نکات مهم در اخذ ویزای توریستی بلژیک

اگر قصد تفریح و سفر به اروپا را دارید، بلژیک یکی از کشورهایی است که هرگز ناامیدتان نخواهد کرد. بلژیک برای گردشگران مختلف با سلیقه‌های متنوع، مقصد فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. اگر به تاریخ، فرهنگ، معماری و هنر علاقه دارید نباید بازدید از شهرهایی با سبک قرون‌وسطایی که در آن‌ها زندگی کاملاً مدرن در جریان است را از دست بدهید. چشیدن طعم وافل، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، استیک مخصوص بلژیکی و شکلات‌های شیرین هم یکی از دلایلی است که بلژیک را به بهشت شکموها تبدیل می‌کند. به‌محض آنکه ویزای توریستی بلژیک را دریافت کردید برای بازدید از طبیعت زیبای آردن که ترکیبی خاص از سواحل زیبا، کوه‌های بلند و جنگل‌های انبوه است، برنامه‌ریزی کنید. همچنین بازدید از جشنواره‌ها، موزه‌های نقاشی از هنرمندان معروف مانند رنه ماگریت را فراموش نکنید. قبل از آنکه در رویای شیرین سفر به بلژیک غرق شوید، بهتر است ابرهای خیالتان را کنار بزنید. سپس این مقاله را تا انتها بخوانید تا درباره ویزای شنگن بلژیک که مجوز ورودتان به این دنیای زیبا و خاص می‌شود، بیشتر بدانید. کلیه اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور بلژیک، گردآوری‌شده است.

ویزای توریستی بلژیک

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • ویزای شنگن بلژیک
  • مدارک موردنیاز جهت اخذ ویزای شنگن بلژیک
  • نحوه اخذ ویزای توریستی بلژیک

ویزای شنگن بلژیک

اگر در حال مطالعه این مقاله هستید، یعنی احتمالاً قصد بازدید از بلژیک را دارید و درباره ویزای این کشور تحقیق می‌کنید. در میان جستجوهایتان قطعاً با اصطلاح ویزای شنگن بلژیک مواجه خواهید شد که ممکن است برایتان گیج‌کننده باشد. واقعیت این است که ویزای شنگن، یک ویزای کوتاه‌مدت است که برای اهداف مختلف به متقاضیان این ویزا اعطا می‌شود. یکی از شایع‌ترین اهداف متقاضیان از دریافت این ویزا، گردشگری است و به همین علت، تفاوتی بنی ویزای توریستی بلژیک و ویزای شنگن نیست. لازم به ذکر است که شهروندان اتحادیه اروپا (EU)، منطقه اقتصادی اروپا، سوئیس و همچنین شهروندان ایالات‌متحده یا دارندگان گرین کارت آمریکا برای بازدید از بلژیک نیازی به ویزا ندارند.

ویزای توریستی بلژیک

اگر جز این دسته نیستید، برای یک سفر کوتاه کمتر از 90 روز، به ویزای شنگن بلژیک نیاز دارید، زیرا این کشور بخشی از منطقه شنگن کشورهای اروپایی است که کنترل‌های مرزی بین یکدیگر را لغو کرده‌اند. این ویزا به شما اجازه می‌دهد در طول یک دوره 180 روزه، 90 روز در بلژیک بمانید. ممکن است ویزای شما به‌صورت یک‌بار ورود و یا چند بار ورود صادر شود. اگر ویزای شما یک‌بار ورود باشد، پس از خروج از بلژیک دوباره باید برای دریافت ویزا اقدام کنید. توجه داشته باشید که ویزای توریستی به شما اجازه کار و تحصیل در بلژیک را نمی‌دهد. اگر هدف شما از سفر، گردشگری نیست بهتر است برای ویزای مناسب مانند ویزای دانشجویی، کاری یا سرمایه‌گذاری درخواست دهید.

مدارک موردنیاز جهت اخذ ویزای شنگن بلژیک

دریافت ویزا از کشورهایی که به‌شدت به امنیت خود اهمیت می‌دهند، یکی از دشوارترین مراحل برنامه‌ریزی برای سفر است. خوشبختانه درصورتی‌که کاملاً دقیق و صادقانه اطلاعات و شرایط موردنیازی را که افسر ویزا از شما می‌خواهد، در اختیار او قرار دهید، شانس بالایی برای دریافت ویزای توریستی بلژیک خواهید داشت. دقت کنید که به دلیل شلوغی و تقاضای بالا برای اخذ ویزا بهتر است با متخصصان مهاجرتی باتجربه همکاری کنید. اهمیت این موضوع زمانی بیشتر مشخص می‌شود که بدانید حتی به دلیل اشتباهات املایی و تعارض جزئی با اصل مدارکتان، ممکن است درخواست ویزای شما رد شود! معمولاً برای دریافت ویزای کوتاه‌مدت باید مدارک زیر را آماده کرده و به سفارت یا کنسولگری بلژیک ارائه کنید:

  • فرم تکمیل و امضاشده درخواست ویزا که باید آن را پرینت گرفته باشید.
  • دو قطعه عکس جدید اندازه پاسپورت با پشت زمینه سفید
  • گذرنامه معتبر که پس از خروج شما از بلژیک حداقل 3 ماه دیگر اعتبار داشته باشد. همچنین باید دارای دو صفحه خالی باشد تا مهر ویزای شما در آن ثبت شود.
  • کپی ویزاهای قبلی شما (در صورت وجود).
  • انگیزه نامه: در یک متن کوتاه اما مؤثر شما باید کاملاً قصد خودتان از سفر به بلژیک را به همراه تمام جزئیات سفر ازجمله مدت اقامت، محل اقامت، اینکه از سایر کشورهای منطقه شنگن بازدید خواهید کرد یا خیر و مواردی ازاین‌دست را توضیح دهید.
  • برنامه دقیق سفر و بلیت رفت‌وبرگشت. شما باید اثبات کنید که بلیت برگشت خود را رزرو کرده‌اید یا به روشی شفاف بگویید که حتماً پس ‌از انقضای اعتبار ویزای توریستی بلژیک به کشورتان بازخواهید گشت.
  • بیمه مسافرتی شنگن که باید در تمام کشورهای شنگن معتبر شناخته‌شده و حداقل پوشش آن 30 هزار یورو باشد.
  • ارائه مدارکی که محل اقامت شما در طول سفرتان را نشان می‌دهد. این مدارک می‌تواند رزرو هتل، یک قرارداد اجاره، ارائه سند ملک شخصی شما در بلژیک یا حتی یک دعوت‌نامه از دوست یا یکی از اعضای خانواده شما در بلژیک باشد. (اگر یک دعوت‌نامه ارائه می‌دهید، اطمینان حاصل کنید که اطلاعات لازم در متن دعوت‌نامه ذکرشده است. ازجمله؛ مشخصات کامل دوست یا عضو خانواده شما، آدرس و شماره تماس دقیق او در بلژیک، مدت دقیق اقامت شما در منزل او و همچنین تأیید اینکه او از شما میزبانی می‌کند.)
  • ارائه مدارکی مانند گواهی ازدواج، شناسنامه و گواهی طلاق که وضعیت مدنی شما را مشخص می‌کند.
  • ارائه مدارکی که تمکن مالی شما را در طول مدت اقامتتان در بلژیک اثبات می‌کند. هر کشور عضو شنگن حداقل مقدار مشخصی را برای اثبات توانایی مالی در نظر دارد. برای مثال، بلژیک از شما می‌خواهد که حداقل ۹۵ یورو در روز برای اقامت در هتل و ۴۵ یورو در روز در صورت استفاده از محل اقامتی ارزان‌تر داشته باشید. جهت تأیید توانایی مالی خود، آخرین صورتحساب‌های بانکی، کارت‌های اعتباری، وجه نقد این کشور و یا نامه حمایت مالی درصورتی‌که فرد دیگری هزینه‌های سفر شما را بر عهده دارد به‌عنوان مدرک ارائه دهید.

نحوه اخذ ویزای توریستی بلژیک

روند دریافت ویزا نیازمند طی کردن مراحلی است که شاید در وهله اول ساده به نظر برسند اما وقتی کار به واقعیت عمل می‌رسد نیازمند دقت، صبر و دوندگی‌های بسیار است. در اولین قدم شما باید به وب‌سایت رسمی اداره مهاجرت بلژیک مراجعه کنید و فهرست کاملی از مدارک لازم را به دست آورید. پس‌ازآن باید تک‌به‌تک آن‌ها را جمع‌آوری کنید. در ادامه باید فرم درخواست ویزا را کاملاً مطابق با اصل مدارک خود، تکمیل و وقت سفارت بلژیک رزرو کنید.

پس از دریافت وقت در زمان معین باید به سفارت مراجعه کرده و پس از پرداخت هزینه‌های ویزا در مصاحبه حضوری شرکت کنید. هزینه ویزا برای بزرگ‌سالان حدود 96 دلار، برای کودکان بین 6 تا 12 سال 48 دلار و برای کودکان زیر 6 سال کاملاً رایگان است. لازم به ذکر است که همکاری با یک مشاور مهاجرتی مجرب که به شما درباره سؤالات احتمالی روز مصاحبه اطلاعات دقیقی بدهد، شانس دریافت ویزا را افزایش می‌دهد. پس از شرکت در مصاحبه باید منتظر پاسخگویی سفارت باشید.

توجه کنید که اولین زمانی که می‌توانید برای ویزای توریستی بلژیک درخواست دهید شش ماه قبل از تاریخ دقیق سفر شماست. دوره پردازش ویزا معمولاً حدود 15 روز است. بااین‌حال، در شرایط نادر ممکن است تا 60 روز طول بکشد. توصیه می‌کنیم 45 روز قبل از تاریخ پرواز رفت خود برای دریافت ویزا درخواست دهید.

ویزای توریستی بلژیک
سؤالات متداول
  • آیا می‌توانم منطقه شنگن را ترک کنم و با همان ویزا دوباره به بلژیک برگردم؟

مدت اعتبار ویزا و مدت اقامت مجاز روی ویزای شما درج می‌شود. ویزا می‌تواند برای یک‌بار ورود یا چند بار ورود صادر شود. اگر ویزای شما چند بار ورود باشد و بیشتر از 90 روز در یک دوره 180 روزه در بلژیک نمانده باشید، می‌توانید دوباره به این کشور برگردید.

  • مدت اعتبار ویزای شنگن بلژیک چقدر است؟

ویزای شنگن بلژیک به مدت 90 روز در مدت شش ماه اعتبار دارد.

  • آیا می‌توانم ویزای توریستی‌ام را در بلژیک تمدید کنم؟

درصورتی‌که ویزای شما هنوز معتبر باشد و بیشتر از 90 روز در یک دوره 180 روزه در بلژیک نمانده باشید، قابل تمدید است. بااین‌حال، فقط در موارد خاص و اورژانسی می‌توانید ویزای شنگن را تمدید کنید.

  • آیا می‌توانم با ویزای شنگن در بلژیک کار یا تحصیل کنم؟

ویزای شنگن یک ویزای توریستی است که به شما اجازه می‌دهد فقط به‌عنوان یک بازدیدکننده به بلژیک بروید. اگر به دنبال کار یا تحصیل در بلژیک هستید، باید برای یک نوع ویزای طولانی‌مدت که به‌عنوان ویزای D بلژیک شناخته می‌شود، درخواست دهید.

  • آیا می‌توانم با ویزای توریستی بلژیک از دیگر کشورهای اروپایی دیدن کنم؟

بله ویزای شنگن به شما اجازه می‌دهد تا از سایر کشورهای حوزه شنگن بازدید کنید اما باید بدانید که روزهایی که در کشورهای دیگر سپری می‌کنید، جز 90 روز اعتبار ویزای شما محسوب می‌شود.

سخن پایانی

ویزای توریستی بلژیک فقط برای بازدید و گردشگری از این کشور صادر می‌شود و در صورت ارائه مدارک کامل و دقیق شانس شما برای دریافت این ویزا بالا خواهد بود. توجه کنید که جهت اخذ ویزا باید در یک مصاحبه حضوری در سفارت بلژیک شرکت کنید. بااین‌حال اگر زمان کافی برای دوندگی ندارید یا نگران این هستید که دچار اشتباه یا سردرگمی شوید با کارشناسان عالیان ویزا تماس بگیرید. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به بلژیک را به شما عزیزان ارائه می‌نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *