بهترین راه اخذ پاسپورت آمریکا

پاسپورت ایالات متحده آمریکا یک سند رسمی است که توسط دولت ایالات متحده آمریکا صادر می شود که هویت و شهروندی دارنده آن را تأیید می کند و به افراد اجازه می دهد با حمایت دولت ایالات متحده آمریکا به هر کشوری که می خواهد سفر کنند. در این مقاله راه های اخذ پاسپورت آمریکا به صورت دقیق مورد بررسی قرار خواهد گرفت. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و وب سايت هاى رسمى كشور آمریکا گردآورى شده است.

اخذ پاسپورت آمریکا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط اخذ پاسپورت آمریکا
  • اعتبار پاسپورت آمریکا
  • اخذ پاسپورت از طریق تحصیل
  • اخذ پاسپورت از طریق کار
  • اخذ پاسپورت از طریق سرمایه گذاری
  • اخذ پاسپورت از طریق تولد
  • اخذ پاسپورت از طریق ازدواج
  • اخذ پاسپورت از طریق پناهندگی

یکی از راحت ترین و ارزان ترین شرایط اخذ پاسپورت آمریکا ، متولد شدن در این کشور می باشد. اخذ پاسپورت این کشور در روش های کاری، تحصیلی و سرمایه گذاری شرایطی مانند میزان اقامت مشخص در خاک این کشور، پرداخت مالیات و عدم ارتکاب جرم را دارد. پاسپورت ایالات متحده آمریکا در دو نوع دفترچه و کارت موجود است. پاسپورت دفترچه ای برای سفرهای بین المللی هوایی، زمینی و دریایی نیاز است. از سوی دیگر، کارت پاسپورت آمریکا فقط برای سفرهای دریایی و زمینی به مکزیک، کانادا، کشورهای حوزه کارائیب و برمودا معتبر است. 

اخذ پاسپورت آمریکا

پاسپورت در ایالات متحده آمریکا برای افراد زیر 16 سال 5 سال و برای افراد بالای 16 سال 10 سال اعتبار دارد. پاسپورت معمولاً برای سفرهای بین المللی استفاده می شود، اما کارت گذرنامه فقط در پروازهای داخلی قابل استفاده است. سیستم شهروندی هر کشوری را می توان هم از طریق خاک و هم از طریق خون اعمال کرد. سیستم اعطای تابعیت خاک به این معناست که اگر کودکی در خاک یک کشور متولد شود، می تواند تابعیت آن کشور را کسب کند. با این حال، تحت سیستم خون، فرزندی که در یک خانواده متولد می شود، تابعیت والدین خود را به ارث می برد (مانند آلمان). سیستم شهروندی آمریکا بر اساس خاک و خون است. در قسمت های بعدی به بررسی اعتبار پاسپورت آمریکایی در کشورهای مختلف جهان می پردازیم.

اعتبار پاسپورت آمریکا

فقط برای ورود به 33 کشور برای دارندگان پاسپورت ایالات متحده آمریکا، ویزا لازم است. ویزا برای ورود شهروندان آمریکایی به ایران، افغانستان، چین، غنا، گینه، عراق، لیبی، نیجریه و کره شمالی الزامی است. آمریکایی ها برای ورود به کشورهای دیگر نیازی به ویزا ندارند.

اخذ پاسپورت از طریق تحصیل

اخذ پاسپورت آمریکا خواسته هر متقاضی تحصیل در ایالات متحده آمریکا است. زیرا ایالات متحده آمریکا میزبان بهترین دانشگاه های جهان است. برای دریافت ویزای تحصیلی در ایالات متحده آمریکا، ابتدا باید توسط یک موسسه آموزش عالی آمریکا مورد تایید و پذیرش قرار بگیرید. پس از اخذ پذیرش در یکی از دانشگاه های ایالات متحده آمریکا، می توانید برای ویزای F، J یا M اقدام کنید.

پس از تحصیل در آمریکا، افراد می توانند برای مشاغل و موقعیت های شغلی مختلف اقدام کنند. پس از چندین سال تحصیل، نمی توانید اقامت دائم یا پاسپورت هیچ کشوری را دریافت کنید. شما می توانید با یافتن کار و پرداخت مالیات گرین کارت این کشور را دریافت کرده و سپس مراحل اولیه اخذ پاسپورت این کشور را انجام دهید.

اخذ پاسپورت آمریکا

اخذ پاسپورت از طریق کار

شرایط اخذ پاسپورت آمریکا از طریق ویزای کار از رایج ترین و متداول ترین روش هایی است که هر کشوری می تواند برای مهاجرانی که به نفع کشور مقصد هستند صادر کند. به طور کلی این مزیت به رشد اقتصادی کشور کمک می کند. در این قسمت به بررسی انواع ویزای کار موجود در ایالات متحده آمریکا می پردازیم.

  • EB1: این ویزا برای افراد نخبه با توانایی های استثنایی در نظر گرفته شده است که نیازی به دعوت نامه کاری یا حمایت کارفرمای آمریکایی ندارند. علوم طبیعی و مهندسی، آموزش، هنر، تجارت و ورزش باید زمینه های فعالیت فوق حرفه ای برای شما باشد.
  • H-1B: یکی از رایج ترین ویزاهای موقت در ایالات متحده آمریکا برای افرادی که توسط یک سازمان مستقر در ایالات متحده آمریکا به آنها پیشنهاد کار داده شده است. این شغل باید دارای عنوان شغلی مشخص باشد.
  • E1: این ویزا برای اتباع کشورهای خاصی برای مقاصد تجاری صادر می شود. دولت های این کشورها برای دریافت این ویزا باید با آمریکا قرارداد تجاری داشته باشند.
  • O1: این ویزا برای اتباع خارجی با توانایی های استثنایی در زمینه های انتخابی خود در نظر گرفته شده است. برای واجد شرایط بودن برای این نوع ویزای آمریکا، باید برای یک کارفرمای آمریکایی درخواست دهید یا به شما کار پیشنهاد شود.

به طور کلی ویزای کار در آمریکا بسیار متنوع است. اگر سه سال است که در آمریکا بوده اید و شاغل هستید و مالیات می پردازید، می توانید از طریق کار برای اقامت دائم اقدام کنید. ضمناً باید مشکل تابعیت در پرونده شما مطرح نشده باشد.

اخذ پاسپورت از طریق سرمایه گذاری

EB5 (منطقه انحصاری): سرمایه گذاری 500000 دلار بوده که در سال 2021 به 800000 دلار افزایش می یابد که باید در منطقه خاصی از آمریکا انجام شود و سودآور باشد. زمان تخمینی برای اخذ اقامت دائم از این روش 18 ماه می باشد. دریافت کارت اقامت دائم (گرین کارت) منوط به سودآوری برای این کشور است. این شامل همسر و فرزندان شما نیز می شود. در نتیجه، متقاضی می تواند بدون نیاز به مدرک زبان، مدرک و سن در ایالات متحده آمریکا تحصیل، کار و زندگی کند.

EB5 (منطقه آزاد): سرمایه گذاری 1 میلیون دلار آمریکا بود که بعداً به 1.8 میلیون دلار افزایش یافت که باید با آن تجارت خود را در مناطق مورد نظر خود شروع کنید. در طول این سرمایه گذاری باید ده آمریکایی را برای حداقل دو سال استخدام کنید. این ویزا 18 سال اعتبار دارد. این فرآیند به دو سال سابقه کار و حداقل ده کارمند نیاز دارد. همچنین امکان اخذ کارت اقامت دائم (گرین کارت) پس از 18 ماه در این برنامه وجود دارد که در صورت تلفیق با ویزای E2 به 6 ماه کاهش می یابد. اخذ پاسپورت امریکا از این طریق نیز وجود دارد.

اخذ پاسپورت از طریق تولد

اخذ پاسپورت آمریکا از طریق تولد راحت ترین راه است. همانطور که قبلا گفته شد، سیستم شهروندی در ایالات متحده آمریکا ترکیبی از سیستم های خاک و خون است. به این ترتیب افرادی که در ایالات متحده آمریکا متولد شده اند می توانند تابعیت ایالات متحده آمریکا را دریافت کنند. تولد فرزند در آمریکا از سه طریق می تواند منجر به اخذ تابعیت آمریکا شود.

  • این کودک از والدین آمریکایی در ایالات متحده آمریکا متولد شود.
  • این کودک در ایالات متحده آمریکا از یک پدر و مادر خارجی متولد شود. (این قانون در دوره ریاست جمهوری فعلی ایالات متحده آمریکا تغییرات قابل توجهی داشته است.)
  • این کودک در خارج از ایالات متحده آمریکا از یک پدر و مادر آمریکایی متولد شود.
اخذ پاسپورت از طریق ازدواج

اکثریت افرادی که می خواهند از طریق ازدواج با یک آمریکایی برای پاسپورت اقدام کنند، می خواهند در ایالات متحده آمریکا زندگی و کار کنند. برای این دسته از افراد، ایالات متحده آمریکا ویزای نامزدی K1 را می توان درخواست داد که ۶ ماهه است. این ویزا نوعی فرصت ازدواج است که به عنوان ویزای نامزدی توسط مهاجران استفاده می شود. در ایالات متحده آمریکا، سن قانونی برای ازدواج 18 سال است. افراد برای دریافت گرین کارت باید دو سال پس از ازدواج با هم زندگی کنند.

اخذ پاسپورت از طریق پناهندگی

پناهندگی یکی از قدیمی ترین و خطرناک ترین راه ها برای ورود به هر کشوری است. از سال 1975، ایالات متحده آمریکا تقریباً 3.3 میلیون پناهنده را پذیرفته است. پناهنده کسی است که از کشور خود فرار کرده و به کشور دیگری پناهنده شده است. انگیزه فرار او ترس قریب الوقوع او از آزار و اذیت دولت کشورش است. عضویت در احزاب سیاسی خاص، ملیت، نژاد و عقاید همگی در ایجاد این ترس نقش دارند. اما در مورد پناهندگی که خطرناک ترین راه برای درخواست مهاجرت به حساب می آید، باید توجه داشت که بسیاری از افرادی که برای این منظور اقدام می کنند از ویژگی ها و شرایط منحصر به فرد خود بی اطلاع هستند. عالیان ویزا به هیچ عنوان روش پناهندگی را به شما عزیزان پیشنهاد نمی کند.

سؤالات متداول
  • آیا اخذ پاسپورت آمریکا  با خرید ملک امکان پذیر است؟

خیر. خرید پاسپورت آمریکا مانند برخی از کشورها از طریق خرید ملک امکان پذیر نیست و متقاضی باید با یکی از روش های گفته شده اقدام کند.

  • با داشتن پاسپورت آمریکا به چند کشور می توان سفر نمود؟

پاسپورت آمریکا در رتبه سوم جهان قرار دارد و شخص دارنده پاسپورت آمریکا، برای ورود به فقط 33 کشور نیاز به ویزا دارد.

  • روش های اخذ پاسپورت آمریکا کدامند؟

روش هایی مثل تحصیل، ازدواج، تولد، سرمایه گذاری، کار را می توان بهترین روش های اخذ اقامت آمریکا دانست.

  • آیا اگر زن باردار با ویزای توریستی در ایالات متحده وضع حمل نماید، فرزند او پاسپورت امریکا را دریافت می کند؟

بله

  • آیا امکان گرفتن پاسپورت آمریکا برای ایرانی ها وجود دارد؟

بله

سخن پایانی

در این مقاله روش های مختلف مهاجرت به ایالات متحده آمریکا و اعتبار و ارزش پاسپورت ایالات متحده آمریکا را بررسی کردیم. در پایان لازم به ذکر است که اخذ پاسپورت آمریکا به طور مستقیم از کشورهایی که محدودیت های سفر و مهاجرت به ایالات متحده آمریکا دارند دشوارتر است. زیرا ابتدا باید به این کشور سفر کنید، اقامت دائم یا گرین کارت بگیرید و بعد از 3 تا 5 سال برای پاسپورت آمریکا اقدام کنید. با این حال، پس از دریافت پاسپورت ایالات متحده آمریکا، می توانید از تمام خدماتی که برای شهروندان آمریکایی در دسترس است استفاده کنید. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت به آمریکا را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *