صفر تا صد اخذ پذیرش تحصیلی دانمارک

کشور دانمارک دارای بزرگ ترین مراکز علمی و تحقیقاتی در شمال اروپا بوده و دانشگاه های آن اکثرا در رنکینگ جهانی دارای رتبه بالا هستند. به علاوه، دانمارک اخیرا در بین 10 کشور شاد دنیا قرار گرفته است و برابری های جنسیتی و اجتماعی، در این کشور در سطح بالایی قرار دارد. همه این عوامل باعث شده است تا دانشجویان بین المللی، دانمارک را به عنوان یکی از گزینه های برتر جهت تحصیل در اروپا قرار دهند. کسب اطلاع در خصوص شرایط تحصیل در دانمارک می تواند مسیر مهاجرتی دانشجویان را به این کشور آسان کند. در نتیجه ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی صفر تا صد اخذ پذیرش تحصیلی دانمارک بپردازیم. اگر شما نیز به تحصیل در این کشور علاقه مند هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور دانمارک گردآوری شده است.

اخذ پذیرش تحصیلی دانمارک

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در دانمارک
  • شرایط اخذ ویزای تحصیلی دانمارک
  • شرایط اخذ اقامت دانمارک از طریق تحصیل
  • شرایط کار در حین تحصیل در دانمارک
  • شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در دانمارک
  • برترین دانشگاه های دانمارک

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در دانمارک

متقاضیان تحصیل در دانمارک میبایست با توجه به شرایط و رشته تحصیلی خود، یکی از دانشگاه های معتبر در دانمارک را انتخاب نموده و با برآورده کردن شرایط تعیین شده از سوی دانشگاه انتخابی خود، نسبت به اخذ پذیرش تحصیلی اقدام نمایند. اگرچه شرایط اعطای پذیرش تحصیلی، معمولا با توجه به رشته متقاضی تعیین می گردد، اما در حالت کلی، داشتن نمرات و معدل بالا در مقاطع تحصیلی قبلی، ارائه مدرک زبان و اثبات تمکن مالی جهت تامین هزینه های تحصیل، از مهمترین شروط اخذ پذیرش تحصیلی دانمارک می باشد. توصیه می شود به منظور بالا بردن شانس پذیرش، درخواست خود را برای دانشگاه های مختلف که با شرایط شما همخوانی دارد، ارسال نمایید. در ضمن، حتما مهلت ارسال درخواست را از وبسایت دانشگاه های انتخابی خود در دانمارک دریافت نمایید.

اخذ پذیرش تحصیلی دانمارک

شرایط اخذ ویزای تحصیلی دانمارک

متقاضیان تحصیل در دانمارک که موفق به اخذ پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه معتبر در دانمارک شده باشند میبایست با ارائه نامه پذیرش، نسبت به دریافت ویزا و مجوز اقامت دانمارک اقدام نمایند. معمولا ارائه نامه پذیرش از دانشگاه، اثبات تمکن مالی، ارائه مدرک زبان، اثبات محل اقامت خود در دانمارک و همچنین دریافت بیمه درمانی، از شروط اصلی دریافت مجوز اقامت تحصیلی دانمارک می باشد. میزان تمکن مالی لازم جهت اخذ مجوز اقامت تحصیلی دانمارک در سال 2022، 6.397 کرون در ماه می باشد. دانشجویان باید اثبات نمایند که این مقدار پول را حداقل برای تامین مخارج یک سال تحصیل خود در دانمارک، در حساب خود خواهند داشت. اثبات تمکن مالی معمولا از طریق ارائه فیش و صورت حسابهای بانکی انجام می شود. 

البته بر اساس جدیدترین آپدیت قوانین در وبسایت اداره مهاجرت دانمارک، دانشجویانی که میبایست به جهت تحصیل در دانمارک هزینه پرداخت کنند و این هزینه علاوه بر شهریه دانشگاه، شامل هزینه غذا و اقامت نیز باشد، نیازی به ارائه مدارک اثبات تمکن مالی نخواهند داشت. در خصوص الزامات زبان جهت اخذ ویزای تحصیلی دانمارک نیز باید بدانید که مدرک زبان مورد نیاز، به زبانی که دوره تحصیلی شما با آن تدریس می شود بستگی خواهد داشت. دانشجویان می توانند به یکی از زبان های دانمارکی، انگلیسی، آلمانی، سوئدی و یا نروژی، در دانشگاه های دانمارک تحصیل کنند و میبایست متناسب با آن، مدرک مهارت زبان ارائه نمایند. توصیه می شود الزامات زبان، شامل زبان تحصیل، آزمون ها و نمرات مورد قبول را از وبسایت دانشگاه انتخابی خود در دانمارک دریافت نمایید.

شرایط اخذ اقامت دانمارک از طریق تحصیل

دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش تحصیلی دانمارک شده باشند باید بلافاصله پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه، درخواست اخذ مجوز اقامت دانمارک را به نهاد SIRI (آژانس بین المللی استخدام و ادغام دانمارک) ارسال نمایند. در صورت موافقت با درخواست، یک مجوز اقامت یکساله برای دانشجو صادر می شود که پس از آن نیز با توجه به طول دوره تحصیلی، باید هر سال تمدید گردد. این مجوز اقامت به دانشجویان امکان می دهد تا سقف 90 روز در یک دوره 180 روزه، در سایر کشورهای شنگن اقامت داشته باشند. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های دانمارک، دانشجویان قادر خواهند بود با اخذ یک ویزای 6 ماهه که در دانمارک با عنوان establishment card شناخته می شود، در دانمارک بمانند و به دنبال کار باشند. در صورت اخذ پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای دانمارکی، امکان تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت کاری و همچنین دریافت اقامت دائم دانمارک برای انان فراهم خواهد بود. معمولا پس از 8 سال کار و زندگی مستمر در دانمارک، اقامت دائم قابل دریافت است.

شرایط کار در حین تحصیل در دانمارک

دانشجویانی که در دانمارک در حال تحصیل می باشند قادر خواهند بود تا سقف 20 ساعت در هفته و به صورت پاره وقت، به کار مشغول شده و از این طریق برخی از هزینه های خود را در دانمارک پوشش دهند. البته در ماه ژوئن، جولای و آگوست، که فصل تعطیلات است، امکان کار تمام وقت برای دانشجویان وجود دارد. خوشبختانه این مجوز کار، برای دانشجویانی که پس از فارغ التحصیلی، establishment card دریافت کرده باشند نیز معتبر خواهد بود و می توانند در حین جستجو برای دریافت پیشنهاد شغلی، به کار پاره وقت نیز مشغول باشند.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در دانمارک

دانشجویان بین المللی که بتوانند برتری و شایستگی خود را از طریق ارائه نمرات و معدل بالا، مدرک زبان با نمره عالی، مقالات علمی پژوهشی و چاپ شده در ژورنال های معتبر به اثبات برسانند، قادر خواهند بود نسبت به اخذ بورسیه تحصیلی در دانمارک اقدام نمایند. میزان پوشش هزینه ها، در بورسیه های مختلف می تواند متفاوت باشد. بورسیه های فول فاند، تمامی هزینه های تحصیل در دانمارک، شامل شهریه دانشگاه، هزینه غذا، هزینه مسکن و هزینه رفت و آمد را پوشش می دهند. سایر بورسیه ها نیز جزئی بوده و تنها بخشی از هزینه ها را پوشش خواهند داد. برخی از برترین بورسیه های ارائه شده در دانمارک عبارتند از: بورسیه Nordplus، بورسیه Erasmus، بورسیه Fulbright، و سایر بورسیه های دولتی دانمارک. دانشگاه آرهوس دانمارک نیز بورسیه های مناسبی به دانشجویان بین المللی اعطا می کند.

اخذ پذیرش تحصیلی دانمارک
برترین دانشگاه های دانمارک

کشور دانمارک دارای برخی از بهترین دانشگاه ها با رنکینگ جهانی می باشد و روش های تدریس نوآورانه و همچنین سوابق علمی-پژهشی آنها در جهان مشهور است. برخی از برترین دانشگاه ها که دانشجویان بین المللی علاقه مند به اخذ پذیرش تحصیلی دانمارک می توانند در آن به تحصیل بپردازند عبارتند از:

  • دانشگاه کپنهاگ با رنکینگ 79 در جهان
  • دانشگاه آرهوس با رنکینگ 155 در جهان
  • دانشگاه فنی دانمارک با رنکینگ 99 در جهان
  • دانشگاه آلبورگ با رنکینگ 326 در جهان
  • دانشگاه جنوب دانمارک با رنکینگ 309 در جهان
  • دانشگاه روسکیلد با رنکینگ 601 در جهان
  • و مدرسه بازرگانی کپنهاگ با رنکینگ 201 در جهان
سؤالات متداول
  • آیا با اخذ پذیرش تحصیلی دانمارک می توان برای اعضای خانواده نیز ویزای همراه دریافت نمود؟

بله. شما می توانید با اثبات تمکن مالی، برای همسر و فرزندان زیر 15 سال خود ویزای همراه دریافت نمایید.

  • هزینه تحصیل در دانمارک چقدر است؟

به دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی بستگی دارد. اما در حالت کلی، بین ۸۰۰۰ تا 16000 یورو در سال خواهد بود.

  • شرایط تحصیل در دانمارک به زبان انگلیسی چیست؟

متقاضیان میبایست با ارائه مدرک زبان آیلتس ۶ یا ۶.۵ برای مقطع لیسانس و فوق لیسانس یا مدرک تافل و یا مدارک زبان معتبر دیگر، نسبت به اخذ پذیرش تحصیلی دانمارک اقدام نمایند.

  • آیا امکان تحصیل رایگان در دانمارک وجود دارد؟

تحت شرایطی، بله. چنانچه شما بورسیه فول فاند دریافت نمایید و یا از قبل، اقامت دانمارک را داشته باشید، امکان تحصیل رایگان وجود دارد. در ضمن، دانشجویانی که یکی از والدین آنها در دانمارک مشغول به کار باشد، می توانند به صورت رایگان به تحصیل در دانمارک بپردازند.

  • بهترین دانشگاه دانمارک کدام است؟

در حال حاضر، دانشگاه کپنهاگ که در پایتخت دانمارک قرار دارد، بهترین دانشگاه در این کشور می باشد.

سخن پایانی

کشور دانمارک با داشتن برترین دانشگاه ها که اکثرا دارای رنکینگ جهانی می باشند و همچنین ارائه دوره های تحصیلی متنوع در مقاطع مختلف، دانشجویان بین المللی بسیاری را از سرتاسر جهان به خود جذب کرده است. علاوه بر این، سیستم تبادل دانشجو در دانمارک و همچنین امکان تحصیل به زبان انگلیسی، به محبوبیت آن در بین دانشجویان افزوده است. متقاضیان تحصیل در دانمارک می توانند با ارائه نمرات و معدل بالا، مدرک زبان و اثبات تمکن مالی، نسبت به اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر این کشور اقدام نمایند. پس از فارغ التحصیلی نیز در صورت یافتن شغل، امکان تبدیل مجوز اقامت تحصیلی به مجوز اقامت کاری و اخذ اقامت دانمارک برای آنان فراهم خواهد بود. ما در این مقاله به بررسی صفر تا صد اخذ پذیرش تحصیلی دانمارک پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور دانمارک را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *