فرصت محدود تحصیل دندانپزشکی در دانمارک

دانمارک به عنوان یک مقصد تحصیلی عالی در اروپا شناخته می شود که به دانشجویان بین المللی، آموزش با کیفیت بالا ارائه می کند. پنج دانشگاه دانمارک، در رتبه بندی جهانی QS، جزء بهترین دانشگاه ها قرار دارند و مدارک تحصیلی اخذ شده از دانشگاه های دانمارک نیز در سطح بین المللی به رسمیت شناخته می شوند. رشته های شاخه پزشکی، به خصوص دندانپزشکی، که از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در جهان هستند، در کشور دانمارک متقاضیان زیادی دارد. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط تحصیل دندانپزشکی در دانمارک بپردازیم. پس اگر شما نیز به تحصیل در دانمارک علاقه مند هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور دانمارک گردآوری شده است.

تحصیل دندانپزشکی در دانمارک

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • راهنمای تحصیل دندانپزشکی در کشور دانمارک
  • هزینه تحصیل دندانپزشکی در کشور دانمارک
  • بهترین دانشگاه های دانمارک برای رشته دندانپزشکی
  • شرایط تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه کپنهاگ
  • شرایط تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه آرهوس
  • اخذ اقامت دانمارک پس از تحصیل در رشته دندانپزشکی
  • آینده شغلی دانشجویان دندانپزشکی در دانمارک

راهنمای تحصیل دندانپزشکی در دانمارک

اولین و مهم ترین شرط اخذ ویزای تحصیلی دانمارک به جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی، دریافت پذیرش از یک دانشگاه معتبر در این کشور می باشد. متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در دانمارک می توانند پس از قبولی در آزمون ورودی دانشگاه انتخابی خود، در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، به تحصیل بپردازند. اگرچه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در دانمارک، به خصوص در مقطع کارشناسی، معمولا به زبان دانمارکی انجام می شود، اما برخی از دانشگاه های خصوصی در این کشور، دوره های خود را به زبان انگلیسی نیز ارائه می نمایند. به همین منظور، ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6.5 و یا سایر مدارک معادل مانند تافل و PTE الزامی می باشد. از سایر شروط الزامی جهت اخذ ویزای تحصیلی دانمارک، شرط اثبات تمکن مالی است. متقاضیان تحصیل در دانمارک در سال 2022، میبایست تمکن مالی به ارزش 6.397 کرون در ماه را داشته و مدارک اثبات آن را ارائه نمایند. همچنین، دریافت بیمه درمانی در دانمارک با حداقل پوشش 30000 یورو، جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور ضروری خواهد بود.

تحصیل دندانپزشکی در دانمارک

هزینه تحصیل دندانپزشکی در کشور دانمارک

کشور دانمارک در مقایسه با بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی، هزینه های بالاتری  جهت تحصیل دارد. هزینه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در دانمارک، که از جمله گران ترین رشته های تحصیلی در خارج از کشور می باشند، به شهر و دانشگاه انتخابی دانشجویان و همچنین مقطع تحصیلی آنان بستگی خواهد داشت. به طور معمول در رشته های پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی، این شهریه دانشگاه ممکن است تا ۳۵۰۰۰ یورو در سال باشد. البته لازم به ذکر است که هزینه تحصیل به زبان دانمارکی، بسیار پایین تر خواهد بود.

بهترین دانشگاه های دانمارک برای رشته دندانپزشکی

تعداد دانشگاه های دانمارک جهت تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی، محدود می باشد. از آنجاییکه این رشته ها جزو پرتقاضاترین رشته های تحصیلی در بین دانشجویان بین المللی است، پذیرش آن نیز محدود و بسیار رقابتی می باشد. در نتیجه تنها دانشجویانی که برتری و شایستگی خود را اثبات نموده و به وقع درخواست دهند، شانس اخذ پذیرش را خواهند داشت. 

برخی از برترین دانشگاه ها جهت تحصیل دندانپزشکی در دانمارک عبارتنداز:

  • دانشگاه کپنهاگ

این دانشگاه که بهترین دانشگاه دانمارک و یکی از برترین دانشگاه های منطقه اسکاندیناوی است، دارای برترین دانشکده پزشکی در این کشور نیز می باشد.

  • دانشگاه آرهوس

پس از دانشگاه کپنهاگ، دانشگاه آرهوس دومین دانشگاه بزرگ در کشور دانمارک است و مقصد تحصیلی جذاب برای دانشجویان بین المللی به حساب می آید.

  • دانشگاه جنوب دانمارک

این دانشگاه، یکی از برترین دانشگاه های دانمارک است که دوره های تحصیلی متنوعی به زبان انگلیسی ارائه می نماید.

  • دانشگاه آلبورگ

دانشگاه آلبورگ از جدیدترین دانشگاه دانمارک بوده و دانشکده پزشکی آن در سال 2010 تاسیس شده است.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه کپنهاگ

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه کپنهاگ، شامل دوره علوم جراحی دندان در مقطع کارشناسی و دوره جراحی دندان در مقطع کارشناسی ارشد می باشد. این آموزش شامل دوره های بالینی و نظری است که مهارت های لازم را جهت آموختن حرفه دندانپزشکی در اختیار دانشجویان قرار می دهد. لازم به ذکر است که تمامی این مقاطع در دانشگاه کپنهاگ، به زبان دانمارکی تدریس می شوند. به علاوه، دپارتمان دندانپزشکی دانشگاه کپنهاگ، یک دوره تحصیلی در مقطع دکتری را در رشته علوم دهان نیز ارائه می دهد. برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانمارک شما می بایست در آزمون ورودی دانشگاه قبول شوید.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه آرهوس

برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه آرهوس شما می بایست در آزمون ورودی این دانشگاه پذیرفته شوید. این دانشگاه دوره های تحصیل دندانپزشکی در دانمارک را معمولا به زبان دانمارکی ارائه می دهد. دوره های دندانپزشکی که در سال 2023 برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه آرهوس در دسترس می باشد عبارتند از: دندانپزشکی، تکنسین دندانپزشکی بالینی (به زبان دانمارکی)، تکنسین دندانپزشکی آزمایشگاهی (به زبان دانمارکی)، دستیار بالینی دندانپزشکی (به زبان دانمارکی) و بهداشت دهان و دندان. جهت تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه آرهوس، شرکت در آزمون ورودی الزامی می باشد. ارائه مدرک زبان و گذراندن دوره زبان دانمارکی در سطح A و زبان انگلیسی در سطح B نیز لازم خواهد بود.

تحصیل دندانپزشکی در دانمارک
اخذ اقامت دانمارک پس از تحصیل در رشته دندانپزشکی

فارغ التحصیلان دانشگاه های دانمارک قادر خواهند بود پس از اتمام دوره تحصیلی خود، یک ویزای 6 ماهه جهت جستجوی کار در این کشور دریافت نمایند. این نوع مجوز اقامت در دانمارک، با عنوان establishment card شناخته می شود. چنانچه دانشجویان بتوانند در این مدت، پیشنهاد شغلی دریافت نمایند، امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و اخذ اقامت دانمارک برای آنان وجود خواهد داشت. با توجه به جذب بالای پزشکان، دندانپزشکان و پرستاران در دانمارک و همچنین نرخ پایین بیکاری در این کشور، فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان این رشته ها بسیار خواهد بود.

آینده شغلی دانشجویان دندانپزشکی در دانمارک

تحصیلات دندانپزشکی، یک آموزش بسیار حرفه ای است و برای دندانپزشک شدن در دانمارک، لازم است که در مقطع کارشناسی ارشد در رشته Odontology تحصیل کرده باشید. پس از یک سال کار به عنوان یک دندانپزشک کاملاً واجد شرایط، می توان مجوز کار به عنوان یک فرد خوداشتغال در دانمارک را دریافت نمود. با داشتن مدرک لیسانس دندانپزشکی نیز می توان علاوه بر دوره کارشناسی ارشد دندانپزشکی، در تعدادی از دوره های دیگر در مقطع کارشناسی ارشد، مانند مهندسی زیست پزشکی یا علوم بهداشتی تحصیل نمود. ساعت کاری دندانپزشکان در دانمارک معمولا 37 ساعت در هفته می باشد. بهداشت دهان و دندان برای دانمارکی ها بسیار مهم است (معمولاً در دانمارک با عنوان مراقبت های پیشگیرانه دندان شناخته می شود)، بنابراین دندانپزشکان عمومی و جراحان دندان، بیشترین مراجعه کننده را دارند.

سؤالات متداول
  • آیا می توان برای تحصیل دندانپزشکی در دانمارک، بورسیه دریافت کرد؟

بله. اگرچه بورسیه هایی که به دانشجویان بین المللی اعطا می شود محدود است، اما دانشجویان همچنان می توانند با برآورده کردن شروط، شانس اخذ بورسیه را داشته باشند.

  • برترین بورسیه ها جهت تحصیل دندانپزشکی در دانمارک کدامند؟

دانشگاه کپنهاگ در مقطع دکتری، بورسیه های مناسبی به دانشجویان دندانپزشکی اعطا می کند. بورسیه های دولتی دانمارک، بورسیه فول برایت، بورسیه اراسموس موندوس و همچنین بورسیه نوردپلاس نیز در دسترس دانشجوان می باشند.

  • آیا با تحصیل دندانپزشکی در دانمارک می توان برای اعضای خانواده نیز ویزای همراه دریافت کرد؟

بله. دانشجویان می توانند با اثبات تمکن مالی خود، برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز ویزای همراه دریافت نمایند.

  • آیا بدون ارائه مدرک زبان نیز می توان در رشته دندانپزشکی در دانمارک تحصیل نمود؟

خیر. ارائه مدرک زبان دانمارکی و انگلیسی، از ملزومات تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانمارک است و بدون ارائه مدرک زبان، شانس اخذ ویزا بسیار پایین خواهد بود.

  • طول دوره تحصیل دندانپزشکی در کشور دانمارک چقدر است؟

معمولا ئر مقطع کارشناسی، 4 سال به طول می انجامد.

  • آیا مدارک تحصیلی اخذ شده از دانشگاه های دانمارک، مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟

معمولا بله. دانشگاه های دانمارک مورد تایید وزارت علوم ایران بوده و فارغ التحصیلان دانشگاه های دانمارک می توانند در ایران مشغول به کار شوند.

سخن پایانی

تحصیل دندانپزشکی در کشور دانمارک معمولا به زبان دانمارکی و در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکانپذیر می باشد. دانشگاه های کپنهاگ، آرهوس، آلبورگ و دانشگاه جنوب دانمارک، از برترین مقاصد تحصیل دندانپزشکی هستند. متقاضیان می توانند با برآورده کردن الزامات، از جمله قبولی در آزمون ورودی دانشگاه ها، ارائه نمرات و معدل بالا، مدرک زبان با نمره عالی، مدارک اثبات تمکن مالی و غیره، نسبت به اخذ پذیرش از این دانشگاه ها اقدام نمایند. ما در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل دندانپزشکی در دانمارک پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور دانمارک را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *