بهترین دانشگاه های دانمارک در سال 2024

دانمارک به داشتن برخی از بهترین دانشگاه های اروپا افتخار می کند. اگر شما یک تبعه اتحادیه اروپا و EEA هستید، حتی می توانید به صورت رایگان در دانشگاه های دولتی دانمارک تحصیل نمایید. بیش از 90 درصد از مردم دانمارک به زبان انگلیسی صحبت می کنند، بنابراین متقاضیان تحصیل در دانمارک با موانع زبان نیز مواجه نخواهند شد. اولین قدم مهم در تحصیل در کشور دانمارک، انتخاب دانشگاه معتبر و مناسب، و اخذ پذیرش از آن دانشگاه است. ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی بهترین دانشگاه های دانمارک در سال 2022 پرداخته و به شما در انتخاب دانشگاه مناسب با شرایط خود کمک کنیم. پس اگر شما نیز به تحصیل در دانمارک علاقه مند هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور دانمارک گردآوری شده است.

بهترین دانشگاه های دانمارک

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چرا تحصیل در دانمارک؟
  • بهترین دانشگاه های کشور دانمارک
  • شرایط اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های دانمارک
  • هزینه تحصیل در بهترین دانشگاه های کشور دانمارک

چرا تحصیل در دانمارک؟

کشور دانمارک دارای برترین دانشگاه ها با رنکینگ جهانی، مانند دانشگاه کپنهاگ، آرهوس و غیره، و همچنین بزرگترین مراکز تحقیقاتی و آموزشی در کشورهای شمال اروپا می باشد. دانمارک در آوریل 2016 از طریق گزارش جهانی شادی به عنوان شادترین کشور جهان انتخاب شد. در ضمن، این کشور به دلیل سرانه بالا در تولید ناخالص داخلی، امید به زندگی سالم در بدو تولد، و فقدان فساد در رهبری مشهور است. دانمارک دارای درصدی بالایی از برابری جنسیتی بوده و میزان حمایت اجتماعی و آزادی ساکنان آن، این کشور را به مقصدی محبوب جهت تحصیل، کار و زندگی تبدیل کرده است. دانشگاه های دانمارک، بورسیه و کمک هزینه های مالی مناسبی را بر اساس ملیت و رشته تحصیلی، به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. دانشجویان علاوه بر تحصیل در بهترین دانشگاه ها می توانند از فرهنگ دانمارک، فستیوال های متعدد، و طبیعت بینظیر آن بهره ببرند.

بهترین دانشگاه های دانمارک

بهترین دانشگاه های کشور دانمارک

  1. دانشگاه کپنهاگ (Copenhagen University)

دانشگاه کپنهاگ که در پایخت دانمارک واقع شده است، یکی از بهترین دانشگاه های دانمارک در سال 2022 می باشد و رتبه 79 را در بین دانشگاه های جهان به خود اختصاص داده است. در حالی که بسیاری از دوره‌های تحصیلی در این دانشگاه به زبان دانمارکی تدریس می‌شوند، دوره‌های انگلیسی نیز در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در طیف وسیعی از رشته‌ها، از پزشکی تجربی گرفته تا الهیات، به دانشجویان بین المللی ارائه می‌شوند.

  1. دانشگاه آرهوس (Aarhus University)

آرهوس شهری در ساحل شرقی شبه جزیره یوتلند دانمارک است و محوطه دانشگاه در مرکز شهر واقع شده است. آرهوس علاوه بر اینکه یک موسسه تحقیقاتی پیشرو و یکی از بهترین دانشگاه های کشور دانمارک با رتبه بندی 155 در بین دانشگاه های جهان است، در رشته های مربوط به حوزه هنر بسیار مشهور می باشد. بیش از 60 دوره تحصیلی به زبان انگلیسی در آرهوس در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تدریس می شود. دانشگاه آرهوس یک بانک کار اختصاصی ایجاد کرده است تا به فارغ ‌التحصیلان این دانشگاه در یافتن شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود در دانمارک کمک کند.

  1. دانشگاه فنی دانمارک (Technical University of Denmark)

دانشگاه فنی دانمارک (DTU) که ​​در 15 کیلومتری شمال کپنهاگ قرار دارد، در رتبه اول موسسات مهندسی در سراسر قاره اروپا و رتبه 99 در بین دانشگاه های جهان قرار دارد و از سال 2007 با پنج مرکز تحقیقاتی دیگر ادغام شده و به یکی از بهترین دانشگاه های دانمارک تبدیل شده است. در دانشگاه فنی دانمارک، دوره های کارشناسی به زبان دانمارکی یا انگلیسی تدریس شده و دوره های تحصیلی مانند BSc  در مهندسی عمومی نیز به زبان انگلیسی ارائه می شود. دوره های کارشناسی ارشد با تمرکز بر مهندسی مدرن نیز به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود.

  1. دانشگاه آلبورگ (Aalborg University)

دانشگاه دولتی آلبورگ،  دانشگاهی جوان و با 40 سال سابقه است. این دانشگاه در سال 2022، در رتبه بندی QS، رنکینگ 326 را در بین دانشگاه جهان کسب کرده است. این دانشگاه در شهر آلبورگ که چهارمین شهر بزرگ دانمارک می باشد واقع شده است. به عنوان یک دانشجو در دانشگاه آلبورگ، می توانید از فرصت های فراوان آلبورگ با توجه به تجربیات فرهنگی، ورزش و فعالیت های اوقات فراغت لذت ببرید.

  1. مدرسه بازرگانی کپنهاگ (CBS)

موسسه دولتی CBS، در سال 1917 برای پیشرفت آموزش کسب و کار (که اکنون با نام FUHU شناخته می شود) تاسیس شده و یک موسسه آموزشی خصوصی است. مدرسه بازرگانی کپنهاگ در نظر دارد در رشته‌ های مدیریت کلاسیک و همچنین در رشته‌ هایی که کسب و کارها را در زمینه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی گسترده ‌تری قرار می ‌دهند، به یک دانشگاه تجاری پیشرو در جهان تبدیل شود. این مدرسه بازرگانی در سال 2022، در رتبه بندی Times Higher Education، جایگاه 201 را در بین دانشگاه های جهان کسب نموده است.

  1. دانشگاه جنوب دانمارک (University of Southern Denmark)

تحقیقات، تدریس، ارتباطات و انتقال دانش در دانشگاه دولتی جنوب دانمارک که یکی از بهترین دانشگاه های دانمارک می باشد، در پنج دانشکده گروه‌ بندی می‌شوند: دانشکده علوم انسانی، دانشکده علوم، دانشکده بازرگانی و علوم اجتماعی، دانشکده علوم بهداشتی و دانشکده مهندسی. با بیش از 70 دوره تحصیلی تمام وقت که به زبان انگلیسی تدریس می شود، فارغ التحصیلان دانشگاه جنوب دانمارک اکنون تقریباً در هر حرفه ای در جامعه بین المللی عضویت دارند. این دانشگاه در سال 2022، در رتبه بندی QS، جایگاه 309 را در بین دانشگاه های جهان اخذ نموده است.

  1. دانشگاه روسکیلد (Roskilde University)

آخرین گزینه در لیست بهترین دانشگاه های کشور دانمارک، دانشگاه دولتی روسکیلد می باشد که در سال 2022، در رتبه بندی Times Higher Education، جایگاه 601 را در بین دانشگاه های جهان کسب نموده است.

شرایط اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های دانمارک

متقاضیان تحصیل در بهترین دانشگاه های دانمارک میبایست با برآورده کردن شرایط، نسبت به اخذ پذیرش از دانشگاه انتخابی خود اقدام نمایند. کلیه شروط لازم، معمولا در وبسایت دانشگاه مورد نظر متقاضیان، آورده شده است و ممکن است شرایط دانشگاه های مختلف با یکدیگر متفاوت باشد. اما به طور کلی، برخی از مهمترین شروط جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های دانمارک عبارتند از: داشتن سوابق علمی عالی و رزومه قوی، داشتن مدرک زبان با نمره بالا، اثبات تمکن مالی. دانشجویان می توانند با اخذ نمرات و معدل بالا در مقاطع قبلی و همچنین چاپ مقالات علمی در ژورنالهای معتبر، برتری و شایستگی علمی خود را ثابت نمایند. 

در خصوص مدرک زبان نیز دانشجویان باید با مراجعه به وبسایت دانشگاه انتخابی خود، از آزمون و نمره زبان مورد قبول دانشگاه اطلاع کسب نمایند. متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی معمولا می توانند مدرک آیلتس، تافل، PTE و معادل آن را ارائه نمایند. در ضمن، تحصیل در دانمارک به زبان های دانمارکی، سوئدی، نروژی و آلمانی نیز ممکن بوده که در این صورت باید مدارک مهارت زبان مربوطه را ارائه دهند. و در نهایت، شرط مهم دیگر برای دریافت ویزای تحصیلی، تمکن مالی حدود 6.397 کرون در ماه (حداقل برای یک سال) جهت تامین هزینه های متقاضی در دانمارک می باشد. البته بر اساس آنچه در وبسایت اداره مهاجرت اتریش آورده شده است، چنانچه شما جهت تحصیل در دانمارک باید شهریه پرداخت کنید و قبلاً نیز شهریه ترم اول را پرداخت نموده اید، نیازی به ارائه اسناد اضافی جهت اثبات تمکن مالی، مانند صورت حساب های بانکی نخواهد بود.

بهترین دانشگاه های دانمارک

هزینه تحصیل در بهترین دانشگاه های کشور دانمارک

هزینه تحصیل در دانمارک با توجه به دانشگاه، رشته تحصیلی، و مقطع تحصیلی متقاضیان متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی، هزینه تحصیل در دانشگاه های دانمارک در مقطع کارشناسی حدود 7000 تا 18000 یورو در سال و همچنین در مقطع کارشناسی ارشد حدود 5000 تا 18000 یورو در سال خواهد بود. این در حالیست که شهروندان اتحادیه اروپا، بابت تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در بهترین دانشگاه های کشور دانمارک، شهریه ای پرداخت نمی کنند. متقاضیان تحصیل در برترین دانشگاه دانمارک یعنی دانشگاه کپنهاگ، بسته به رشته و مقطع تحصیلی خود، باید سالانه بین 9000 تا 15000 یورو شهریه بپردازند. شهریه دانشگاه آرهوس نیس ممکن است تا 10000 یورو در سال متغیر باشد. توصیه می شود متقاضیان حتما وبسایت دانشگاه انتخابی خود را بررسی نموده و از شهریه دقیق آن اطمینان حاصل نمایند.

سؤالات متداول
  • آیا می توان از دانشگاه های دانمارک بورسیه تحصیلی دریافت نمود؟

بله. دانشجویانی که شایستگی علمی خود را با داشتن نمرات و معدل بالا، نمره زبان عالی، رزومه قوی، مقالات علمی پژوهشی و غیره اثبات نمایند، قادر خواهند بود حتی از بهترین دانشگاه های دانمارک بورسیه دریافت نمایند.

  • آیا می توان با تحصیل در دانمارک، اعضای خانواده خود را نیز به دانمارک ببریم؟

بله. دانشجویان بین المللی علاوه بر تحصیل در بهترین دانشگاه ها، امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز خواهند داشت. جهت اطلاع از شرایط اخذ ویزای همراه، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

  • آیا دانشجویان بین المللی می توانند در حین تحصیل در دانمارک کار کنند؟

بله. دانشجویان بین المللی امکان کار پاره وقت تا سقف 20 ساعت در هفته را نیز خواهند داشت.

  • آیا می توان به زبان انگلیسی در دانشگاه های دانمارک تحصیل کرد؟

بله. متقاضیان می توانند با ارائه مدرک زبان آیلتس، تافل و یا معادل آن که مورد تایید دانشگاه انتخابی آنان است، به زبان انگلیسی و حتی در بهترین دانشگاه ها تحصیل کنند.

  • آیا با تحصیل در دانمارک می توان اقامت دائم این کشور را دریافت کرد؟

بله. چنانچه بعد از فارغ التحصیلی بتوانید یک پیشنهاد شغلی در دانمارک دریافت نمایید، امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و اخذ اقامت دائم این کشور (پس از 4 تا 5 سال کار و زندگی مستمر در دانمارک) وجود خواهد داشت.

سخن پایانی

دانمارک با داشتن سیستم آموزشی عالی و زندگی با کیفیت، و همچنین امکان تحصیل به زبان انگلیسی، دانشجویان بسیاری را به خود جذب کرده است. بر اساس رتبه بندی آکادمیک دانشگاه های جهان و رتبه بندی دانشگاه های جهانی تایمز، دانمارک دارای 7 دانشگاه برتر است که برخی از آنها عبارتند از دانشگاه کپنهاگ، دانشگاه فنی دانمارک (DTU)، دانشگاه آلبورگ، دانشگاه روسکیلد و غیره. دانشجویان می توانند با اثبات شایستگی علمی خود، نسبت به اخذ پذیرش از این دانشگاه های برتر در دانمارک اقدام کرده و ویزای تحصیلی دریافت نمایند. ما در این مقاله به بررسی بهترین دانشگاه های دانمارک در سال 2022 پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور دانمارک را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *