اصلی ترین دلایل ریجکتی ویزای کانادا

طبق قوانین کانادا هنگامی‌که یک افسر مهاجرت درخواست ویزای شما را رد می‌کند، باید دلایل ریجکتی ویزای کانادا را اعلام نماید. سپس اداره شهروندی پناهندگی کانادا (IRCC) نامه‌ای به شما می‌دهد که در آن دلایل رد ویزای شما توضیح داده شده است. اصلی‌ترین دلایل ریجکتی ویزای کانادا معمولاً عدم ارائه مدارک کافی، عدم اثبات تمکن مالی، داشتن سوءسابقه کیفری و بیماری‌های خاص و خطرناک است. بااین‌حال فرق زیادی بین امتناع از صدور ویزا و رد ویزا وجود دارد: امتناع از صدور درنتیجه عدم اثبات تمکن مالی، عدم اثبات قصد متقاضی، ارائه اسناد پشتیبان، رعایت استانداردهای بهداشتی و امنیتی رخ می‌دهد. درحالی‌که رد ویزا معمولاً مربوط به نقص مدارک پرونده و اتمام سهمیه برنامه ویزا است. ممکن است عوامل دیگری هم وجود داشته باشد که منجر به رد ویزای کانادا شود، اما بسیاری از این دلایل قابل اصلاح هستند و شما می‌توانید با ارسال دوباره درخواست یا ارائه دادخواست تجدیدنظر مقامات ویزای کانادا را برای صدور ویزا قانع کنید. ما در این مقاله به دلایل رد ویزا و مراحلی که پس از رد ویزای کانادا باید طی کنید، می‌پردازیم. کلیه اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور کانادا، گردآوری‌شده است.

ریجکتی ویزای کانادا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • 14 مورد از دلایل ریجکتی ویزای کانادا
  • دلایل رد ویزای دانشجویی کانادا
  • دلایل رایج رد ویزای کار کانادا

اگر در حال تکمیل مدارک خود برای ویزای کانادا هستید و نگران رد شدن درخواست خود هستید یا تجربه رد ویزا را داشته‌اید، ابتدا باید درک کاملی از دلایل رد ویزای کانادا پیدا کنید. سپس همه اشتباهات خود را اصلاح و قبل از درخواست مجدد، هرگونه اطلاعات اضافی که ممکن است به پرونده شما کمک کند، آماده کنید. موارد زیر از شایع‌ترین دلایل رد شدن ویزای کانادا هستند:

ریجکتی ویزای کانادا

1. عدم اثبات تمکن مالی:

به‌عنوان متقاضی اخذ ویزای کانادا، بسیار مهم است که به افسر مهاجرت ثابت کنید که برای تأمین هزینه‌های خود در طول مدت اقامت خود در کانادا تمکن مالی کافی را دارید. در درخواست ویزا، باید ثابت کنید که:

  • بودجه کافی برای پرداخت بلیت و سفر به کانادا داشته باشید
  • بودجه کافی برای پرداخت هزینه‌های سفر خود مانند گردشگری، غذا، اقامت، هدایا و… داشته باشید.
  • بودجه کافی برای پرداخت بلیت و سفر به کشور محل اقامت خود داشته باشید.

اگر به دولت کانادا اثبات نکنید که پول کافی برای پرداخت هزینه سفر خود را دارید، آن‌ها درخواست شما را رد خواهند کرد. همچنین دولت کانادا بررسی می‌کند تا مطمئن شود شما وجوه ارائه‌شده را به‌صورت قانونی جمع‌آوری کرده‌اید.

2. نداشتن سابقه سفر:

درخواست صدور ویزا برای برخی افراد از ملیت‌های خاص که تابه‌حال سفری به خارج از کشور خود نداشته‌اند، به‌احتمال‌زیاد توسط دولت کانادا رد می‌شود. بااین‌حال شما برای رفع این مشکل می‌توانید به چند کشور سفر کنید و دوباره درخواست صدور ویزا ارسال کنید.

3. عدم وجود فرصت‌های شغلی در کشور مبدأ:

همان‌طور که گفتیم، مدارک مالی متقاضی مهم‌ترین بخش درخواست ویزای کانادا است. متقاضیان ویزا نه‌تنها باید نشان دهند که پول لازم برای پرداخت هزینه سفر خود به کانادا را دارند، بلکه باید مدرکی مبنی بر اینکه منبع تمکن مالی آن‌ها قانونی است، ارائه دهند. بدین منظور اثبات شاغل بودن در کشور مبدأ می‌تواند راهگشا باشد. اگر نرخ بیکاری در کشور محل اقامت متقاضی ویزا بالا باشد، این امر می‌تواند منجر به ریجکتی ویزای کانادا شود زیرا افسر مهاجرت ممکن است تصور کند متقاضی پس از گذشت مدت‌زمان تحصیل و کار در کانادا قصد بازگشت به کشور خود را ندارد.

4. شفاف نبودن وضعیت مالی میزبان در کانادا:

اگر متقاضی ویزای کانادا اعلام کرده باشد که به مقدار مشخصی پول دسترسی دارد یا میزبان کانادایی او مقدار مشخصی پول به او خواهد داد، باید مدارک کافی مبنی بر تمکن مالی میزبان خود در کانادا ارائه کند. اگر متقاضی مدارکی مبنی بر صحت ادعای خود ارائه ندهد، این می‌تواند دلیلی برای ریجکتی ویزای کانادا باشد.

5. وضعیت شغلی فعلی متقاضی:

ازآنجایی‌که برای افسران ویزا بسیار مهم است که متقاضیان ویزای کانادا تمکن مالی خود را اثبات کنند، بهترین راه برای نشان دادن تمکن مالی متقاضیان اثبات شاغل بودن آن‌هاست. متقاضیان ویزای کانادا درصورتی‌که در زمان درخواست خود بیکار باشند، در معرض خطر ریجکتی ویزای کانادا خواهند بود. خوداشتغالی یا ثبت‌نام تمام‌وقت در مدرسه هم می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که شما قصد بازگشت به کشور خودتان را دارید اما اگر تحصیلات شما به پایان رسیده و بیکار هستید، احتمال رد ویزای کانادا برای شما بالا خواهد بود.

6. نبودن اعضای خانواده در کشور مبدأ:

اگر متقاضی ویزای کانادا هستید و همه اعضای خانواده شما در کانادا هستند یا هیچ‌یک از اعضای خانواده‌تان مقیم کشور مبدأتان نیستند، ممکن است افسر ویزا این‌طور تصور کند که شما قصد بازگشت به کشور خودتان را نخواهید داشت.

7. درخواست اقامت برای مدت بیشتر از حد معمول:

اکثر بازدیدکنندگانی که وارد کانادا می‌شوند حداکثر تا 6 ماه می‌توانند در کانادا بمانند، مگر اینکه آژانس خدمات مرزی کانادا بیشتر از این زمان به آن‌ها مجوز اقامت در کانادا داده باشد. درصورتی‌که شما برای مدت‌زمان بیشتری درخواست مجوز اقامت داشته باشید، ممکن است این درخواست منجر به ریجکتی ویزای کانادا برای شما شود.

ریجکتی ویزای کانادا

8. مبهم بودن هدف واقعی از بازدید و سفر به کانادا:

اگر جزئیات کافی در مورد دلیل ورود متقاضی به کانادا ارائه نشود در برخی موارد این امر منجر به ریجکتی ویزای کانادا خواهد شد. به‌عنوان‌مثال، اگر متقاضی گفته باشد که برای ملاقات دوست خود آمده است، این مبهم است و افسر ممکن است در مورد آن شک داشته باشد. درحالی‌که اگر متقاضی بگوید به دلیل ازدواج دوستش در آبشار نیاگارا به دیدن دوستش می‌آید و یک کپی از دعوت‌نامه عروسی را هم همراهش دارد، این راه بسیار بهتری برای درخواست صدور ویزا است.

9. وضعیت غیرقانونی در کشور محل اقامت:

شما باید مدارک کافی مبنی بر وضعیت قانونی اقامت خود در کشور مبدأ در زمان ارائه درخواست ویزا کانادا داشته باشید، در غیر این صورت درخواست شما رد خواهد شد. اگر به‌طور غیرقانونی در کشوری زندگی می‌کنید، به‌احتمال‌زیاد با ریجکتی ویزا روبه‌رو خواهید شد زیرا دولت کانادا نمی‌تواند باور کند که شما از قوانین و مقررات کانادا تبعیت کنید. 

10. عدم رعایت استانداردهای امنیتی بین‌المللی:

در مواردی که متقاضی ویزای کانادا سوءسابقه کیفری داشته باشد، ممکن است تا چند سال پس از دوران محکومیت خود، مجاز به دریافت ویزای کانادا نباشد.

11. عدم رعایت استانداردهای بهداشتی:

بسته به کشور خود، ممکن است لازم باشد قبل از ارسال درخواست برای اخذ ویزای کانادا، معاینه پزشکی انجام دهید. بیماری‌های خطرناک و مسری شما ممکن است از دلایل ریجکتی ویزای این کشور باشد.

12. ارائه اظهارات نادرست:

اگر شما مدارکی را به‌عنوان بخشی از مدارک موردنیاز درخواست ویزای خود ارسال کرده باشید که فاقد اعتبار است، قطعاً منجر به رد ویزای شما خواهد شد. درصورتی‌که اداره شهروندی و پناهندگی کانادا ((IRCC متوجه شود که مدارک ارسالی شما جعلی است علاوه بر ریجکتی ویزا، شما در لیست سیاه این کشور قرار می‌گیرید و ممکن است تا سال‌ها بعد از دریافت ویزای این کشور محروم شوید. اطمینان حاصل کنید که از وکیل آگاه و قانونی برای مهاجرت به کانادا مشورت می‌گیرید.

13. نقض حقوق بشر:

اگر قبلاً به‌عنوان یک فرد نظامی در کشوری خدمت کرده‌اید که در جنایات جنگی شرکت داشته است، ممکن است سابقه شغلی شما از دلایل ریجکتی ویزای کانادا باشد.

14. سابقه اقامت بیش‌ازحد یا اخراج در کانادا یا هر کشور دیگری:

کانادا از سیستم مدیریت پرونده جهانی استفاده می‌کند و اطلاعات متقاضیان ویزای خود را با اکثر کشورهای جهان به اشتراک می‌گذارد. اگر قوانین ویزای خود را در کانادا یا هر کشور دیگری زیر پا گذاشته‌اید، شانس دریافت ویزای کانادا برای شما بسیار کم خواهد بود.

اگر مطمئن هستید که در درخواست اولیه شما مدارک و اطلاعاتی ناقص نبوده و افسر ویزا اشتباه کرده است، ممکن است واجد شرایط درخواست تجدیدنظر باشید. در چنین مواردی، عالیان ویزای توصیه می‌کند موضوع را با یک مشاور مهاجرت مجرب در میان بگذارید.

دلایل رد ویزای دانشجویی کانادا

درخواست ویزای تحصیلی کانادا اغلب به دلایل زیر رد می‌شود:

  • عدم اثبات منابع مالی کافی
  • عدم تسویه شهریه یک‌ترم یا یک سال تحصیلی که منجر به عدم اخذ پذیرش قطعی از دانشگاه‌های تأییدشده کانادا می‌شود
  • عدم ارائه مدرک زبان برای اخذ پذیرش در مقاطع لیسانس، فوق‌لیسانس و دکتری
  • داشتن گپ تحصیلی بسیار بالا
  • نبودن زمان کافی برای بررسی پرونده شما: درصورتی‌که درخواست ویزای خود را دیرتر یا در آخرین روزهای باقی‌مانده از ددلاین برنامه تحصیلی موردنظر خود ارسال کنید افسر ویزا زمان کافی برای بررسی پرونده شما نخواهد داشت.
  • عدم ارائه یک استادی پلن قوی: ارائه یک استادی پلن قوی باعث می‌شود افسر ویزا قانع شود که شما پس از پایان تحصیلات خود قصد بازگشت به کشورتان را دارید. درصورتی‌که نتوانید او را برای بازگشت به کشورتان قانع کنید، ویزای شما رد خواهد شد.
ریجکتی ویزای کانادا

سایر دلایل رایج برای رد ویزای دانشجویی این واقعیت است که IRCC ممکن است برنامه تحصیلی شما یا نامه پذیرش شما را زیر سؤال ببرد. اگر افسر ویزا که پرونده شما را بررسی کرده است ارتباطی بین برنامه تحصیلی شما و سوابق تحصیلی یا کاری شما نبیند، ممکن است درخواست شما را رد کند. معمولاً درخواست‌های اخذ ویزای دانشجویی کانادا که بدون مشورت با وکیل و مشاور مهاجرتی قانونی ارسال می‌شوند، رد می‌شوند. بااین‌حال بر اساس قوانین کانادا تنها مشاورانی که از دولت کانادا مجوز داشته باشند می‌توانند دانشجویان را در زمینه مهاجرت تحصیلی راهنمایی کنند. درک این نکته ضروری است که درنهایت متقاضی مسئول تمام اطلاعات مندرج در فرم درخواست ویزا است. به همین جهت استخدام یک وکیل مهاجرت قانونی منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

دلایل رایج رد ویزای کار کانادا

علاوه بر دلایل متداول ریجکتی ویزای کانادا که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم،  یکی از رایج‌ترین دلایل رد ویزاهای کاری کانادا نداشتن سابقه کاری  مرتبط و عدم ارائه مدارک معتبر مبنی بر توانایی متقاضی بر انجام کار است. قوانین دولت کانادا برای صدور ویزای کار، نسبتاً پیچیده است و برای فعالیت در برخی از مشاغل، متقاضیان نیازمند اخذ مجوز شغلی از اداره کار کانادا هستند. به همین جهت ممکن است به نفع شما باشد که با یک مشاور باتجربه مهاجرت به کانادا صحبت کنید.

سؤالات متداول
  • مهم‌ترین دلیل رد ویزای کانادا چیست؟

در اغلب موارد عدم اثبات تمکن مالی متقاضیان منجر به رد ویزای آن‌ها می‌شود.

  • آیا بالا بودن سن متقاضی ویزای تحصیلی کانادا ممکن است منجر به رد ویزا شود؟

بله. درصورتی‌که سن شما بسیار بالا باشد و نتوانید افسر ویزا را برای اهداف تحصیلی خود قانع کنید احتمال رد ویزای شما وجود دارد.

  • آیا عدم ارائه مدارک زبان منجر به رد ویزای کانادا می‌شود؟

اگر برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام می‌کنید و قصد تحصیل در مقاطع عالی لیسانس، کارشناسی ارشد و دکتری را دارید، ارائه مدرک زبان برای شما ضروری است.

  • من قصد دریافت ویزای توریستی کانادا برای 2 ماه را دارم، آیا امکان رد ویزا به دلیل درخواست مدت اقامت بیشتر وجود دارد؟

خیر. درصورتی‌که سایر شرایط ازجمله اثبات تمکن مالی را داشته باشید احتمال رد ویزا برای شما کم خواهد بود.

  • ویزای توریستی من به دلیل نداشتن سابقه سفر رد شده است، آیا راهی برای درخواست مجدد وجود دارد؟

بله. معمولاً با سفر به کشورهای اطراف این معضل رفع می‌شود اما به‌طورکلی رد شدن ویزای توریستی به دلایلی ازجمله نداشتن دعوت‌نامه معتبر، نداشتن سابقه سفر به کانادا و سایر کشورها و همچنین عدم توانایی برای قانع کردن افسر ویزا برای بازگشت به کشور مبدأ است.

سخن پایانی

ریجکتی ویزای کانادا ممکن است دلایل زیادی داشته باشد و فردبه‌فرد متفاوت باشد. بااین‌حال افسر ویزا معمولاً نامه‌ای به متقاضیان ارائه می‌دهد که دلایل رد ویزای آن‌ها را مشخص می‌کند. اگر ویزای شما به دلایلی که در مقاله ذکر شد، رد شده است؛ برای اصلاح پرونده خود زمان بگذارید و سپس درخواست مجدد برای اخذ ویزا ارسال کنید. مراحلی که باید در درخواست مجدد خود انجام دهید بر اساس نوع ویزای موردنیاز شما متفاوت است. در اکثر موارد، کار با یک مشاور مهاجرتی یا متخصص ویزا برای تهیه و ارسال مجدد درخواست ویزا، اغلب شانس شما را برای اخذ ویزا افزایش می‌دهد. بااین‌حال، اگر با همان اطلاعات قبلی درخواست دهید، به‌احتمال‌زیاد به نتیجه‌ای که به دنبال آن هستید نخواهید رسید. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهم‌ترین نکات در مهاجرت به کانادا را به شما عزیزان ارائه می‌نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *