جدیدترین شرایط تحصیل در مدارس آمریکا

تحصیل در مدارس کشور آمریکا و بهره مندی از امکانات قدرتمندترین کشور جهان، آرزوی هر دانش آموزی است. تحصیل تا کلاس دوازدهم، حق اساسی هر فرد در ایالات متحده آمریکا محسوب می شود و برای همه افراد بین 6 تا 16 سال مورد نیاز است. تحصیل در آمریکا در هر دو مقطع ابتدایی و متوسطه رایگان بوده و برابری دانش آموزان در دسترسی به آموزش باکیفیت، یکی از ویژگی های جدایی ناپذیر سیستم آموزشی در مدارس آمریکا است. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط تحصیل در مدارس آمریکا بپردازیم. اگر شما نیز رویای تحصیل و پیشرفت فرزندان خود در آمریکا را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور آمریکا گردآوری شده است.

تحصیل در مدارس آمریکا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • چرا تحصیل در امریکا
  • سیستم آموزشی در مدارس آمریکا
  • برنامه های درسی و متون آموزشی در مدارس آمریکا
  • شرایط تحصیل دانش آموزان بین المللی در مدارس آمریکا
  • نحوه دریافت ویزای دانش آموزی آمریکا
  • هزینه تحصیل دانش آموزان بین المللی در مدارس آمریکا

چرا تحصیل در امریکا

سیستم آموزشی حاکم بر مدارس و موسسات آموزش عالی در آمریکا، در سطح جهانی شناخته شده است و به عنوان الگویی برای سایر کشورهای جهان استفاده می شود. در واقع، مدارس، کالج ها و دانشگاه های آمریکا، بر رتبه بندی جهانی تسلط دارند و جایگاه های برتر را به خود اختصاص داده اند. دانش آموزان در طول تحصیل در مدارس آمریکا ، مهارت های خود را افزایش داده و برای ورود به دانشگاه و سپس بازار کار آمریکا، آماده می شوند. فارغ التحصیلان مدارس و دانشگاه های آمریکا، در هر جای جهان جذب می شوند و مدارک اخذ شده از موسسات آموزشی آمریکا، در کل جهان به رسمیت شناخته می شوند. این ابر قدرت جهان، همواره از ورود دانش آموزان و دانشجویان بین المللی استقبال می کند.

تحصیل در مدارس آمریکا

سیستم آموزشی در مدارس آمریکا

تحصیل در آمریکا از سن 6 سالگی اجباری می باشد و دانش آموزان باید تا 18 سالگی در مدارس این کشور به تحصیل بپردازند تا بتوانند پس از آن وارد دانشگاه شوند. دانش آموزان از کلاس اول تا پنجم را در مدارس ابتدایی (Primary school)، ششم تا هشتم را در مدارس متوسطه (junior high-school)، و نهم تا دوازدهم را در دبیرستان (Secondary school) می گذرانند. پس از کلاس دوازدهم، دانش آموزان دو گزینه برای آموزش پس از مقطع متوسطه دارند: آموزش حرفه ای (معمولاً یک یا دو سال است و برای استخدام فوری در یک حرفه طراحی شده است) یا آموزش عالی در دانشگاه (معمولاً به دریافت مدرک کاردانی دو ساله، یا مدرک کارشناسی چهار ساله منجر می شود). پس برای ورود به دانشگاه های آمریکا در مقطع کارشناسی، ارائه دیپلم 12 ساله اجباری است. زبان تحصیل در مدارس آمریکا نیز زبان انگلیسی می باشد. 

به طور کلی، قوانین تحصیلی حاکم بر مدارس آمریکا، معمولا توسط مقامات هر ایالت تعیین شده و با یکدیگر متفاوت می باشند. اما در تمامی سطوح و مقاطع تحصیلی در هر ایالتی از آمریکا، دوره های تحصیلی بر اساس نیاز دانش آموزان تنظیم شده است. این بدان معناست که کسانی که قصد تحصیل در کالج را دارند، کسانی که به آموزش حرفه ‌ای نیاز دارند، و حتی آنهایی که به نوعی آموزش خاص نیاز دارند، قادر می باشند متناسب با خواسته و نیاز خود در آینده، در مدارس آمریکا به تحصیل بپردازند.

برنامه های درسی و متون آموزشی در مدارس آمریکا

در مقطع ابتدایی، دوره های آموزشی عموماً شامل زبان، ریاضیات، مطالعات اجتماعی و علوم است. با این حال، بخش قابل توجهی از بر نامه های درسی به موضوعاتی غیرآکادمیک مانند هنر، موسیقی، نمایش، رقص و تربیت بدنی اختصاص داده می شود. بر اساس یک مطالعه انجام شده در 38 مدرسه آمریکا، تنها 54 درصد از زمان آموزشی هفتگی در مقطع ابتدایی، به خواندن دروس تخصصی و آکادمیک مانند ریاضیات اختصاص دارد. در مقطع متوسطه نیز اخیرا تاکید بر دروس آکادمیک کاهش یافته است و معمولا برنامه های تحصیلی و متون آموزشی، بر اساس توانایی و علاقه دانش آموزان انتخاب می شود. به طور کلی، موضوعات درسی در مدارس آمریکا عبارتند از: ریاضیات، فیزیک، علوم، شیمی، اقتصاد، آمار، ادبیات، علوم اجتماعی، جغرافیا، تاریخ، زبان، علوم انسانی، و هندسه.

شرایط تحصیل دانش آموزان بین المللی در مدارس آمریکا

دانش آموزان بین المللی میبایست برای تحصیل در مدارس آمریکا ، از یک مدرسه معتبر در این کشور (مورد تایید SEVP) پذیرش تحصیلی دریافت نموده و سپس با برآورده کردن شروط، نسبت به اخذ ویزای دانش آموزی آمریکا (یکی از انواع ویزای تحصیلی F1، J1 و یا M1) اقدام نمایند. 

برخی از مهمترین شرایط جهت تحصیل دانش آموزان بین المللی در مدارس آمریکا عبارتند از: ارائه نامه پذیرش از مدرسه موردنظر در آمریکا، اثبات تمکن مالی، داشتن سلامت جسمانی، دریافت بیمه درمانی در آمریکا، ارائه مدرک زبان، پرداخت شهریه مدرسه موردنظر، تعیین محل اقامت در آمریکا، داشتن پاسپورت معتبر و ارائه ریزنمرات تحصیلی. البته باید بدانید که فرآیند اخذ پذیرش از مدارس آمریکا و همچنین ویزای دانش آموزی این کشور، برای دانش آموزان ایرانی دشوار است اما غیر ممکن نیست (معمولا ایرانیان در اخذ ویزای F1 شانس بیشتری دارند). 

در ضمن، از آنجاییکه زبان تحصیل در آمریکا، انگلیسی است، دانش آموزان باید تسلط بالا به زبان انگلیسی داشته باشند. حال دانش آموزانی که از تسلط کمتری در زبان انگلیسی برخوردارند می توانند با شرکت در دوره های زبان در آمریکا، ابتدا مهارت خود را افزایش داده سپس وارد مدارس این کشور شوند. کسانی که از طریق هر کدام از روش های مهاجرتی، قادر به اخذ اقامت آمریکا شده باشند می توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز ویزای همراه دریافت نموده و فرزندان خود را در مدارس آمریکا ثبت نام کنند.

نحوه دریافت ویزای دانش آموزی آمریکا

در مرحله اول، انتخاب مدرسه ای مناسب که با شرایط دانش آموزان همخوانی داشته باشد و سپس ارسال درخواست برای اخذ پذیرش از مدرسه انتخابی، در اولویت است. معمولا زمان مناسب برای ارسال درخواست پذیرش، ماه مارس و آوریل می باشد. در مرحله بعد و پس از دریافت نامه پذیرش از مدرسه، مراجعه به سفارت آمریکا در محل خود، دریافت فرم درخواست ویزا و پرداخت هزینه آن، الزامی است (به صورت آنلاین نیز ممکن است). هزینه دریافت فرم F1 و بررسی آن حدود 350 دلار می باشد. پس از ارسال درخواست و تحویل مدارکی که از سوی سفارت تعیین شده است، زمان مصاحبه برای دانش آموزان تعیین می گردد. در این مرحله پرداخت هزینه ویزا نیز که حدود 160 دلار است، ضروری می باشد. چنانچه مصاحبه با موفقیت انجام شود و کلیه مدارک تکمیل باشد، ویزا اعطا خواهد شد. در غیر این صورت، امکان ریجکتی وجود دارد.

تحصیل در مدارس آمریکا
هزینه تحصیل دانش آموزان بین المللی در مدارس آمریکا

هزینه تحصیل در مدارس آمریکا برای دانش آموزان بین المللی، با توجه به ایالت، نوع مدرسه، مقطع تحصیلی و حتی امکانات مدرسه، متفاوت است. البته که باید برای تحصیل و زندگی در مدارس خصوصی و بین المللی آمریکا، هزینه های بالایی را انتظار داشته باشید. معمولا هزینه ای که دانش آموزان بین المللی باید در نظر بگیرند، بین 35000 دلار تا 50000 دلار در سال (بدون احتساب هزینه های زندگی در آمریکا) است. خوشبختانه دانش آموزان بین المللی برتر که شایستگی خود را اثبات نمایند، قادر می باشند از بورسیه های ارائه شده در آمریکا بهره ببرند و هزینه های تحصیل و زندگی خود را در این کشور کاهش دهند. برخی از محبوب ترین بورسیه ها جهت  تحصیل در مدارس آمریکا عبارتند از: بورسیه Baer Reintegration، بورسیه Lulus، بورسیه های تحصیلی دانشگاه بریگام، بورسیه های دانشگاه ادموندز، بورسیه لوسمی و غیره.

سؤالات متداول
  • آیا دانش آموزان ایرانی می توانند در مدارس دولتی آمریکا به صورت رایگان تحصیل کنند؟

خیر. تحصیل در مدارس دولتی و رایگان آمریکا، برای دانش آموزان بین المللی که ویزای F1 دریافت کرده باشند ممکن نیست.

  • شرایط تحصیل در مدارس دولتی آمریکا چیست؟

دانش آموزان بین المللی که دارای ویزای F1 باشند، باید برای تحصیل در مدارس دولتی آمریکا، شهریه کامل بپردازند که بین ۲۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ دلار خواهد بود.

  • آیا والدین می توانند از طریق تحصیل فرزندان در مدارس آمریکا، ویزای همراه دریافت کنند؟

خیر. دریافت ویزای دانش آموزی، منجر به اخذ ویزا برای والدین نمی شود.

  • آیا دانش آموزان می توانند با تحصیل در مدارس آمریکا، اقامت این کشور را دریافت کنند؟

بله. چنانچه پس از تکمیل تحصیلات در مدارس، وارد دانشگاه شده و سپس در این کشور مشغول به کار شوند، امکان اخذ گرین کارت آمریکا یا همان اقامت دائم وجود دارد.

  • آیا دانش آموزان بین المللی می توانند برای تحصیل در مدارس آمریکا بورسیه دریافت کنند؟

بله. برای تحصیل دانش آموزان بین المللی نخبه و با استعداد در دبیرستان های آمریکا که نمرات بالا داشته و تسلط بالا به زبان داشته باشند، بورسیه تحصیلی ارائه می شود.

سخن پایانی

مدارس آمریکا، به دلیل داشتن امکانات بالا و سیستم آموزشی بی نظیر، همواره برترین و اولین اولویت متقاضیان تحصیل در خارج کشور است. استانداردهای آموزشی بالا، برابری و رفاه اجتماعی، اعتبار بالای مدارک دانشگاهی و وجود بهترین مدارس جهان در آمریکا، این کشور را به رویایی برای دانش آموزان جهان تبدیل کرده است. اگرچه مسیر سختی پیش روی دانش آموزان ایرانی جهت تحصیل در مدرسه های آمریکا است، اما این امر ناممکن نیست. ما در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در مدارس آمریکا پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور آمریکا را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *