نحوه اخذ بورسیه تحصیلی دانمارک

تحصیلات عالی در دانمارک برای دانشجویان اتحادیه اروپا و EEA رایگان است، اما دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا، باید سالانه برای تحصیل در دانمارک بین ۸۰۰۰ تا 16000 یورو شهریه بپردازند. پس دریافت بورسیه های تحصیلی، به دانشجویان بین المللی در تامین هزینه های آنان در دانمارک کمک خواهد کرد. برای جذب دانشجویان بین المللی نخبه و بااستعداد، دولت دانمارک به همراه برخی از دانشگاه های این کشور، بورسیه ها و بودجه هایی را در اختیار آنان قرار می دهد. اما آیا امکان دریافت بورسیه برای همه دانشجویان فراهم است؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی انواع بورسیه تحصیلی دانمارک و شرایط اخذ آن بپردازیم. اگر شما نیز به تحصیل رایگان در دانمارک علاقه مند هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور دانمارک گردآوری شده است.

بورسیه تحصیلی دانمارک

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • هزینه تحصیل در دانمارک
  • شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در دانمارک
  • برترین بورسیه های تحصیلی دانمارک
  • شرایط اخذ بورسیه های دولتی دانمارک
  • بورسیه های ارائه شده در برترین دانشگاه های دانمارک

هزینه تحصیل در دانمارک

تحصیل در دانمارک برای شهروندان این کشور و دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس، در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رایگان است. اما اگر شما یک دانشجوی بین المللی از خارج از اتحادیه اروپا، EEA و یا سوئیس هستید، ملزم به پرداخت شهریه در دانشگاه های دانمارک خواهید بود. این هزینه ها به دانشگاه و رشته ای که برای تحصیل انتخاب می کنید بستگی دارد، بنابراین حتما وبسایت دانشگاه انتخابی خود را برای اطلاع از نرخ های دقیق بررسی کنید. برای مثال، شهریه برترین دانشگاه دانمارک یعنی دانشگاه کپنهاگ، بین 10.000 تا 17.000 یورو در سال می باشد. در دانشگاه آرهوس نیز دانشجویان بین المللی میبایست بین 8000 تا 15۰۰۰ یورو در سال پرداخت نمایند.

بورسیه تحصیلی دانمارک

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در دانمارک

همانطور که پیش تر اشاره شد، دانشجویان خارج اتحادیه اروپا جهت تحصیل در دانمارک، ملزم به پرداخت شهریه می باشند. آن دسته از دانشجویانی که قادر به تامین هزینه های تحصیل در دانمارک نباشند، می توانند با برآورده کردن شروط، بورسیه تحصیلی دریافت نموده و حتی با اخذ بورسیه های فول فاند، رایگان در این کشور به تحصیل مشغول شوند. میزان پوشش هزینه ها در بورسیه های مختلف، متفاوت می باشد. برخی از بورسیه ها به صورت فول فاند بوده و کلیه هزینه های تحصیل در دانمارک را شامل شهریه دانشگاه، هزینه مسکن، هزینه غذا و هزینه رفت و امد، پوشش می دهند. برخی دیگر نیز به صورت جزئی بوده و تنها برخی از هزینه ها را پوشش خواهند داد. از آنجایی که بورسیه های اعطایی به دانشجویان خارج اتحادیه اروپا محدود بوده و رقابت برای دریافت آنها زیاد است، متقاضیان اخذ بورسیه تحصیلی دانمارک میبایست برتری و شایستگی علمی خود را با ارائه نمرات و معدل بالا، مدرک زبان با نمره عالی، ، سوابق علمی پژوهشی عالی و مقالات چاپ شده در ژورنال های معتبر، توصیه نامه از اساتید مشهور  اثبات نمایند.

برترین بورسیه های تحصیلی دانمارک

کشور دانمارک، بورسیه های تحصیلی متعددی را به دانشجویان اعطا می کند. اگرچه اکثر این بورسیه ها به شهروندان دانمارک و اتحادیه اروپا تعلق می گیرد، اما همچنان برای دانشجویان بین المللی نیز گزینه هایی وجود خواهد داشت که می توانند شانس خود را امتحان کنند. بر اساس آنچه در وبسایت “تحصیل در دانمارک” آمده است، انواع بورسیه تحصیلی دانمارک عبارتند از:

  • بورسیه Nordplus

دانشجویانی که قبلا در یکی از کشورهای نوردیک یا بالتیک تحصیل کرده باشند می توانند از طریق بورسیه نوردپلاس، در یک کشور نوردیک یا بالتیک دیگر، مانند دانمارک، به تحصیل بپردازند.

  • بورسیه Erasmus

این بورسیه به دانشجویان اتحادیه اروپا، EEA و سوئیس تعلق گرفته و برای آنان امکان تحصیل در دانمارک را فراهم می کند.

  • بورسیه Erasmus Mundus

این بورسیه تحصیلی دانمارک ، برای کلیه دانشجویان اتحادیه اروپا و خارج از اتحاده اروپا در دسترس می باشد. دانشجویان می توانند از این بورسیه جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانمارک استفاده نمایند.

  • بورسیه Fulbright

اگر شما یک دانشجوی آمریکایی در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکترا هستید، می توانید برای یک سال تحصیلی کامل و یا صرفا جهت تحقیق در دانمارک، کمک هزینه فولبرایت را دریافت نمایید.

  • بورسیه های دولتی دانمارک

این نوع بورسیه تحصیلی دانمارک، برای دانشجویان خارج اتحادیه اروپا در دسترس است. در قسمت بعد به شرح جزئیات آن خواهیم پرداخت.

  • پشتیبانی آموزشی دولتی دانمارک (SU)

حمایت آموزشی دولتی دانمارک (SU)، معمولاً فقط به ساکنان دانمارک و کسانی که از قبل، اقامت این کشور را اخذ نموده باشند تعلق می گیرد. به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، تا آنجا که به حمایت آموزشی دولتی مربوط می‌شود، می‌توانید برای وضعیت برابر درخواست دهید. ممکن است بر اساس قوانین دانمارک و یا قوانین اتحادیه اروپا، به شما وضعیت برابر اعطا شود.

شرایط اخذ بورسیه های دولتی دانمارک

دانشجویان بین المللی برتر که شایستگی علمی بالایی داشته باشند، قادر خواهند بود از بورسیه های دولتی دانمارک استفاده نمایند. دانشگاه های دانمارک سالانه تعداد محدودی بورسیه دولتی دریافت می کنند تا به دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا / EEA و سوئیس، کمک مالی کنند. برای آنکه واجد شرایط دریافت این نوع بورسیه تحصیلی دانمارک باشید، میبایست شهروند یک کشور خارج از اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس بوده، در یک دوره تحصیلی تمام وقت ثبت نام کرده و به دلیل تحصیلات، اجازه اقامت محدود در دانمارک را دریافت کرده باشید. 

توجه داشته باشید که شما واجد شرایط دریافت بورسیه دولتی دانمارک نخواهید بود اگر: به دنبال اخذ پذیرش در یک دانشگاه هنری در دانمارک باشید، نسبت به بهره مندی از حقوق شهروندان دانمارکی ادعای قانونی داشته باشید، دانشجویی باشید که بر طبق قانون صندوق آموزش دولتی دانمارک، واجد شرایط دریافت کمک هزینه باشد و در نهایت، چنانچه به عنوان فرزند یک شهروند خارجی که مطابق با قانون تجمیع خارجیان دانمارک، مجوز اقامت دریافت کرده باشد، شهروند کشوری باشید که به اتحادیه اروپا ملحق نشده یا تحت پوشش توافقنامه EEA نباشد. از آنجایی که این بورسیه ها توسط خود دانشگاه های دانمارک اداره می شوند، برای جزئیات بیشتر باید به وبسایت دانشگاه مورد نظر خود در دانمارک مراجعه نمایید.

بورسیه های ارائه شده در برترین دانشگاه های دانمارک

علاوه بر انچه گفته شد، برخی از برترین دانشگاه های دانمارک، بورسیه هایی را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته اند. ما در این قسمت، به معرفی برخی از محبوب ترین آنها خواهیم پرداخت.

  • بورسیه دکتری با بودجه کامل در دانشگاه کپنهاگ

دانشگاه کپنهاگ تعداد محدودی بورسیه تحصیلی برای دانشجویان دکترا در تخصص هایی مانند تاریخ مهندسی و تاریخ اندیشه ارائه می دهد. اگر می خواهید برای این بورسیه درخواست دهید، باید مدرک کارشناسی ارشد در تخصص مربوط به تاریخ یا مهندسی داشته باشید. آخرین مهلت درخواست برای این بورسیه اول دسامبر است.

  • بورسیه های دانشگاه آرهوس

دانشگاه آرهوس تعداد محدودی بورسیه تحصیلی با بودجه دولتی را برای دانشجویان ممتاز ارائه می دهد. این یک بورس تحصیلی دو ساله در مقطع کارشناسی ارشد است که هزینه های تحصیل را پوشش می دهد. شما همچنین می توانید حداکثر 23 ماه بورسیه ماهانه دریافت کنید که شامل مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد خواهد بود (ظرفیت این مورد محدود می باشد).

  • بورسیه های کالج دانشگاه شمال دانمارک

هر ساله، کالج دانشگاه شمال دانمارک، بورسیه های دولتی را به دانشجویان بین المللی که در این دانشگاه ثبت نام می کنند، ارائه می دهد. علاوه بر این، این دانشگاه 30 تا 50 درصد شهریه را پوشش می دهد و شما فقط باید مبلغ باقی مانده را پرداخت کنید. برای دریافت این بورسیه تحصیلی دانمارک، باید برای یک دوره تحصیلی به زبان انگلیسی درخواست دهید.

  • بورسیه های دانشگاه فنی دانمارک

دانشگاه فنی دانمارک به تعدادی از دانشجویان و محققین خود بورسیه هایی را در قالب حقوق ارائه می دهد. تخصص ها و رشته های مورد نظر شامل مهندسی، شیمی، علوم محیطی، ریاضیات، نانوتکنولوژی و زیست شناسی هستند.

بورسیه تحصیلی دانمارک
سؤالات متداول
  • آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی دانمارک بدون مدرک زبان وجود دارد؟

معمولا خیر. ارائه مدرک زبان با نمره عالی، از شروط اصلی دریافت بورسیه می باشد.

  • آیا با معدل پایین نیز می توان شانس دریافت بورسیه داشت؟

بله. اگرچه داشتن معدل بالا از ملزومات است، اما چنانچه بتوانید مدرک زبان با نمره عالی ارائه نموده و مقالات چاپ شده در ژورنال های معتبر و بطور کلی یک رزومه بسیار قوی داشته باشید، هنوز شانس اخذ بورسیه را خواهید داشت.

  • آیا دانشجویانی که بورسیه تحصیلی دریافت کرده باشند، همچنان می توانند در حین تحصیل کار کنند؟

بله. اگرچه ممکن است میزان پوشش هزینه ها برای دانشجویانی که مشغول به کار هستند، محدودتر باشد، اما همچنان می توانند 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند.

  • آیا دانشگاه رایگان در دانمارک وجود دارد؟

برای دانشجویان بین المللی، خیر.

  • آیا برای تحصیل به زبان انگلیسی در دانمارک نیز می توان بورسیه دریافت کرد؟

بله. این امکان وجود دارد.

سخن پایانی

متقاضیان تحصیل در دانمارک که نتوانند از پس تامین مخارج تحصیل در این کشور برآیند، قادر خواهند بود با داشتن رزومه ای قوی، مقالات چاپ شده در ژورنالهای معتبر، نمره زبان بالا و داشتن معدل و نمرات عالی، نسبت به اخذ بورسیه های تحصیلی در دانمارک اقدام نمایند. بورسیه های فول فاند، کلیه هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی در دانمارک را پوشش خواهند داد. ما در این مقاله به بررسی نکات مهم در اخذ بورسیه تحصیلی دانمارک پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور دانمارک را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *