای دو صفحه خالی باشد.
  • گذرنامه باید بیش از سه ماه از روز مورد انتظار ورود به اتریش معتبر باشد.
  • در صورتی که مدارک مورد نیاز به زبان آلمانی یا انگلیسی ارائه نشده باشد، کنسولگری مسئول می تواند درخواست ترجمه آلمانی مدارک کند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی

اگر به دنبال ویزای توریستی اتریش هستید، ابتدا باید مدارک لازم را برای درخواست ویزا در این کشور تکمیل کنید. ما در این بخش به بررسی اسنادی که برای دریافت ویزا نیاز دارید می پردازیم. ایرانیان برای ورود به اتریش و کشورهای شنگن نیاز به ویزا دارند. مدت زمان دریافت ویزا و اقامت در اتحادیه اروپا معمولا 90 روز است. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی اتریش به شرح زیر است:

  • ارائه پاسپورت که مدت اعتبار آن باید از 6 ماه بیشتر باشد.
  • ارائه 2 قطعه عکس رنگی که به تازگی گرفته شده باشد.
  • تکمیل فرم درخواست ویزا که باید به زبان آلمانی و دقیق توسط فرد متقاضی تکمیل گردد.
  • ارائه گواهی اشتغال به کار شخص متقاضی به همراه ترجمه آن
  • ارائه بیمه نامه مسافرتی که حداقل سقف آن باید 30000 یورو باشد.
  • ارائه رزرو بلیط رفت و برگشت فرد متقاضی
  • ارائه رزرو هتل برای فرد متقاضی
  • نامه تمکن مالی برای شخص متقاضی
  • دعوتنامه در صورت وجود

هزینه ویزای توریستی اتریش

انواع ویزای اقامت کوتاه اتریش که در زیر ذکر شده است منحصراً شامل هزینه ویزا می شود. به خاطر داشته باشید که ممکن است پرداخت های اضافی از متقاضی مانند هزینه های کنسولی، هزینه های خدمات شرکت های برون سپاری یا هزینه های فرم درخواست وجود داشته باشد. هزینه های فعلی ویزای اتریش که از مارس 2020 معتبر است به شرح زیر است:

انواع درخواست ویزای کوتاه مدتهزینه ویزا به یورو
بزرگسال80 یورو
کودکان بین 6 الی 12 سال40 یورو
کودکان بین 0 الی 6 سالرایگان
محققان و دانشمندانرایگان
اتباع کشورهای ارمنستان، آذربایجان و روسیهرایگان

مراحل اخذ ویزای توریستی

برای درخواست ویزای توریستی این کشور، متقاضی باید سه ماه قبل از شروع سفر، درخواست ویزای توریستی خود را به سفارت اتریش ارسال کند و سپس مدارک خود را برای بررسی و صدور ویزا به سفارت تحویل دهد. بهتر است یک الی دو ماه قبل از سفر، متقاضیان با تکمیل و ارسال فرم ویزا از طریق ایمیل برای وقت سفارت اتریش درخواست دهند. نحوه دریافت و ارائه مدارک توسط متقاضی در اخذ ویزا بسیار مهم است. در صورت عدم انجام درست این کار، ویزا رد می شود.

شایان ذکر است که اگر برای ویزای توریستی اقدام کنید، ممکن است درخواست ویزای شما رد شود. در این صورت متقاضی نامه ریجکتی دریافت می کند که در آن دلایل رد ویزا ذکر شده است. پس از دریافت نامه رد درخواست ویزا، متقاضی می تواند شکایتی را به سفارت ارسال کند تا بررسی شود. ناکافی بودن توان مالی، نارضایتی افسر ویزا برای بازگشت متقاضی، دادن مدارک غیرواقعی به سفارت از دلایل رد ویزا است.

هنگامی که می خواهید برای ویزای توریستی شنگن درخواست دهید، چند مرحله ساده را دنبال کنید:

  • فرم درخواست ویزا را دانلود کنید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که فرم را پر کنید و مطمئن شوید که کامل است.
  • تمام مدارک خود را جمع آوری کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام مدارک ذکر شده در بالا آماده و به روز هستند.
  • قرار سفارت: شما نمی توانید هر زمان که آماده باشید فقط مدارک را ارسال کنید، باید از VFS وقت بگیرید. اگر سفارت نیاز دید حتما از شما برای انجام مصاحبه حضوری نیز دعوت می کند.
  • برای مصاحبه آماده شوید. احتمالاً از شما خواسته می شود که برای مصاحبه ای بنشینید و به چند سؤال در مورد خود و سفر خود پاسخ دهید.
  • منتظر جواب باشید: پس از ارسال درخواست باید منتظر بمانید تا ببینید به شما ویزا داده می شود یا خیر.
ویزای توریستی اتریش

دلایل رد یا ریجکت شدن ویزای اتریش

معمولاَ افسر ویزای سفارت اتریش معمولا از بازگشت متقاضی ویزا به کشور خود پس از اتمام اعتبار ویزا قانع نمی شود که منجر به ریجکتی ویزا می شود. در نتیجه، متقاضی ویزا باید ثابت کند که دلایل قانع‌کننده‌ای برای بازگشت به کشور خود دارد و همچنین در برخی مواقع اثبات کند حضور وی در اتریش ضروری است. داشتن دعوتنامه برای درخواست ویزای توریستی بسیار مفید است و همچنین توصیه می شود برای توضیح دلایل بازگشت خود، وثیقه ارسال کنید.

داشتن یک وکیل حرفه ای و کار بلد مهاجرت در کنار شما می تواند به شما در اخذ انواع ویزا نیز کمک کند. افرادی که می خواهند به عنوان مثال در اتریش با اعضای نزدیک خانواده ملاقات کنند باید از آنها دعوتنامه بگیرند و در صورت عدم دریافت این درخواست، خطر ریجکت ویزا قابل توجه است. کسانی که برای تجارت به اتریش سفر می کنند باید دعوت نامه ای از یک سازمان تجاری یا شرکت دریافت کنند که نشان دهد کسب و کار به طور رسمی بازدید خواهد شد. نشان دادن این نگرانی ها به متقاضی کمک می کند تا نشان دهد که سفر به اتریش هدف مهمی دارد و احتمال دریافت ویزا را افزایش می دهد.

سؤالات متداول
  • آیا امکان ریجک شدن ویزای توریستی هم وجود دارد؟

بله حتی در صورت داشتن دعوتنامه امکان ریجکتی ویزای توریستی وجود دارد.

  • با ویزای توریستی اتریش کجا می توانم بروم؟

با ویزای توریستی این کشور تا زمانی که ویزای شما معتبر است، می توانید از هر کشوری در منطقه شنگن دیدن کنید.

  • چه مدت می توانم با ویزای توریستی در اتریش بمانم؟

ویزای توریستی شینگن تا حداکثر 90 روز در یک دوره 180 روزه معتبر است.

  • برای دریافت ویزای توریستی اتریش کجا باید درخواست داد؟

در حال حاضر شرکت VFS کار دریافت مدارک و انگشت نگاری ویزا را انجام می دهد.

  • اخذ ویزای توریستی این کشور چقدر زمان می برد؟

حدود ۳ الی ۴ ماه

سخن پایانی

در این مقاله به شرایط لازم برای اخذ ویزای کوتاه مدت در اتریش و همچنین مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای توریستی در اتریش پرداختیم. اگر قصد دریافت ویزای توریستی را دارید، به خاطر داشته باشید که در صورت دریافت ویزای توریستی، قادر به کار، تحصیل و یا حتی اقامت نخواهید بود. زیرا ویزای توریستی یک ویزای کوتاه مدت است که باید با درخواست از کشور خود به اجازه اقامت تبدیل شود. ارائه دعوتنامه هنگام درخواست ویزای توریستی اتریش می تواند تاثیر زیادی بر شانس شما برای دریافت آن داشته باشد. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به ویزای توریستی این کشور را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *