فرصت استثنایی تحصیل داروسازی در بلژیک

رشته داروسازی نیز همانند رشته های پزشکی و دندانپزشکی، طرفداران بسیاری دارد. از آنجاییکه شرایط ورود به این رشته های تاپ دانشگاهی در ایران ممکن است مشکل باشد، بسیاری از دانشجویان علاقه مند اقدام به تحصیل در خارج از کشور می نمایند. کشور بلژیک نیز که به ارائه آموزش با کیفیت در برخی از بهترین دانشگاه های اروپا معروف است، یکی از برترین انتخاب ها در میان دانشجویان می باشد. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط تحصیل داروسازی در بلژیک بپردازیم. چنانچه شما نیز به تحصیل در رشته داروسازی در بلژیک علاقه مند هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور بلژیک گردآوری شده است.

تحصیل داروسازی در بلژیک

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط تحصیل داروسازی در بلژیک
  • شرایط اخذ ویزای دانشجویی بلژیک جهت تحصیل در رشته داروسازی
  • برترین دانشگاه های بلژیک جهت تحصیل در رشته داروسازی
  • الزامات زبان جهت تحصیل در رشته داروسازی در بلژیک
  • هزینه تحصیل در رشته داروسازی در بلژیک

شرایط تحصیل داروسازی در بلژیک

علاقه مندان به تحصیل در رشته داروسازی در بلژیک باید ابتدا از یک دانشگاه معتبر در این کشور پذیرش تحصیلی دریافت کنند و سپس برای اخذ ویزای دانشجویی بلژیک اقدام نمایند. شرایط اعطای پذیرش در دانشگاه های مختلف بلژیک ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد، در نتیجه توصیه می شود حتما با مراجعه به وبسایت رسمی دانشگاه انتخابی خود در بلژیک، از جزئیات شرایط، مهلت ارسال درخواست، شهریه دانشگاه و مدرک زبان لازم اطمینان حاصل کنید. معمولا شرکت در دوره های پری مدیکال و فراگیری دروس پایه مانند زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضی، زبان و همچنین قبولی در آزمون ورودی جهت تحصیل داروسازی در بلژیک لازم است.

تحصیل داروسازی در بلژیک

 البته معمولا دانشجویان اتحادیه اروپا ملزم به گذراندن دوره های پری مدیکال و یا شرکت در آزمون ورودی نمی باشند. به طور معمول، دوره های پری مدیکال در هر دانشگاه و به طور جداگانه برگزار می شود و میزان شهریه و یا طول دوره نیز ممکن است با توجه به نوع دانشگاه متفاوت باشد. در حالت کلی، طول دوره پری مدیکال در بلژیک تقریبا 1 سال است و هزینه آن می تواند بین 7000 تا 10000 یورو باشد.

معمولا تحصیل داروسازی در بلژیک ، در زمینه های مرتبط با علوم دارویی، مراقبت های دارویی و توسعه داروها در هر سه مقطع تحصیلی امکان پذیر است. دانشجویان داروسازی در بلژیک علاوه بر فراگیری دروس تئوری، دوره های آموزش در آزمایشگاه و انجام پروژه های مرتبط را نیز می گذرانند. زبان تحصیل در رشته داروسازی در بلژیک نیز به دانشگاه، منطقه ای که دانشگاه در آن قرار دارد و همچنین مقطع تحصیلی دانشجویان، بستگی دارد.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی بلژیک جهت تحصیل در رشته داروسازی

متقاضیان تحصیل داروسازی در بلژیک که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه شده اند باید با مراجعه به سفارت یا کنسولگری بلژیک در محل خود، درخواست ویزای دانشجویی دهند. شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی بلژیک که ممکن است با توجه به شرایط و یا مقطع تحصیلی دانشجویان متفاوت باشد، در وبسایت اداره مهاجرت این کشور آورده شده است و شما می توانید با مراجعه به آن، اطلاعات جامع تری دریافت کنید. در حالت کلی، برخی از مهم ترین شروط اخذ ویزای دانشجویی بلژیک عبارت اند از:

  • داشتن پاسپورت معتبر
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه
  • ارائه مداک تحصیلی و رزومه
  • اثبات تمکن مالی
  • دریافت بیمه درمانی در بلژیک
  • اثبات محل اقامت دانشجو در بلژیک
  • ارائه مدرک زبان
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی
  • پرداخت هزینه ویزا
  • ارائه مدارک پرداخت شهریه دانشگاه
  • ارائه مدارک عدم سوپیشینه

برترین دانشگاه های بلژیک جهت تحصیل در رشته داروسازی

کشور بلژیک دارای دانشگاه های بسیار معتبر و شناخته شده در جهان می باشد. دانشگاه های بلژیک اکثرا در رنکینگ جهانی دارای رتبه هستند و کیفیت آموزش در آنها بسیار بالا است. ما در این قسمت، برخی از برترین دانشگاه ها جهت تحصیل داروسازی در بلژیک را برای شما آورده ایم. شما می توانید با مراجعه به وبسایت هر یک از این دانشگاه ها، اطلاعات مفیدی در خصوص شرایط اخذ پذیرش به دست آورید.

  • دانشگاه آنتروپ (University of Antwerp)

این دانشگاه دولتی محبوب در بلژیک، دارای رتبه 280 در رنکینگ جهانی QS است. متوسط شهریه دانشگاه آنتروپ برای دانشجویان بین المللی، 3100 یورو می باشد.

  • دانشگاه KU Leuven

دانشگاه لوون که یک دانشگاه کاتولیک دولتی و بسیار بزرگ در بلژیک است، رتبه 76 را در رنکینگ جهانی QS به خود اختصاص داده و متوسط شهریه آن برای دانشجویان بین المللی، 2000 یورو می باشد.

  • دانشگاه Ghent

این دانشگاه که در شهر گنت بلژیک واقع شده است و یکی از معتبرترین مراکز آموزشی در اروپا می باشد، دارای رتبه 143 در رنکینگ جهانی QS می باشد. دانشکده علوم دارویی دانشگاه گنت، یکی از بهترین مکان ها جهت تحصیل داروسازی در کشور بلژیک است.

  • دانشگاه Vrije (VUB)

دانشگاه VUB که در شهر بروکسل واقع شده است، در زمینه تحقیقات و پژوهش، علی الخصوص تحقیقات مرتبط با دارو، در اروپا مطرح است. این دانشگاه رتبه 251 را در رنکینگ جهانی QS کسب نموده است. به علاوه، تحصیل داروسازی در این دانشگاه علاوه بر زبان هلندی به زبان انگلیسی نیز ممکن می باشد.

الزامات زبان جهت تحصیل در رشته داروسازی در بلژیک

یکی از مهم ترین عواملی که متقاضیان تحصیل در بلژیک را با چالش مواجه می کند، ارائه مدرک زبان است. در واقع دلیل این امر آن است که بلژیک یک کشور چند زبانه می باشد و زبان هر یک از مناطق مختلف این کشور (منطقه بروکسل، منطقه فلاندرز، منطقه والونیا و مناطق آلمانی زبان) با یکدیگر متفاوت است. به عبارتی دیگر، علاقه مندان به تحصیل در بلژیک باید به یکی از زبان های فرانسوی، آلمانی و یا هلندی به تحصیل بپردازند. البته در سال های اخیر و به دلیل افزایش تقاضاها، امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز در برخی از رشته ها و مقاطع تحصیلی در بلژیک فراهم شده است اما در خصوص رشته های پزشکی، دندانپزشکی و یا داروسازی، الزامات زبان اندکی متفاوت است. به طور معمول، تحصیل داروسازی در بلژیک به یکی از زبان های فرانسوی، آلمانی و هلندی میسر می باشد و ممکن است تنها برخی از دانشگاه های خصوصی بلژیک این دوره ها را به زبان انگلیسی ارائه نمایند.

به همین ترتیب، متقاضیان تحصیل به زبان فرانسوی میبایست مدرک زبان DELF یا DALF و متقاضیان تحصیل به زبان آلمانی باید مدرک زبان DSH یا TestDaF را ارائه کنند. جهت تحصیل به زبان هلندی نیز ارائه مدرک زبان Dutch NT2-II لازم می باشد. خوشبختانه برای دانشجویانی که امکان ارائه این مدارک زبان با نمره تعیین شده از سوی دانشگاه را ندارند، دوره های زبان متعددی در بلژیک برگزار می شود و دانشجویان می توانند پس از شرکت در دوره های زبان، افزایش مهارت خود در زبان مربوطه و قبولی در آزمون پایان دوره، وارد دانشگاه شوند.

هزینه تحصیل در رشته داروسازی در بلژیک

تحصیل داروسازی در بلژیک برای دانشجویان بین المللی، مسلتزم پرداخت شهریه است. میزان شهریه نیز با توجه به نوع دانشگاه، منطقه ای که دانشگاه در آن قرار دارد و همچنین با توجه به مقطع تحصیلی دانشجویان متفاوت می باشد. قطعا شهریه دانشگاه های خصوصی بلژیک، بسیار بالاتر از دانشگاه های دولتی در این کشور است. بر همین اساس، هزینه تحصیل داروسازی در دانشگاهی مانند دانشگاه گنت، در مقطع کارشناسی سالانه 4175 یورو و در مقطع کارشناسی ارشد سالانه 5740 یورو می باشد. 

اما همین هزینه در دانشگاه KU Leuven، سالانه بین 800 تا 10000 یورو متفاوت است. پس توصیه می شود حتما میزان دقیق شهریه را از وبسایت دانشگاه انتخابی خود در بلژیک دریافت نمایید. در ضمن، لازم به ذکر است که دانشجویان باید علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه زندگی دانشجویی در این کشور را نیز در نظر داشته باشند.

تحصیل داروسازی در بلژیک
سؤالات متداول
  • آیا برای تحصیل داروسازی در بلژیک میتوان بورسیه دریافت نمود؟

بله. دانشجویان با استعداد که خود را از طریق ارائه نمرات و معدل بالا، نمره زبان عالی و سوابق پژوهشی خود اثبات کنند می توانند بورسیه دریافت نمایند.

  • بهترین بورسیه ها برای تحصیل داروسازی در کشور بلژیک کدامند؟

بورسیه Science Scholarship، بورسیه Roger Dillemans Fund، بورسیه Louvain Incentive scholarships و Bourses AGC جزو برترین ها هستند.

  • آیا میتوان به زبان انگلیسی نیز در رشته داروسازی در بلژیک تحصیل کرد؟

به مقطع تحصیلی و دانشگاه انتخابی شما بستگی دارد. برخی از دانشگاه ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دروس خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

  • آزمون ورودی دانشگاه های بلژیک به زبانی است؟

معمولا به زبان انگلیسی برگزار می شوند.

  • آیا پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های بلژیک میتوان در این کشور کار کرد؟

تحت شرایطی بله. چنانچه از یک کارفرما پیشنهاد شغلی دریافت نمایید، امکان اخذ ویزای کار و مجوز اقامت بلژیک وجود دارد.

  • درآمد داروسازان در بلژیک چقدر است؟

به سابقه و مدرک تحصیلی آنان بستگی دارد. درآمد داروسازان در بلژیک می تواند بین 3500 تا 13000 یورو در ماه باشد.

  • آیا با تحصیل داروسازی در بلژیک میتوان برای اعضای خانواده هم ویزا دریافت کرد؟

بله. شما می توانید با برآورده کردن شروط، برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود ویزای همراه دریافت کنید.

سخن پایانی

کشور بلژیک با داشتن برترین دانشگاه ها در اروپا و کیفیت آموزش بالا، یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در اروپا می باشد. وجود فرصت های شغلی متعدد برای فارغ التحصیلان دانشگاه های بلژیک نیز به محبوبیت این کشور در بین دانشجویان بین المللی افزوده است. رشته های پزشکی و داروسازی در دانشگاه های بلژیک متقاضیان فراوان دارند و آینده ای بسیار درخشان پیش روی فارغ التحصیلان این رشته ها در بلژیک است. ما در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل داروسازی در بلژیک پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور بلژیک را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *