نکات کلیدی در اخذ ویزای توریستی ایتالیا

ویزای توریستی ایتالیا از جنبه های مختلف قابل بررسی است و موارد زیر کلیدی ترین و ضروری ترین موارد در رابطه با قوانین ویزای توریستی این کشور است. برای اخذ ویزای توریستی این کشور ابتدا باید مدارک خاص مورد نیاز سفارت ایتالیا برای صدور ویزای توریستی را به شکل خواسته شده آماده کنید. سپس باید از شرکت CKGS  که کلیه امور مربوط به ویزای توریستی این کشور را در ایران را انجام می دهد وقت بگیرید و با در دست داشتن مدارک در زمان تعیین شده به محل این شرکت مراجعه کنید. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و وب سايت هاى رسمى كشور ایتالیا گردآورى شده است.

ویزای توریستی ایتالیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • ویزای توریستی ایتالیا
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی
  • هزینه اخذ ویزا توریستی
  • مراحل اخذ ویزای توریستی ایتالیا
  • علت رد شدن درخواست اخذ ویزای توریستی ایتالیا

ویزای توریستی ایتالیا

ویزای توریستی ایتالیا یک ویزای نوع C با مدت اعتبار کوتاه، معمولا کمتر از 90 روز است که به فرد اجازه می دهد به ایتالیا و سایر کشورهای شنگن سفر کند. رسیدگی به درخواست این ویزا 15 روز کاری با امکان تمدید 30 روزه زمان می برد. اما در موارد خاص مشاهده شده است که زمان بیشتری صرف بررسی دقیق شرایط متقاضی می شود. یکی از سوالات متداول در مورد ویزای توریستی این کشور این است که آیا امکان تمدید این نوع ویزا پس از اتمام اعتبار ویزای شنگن وجود دارد؟ در پاسخ به این پرسش، لازم به ذکر است که ویزای توریستی ویزای نوع C است که معمولاً تمدید نمی شود و بازدیدکنندگان باید پس از اتمام اعتبار ویزای خود ایتالیا را ترک کنند و برای ویزای توریستی مجدد اقدام کنند.

ویزای توریستی ایتالیا

ویزای توریستی ایتالیا یکی از پرطرفدارترین ویزای توریستی در اروپا است، زیرا ایتالیا یکی از جذاب ترین کشورهای اروپا است که سالانه تعداد زیادی گردشگر را جذب می کند. ایتالیا در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به تجارت گردشگری داشته است و سعی در ایجاد شرایط ایده‌آل برای جذب بازدیدکنندگان دارد. خوشبختانه این استراتژی جواب داده است و درآمد گردشگری این کشور در ماه اوت 2018 به 5820 یورو رسیده است. نمودار زیر درآمد گردشگری ایتالیا در ده سال گذشته را نشان می دهد:

محدودیت های هر ویزا یکی از عواملی است که در مهاجرت باید در نظر گرفته شود. ویزای توریستی در ایتالیا به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که برای مدت معینی در این کشور اقامت کنند. ممنوعیت خروج از کشور در برخی موارد یکی از محدودیت های ویزای شنگن ایتالیا است. در بسیاری از مواقع، این ویزا یک طرفه است، به این معنا که اگر فردی ایتالیا را ترک کند و به کشور خود بازگردد، تا زمانی که برای ویزای توریستی دیگری ثبت نام نکند، نمی تواند برگردد.

عدم امکان کار در ایتالیا از دیگر محدودیت های ویزای توریستی آن می باشد. افرادی که این ویزا را دریافت می کنند اجازه کار در ایتالیا را نخواهند داشت و متقاضیان باید ویزای کار ایتالیا را با مجوز کار دریافت کنند. تحصیل در ایتالیا با ویزای توریستی امکان پذیر نیست مگر اینکه مدت زمان دوره تحصیلی کمتر از مدت اقامت فرد در ایتالیا باشد. همچنین برای تحصیل در ایتالیا باید ویزای دانشجویی ایتالیا را دریافت کنید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی

هر فرد برای دریافت ویزا باید فقط مدارک کاغذی را به سفارت ایتالیا ارائه دهد. در صورت ضمیمه هرگونه فایل به ایمیل های تعیین وقت سفارت، درخواست متقاضیان رد می شود. برای اخذ ویزای توریستی ایتالیا به مدارک زیر نیاز دارید:

  • پاسپورت متقاضی با سه برگ سفید و حداقل 6 ماه اعتبار از تاریخ صدور روادید
  • اصل و ترجمه ی مدارک هویتی ( شناسنامه و سند ازدواج)
  • ارائه ی دعوتنامه و اثبات تمکن مالی شخص میزبان همراه با کپی مدارک هویتی و پاسپورت ایشان
  • رسید رزرو هتل و یا محل اقامت شخص
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • اثبات تمکن مالی و پرینت گردش حساب 3 ماهه ی شخص
  • رسید رزرو بلیط هواپیما
  • ارائه ی سوابق کاری و نامه ی اشتغال به کار، پروانه ی کسب و یا گواهی اشتغال به تحصیل
  • ارائه ی اسناد ملکی و کپی و ترجمه ی آنها
  • ارائه بیمه نامه بین المللی معتبر که تا سقف 30 هزار یورو

هزینه اخذ ویزا توریستی

هر متقاضی هنگام درخواست ویزای شنگن باید هزینه درخواست ویزا را که غیر قابل استرداد است پرداخت کند. هزینه ویزای شنگن با توجه به نوع ویزای متقاضی و همچنین چند استثناء اضافی که در زیر ذکر شده است متفاوت است. هزینه های ویزای شنگن را می توان به صورت نقدی پرداخت کرد. هنگام درخواست ویزای شنگن، برای رسیدگی به درخواست شما باید هزینه اداری غیر قابل استرداد بپردازید. ویزای شنگن در حال حاضر برای هر نفر 80 یورو هزینه دارد. با توجه به شرایط، کودکان و سایر گروه‌ها ممکن است ملزم به پرداخت هزینه کمتری باشند.

متاسفانه بسیاری از افراد در ازای دریافت مبالغ قابل توجهی، تضمین دریافت ویزا را می دهند و اقدام به اخذ مدارک افراد می کنند اما در نهایت موفق به اخذ ویزای توریستی ایتالیا نمی شوند. لازم به ذکر است اخذ ویزای توریستی شنگن تضمینی نیست و افراد تنها در صورتی می توانند این ویزاها را دریافت کنند که سفارت این کشورها بازگشت متقاضیان به کشور خود را مسجل بدانند. از آنجایی که ویزای توریستی شنگن به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا به تمام کشورهای منطقه شنگن سفر کنند، همه این کشورها محدودیت های زیادی برای ویزا قائل هستند.

مراحل اخذ ویزای توریستی ایتالیا

برای اخذ ویزای توریستی ایتالیا ابتدا باید اطلاعات کاملی در مورد مدارک مورد نیاز برای این پروسه جمع آوری کنید، آنها را تهیه کنید و به انگلیسی و در صورت لزوم به ایتالیایی ترجمه کنید. همچنین باید در یکی از بانک های خصوصی که مورد تایید سفارت ایتالیا قرار گرفته است به منظور نشان دادن توان مالی حساب بانکی افتتاح کنید و یک پرینت 3 ماهه از گردش حساب خود دریافت کنید.

برای دریافت این ویزا، داشتن دعوتنامه شخصی، کاری و یا شرکتی از کشور مورد نظر کار شما را راحت تر می کند. در صورت داشتن دعوتنامه، به خصوص در سفر اول، احتمال اعطای ویزا بسیار بیشتر است. با این حال، اگر فرد دعوت نامه نداشته باشد، پذیرش دعوت نامه از شرکت ها یا افراد دیگر می تواند شانس ویزای فرد را افزایش دهد. برای گرفتن ویزای توریستی در ایتالیا، چندین شرکت و موسسه از متقاضیان درخواست وثیقه می کنند. این وثیقه برای اطمینان از بازگشت فرد به ایران و عدم درخواست پناهندگی در ایتالیا است و پس از بازگشت به فرد بازپرداخت می شود.

در تمام مراحل اخذ ویزای توریستی این کشور توصیه می شود نکات زیر را مد نظر قرا دهید:

ویزای توریستی ایتالیا

در تمام مراحل اخذ ویزای توریستی ایتالیا توصیه می شود نکات زیر را مد نظر قرا دهید:

  • توجه داشته باشید که به هیچ وجه نباید مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا را به صورت الکترونیکی ارسال کنید. در عوض، تمام مدارک را روی کاغذ آماده کنید و هنگام ثبت درخواست ویزا به کارمند مربوطه تحویل دهید.
  • پیوست ها نباید با ایمیل درخواست ارسال شوند. در صورت وجود ضمیمه در ایمیل های قرار، بلافاصله و بدون بازرسی حذف می شوند.
  • اگر کنسولگری معتقد است که درخواست نیاز به بررسی دقیق تری دارد، این اختیار را دارد که مدارک بیشتری را از متقاضی درخواست کند.
  • یکی از مهم ترین جنبه هایی که باید در مورد آن با یک وکیل مهاجرت صحبت کنید، نحوه سازماندهی مدارک است.

علت رد شدن درخواست اخذ ویزای توریستی ایتالیا

برای اخذ ویزای توریستی این کشور باید مدارک لازم را به دقت تهیه و دسته بندی کنید و قبل از اقدام با یک وکیل مجرب مهاجرت صحبت کنید. توجه به نکات زیر بسیار مهم است، زیرا عدم انجام این کار ممکن است منجر به رد ویزای متقاضی شود:

  • با افسر سفارت ایتالیا صریح صحبت کنید و تحت هیچ شرایطی مدارک و اطلاعات غیر واقعی به او ندهید. زیرا در این شرایط افسر علاوه بر رد ویزای شما، این اختیار را دارد که تا ده سال شما را از اخذ ویزا در این کشور محروم کند.
  • فرد باید با ارائه مدارک مربوطه به سفارت ایتالیا به کشور خود بازگردد و به افسر اطمینان دهد که قصد پناهندگی به ایتالیا را ندارد و بازدید وی صرفاً برای تفریح و سیاحت است.
  • در روز مصاحبه، با اطمینان و واضح در مورد انگیزه خود برای بازدید از آن کشور صحبت کنید.
  • در صورتی که درخواست به صورت ناقص ارائه شود و یا حاوی مدارک متناقض و غیرشفاف باشد، رد می شود.
  • اگر مدارک مالی کافی مانند پرینت حساب و سند مالکیت قانونی ارائه نکنید، ممکن است ویزای شما رد شود.
سؤالات متداول
  • بهتر است چه زمانی برای ویزای شنگن توریستی اقدام کنم؟

درخواست ویزای شنگن توریستی خود را حداقل 15 روز قبل از سفر برنامه ریزی شده خود ارسال کنید

  • با ویزای توریستی چقدر می‌توانیم در کشور ایتالیا اقامت داشته باشیم؟

به طور کلی، شما می‌توانید با ویزای شنگن تا حداکثر۹۰ روز در هر ۶ ماه اقامت داشته باشید.

  • وقت سفارت ایتالیا چگونه گرفته می شود؟

از طریق شرکت CKGS  در تهران

  • علت ریجکت شدن ویزای ایتالیا چیست؟

عدم چیدمان درست مدارک ، وجود نقص در مدارک ارائه شده به سفارت ، اثبات دروغ در صحبت های متقاضی یا غیر واقعی بودن برخی مدارک ، عدم ارائه علقه مناسب یا عدم اثبات تمکن مالی به میزان کافی و بطور کلی عدم اطمینان افسر ویزا از بازگشت شما به ایران.

  • اخذ ویزای توریستی ایتالیا چقدر زمان می برد؟

۱ الی ۳ ماه

سخن پایانی

بسیاری از ایرانیان علاقه مند به اخذ ویزای توریستی ایتالیا می باشند و دلیل اصلی این امر را می توان به مکان های تاریخی و زیبایی های دیدنی ایتالیا نسبت داد. اما با توجه به محدودیت های اخیر سفارت ایتالیا در اعطای ویزای توریستی، باید با احتیاط عمل کنید و قبل از هر اقدامی با یک وکیل مهاجرت یا یک موسسه حقوقی زبده و معتبر مشورت کنید. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به ویزای توریستی این کشور را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد. 

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *