تحصیل در پرتغال به زبان انگلیسی

پرتغال یکی از کشورهای اروپای غربی محسوب می‌شود که از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار می باشد. کشور پرتغال به دلیل آب و هوای بسیار مطلوب، هزینه های مقرون به صرفه و مردم خونگرم به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته برای زندگی شناخته شده است. یکی از راه های مهاجرت به پرتغال از طریق تحصیل می باشد. از آنجایی که از لحاظ آموزشی کشور پرتغال در سطح خوبی قرار دارد، دانشجویان می‌توانند در این کشور و در تمام مقاطع تحصیلی به زبان انگلیسی به تحصیل بپردازند. در واقع با هزینه پایین امکان تحصیل در همه رشته ها به زبان انگلیسی وجود دارد. همچنین هزینه های زندگی در این کشور نیز پایین است. در ادامه این مقاله قصد داریم به نکات مهم راجع به تحصیل در پرتغال به زبان انگلیسی توضیح دهیم. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور پرتغال گردآوری شده است .

تحصیل در پرتغال به زبان انگلیسی

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • تحصیل در پرتغال در مقطع کارشناسی
  • تحصیل در پرتغال در مقطع کارشناسی ارشد
  • دانشگاه های انگلیسی زبان برای تحصیل در پرتغال
  • مدارک مورد نیاز برای تحصیل در پرتغال به زبان انگلیسی
  • تحصیل در پرتغال و کار دانشجویی

تحصیل در پرتغال در مقطع کارشناسی

همان طور که به آن اشاره کردیم مهاجرت تحصیلی یکی از بهترین راه ها برای رفتن به کشور پرتغال می باشد. همچنین مقطع لیسانس نیز از پرطرفدار ترین مقاطع موجود برای تحصیل در پرتغال است. این مقطع شامل چهار سال تحصیلی می باشد که بسته به نوع رشته شما بین ۱۸۰ تا ۲۴۰ واحد درسی را باید پشت سر بگذرانید. یکی از مهمترین شرایط تحصیل در این مقطع داشتن دیپلم ۱۲ ساله می باشد . در مقطع کارشناسی بیشتر رشته ها به زبان پرتغالی تدریس خواهد شد و تعداد اندکی از دانشگاه‌ها وجود دارند که امکان تحصیل در پرتغال به زبان انگلیسی را فراهم کردند، اما به طور کلی برای اشتغال بعد از تحصیل نیز تسلط به زبان پرتغالی بسیار حائز اهمیت است، چرا که دانشجویان به راحتی می توانند وارد بازار کار شوند .

تحصیل در پرتغال به زبان انگلیسی

تحصیل در پرتغال در مقطع کارشناسی ارشد

مقطع کارشناسی ارشد یکی دیگر از مقاطع پرطرفدار برای تحصیل در پرتغال به شمار می رود. طول دوره کارشناسی ارشد در این کشور حدود دو سال به طول می انجامد و دانشجویان این مقطع باید ۹۰ تا ۱۲۰ واحد درسی را پشت سر بگذرانند تا بتواند مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کنند . تحصیل در این مقطع هم به زبان پرتغالی و هم به زبان انگلیسی امکان پذیر است. در واقع دانشجویان و متقاضیان بین المللی تحصیل در پرتغال، بیشتر به زبان انگلیسی در دانشگاه ها به تحصیل می پردازند. به طور کلی به نسبت مقطع کارشناسی درس های ارائه شده به زبان انگلیسی در این مقطع بیشتر است. برای اخذ پذیرش به زبان انگلیسی ارائه مدرک زبان آیلتس ۶ یا شش و نیم ضروری است . لازم به ذکر است که متقاضیان تحصیل به زبان پرتغالی باید با گذراندن دوره های زبان پرتغالی وارد دانشگاه شوند تا بتوانند به این زبان تحصیل کنند. در واقع از آنجایی که تحصیل به زبان پرتغالی باعث می شود هزینه و شهریه دانشجویان کاهش یابد، باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید . هزینه دوره های زبان پرتغالی نیز بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ یورو می باشد.

دانشگاه های انگلیسی زبان برای تحصیل در پرتغال

همانطور که میدانید شهریه دانشگاه ها در پرتغال تقریباً مقرون به صرفه و متوسط است. تحصیل در پرتغال هم در دانشگاه‌های دولتی و هم در دانشگاه خصوصی امکان پذیر است اما دانشگاه دولتی هزینه کمتری را در سال برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دریافت می کنند. این هزینه کمتر از ۱۵۰۰ یورو می باشد . این در حالی است که برخی از دانشگاه های خصوصی تا حداکثر ۴ هزار یورو در سال شهریه دریافت می کنند . یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور پرتغال دانشگاه لیسبون می باشد که در سال ۱۹۱۱ تاسیس شد و تا الان تقریبا ۵۰ هزار دانشجو در خود جای داده است . این دانشگاه از اعتبار بالایی در رتبه‌بندی جهانی برخوردار است و طیف وسیعی از رشته ها را ارائه می دهد . علاوه بر دانشگاه گفته شده، دانشگاه‌های دیگری نیز در کشور پرتغال وجود دارند. 

برخی از مهم ترین دانشگاه های تحصیل در پرتغال به زبان انگلیسی عبارتند از :

  • دانشکده تجارت و اقتصاد نوا
  •  پلی تکنیک لیریا
  •  موسسه پلی تکنیک لیسبون
  • دانشگاه لیسبون
  •  دانشگاه الگاروه
  • دانشگاه تجارت و اقتصاد catolica لیسبون
تحصیل در پرتغال به زبان انگلیسی
مدارک مورد نیاز برای تحصیل به زبان انگلیسی در پرتغال

همانطور که تا الان به آن اشاره کردیم در پرتغال دانشگاه های بسیاری وجود دارند که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را برای شما فراهم می کنند. در واقع چندین نوع دانشگاه در این کشور وجود دارد که هر کدام طرفداران خاص خود را دارد. دانشگاه دولتی، دانشگاه خصوصی و کالج های تخصصی. برخی دیگر از دانشگاه‌ها در کشور پرتغال شامل دانشگاه های پلی تکنیک هستند که بر محور تحقیق می باشند و کاربردی تر هستند. به عنوان یک دانشجوی بین المللی برای تحصیل در پرتغال به زبان انگلیسی باید از مدارک و شرایط لازم برای مهاجرت آگاهی داشته باشید. در ادامه به برخی از مهمترین مدارک را عنوان خواهیم کرد :

  • مدرک زبان انگلیسی تافل یا آیلتس
  •  مدارک هویتی شامل گذرنامه و ویزا
  •  فرم درخواست تکمیل شده
  •  سوابق تحصیلی مانند ریز نمرات و دیپلم ۱۲ ساله و غیره
  •  ارائه تمکن مالی
  • انگیزه نامه و پروپوزال
  •  توصیه نامه از اساتید

تحصیل در پرتغال و کار دانشجویی

 همانطور که میدانید پرداخت هزینه های دانشگاه و زندگی برای دانشجویان یکی از دغدغه های بزرگ آنها محسوب می شود.  دانشجویان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌توانند برای پوشش هزینه های زندگی خود به کار پاره وقت مشغول شوند. دانشجویان در مقطع کارشناسی تا ۱۰ ساعت در هفته اجازه کار خواهند داشت. همچنین طبق مشخص شده به ازای هر ساعت مبلغی معادل ۸ الی ۱۰ یورو درآمد خواهند داشت . موفقیت در کار ضمن تحصیل بستگی به تسلط فرد به زبان آن کشور و ویژگی‌های فردی آن شخص دارد. دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد نیز تا ۲۰ ساعت در هفته و دانشجویان در مقطع دکتری تا ۳۰ ساعت در هفته اجازه کار خواهند داشت. حقوق ساعتی در نظر گرفته شده برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ۱۰ الی ۱۲ یورو و برای دانشجویان در مقطع دکتری ۱۵ یورو می باشد. در بعضی موارد کار ضمن تحصیل برای دانشجویان می تواند نوعی سابقه کار محسوب شود و در صورت فارغ التحصیلی راحت تر و سریع تر بتوانند وارد بازار کار شوند و کار دائم خود را پیدا کنند. در کشور پرتغال با دریافت ویزای تحصیلی امکان اخذ ویزای همراه نیز وجود دارد .

سؤالات متداول
  • آیا تحصیل در کشور پرتغال به صورت رایگان امکان پذیر است یا خیر؟

تحصیل در کشور پرتغال حتی در دانشگاه های دولتی این کشور به صورت رایگان نیست . در واقع چنانچه شما بورسیه‌تحصیلی دریافت کرده باشید می توانید از تخفیفات و یا تحصیل رایگان استفاده کنید.

  • آیا امکان تحصیل در پرتغال بدون مدرک زبان وجود دارد؟

به طور کلی برای دریافت پذیرش از دانشگاه های کشور پرتغال نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی یا پرتغالی خواهید داشت. در واقع برای اینکه شانس دریافت ویزا پایین نیاید و ریسک آن کاهش یابد بهتر است حتماً مدرک زبان را ارائه دهید.

  • امکان دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه پرتغال وجود دارد ؟

بورسیه های تحصیلی در کشور پرتغال بیشتر در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا اعطا می گردد و برای دریافت آن باید رزومه ای قوی که شامل مدرک زبان با نمره بالا، مقالات معتبر و معدل بالا هست را داشته باشید و آن را ارائه دهید .

  • آیا بعد از اتمام دوران تحصیلی و فارغ التحصیل شدن از دانشگاه میتوان در کشور پرتغال کار کرد ؟

بعد از اتمام دوران تحصیلی خود تقریباً یک سال به شما فرصت داده می‌شود تا به جستجوی کار مورد نظر در رشته خود بپردازید و در صورتی که بتوانید شغل مناسبی را را انتخاب کنید و مشغول به کار شوید، می توانید اقامت خود را از تحصیلی به کاری تغییر دهید و در آن کشور بمانید.

  • برای اخذ ویزای تحصیلی کشور پرتغال نیاز به ارائه تمکن مالی است؟ 

به عنوان متقاضی تحصیل در کشور پرتغال باید بتوانید هزینه‌های زندگی و تحصیل خود را بخصوص در ماه‌های اولیه اقامت خود را پوشش دهید. برای اثبات این مسئله نیز باید مدارک مورد نیاز که شامل نامه های بانک ، مدرک بورسیه تحصیلی ، مدرک اسپانسری و غیره می باشد را ارائه دهید .

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به نکات مهم راجع به تحصیل در پرتغال به زبان انگلیسی در این کشور بپردازیم تا چنانچه علاقمند به تحصیل در کشور پرتغال هستید، با اطلاع و آگاهی کامل از آن اقدام به مهاجرت کنید.همانطور که متوجه شده اید کشور پرتغال نیز به دلیل هزینه های پایین تحصیل و زندگی و مقرون به صرفه بودن آن و کیفیت و سطح بالای آموزش آن در اروپا مورد توجه متقاضیان زیادی قرار گرفته است . عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ۱۰ سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روز ترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت تحصیلی به پرتغال را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع ، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتساپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *