فرصت محدود تحصیل دندانپزشکی در هلند

تحصیل دندانپزشکی در هلند ، فرصت فوق‌العاده‌ای است که می‌توانید با استفاده از آن، در یک کشور اروپایی تحصیل و سپس زندگی کنید. هلند یکی از اعضای مؤسس اتحادیه اروپا و کشوری بسیار توسعه یافته است، از استاندارد زندگی بالایی برخوردار است و رتبه هفدهم (از بین 177 کشور) را در شاخص آزادی اقتصادی دارد. بی‌شک، بخش زیادی از موفقیت هلند را می‌توان به سیستم آموزش عالی با کیفیت بالای آن نسبت داد که کاملاً مطابق با استانداردهای آموزشی در سراسر جهان است. هلند یکی از کشورهای غیر انگلیسی‌زبان است که برنامه‌های آکادمیک را به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین‌المللی که می‌خواهند به زبان انگلیسی تحصیل کنند، ارائه می‌دهد. دانشجویان بین‌المللی عضو اتحادیه اروپا و متقاضیانی که با زبان هلندی آشنا هستند، می‌توانند با شهریه‌های کم و مقرون‌به‌صرفه، از فرصت تحصیل دندانپزشکی در هلند بهره‌مند شوند که منجر به مدرکی کاملاً معتبر در سراسر جهان خواهد شد. همچنین پس از تحصیل در هلند، با توجه به نرخ بیکاری پایین، کمبود دندانپزشک در هلند و کیفیت بالای خدمات درمانی در این کشور، امکان کار به‌عنوان دندانپزشک در هلند وجود دارد. در این مقاله به شرایط، هزینه‌های تحصیل و معرفی دانشگاه‌های دندانپزشکی در هلند، می‌پردازیم. کلیه اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور هلند، گردآوری‌شده است.

تحصیل دندانپزشکی در هلند

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • تحصیل دندانپزشکی در هلند برای دانشجویان بین‌المللی
  • بهترین دانشگاه های هلند برای تحصیل دندانپزشکی
  • الزامات زبان برای تحصیل در دانشگاه های دندانپزشکی هلند
  • هزینه تحصیل در هلند
  • هزینه زندگی در هلند
  • حقوق دندانپزشک در هلند
  • 5 دلیل که چرا باید در هلند دندانپزشک شوید؟
  • نرخ بیکاری در هلند

تحصیل دندانپزشکی در هلند ، در دانشگاه های خصوصی و دولتی به‌صورت ترکیبی از دروس تئوری و عملی امکان‌پذیر است. تا سال‌ها پیش، دوره تحصیلی این رشته، 5 سال طول می‌کشید اما در سال‌های اخیر طول دوره به 6 سال افزایش یافته است. دانشجویانی که مدرک دکتری جراحی دندانپزشکی (D.D.S) یا دکتری عمومی دندانپزشکی (D.D.M.) را در هلند دریافت می‌کنند، با ارائه خدمات دندانپزشکی و بهداشت دهان و دندان به افراد مختلف، زیر نظر اعضای هیئت‌علمی دارای مجوز درمان هلند، آموزش می‌بینند. در مقاطع بالاتر که آموزش تخصصی‌تر می‌شود، دانشجویان می‌توانند تخصص‌های زیر را برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی در هلند انتخاب کنند که معمولاً محبوب‌ترین برنامه‌ها در میان دانشجویان بین‌المللی است که به دنبال اخذ مدرک دندانپزشکی در هلند هستند:

تحصیل دندانپزشکی در هلند
  • ریشه دندان
  • پریودنتولوژی
  • ایمپلنتولوژی دهان
  • ارتودنسی
  • حرکت شناسی دهان

بهترین دانشگاه های هلند برای تحصیل دندانپزشکی

در حال حاضر سه دانشکده دندانپزشکی  دولتی در هلند وجود دارد، اما تقریباً تمامی مؤسسات آموزش عالی در این کشور دوره‌های پیش از دانشکده دندانپزشکی را برای دانشجویان علاقه‌مند ارائه می‌دهند. سه دانشکده دندانپزشکی در هلند عبارت‌اند از:

  1. دانشگاه آمستردام
  2. دانشگاه گرونینگن
  3. دانشگاه نایمخن

قدیمی‌ترین برنامه آموزش دندانپزشکی در هلند قبلاً در دانشگاه اوترخت تدریس می‌شد. بااین‌حال، در سال‌های اخیر، دانشکده دندانپزشکی در اوترخت به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌های دولتی تعطیل‌شده است. دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته دندانپزشکی معمولاً باید دروس زیر را بگذرانند:

  • آمار زیستی دندانپزشکی
  • زیست‌شناسی مولکولی
  • میکروبیولوژی دهان
  • پریودنتیکس
  • آناتومی سر و گردن
  • رادیوگرافی دندان
  • دانشجویان همچنین در مورد دندانپزشکی ترمیمی، جراحی دهان، دندانپزشکی کودکان و سایر تخصص‌های دندانپزشکی آموزش می‌بینند.

در جدول زیر، فهرستی از بهترین دانشگاه های خصوصی و دولتی هلند که برای تحصیل در رشته دندانپزشکی، سالانه توسط هزاران دانشجوی بین‌المللی انتخاب‌شده‌اند، آمده است:

دانشگاهرتبه در هلندرتبه در اروپارتبه در جهان
دانشگاه رادبود1832
دانشگاه گرونینگن240114
دانشگاه آمستردام341115
دانشگاه اوترخت454142
دانشگاه آزاد آمستردام585229
دانشگاهاراسموس روتردام692263
دانشگاه لیدن7110327
دانشگاه ماستریخت8147453
دانشگاه توئنته9208655

الزامات زبان برای تحصیل در دانشگاه های دندانپزشکی هلند

تحصیل دندانپزشکی در هلند ، در دانشگاه های دولتی و  خصوصی این کشور برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد. درست مانند اکثر کشورهای توسعه یافته، برای تحصیل دندانپزشکی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، شما باید یک مدرک دیپلم تجربی یا یک مدرک لیسانس در رشته مرتبط با معدل بالا داشته باشید و پس از کسب نمره قبولی در آزمون ورودی، وارد دانشکده‌های دندانپزشکی شوید. اولین چیزی که باید بدانید این است که هر دانشگاه الزامات خاص خود را دارد و از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است که باید آن‌ها را رعایت کنید.

متقاضیان اخذ پذیرش در دانشگاه های دولتی باید در آزمون ورودی نمره قبولی کسب کنند و مدرک زبان هلندی داشته باشند. در مقابل، دانشگاه های خصوصی دوره‌هایی به زبان انگلیسی ارائه می‌کنند که نیازمند پرداخت شهریه بیشتر است. بااین‌حال بر اساس جدیدترین قوانین دانشگاه های هلند، هیچ دوره دندانپزشکی به زبان انگلیسی ارائه نمی‌شود. تا قبل از تغییر قوانین باید مدارک زبان معادل آیلتس 6 ارائه می‌کردید. اگر به دنبال گزینه‌هایی برای تحصیل دندانپزشکی در سایر نقاط اروپا هستید، تنها کشورهایی که در حال حاضر امکان تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی در آن‌ها وجود دارد، عبارت‌اند از: اسپانیا، ایتالیا، قبرس، جمهوری چک، مجارستان، لهستان، اسلواکی و چندین کشور در منطقه اروپای شرقی. اگر قصد تحصیل در رشته دندانپزشکی به زبان هلندی را دارید، باید میزان تسلط خود به این زبان را با ارائه مدرک زبان هلندی ثابت کنید.

تحصیل دندانپزشکی در هلند
هزینه تحصیل در هلند

به‌طورکلی، هزینه‌های تحصیل در هلند در مقایسه با سایر کشورهای پیشرفته اروپایی کاملاً مقرون‌به‌صرفه است. همچنین در مقایسه با سایر نقاط اروپای غربی، هزینه زندگی در هلند نسبتاً پایین است. اگر اهل اتحادیه اروپا باشید یا مجوز اقامت دائم اروپا را دارید، فرصت تحصیل در دانشگاه های دولتی هلند با شهریه‌های پایین را به‌شرط یادگیری زبان هلندی خواهید داشت که معمولاً بین 700 تا 2100 یورو در سال و تحت تأثیر دانشگاه محل تحصیل، رشته و نوع مدرک (لیسانس، فوق‌لیسانس یا دکتری) متغیر است.

شهریه برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در دانشگاه های دولتی، بالاتر است. حدود 6000 – 15000 یورو در سال برای مدرک لیسانس و8000 – 20000 یورو در سال برای مدرک کارشناسی ارشد باید هزینه کنید. همچنین اگر در یک دانشگاه خصوصی برای تحصیل دندانپزشکی در هلند ثبت‌نام کنید، معمولاً به بودجه بیشتری نیاز دارید و باید انتظار داشته باشید که 30000 یورو در سال بپردازید.

هزینه زندگی در هلند

هزینه‌های زندگی برای دانشجویان در هلند شامل هزینه محل اقامت، غذا، حمل‌ونقل، کتاب، لباس و فعالیت‌های اوقات فراغت خواهد بود. برای پوشش این هزینه‌ها، بین 800 تا 1200 یورو در ماه نیاز دارید. هزینه اجاره اتاق در هلند بین 300 تا 600 یورو در ماه است. خانه‌های دانشجویی مقرون‌به‌صرفه تر هستند و برخی از دانشگاه‌ها حتی خوابگاه در محوطه دانشگاه ارائه می‌دهند. جدول زیر متوسط هزینه‌های ​​ماهانه محل اقامت،  حمل‌ونقل و غذا در هلند را نشان می‌دهد:

اجاره آپارتمان یک نفره500 – 1000 یورو
اشتراک آپارتمان اجاره‌ای400 – 700 یورو
خانه‌های دانشجویی350 – 600 یورو
میانگین هزینه‌های آب و برق100 – 230 یورو
اینترنت30 تا 50 یورو
کتاب و لوازم مطالعه30 تا 65 یورو
فعالیت‌های اجتماعی/سرگرمی50 تا 60 یورو
حمل‌ونقل35 تا 70 یورو
هزینه‌های غذا150 تا 170 یورو
حقوق دندانپزشک در هلند

فردی که به‌عنوان دندانپزشک در هلند کار می‌کند معمولاً حدود 11300 یورو در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 5860 یورو (کمترین حقوق) تا 17200 یورو (بیشترین حقوق) متغیر است. متوسط حقوق یک دندانپزشک در هلند،  ​​10800 یورو در ماه است، به این معنی که نیمی (50٪) از افرادی که به‌عنوان دندانپزشک کار می‌کنند کمتر از 10800 یورو درآمد دارند درحالی‌که نیمی دیگر بیش از 10800 یورو درآمد دارند. دستمزد دندان‌پزشکان بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به‌شدت متفاوت است. مردان دندانپزشک در هلند به‌طور متوسط ​​5 درصد بیشتر از همتایان زن خود درآمد دارند. در جدول زیر، ما میزان دستمزد دندان‌پزشکان با سال‌های تجربه متفاوت را بررسی کرده‌ایم:

میزان تجربه دندانپزشکمتوسط درآمد ماهانه
کمتر از 2 سال6650 یورو
2 تا 5 سال8930 یورو
5 تا 10 سال11600 یورو
10 تا 15 سال14000 یورو
15 تا 2015400 یورو
بیشتر از 20 سال16100 یورو

دندان‌پزشکان در هلند احتمالاً هر 16 ماه یک‌بار افزایش حقوق 13 درصدی را مشاهده خواهند کرد. میانگین افزایش سالانه کشوری در هلند، برای همه مشاغل مجموعاً 9 درصد است که هر 15 ماه به کارکنان داده می‌شود. همچنین میزان دستمزد فارغ‌التحصیلان پس از تحصیل دندانپزشکی در هلند ، بسته به رتبه شغلی آن‌ها متفاوت خواهد بود که در تصویر زیر قابل‌مشاهده است:

تحصیل دندانپزشکی در هلند
5 دلیل که چرا باید در هلند دندانپزشک شوید؟

1. کمبود دندانپزشک و کیفیت بالای خدمات دندانپزشکی

هلند به داشتن سیستم مراقبت بهداشتی قوی معروف است و سالهاست که با کمبود دندانپزشک دست‌وپنجه نرم می‌کند، بیماران معمولاً دو بار در سال برای معاینه به دندانپزشک مراجعه می‌کنند. این بدان معناست که دندان‌پزشکان برنامه‌های شلوغی دارند. فارغ‌التحصیلان دندانپزشکی در هلند، می‌توانند خدمات مختلف بهداشت دهان دندان ازجمله پروتز، اندودنتیکس و ایمپلنتولوژی انجام دهند که باعث افزایش حقوق آن‌ها خواهد شد.

2. هزینه‌های ثابت درمان

هزینه‌های درمان‌های دندانپزشکی در هلند ثابت است. این بدان معناست که هیچ رقابتی در زمینه قیمت‌گذاری وجود ندارد و کافی است کیفیت کار خودتان را بالا ببرید تا درآمدتان افزایش یابد.

3. تعادل بین زندگی و کار

دندانپزشکی یکی از پردرآمدترین مشاغل در هلند است. دندانپزشکان در هلند حتی در سال‌های ابتدایی کار خود، دستمزد بالایی دارند. متوسط یک ​​روز کاری 8 ساعت طول می‌کشد و یک کار تمام‌وقت 38 تا 40 ساعت در هفته است و افراد هنوز هم فرصت زیادی برای سایر فعالیت‌های اجتماعی خود خواهند داشت.

تحصیل دندانپزشکی در هلند

4. دموکراسی، تنوع و حکومت باثبات

هلند در سراسر جهان به خاطر بردباری و آزادی شناخته‌شده است. به‌عنوان یک دندانپزشک غیربومی، باید بدانید که هلند، کشور امنی است و شما بدون در نظر گرفتن قومیت، هویت جنسی یا اعتقادات مذهبی همان‌گونه که هستید پذیرفته خواهید شد.

5. سیستم آموزشی قوی و زندگی باکیفیت بالا

زندگی شاد و قانونمند در کنار سیاست‌های فوق‌العاده دولت هلند برای آموزش، می‌تواند آینده شغلی و زندگی شما و فرزندانتان را به‌عنوان یک دندانپزشک در هلند تأمین کند.

نرخ بیکاری در هلند

علاوه بر دلایل بالا، پایین بودن نرخ بیکاری در هلند که در نمودار زیر قابل‌مشاهده است، باعث می‌شود به‌عنوان یک دندانپزشک در هلند، آینده شغلی شما تضمین شده باشد. البته به‌شرط آن‌که زبان هلندی را بیاموزید و با موفقیت از دانشکده‌های دندانپزشکی این کشور فارغ‌التحصیل شوید.

تحصیل دندانپزشکی در هلند

همه دندان‌پزشکان شاغل در هلند باید در اداره ثبت ملی پزشکی به نام BIG-Register ثبت‌نام کنند. به‌عنوان یک فرد خارج از اتحادیه اروپا برای کار به‌عنوان دندانپزشک باید در آزمون ورودی دندانپزشکی قبول شوید و الزامات زبان را رعایت کنید. شما باید در سطح B2 با زبان هلندی آشنا باشید. سپس باید یک مجوز کار از اداره اتباع خارجی هلند و اداره بیمه هلند دریافت نمایید.

سؤالات متداول
  • میزان حقوق دندان‌پزشکان در هلند چقدر است؟

متوسط حقوق یک دندانپزشک در هلند، 11300 یورو در ماه است.

  • آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در رشته دندانپزشکی در هلند وجود دارد؟

در حال حاضر، خیر.

  • در کدام کشورهای اروپایی می‌توانم به زبان انگلیسی، دندان‌پزشکی بخوانم؟

اگر به دنبال گزینه‌هایی برای تحصیل دندانپزشکی در اروپا هستید، اسپانیا، ایتالیا، قبرس، جمهوری چک، مجارستان، لهستان و اسلواکی گزینه‌های مناسبی هستند.

  • هزینه تحصیل در هلند چقدر است؟

بسته به رشته و دانشگاه، هزینه‌های تحصیل در این کشور بین 8000 تا 20000 یورو برای دانشجویان بین‌المللی هزینه خواهد داشت.

  • آیا امکان کار پس از فارغ‌التحصیلی در هلند وجود دارد؟

بله. شما پس از تحصیل در رشته دندانپزشکی می‌توانید با دریافت ویزای کاری این کشور، مشغول به کار در هلند شوید.

سخن پایانی

هلند به‌عنوان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از سیستم آموزشی بسیار باکیفیت برخوردار است و به دانشجویان بین‌المللی که با زبان این کشور آشنا هستند فرصت تحصیل دندانپزشکی در هلند در دانشگاه های دولتی را می‌دهد. تا چند سال اخیر، دانشگاه های خصوصی این کشور به زبان انگلیسی دوره‌هایی را برای علاقه‌مندان به حوزه بهداشت دهان و دندان ارائه می‌دادند اما در حال حاضر این دوره‌ها لغو شده است. اگر با زبان هلندی آشنا هستید، به دلیل نرخ پایین بیکاری، کمبود دندانپزشک و بالا بودن کیفیت خدمات درمانی در هلند تحصیل دندانپزشکی که بسیار مقرون‌به‌صرفه هم هست، برای شما توصیه می‌شود. بااین‌حال، اگر با زبان هلندی آشنا نیستید، می‌توانید در سایر کشورها ازجمله اسپانیا، ایتالیا، قبرس، جمهوری چک، مجارستان، لهستان و اسلواکی، مشغول به تحصیل در رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی شوید و پس از فارغ‌التحصیلی به‌عنوان دندان‌پزشک در هلند، درخواست کار بدهید. اگر قصد تحصیل بسیار مقرون‌به‌صرفه در اروپا را دارید، عالیان ویزا دو کشور اسپانیا و فرانسه را به شما توصیه می‌کند؛ زیرا پس از اخذ مدرک در این کشورها که عضو اتحادیه اروپا هستند، شما می‌توانید در همه کشورهای این منطقه مشغول به کار شوید. همچنین درصورتی‌که با زبان فرانسوی و اسپانیایی آشنا باشید، امکان تحصیل دندانپزشکی به‌صورت رایگان در این کشورها را خواهید داشت. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهم‌ترین نکات در تحصیل در هلند را به شما عزیزان ارائه می‌نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *