شرایط ویژه تحصیل دندانپزشکی در نروژ

رشته های پزشکی و دندانپزشکی، همواره جزو رشته های پرتقاضا در دانشگاه های اروپا میباشند. کشور نروژ نیز با ارائه امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی و همچنین با داشتن دانشگاه هایی مجهز به آزمایشگاه های پیشرفته و امکانات آموزشی جدید، توجه دانشجویان بین المللی بسیاری را به خود جلب کرده است. اما آیا شرایط ورود به رشته دندانپزشکی در نروژ برای دانشجویان بین المللی دشوار است؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط تحصیل دندانپزشکی در نروژ بپردازیم. پس اگر شما نیز به تحصیل در رشته های حوزه پزشکی  در نروژ علاقه مند هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور نروژ گردآوری شده است.

تحصیل دندانپزشکی در نروژ

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط تحصیل دندانپزشکی در نروژ
  • برترین دانشگاه های نروژ جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی

شرایط تحصیل دندانپزشکی در نروژ

متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در نروژ میبایست از یکی از دانشگاه های معتبر این کشور، پذیرش تحصیلی دریافت نمایند و پس از دریافت نامه پذیرش، نسبت به اخذ ویزای تحصیلی نروژ اقدام کنند. به دلیل پرتقاضا بودن و رقابتی بودن این رشته در نروژ، متقاضیان میبایست شایستگی لازم را داشته باشند. برای مثال، داشتن سوابق تحصیلی عالی مانند نمرات و معدل بالا در مقاطع قبلی، در موفقیت متقاضیان جهت اخذ پذیرش از دانشگاه بسیار تاثیرگزار خواهد بود. اگرچه کشور نروژ به تسلط به زبان انگلیسی شهرت داشته و دانشجویان میتوانند به راحتی به زبان انگلیسی تحصیل نموده و با نروژی ها ارتباط برقرار نمایند، اما تحصیل در مقطع لیسانس، به زبان نروژی ممکن بوده و متقاضیان میبایست مدرک B1 زبان نروژی را ارائه نمایند. تحصیل در نروژ بدون ارائه مدرک زبان ممکن نمیباشد و توصیه میشود متقاضیان قبل از هرگونه اقدام، مدرک زبان خود را دریافت نمایند.

تحصیل دندانپزشکی در نروژ

علاوه بر این، لازم به ذکر است که سن دانشجویان جهت اخذ پذیرش از دانشگاه و دریافت ویزا بسیار مهم است. در واقع، برای تحصیل در نروژ، نداشتن گپ تحصیلی از شروط بسیار مهم بوده و متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در نروژ در مقطع لیسانس، میبایست زیر 21 سال باشند. طول دوره تحصیل دندانپزشکی در نروژ نیز 5 سال میباشد. در دو سال اول ورود به نروژ، دانشجویان دوره ای به عنوان پیش پزشکی را گذرانده و مباحث تئوری و مبانی آموزشی را فرا خواهند گرفت و مهارت زبان خود را افزایش خواهند داد. پس از اتمام دوره، چنانچه در آزمون نمره قبولی کسب نمایند، میتوانند وارد دوره 5ساله دندانپزشکی شوند. 

دانشجویان دندانپزشکی، در طول دوره تحصیل خود در نروژ، مباحثی از جمله بیماریهای دهان و دندان، انواع جراحی دهان و دندان، پروتزهای دندانی و ایمپلنت، بیماریهای دندان کودکان، پیشگیری از بیماریهای دهان و دندان، و یا حتی مباحث مربوط به سر و گردن را مطالعه کرده و در این زمینه به طور تخصصی مهارت کسب مینمایند. با اتمام دوران تحصیل نیز، شرکت در دوره کارآموزی که معمولا یک سال و نیم به طول می انجامد، ضروری خواهد بود. از آنجاییکه مدارک اخذ شده از دانشگاه های نروژ در سراسر جهان اعتبار داشته و مورد قبول است (حتی مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز میباشد)، پس از فارغ التحصیلی دانشجویان قادر خواهند بود به عنوان دندانپزشک و یا جراح دهان و دندان، در نروژ و یا هر کشور دیگری در جهان، به کار مشغول شوند.

 چنانچه بخواهید در خصوص هزینه های تحصیل دندانپزشکی در نروژ بدانید، باید عنوان کرد که تحصیل در دانشگاه های دولتی نروژ رایگان بوده و دانشجویان میبایست تنها مبلغی اندک به جهت عضویت در صندوقهای رفاه دانشجویی پرداخت نمایند. اما از آنجاییکه نروژ به گران بودن هزینه های زندگی معروف است، دانشجویان میبایست تمکن مالی لازم جهت تامین هزینه های خود در این کشور را داشته باشند. خبر خوش آنکه دانشجویان مجاز خواهند بود در حین تحصیل، به طور پاره وقت و تا سقف 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند و با دریافت دستمزدهای بالا، بخشی از هزینه های خود را در نروژ پوشش دهند.

برترین دانشگاه های نروژ جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی

  1. دانشگاه Oslo

این دانشگاه که جزو معروف ترین و قدیمی ترین دانشگاه های کشور نروژ است، دولتی بوده و تحصیل در آن تقریبا رایگان است. دانشگاه Oslo در پایتخت نروژ قرار دارد و در حال حاضر، دارای رنکینگ 101 در بین دانشگاه های جهان میباشد. گفته میشود تقریبا 17 درصد از جمعیت دانشجویی دانشگاه Oslo را دانشجویان بین المللی تشکیل داده اند. این دانشگاه از هشت دانشکده تشکیل شده است که عبارتنداز: دانشکده های دندانپزشکی، علوم تربیتی، علوم انسانی، حقوق، ریاضیات، پزشکی، علوم اجتماعی و الهیات. دانشکده زیست شناسی دهان و دانشکده دندانپزشکی بالینی، دو دانشکده محبوب در دانشگاه Oslo میباشند که به رشته دندانپزشکی اختصاص داده شده اند.

  1. دانشگاه Bergen

دانشگاه برگن، دومین دانشگاه بزرگ نروژ میباشد و در حال حاضر، دارای رنکینگ 207 در بین دانشگاه های جهان است. دانشکده پزشکی دانشگاه برگن، جزو محبوبترین و معروفترین دانشکده های پزشکی در نروژ بوده و در سالهای اخیر با استقبال متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در نروژ رو به رو شده است. این دانشگاه به طور مداوم، در بین یک درصد از برترین دانشگاه های جهان قرار گرفته و در برخی از رشته ها مانند علوم زمین و دریا، بین 10 یا 50 دانشگاه برتر در سراسر جهان میگیرد.

  1. دانشگاه علم و صنعت نروژ

دانشگاه علم و صنعت نروژ (NTNU)، در حال حاضر، رنکینگ 352 را در بین دانشگاه های جهان دارد. این دانشگاه در تروندهایم نروژ (Trondheim) واقع شده است و برخی از دانشکده های کوچک آن، در Gjøvik و Ålesund قرار گرفته اند.

  1. دانشگاه ترومسو-دانشگاه قطب شمال نروژ

دانشگاه ترومسو، یکی از محبوبترین مراکز تحقیقاتی در منطقه اسکاندیناوی، به شمالی ترین دانشگاه در قطب شمال شهرت دارد و در حال حاضر، با داشتن بیش از 12000 دانشجو، رنکینگ 454 را در بین دانشگاه های جهان به خود اختصاص داده است. 

سؤالات متداول
  • هزینه تحصیل دندانپزشکی در نروژ چقدر است؟

چنانچه دانشگاه های دولتی نروژ را انتخاب نمایید، تحصیل شما رایگان میباشد و شهریه ای دریافت نخواهد شد. البته دانشجویان میبایست هزینه ای جزئی بابت عضویت در صندوق های رفاه دانشجویی پرداخت نمایند. اما اگر دانشگاه های خصوصی نروژ را جهت تحصیل انتخاب نمایید، میبایست شهریه پرداخت کنید و شهریه دانشگاه های مختلف قطعا متفاوت میباشد. پس توصیه میشود اطلاعات تکمیلی را از وبسایت دانشگاه مورد نظر خود دریافت نمایید.

  • آیا میتوان برای تحصیل دندانپزشکی در نروژ بورسیه تحصیلی دریافت نمود؟

تحت شرایط بله. از آنجاییکه دانشگاه های دولتی نروژ رایگان میباشند، بورسیه های محدودی به دانشجویان ارائه میشود و شرایط دریافت آنان نیز بسیار ویژه است. در ضمن، بیشتر بورسیه های ارائه شده در نروژ، به دانشجویان نروژی، و یا دانشجویان اتحادیه اروپا تعلق میگیرد. اما با این حال، دانشجویان بین المللی همچنان شانس دریافت بورسیه و پوشش هزینه های زندگی در نروژ را خواهند داشت. طرح صندوق وام آموزشی دولتی نروژ، که در غالب وام و کمک هزینه میباشد، گزینه مناسبی برای دانشجویان بین المللی خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و بررسی شرایط خود میتوانید با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایید.

  • آیا تحصیل دندانپزشکی در نروژ بدون ارائه مدرک مهارت زبان ممکن است؟

خیر. ارائه مدرک زبان، از شروط اصلی اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی نروژ است. حتی اگر دانشجویان موفق شوند بدون مدرک زبان، پذیرش تحصیلی دریافت نمایند، همچنان شانس اخذ ویزا برای آنان بسیار پایین خواهد بود. پس توصیه میشود حتما مدرک زبان خود را دریافت نموده و سپس اقدام نمایید. در ضمن، شما میتوانید شانس خود را برای دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی بدون مدرک زبان، در سایر کشورها که دوره های زبان برگزار کرده و یا پذیرش مشروط اعطا میکنند، امتحان کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان مجرب ما در گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

  • آیا تحصیل دندانپزشکی شرط سنی دارد؟

بله. به طورکلی، نروژ جزو کشورهایی میباشد که برای تحصیل، محدودیت سنی تعیین نموده و در صورت وجود گپ تحصیلی، پذیرش اعطا نخواهد کرد. پس متقاضیان تحصیل در مقطع لیسانس باید زیر 21 سال و در مقطع فوق لیسانس باید حداکثر زیر 28 سال باشند.

سخن پایانی

رشته های شاخه پزشکی همواره جزو رقابتی ترین و پرتقاضاترین رشته ها در جهان بوده و متقاضیان میبایست جهت اخذ پذیرش تحصیلی، برتری خود را اثبات نمایند. متقاضیانی که در مقاطع تحصیلی قبلی، سوابق علمی درخشانی داشته و نمرات و معدل بالایی دریافت نموده باشند، همچنین مهارت بالا در زبان داشته و گپ تحصیلی نیز نداشته باشند، شانس بالایی در اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های برتر نروژ خواهند داشت. از مزایای تحصیل در دانشگاه های نروژ آن است که مدارک اخذ شده از این دانشگاه ها، در سراسر جهان معتبر بوده و دانشجویان میتوانند پس از فارغ التحصیلی به راحتی در هر کشوری مشغول به کار شوند. ما در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل دندانپزشکی در نروژ پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ما، به موفقیت شما مخاطب عزیز جهت تحصیل در کشور نروژ کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور نروژ را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *