آیا تحصیل در پرتغال بدون مدرک زبان امکانپذیر است؟

اخذ مدرک زبان انگلیسی یا هر زبان دیگه ای شاید مهمترین دغدغه افرادی باشد که قصد مهاجرت دارند.پرتغال یکی از جذاب ترین کشورهای جنوب غربی اروپا است. این کشور 11 میلیون نفر جمعیت دارد ست. واحد پول رسمی پرتغال یورو است. لیسبون پایتخت این کشور است و اکثریت ساکنان این کشور در آن زندگی می کنند.  علاقه مندان و متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های برتر اروپا را دارند، تحصیل و اقامت در پرتغال یکی از بهترین گزینه ها می باشد. در این مقاله به موضوع تحصیل در پرتغال بدون مدرک زبان و مسائل پیرامون آن خواهیم پرداخت. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و  وب سايت هاى رسمى كشور پرتغال گردآورى شده است.

تحصیل در پرتغال بدون مدرک زبان

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • پذیرش و بورسیه تحصیلی پرتغال
  • تحصیل در پرتغال بدون مدرک زبان
  • هزینه تحصیل در پرتغال
  • روند تحصیل در پرتغال بدون مدرک زبان

پذیرش و بورسیه تحصیلی پرتغال

بسیاری از دانشجویان به‌ویژه دانشجویان ممتاز، همیشه در فکر تحصیل در پرتغال و دریافت بورسیه تحصیلی بوده‌اند. برای دریافت بورسیه تحصیلی، متقاضیان باید رزومه علمی و دانشگاهی قوی و همچنین سطح بالایی از زبان و کار تحقیقاتی داشته باشند. به طور کلی تحصیل رایگان در پرتغال از طریق بورسیه تحصیلی ممکن است و شما می توانید بورسیه هایی دریافت کنید که تحصیل در پرتغال را برای شما آسان تر و ارزان تر می کند. بورسیه تحصیلی اغلب به اتباع خارجی در مقطع دکترا تعلق می گیرد، اما در موارد استثنایی ممکن است در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هم به اتباع خارجی اعطا شود. همراه شدن بورسیه تحصیلی با امکان تحصیل در پرتغال بدون مدرک زبان یک گزینه ایده آل برای دانشجویان بین المللی است.

تحصیل در پرتغال بدون مدرک زبان

با دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا در هنگام درخواست بورسیه تحصیلی و کمک هزینه تحصیلی در پرتغال به طور مساوی رفتار می شود. چشم انداز استفاده از امکانات رفاهی دانشجویی مانند مسکن و غذا، تمایل دانشجویان مهاجر برای تحصیل در پرتغال را افزایش داده است. سیستم آموزشی متشکل از موسسات آموزش عالی دانشگاهی و پلی تکنیک است که موسسات آموزش عالی پلی تکنیک از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند زیرا شرایط برای کار و یافتن شغل برای فارغ التحصیلان این دسته مساعدتر است. سیستم دولتی پرتغال شامل 16 دانشگاه، 20 پلی تکنیک و 6 موسسه آموزش عالی است، در حالی که سیستم دانشگاه خصوصی شامل 36 دانشگاه و 64 پلی تکنیک است.

در پرتغال دولت، دانشگاه ها و سایر موسسات بورسیه دهنده به دانشجویان بورسیه تحصیلی می دهند. کمک هزینه تحصیلی، همراه با وام و بورس تحصیلی، برخی از موثرترین راه ها برای دانشجویان بین المللی برای تامین هزینه تحصیل خود در پرتغال هستند.

تحصیل در پرتغال بدون مدرک زبان

یکی از مواردی که دانشجویان خارج از کشور هر ساله به دنبال آن هستند، تحصیل در پرتغال بدون مدرک زبان است. در حال حاضر، برخی از دانشگاه های پرتغال به دانشجویان اجازه می دهند بدون داشتن مدرک زبان انگلیسی و یا پرتغالی در پرتغال تحصیل کنند. از طرف دیگر داشتن مدرک زبان باعث سهولت اخذ ویزای تحصیلی پرتغال می شود. سیستم آموزشی پرتغال عالی است و این کشور دارای تعدادی دانشگاه معتبر است. در بسیاری از دانشگاه های قدیمی و با کیفیت، دوره های متعددی در سطح جهانی تدریس می شود. اکثر تحصیلات دانشگاهی در این کشور به زبان پرتغالی است، با این حال گزینه های دیگری نیز برای تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد. مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا همگی در چندین دانشگاه در دسترس هستند. در زیر برخی از بهترین دانشگاه ها برای آموزش به زبان انگلیسی آمده است:

  • دانشگاه پورتو
  • دانشگاه لیسبون
  • دانشگاه نوا لیسبون
  • دانشگاه کویمبرا
  • دانشگاه آویرو

تحصیل در پرتغال بدون داشتن مدرک زبان امکان پذیر است. برخی از بورسیه های تحصیلی پرتغال بدون مدرک زبان در دسترس هستند، اما شما باید به زبان پرتغالی مسلط باشید. بورسیه های بین المللی برای 200 دانشجو، بورسیه های دکترا در کارنگی ملون، پرتغال، برنامه کارشناسی ارشد بین المللی SAHC، بورسیه های تحصیلی در دانشگاه آویرو، بورسیه های گیلمن، بورسیه FLAD پرتغال برخی از بورسیه های موجود در پرتغال بدون مدرک زبان آیلتس هستند.

دوره های کارشناسی در اکثر دانشگاه ها به زبان پرتغالی تدریس می شود. نمره زبان آیلتس 6 یا 6.5 برای زبان انگلیسی ضروری است، اما تحصیل به زبان انگلیسی برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ضروری است. برای جبران بخشی از هزینه های زندگی، دانشجویان مقطع کارشناسی می توانند 20 ساعت در هفته، دانشجویان کارشناسی ارشد ۲۰ ساعت در هفته و دانشجویان دکترا تا ۴۰ ساعت در هفته کار کنند.

در واقع دانشجویانی که مایل به تحصیل در پرتغال هستند نیازی به تسلط به زبان پرتغالی ندارند. بلکه در صورتی که انگلیسی بلد نیستند و نمره قابل قبولی برای ارائه به دانشگاه ها و موسسات ندارند، می توانند برای ارتقای سطح زبان خود در کلاس های زبان ثبت نام کرده و سپس به دانشگاه ها مراجعه کرده و مدرک مورد نیاز را کسب کنند. هزینه دوره های زبان در پرتغال با توجه به نوع موسسه متفاوت است و از 250 یورو تا 400 یورو متغیر است.

در سطح لیسانس، اکثر دانشگاه های پرتغال فقط دوره هایی را به زبان پرتغالی ارائه می دهند. آزمون مهارت زبان پرتغالی معمولاً شرط ورود به برنامه های کارشناسی است. اکثر مؤسسات آموزش عالی به حداقل مهارت مربوط به سطح B1/B2 نیاز دارند. این شرط کمتر برای برنامه های دوره دوم و سوم (کارشناسی ارشد و دکترا) اعمال می شود زیرا این برنامه های پژوهش محور اغلب برای دانشجویان بین المللی طراحی شده اند و دوره ها یا آموزش هایی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. اگر انگلیسی زبان اول شما نیست، ممکن است لازم باشد مهارت خود را در زبان انگلیسی ثابت کنید. الزامات به طور قابل توجهی از یک برنامه به برنامه دیگر متفاوت است، اما آزمون های زیر معمولاً به عنوان مدرکی برای اثبات مهارت انگلیسی شما پذیرفته می شوند:

  • تافل
  • آیلتس
  • CAE/CPE
  • PTE

الزامات زبان می تواند به طور قابل توجهی بین موسسات و بین برنامه ها متفاوت باشد. با دفتر بین المللی یا دفتر پذیرش در مؤسسه یا دانشگاه خود تماس بگیرید تا تأیید کنید که الزامات زبان برنامه ای را که می خواهید برای آن درخواست دهید، برآورده می کنید. تحصیل در پرتغال بدون مدرک زبان امکان پذیر است و شما می توانید یک دانشگاه پرتغالی بدون نیاز به مدرک زبان آیلتس را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید. همچنین چندین کالج در پرتغال به شرطی که تحصیلات قبلی دانشجو به زبان انگلیسی انجام شده باشد، آیلتس درخواست نمی کنند.

هزینه تحصیل در پرتغال

اگرچه موسسات دولتی نسبت به دانشگاه های خصوصی هزینه کمتری دارند، اما برخی از دانشگاه های خصوصی می توانند تا 100٪ کاهش شهریه را بر اساس نمرات دانشجویان در نظر بگیرند. در پرتغال، متوسط نرخ شهریه سالانه برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بین 950 تا 1250 یورو است. هزینه برنامه های دکترا بین 2500 تا 3000 یورو (یورو) در سال است.

پرتغال یکی از ارزان ترین کشورهای اروپایی است. البته هزینه زندگی با توجه به محل زندگی شما بسیار متفاوت است. با این حال، متوسط هزینه زندگی در لیسبون بین 500 تا 800 یورو در ماه است که شامل تمام هزینه ها مانند مسکن، غذا، حمل و نقل عمومی و سایر هزینه ها می شود. با این حال، در شهرهای کوچک مانند کیمبرا و پورتو، هزینه زندگی تقریباً ۵۰۰ الی ۶۰۰ یورو در ماه است.

شهریه دانشگاه های خصوصی برای دوره های تحصیلی در پرتغال با توجه به دانشگاه، رشته و محل تحصیل متفاوت است. البته دانشجویان بین المللی می توانند با حداقل هزینه با بورسیه تحصیلی پرتغال تحصیل کنند، حتی اگر از کشورهای اتحادیه اروپا نباشند. بورسیه ممکن است بر اساس نیازهای دانشجویان بین المللی و دستاوردهای علمی اعطا شود. با کمک بورسیه می توانید شرایط تحصیل رایگان در پرتغال را ایجاد کنید.

تحصیل در پرتغال بدون مدرک زبان
روند تحصیل در پرتغال بدون مدرک زبان

روند پذیرش دانشجویان بین المللی در دانشگاه های پرتغال دشوار نیست. شما باید یک فرم درخواست آنلاین برای رشته و دانشگاهی که می خواهید در آن شرکت کنید پر کنید. برای تحصیل در پرتغال باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • شرکت در آزمون ورودی در صورت وجود
  • ترجمه رسمی تایید شده مدارک تحصیلی قبلی به همراه ریز نمرات
  • انگیزه نامه با بیان هدف شما از درخواست برای یک دوره خاص در یک دانشگاه خاص
  • توصیه نامه از اساتید برجسته در ایران
  • ارائه مدرک زبان در صورت نیاز
  • ارائه تمکن مالی
  • مدارک هویتی ترجمه شده
سؤالات متداول
  • آیا تحصیل بدون مدرک زبان در پرتغال امکان پذیر است؟

بله، برخی از دانشگاههای پرتغال متقاضی را ملزم به ارائه مدرک زبان با نمره خاص نمی کنند، اما شانس اخذ ویزای تحصیلی پرتغال بدون ارائه مدرک زبان پایین تر خواهد بود.

  • شرایط اخذ بورسیه از دانشگاههای پرتغال چگونه است؟

بورسیه بیشتر در مقطع دکترا ارائه می شود. در مقاطع پایین تر نیز در صورت داشتن رزومه تحصیلی بسیار قوی و داشتن نمرات بالا امکان پذیر می باشد.

  • معایب تحصیل در پرتغال چیست؟

از آنجایی که نرخ بیکاری پرتغال نسبت به کشورهای دیگر اروپای غربی کمی بالاست؛ یکی از معایب تحصیل در پرتغال این است که شما پس از اتمام تحصیلات تان با شانس کمتری نسبت به دیگر کشورهای اروپایی می توانید در پرتغال کار پیدا کنید.

  • آیا شرایط تحصیل رایگان در پرتغال برای ایرانیان وجود دارد؟

غالبا تحصیل در دانشگاههای پرتغال اگر به زبان پرتغالی انجام شود رایگان است؛ در غیر این صورت شامل هزینه می باشد.

  • هزینه تحصیل در پرتغال چقدر است؟

در مقطع لیسانس حدود ۵ الی ۷ هزار یورو و در مقطع فوق لیسانس حدود ۶ الی ۸ هزار یورو می باشد.

  • آیا امکان اخذ ویزای همراه در پرتغال وجود دارد؟

بله

سخن پایانی

دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در پرتغال هستند می توانند این کار را در سطوح مختلف از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا انجام دهند. برای پذیرش تحصیل در پرتغال، دانشجو باید مدارک مورد نیاز را ارائه دهد. همان طور که بیان شد برخی دانشگاه های پرتغال امکان تحصیل در پرتغال بدون مدرک زبان را فراهم کرده اند. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت به پرتغال را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *