فرصت ویژه برای تحصیل دندانپزشکی در پرتغال

دندانپزشکی در پرتغال یکی از رشته های مورد علاقه دانشجویان به دلیل هزینه کم و امکان تحصیل به زبان انگلیسی برای تحصیل در سال 2022 است. در این کشور آموزش دندانپزشکی به زبان پرتغالی و انگلیسی داده می شود. تحصیل در رشته پزشکی به ویژه دندانپزشکی مستلزم گذراندن یک دوره پیش پزشکی می باشد. در این مقاله راجع به موضوع  تحصیل دندانپزشکی در پرتغال صحبت خواهیم کرد. كليه اطلاعات ارائه شده در اين مقاله توسط عاليان ويزا، از منابع معتبر و وب سايت هاى رسمى كشور پرتغال گردآورى شده است.

تحصیل دندانپزشکی در پرتغال

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط تحصیل دندانپزشکی در پرتغال
  • هزینه تحصیل دندانپزشکی
  • تحصیل دندان پزشکی در دانشگاه پورتو
  • تحصیل دندان پزشکی در دانشگاه لیسبون
  • تحصیل دندان پزشکی در دانشگاه کویمبرا
  • تحصیل دندان پزشکی در دانشگاه اگاس مونیز

معیارهای اصلی تحصیل دندانپزشکی در پرتغال در سال 2022 با معیارهای آموزش پزشکی یکسان است. دانش آموزان باید نمرات قبولی در زیست شناسی، شیمی، بیوشیمی، فیزیک و ریاضیات را کسب کنند. در دوره پیش پزشکی شرکت کنید و آن را با موفقیت بگذرانید. علاوه بر این، چندین کالج آزمون ورودی را برای تعیین سطح دانش آموزان برگزار می کنند. آنها در مصاحبه ها وضعیت دانش آموزان را نیز ارزیابی می کنند. یکی دیگر از شرایط لازم برای تحصیل دندانپزشکی در این کشور داشتن سطح B2 در زبان پرتغالی است. اگر موسسه ای در این کشور پیدا می کنید که آموزش دندانپزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد، باید نمره آیلتس آکادمیک ۶.۵ یا ۷ داشته باشید. در این کشور آموزش دندانپزشکی سه مولفه اصلی دارد. اولین مورد شامل موضوعاتی است که در پزشکی و دندانپزشکی رایج هستند.

تحصیل دندانپزشکی در پرتغال

 بیماری های انسانی در علوم زیست پزشکی مورد مطالعه قرار می گیرند که شامل علوم رفتاری، اپیدمیولوژی، آسیب شناسی و میکروبیولوژی می شود. مورد دوم شامل مؤلفه هایی از علوم دهان است که به درک بیماری و اختلال، تشخیص، پیشگیری و درمان، و همچنین پیامدهای بیماری سیستمیک بر دهان و دندان کمک می کند. ارائه درمان های جامع سلامت دهان به بیماران در هر سنی سومین عنصر بالینی و فنی دندانپزشکی را پوشش می دهد. دانشجویان می توانند با تحصیل دندانپزشکی در پرتغال از سال اول، درمان و مسئولیت مراقبت از بیمار در مراحل اولیه را بر عهده بگیرند.

دندانپزشکی یکی از پردرآمدترین مشاغل این کشور در سال های 2022-2020 خواهد بود. وجه تمایز این است که متقاضیان این رشته در پایتخت این کشور، لیسبون، درآمد بیشتری خواهند داشت. عوامل دیگری نیز بر میزان درآمد حاصل از این کار تأثیر خواهند داشت. به عنوان مثال، سن، سطح تحصیلات و سطح تجربه کاری متقاضی، همگی تأثیر زیادی بر میزان درآمد خواهند داشت.

هزینه تحصیل دندانپزشکی

هزینه تحصیل دندانپزشکی در پرتغال مانند سایر رشته های پزشکی است. بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر ارزان تر هستند. به طور کلی هزینه تحصیل دندانپزشکی در پرتغال بین 2000 تا 5000 یورو است. در واقع، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در دانشگاه های با هزینه های بالاتری مواجه  می شوند. هزینه زندگی پرتغال نیز معقول است و تقریباً 700 یورو (یورو) در ماه هزینه خواهد داشت. هزینه مسکن دانشجویی در این کشور با توجه به شهر محل تحصیل متفاوت است وهر ماه بین 300 تا 800 یورو هزینه دارد.

تحصیل دندان پزشکی در دانشگاه پورتو

دانشگاه پورتو به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های پرتغال شناخته می شود. یک دانشکده دندانپزشکی وجود دارد که در آن می توانید این رشته را یاد بگیرید. دانشکده دندانپزشکی دانشگاه در سال 1989 و پس از ادغام دانشکده دندانپزشکی قبلی در دانشگاه پورتو تأسیس شد. این موسسه در حال حاضر یکی از مشهورترین موسسات تحقیقاتی و آموزشی بهداشت دهان و دندان در جهان است. این دانشگاه به منظور ارتقای مهارت های نظری و عملی با هدف ارتقای کارایی بالینی در دندانپزشکی، آموزش دندانپزشکی ارائه می دهد.

دانشگاه پورتو در حال حاضر یکی از معتبرترین مؤسسات آموزش عالی اروپا است که ریشه آن به قرن هجدهم باز می گردد. نزدیک به 32000 دانشجو، 2436 معلم و محقق به همراه 1587 کارمند اداری در 15 بخش و بیش از 50 واحد تحقیقات علمی در 3 پردیس دانشگاهی واقع در شهر پورتو حضور دارند. دانشگاه پورتو با 14 دانشکده و یک دانشکده بازرگانی، دوره های آموزشی متنوعی را ارائه می دهد که طیف وسیعی از مناطق تحصیلی و تمام سطوح آموزش عالی را پوشش می دهد. در واقع، دانشگاه پورتو با ارائه بیش از 600 برنامه آموزشی در سال (از مدرک تا آموزش حرفه ای مستمر)، راه حل های آموزشی برای همه دارد.

تحصیل دندان پزشکی در دانشگاه لیسبون

دانشگاه لیسبون پرتغال یکی از بهترین دانشکده ها برای تحصیل دندانپزشکی درپرتغال است. دانشکده دندانپزشکی دانشگاه لیسبون اولین دانشگاه این کشور بود که دندانپزشکی را آموزش داد. در حال حاضر، این موسسه علاوه بر دندانپزشکی، برنامه هایی را در زمینه بهداشت دهان و دندان، دندانپزشکی و علوم و فناوری های بهداشت دهان و دندان ارائه می دهد.

Universidade de Lisboa (ULisboa) بزرگترین و معتبرترین دانشگاه پرتغالی و یک دانشگاه بزرگ اروپایی است. این دانشگاه دارای 18 دانشکده و بیش از 100 واحد تحقیقاتی، حدود 50000 دانشجو، 4000 مدرس، 2500 کارمند غیر آکادمیک و 400 دوره تحصیلی است. این دانشگاه مرکز بزرگی برای آموزش، پژوهش، نوآوری، ورزش، فرهنگ و هنر است. دانشگاه لیسبون وارث یک سنت دانشگاهی هفت قرنی در ژوئیه 2013، در نتیجه ادغام دانشگاه Técnica de Lisboa و Universidade de Lisboa ایجاد شد.  هر ساله پذیرای بیش از 1000 دانشجوی خارجی در جستجوی آموزش با کیفیت بالا و فرهنگ، آب و هوا و مهمان نوازی لیسبون و پرتغال است. کیفیت تحقیق، نوآوری و فرهنگ مدارس و واحدهای تحقیقاتی در ULisboa تعداد فزاینده ای از استعدادهای بین المللی را برای ایجاد پروژه ها و مشارکت های تحقیقاتی در بالاترین سطح جذب می کند.

تحصیل دندانپزشکی در پرتغال

در دوره فوق لیسانس دوره های تخصصی، بهبود و ارتقاء و انجام مطالعات و تحقیقات علمی در زمینه علوم بهداشت دهان و دندان نیز از وظایف این دانشگاه است.. این مرکز مشاوره و درمان بهداشت دهان و دندان را از طریق کلینیک های دانشگاهی خود ارائه می دهد. همچنین در زمینه بهداشت عمومی و رفاه عمومی در زمینه بهداشت دهان و دندان با سایر موسسات دولتی و خصوصی در بخش خود همکاری می کند.

تحصیل دندان پزشکی در دانشگاه کویمبرا

دانشگاه کویمبرا (UC)، قدیمی‌ترین دانشگاه پرتغال و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان، همچنین یکی از شناخته‌شده‌ترین و مشهورترین دانشگاه‌ها در سطح بین‌المللی است که یک نقطه عطف ملی است. با سابقه ای بیش از هفت قرن، در حال حاضر UC دارای هشت دانشکده، بیش از 40 واحد تحقیقاتی و چندین سرویس دیگر است که از فعالیت های اصلی موسسه یعنی ایجاد، تجزیه و تحلیل انتقادی، انتقال و انتشار فرهنگ، علم و فناوری پشتیبانی می کند. این دانشگاه شامل سه پردیس است که بیش از 21000 دانشجو و 1500 معلم / محقق را در خود جای می دهد. از طریق تحقیق، آموزش و خدمات به جامعه، UC به توسعه اقتصادی و اجتماعی، حفاظت از محیط زیست، عدالت اجتماعی و ارتقای شهروندی و تحکیم حاکمیت مبتنی بر دانش کمک می کند.

تحصیل دندان پزشکی در دانشگاه اگاس مونیز

دوره کارشناسی ارشد یکپارچه در دندانپزشکی در دانشگاه اگاس مونیز (IUEM) یکی از مشهورترین مقاطع کارشناسی ارشد در پرتغال در این زمینه است که با معرفی کلینیک مجتمع در ترم آخر کارشناسی ارشد پیشگام بوده است. پس از انطباق با بولونیا، به عنوان یک جزء بالینی/عملی قوی حفظ شد. این بر خلاف دیدگاه تک رشته ای که معمولاً در آموزش دندانپزشکی در سایر دانشکده ها ایجاد می شود، تجربه عملی و یک دید کلینیکی جهانی را برای فارغ التحصیلان فراهم می کند.

هدف کارشناسی ارشد یکپارچه در دندانپزشکی توسعه مهارت های علمی و فنی لازم برای پیشگیری و درمان بیماری های دهان و توانبخشی است. دانشجویانی که در (IUEM) آموزش می بینند، آموزش عمومی دارند که به لطف ویژگی های عملی برجسته تدریس ارائه شده، به ویژه در سال های آخر دوره، واجد شرایط انجام حرفه خود با شایستگی هستند.

سؤالات متداول
  • آموزش دندان پزشکی در پرتغال چگونه است؟

 تحصیل دندانپزشکی در پرتغال 5 سال (10 ترم) به طول می انجامد که شامل دوره های تئوری و عملی و کلینیکال است .

  • برترین دانشگاه های کشور پرتغال کدام اند؟

دانشگاه های لیسبون، پورتو، کویمبرا، نوا دلیسبوا، دانشگاه کاتولیک پرتغال از برترین دانشگاه های دندانپزشکی پرتغال شناخته می شوند.

  • میزان شهریه برای تحصیل دندانپزشکی در پرتغال چقدر است؟

تحصیل دندان پزشکی در این کشور دارای شهریه های سالانه 2000 الی 5000 (یورو) هستند اما در دانشگاه های خصوصی این هزینه سالانه حدود ۸ الی ۱۵ هزار یورو می باشد.

  • اخذ ویزای دانشجوی پرتغال چقدر زمان می برد؟

حدود ۶ ماه

  • آیا اخذ ویزای همراه در پرتغال وجود دارد؟

بله

سخن پایانی

در این مقاله موضوع تحصیل دندانپزشکی در پرتغال را بررسی کردیم. تحصیل دندانپزشکی در کشوری مانند پرتغال به صورت پنج ساله مطابق با فرآیند بولونیا سازماندهی شده است ، به گونه ای که دو سال پایه ، یک سال قبل از بالینی و دو سال بالینی می باشد. سه سال اول به مطالعه پزشکی اولیه و کار آزمایشگاهی از طریق موضوعات مربوط به تمرین دندانپزشکی اختصاص یافته است ، اکثر این دوره ها در بخش دندانپزشکی در نزدیکی بیمارستان دانشگاه برگزار می شود و سال پنجم شامل مراقبت های بالینی از بیمار است. عاليان ويزا با بهره گيرى از كارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترين و دقيق ترين اطلاعات مربوط به مهاجرت به پرتغال را به شما عزيزان ارائه مي نمايد. جهت دريافت مشاوره رايگان و سريع، شما مي توانيد فرم ارزيابى را تكميل نماييد و يا با شماره هاى موسسه از طريق واتس آپ تماس حاصل فرماييد.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه ها در مورد این مطلب
  1. برای کسانی که جهت تحصیل دندانپزشکی در این کشور نیاز به ویزا دارند بله تا سن 35 سال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *