فرصت ویژه تحصیل پزشکی در دانمارک

کشور دانمارک که معمولا در بین شادترین کشورهای جهان رتبه بندی می شود، با ارائه آموزش با کیفیت در برترین دانشگاه ها، دانشجویان بسیاری را از سرتاسر جهان به خود جذب کرده است. رشته های پزشکی که جزو تاپ ترین و پرتقاضا ترین رشته های دانشگاهی می باشند نیز در دانشگاه های دانمارک طرفداران بسیاری دارند. از آنجاییکه تعداد دانشکده های پزشکی در دانمارک محدود می باشد، میزان پذیرش دانشجویان نیز محدود بوده و تنها دانشجویان برتر که شایستگی علمی خود را ثابت نموده اند شانس تحصیل پزشکی در این کشور را خواهند داشت. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط تحصیل پزشکی در دانمارک بپردازیم. پس اگر شما نیز به تحصیل در دانمارک علاقه مند هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور دانمارک گردآوری شده است.

تحصیل پزشکی در دانمارک

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط تحصیل پزشکی در کشور دانمارک
  • الزامات زبان جهت تحصیل پزشکی در کشور دانمارک
  • طول دوره تحصیل پزشکی در کشور دانمارک
  • دانشگاه های برتر دانمارک برای تحصیل پزشکی
  • آینده شغلی دانشجویان پزشکی در دانمارک

شرایط تحصیل پزشکی در کشور دانمارک

متقاضیان تحصیل پزشکی در دانمارک میبایست از یک دانشگاه معتبر در این کشور پذیرش تحصیلی دریافت نموده و با ارائه نامه پذیرش از دانشگاه، نسبت به اخذ ویزای تحصیلی دانمارک اقدام کنند. دانمارک یکی از کشورهایی است که دارای کمترین تعداد دانشکده یا دانشگاه پزشکی می باشد. در حال حاضر، تعداد کل دانشگاه های پزشکی در کشور دانمارک، تنها پنج عدد می باشد. این نسبت در مقایسه با سایر کشورها بسیار کم است، در نتیجه رقابت برای اخذ پذیرش در رشته های پزشکی بالا بوده و دانشجویان میبایست شایستگی علمی و برتری خود را ثابت نمایند. به علاوه، شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های دانمارک جهت تحصیل در رشته پزشکی ضروری خواهد بود. متقاضیان می توانند زمان برگزاری آزمون های ورودی را از وبسایت دانشگاه های دانمارک دریافت نمایند. 

از شروط مهم اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های پزشکی دانمارک، داشتن دیپلم 12 ساله، داشتن نمرات و معدل بالا، و همچنین ارائه مدرک مهارت زبان دانمارکی و یا در برخی موارد، زبان انگلیسی می باشد. در ضمن، اثبات تمکن مالی به ارزش 6.397 کرون در ماه، و همچنین دریافت بیمه درمانی با حداقل پوشش 30000 یورو، جهت اخذ ویزای تحصیلی دانمارک ضروری خواهد بود. لازم به ذکر است که متقاضیان تحصیل پزشکی در این کشور، میبایست ابتدا در کنکور پزشکی در ایران قبول شده و مدارک اثبات آن را ارائه نمایند.

تحصیل پزشکی در دانمارک

الزامات زبان جهت تحصیل پزشکی در کشور دانمارک

تحصیل پزشکی در دانمارک به زبان دانمارکی ممکن بوده و متقاضیان میبایست جهت تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور، مدرک مهارت در زبان دانمارکی ارائه نمایند. با این حال، تحصیل پزشکی در دانشگاه های خصوصی دانمارک به زبان انگلیسی نیز میسر بوده و دانشجویان می توانند با ارائه مدرک مهارت زبان آیلتس (آکادمیک) با نمره 6.5 به بالا، و یا معادل آن در آزمون های تافل iBT و  PBT آکادمیک، به تحصیل بپردازند. معمولا در دانمارک، دوره های مهارت زبان دانمارکی برگزار می شود و دانشجویان می توانند با پرداخت هزینه، قبل از شروع دوره تحصیلی خود، با شرکت در دوره های زبان مهارت خود را افزایش دهند.

طول دوره تحصیل پزشکی در کشور دانمارک

چنانچه دانشجویان بتوانند در آزمون ورودی دانشگاه های دانمارک نمره قبولی دریافت نمایند، قادر خواهند بود برای اخذ مدرک کارشناسی پزشکی، به مدت 3 سال در دانمارک تحصیل نمایند. پس از آن، با گذراندن دوره های کارآموزی در بیمارستان ها و مراکز خدمات پزشکی، می توانن وارد دوره 3 ساله کارشناسی ارشد شوند. در نهایت پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد پزشکی یا همان cand.med، قادر خواهند بود برای دریافت دکتری تخصصی، 3 سال دیگر در مقطع دکتری به تحصیل بپردازند. پس از فارغ التحصیلی نیز قادر خواهند بود با دریافت پیشنهاد کاری، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نموده و با دریافت اقامت دانمارک، در این کشور مشغول به کار شوند. با توجه به معتبر بودن مدارک دانشگاه های دانمارک، دانشجویان می توانند در هر کشوری از جهان مشغول به کار شوند. حتی در ایران نیز مدارک دانشگاه های دانمارک مورد تایید وزارت علوم خواهد بود.

دانشگاه های برتر دانمارک برای تحصیل پزشکی

اولین و مهمترین قدم جهت تحصیل پزشکی در دانمارک ، انتخاب دانشگاهی معتبر و متناسب با شرایط متقاضیان می باشد. همانطور که پیش تر گفته شد، تعداد دانشگاه های پزشکی در دانمارک محدود بوده و اغلب در دو شهر کپنهاگ و آلبورگ واقع شده اند. مدارک اعطا شده از دانشگاه های دانمارک نیز معمولا مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد. در قسمت زیر، لیستی از برترین دانشگاه های دانمارک جهت تحصیل پزشکی برای شما آورده شده است.

  1. دانشگاه کپنهاگ

دانشگاه کپنهاگ، برترین و قدیمی ترین دانشگاه دانمارک و یکی از بهترین دانشگاه های منطقه اسکاندیناوی است. این دانشگاه در میان 1 درصد دانشگاه های برتر جهان قرار دارد. دانشگاه کپنهاگ که بزرگترین دانشگاه در دانمارک است، شامل شش دانشکده می باشد و بیش از 200 دوره تحصیلی را در علوم بهداشتی و پزشکی، علوم انسانی، حقوق، علوم، علوم اجتماعی و الهیات به دانشجویان ارائه می دهد.

  1. دانشگاه آرهوس

دانشگاه آرهوس، دومین دانشگاه بزرگ دانمارک است که دارای 38000 دانشجو، پنج دانشکده، فعالیت های تحقیقاتی در سراسر کشور و پردیس هایی در آرهوس، Herning و Emdrup است. امروزه، بیش از 12 درصد از جمعیت دانشجویی دانشگاه آرهوس را دانشجویان بین المللی با بیش از 120 ملیت مختلف تشکیل می دهند.

  1. دانشگاه جنوب دانمارک

دانشگاه جنوب دانمارک در سال 1998 از طریق ادغام دانشگاه اودنسه، دانشکده مهندسی و بازرگانی دانمارک جنوبی و مرکز دانشگاه یوتلند جنوبی تأسیس شد. این دانشگاه که یکی از گزینه های برتر جهت تحصیل پزشکی در دانمارک است، بیش از 70 دوره تحصیلی تمام وقت را به زبان انگلیسی ارائه می دهد.

  1. دانشگاه آلبورگ

دانشگاه آلبورگ، دانشگاهی جوان با 40 سال سابقه است. روش مطالعه و تدریس در دانشگاه آلبورگ، که به مدل آلبورگ بر اساس یادگیری مبتنی بر حل مساله (PBL) معروف است، هم در سطح ملی و هم در سطح بین ‌المللی بسیار مورد قبول می باشد.

  1. دانشگاه فنی دانمارک

دانشگاه فنی دانمارک (DTU)، یکی از برجسته ترین دانشگاه های تحقیقاتی در دانمارک است. این دانشگاه دولتی در دانمارک که دارای 11.538 دانشجو می باشد، در سال 2022 جایگاه 99 را در بین دانشگاه های جهان کسب نموده است.

آینده شغلی دانشجویان پزشکی در دانمارک

از آنجاییکه نیاز به پرستاران و پزشکان در دانمارک بالا می باشد، و نرخ بیکاری نیز در این کشور زیر 4 درصد است، فارغ التحصیلان پزشکی از دانشگاه های دانمارک، فرصت بسیار مناسبی جهت کار در این کشور خواهند داشت. دانمارک با جذب پزشکان و پرستاران سراسر جهان، به کسانی که در خارج از دانمارک تحصیل نموده اند نیز فرصت می دهد تا با معادل سازی مدارک تحصیلی خود، در این کشور مشغول به کار شوند. فارغ التحصیلان دانشگاه های پزشکی دانمارک قادر خواهند بود بلافاصله پس از اتمام تحصیلات خود، با اخذ ویزای 6 ماهه، در دانمارک به دنبال کار باشند. در صورت دریافت پیشنهاد شغلی، می توانند با دریافت ویزای کاری و مجوز کار، اقامت دانمارک را دریافت کرده و به طبابت بپردازند.

تحصیل پزشکی در دانمارک
سؤالات متداول
  • هزینه تحصیل پزشکی در دانمارک چقدر است؟

به دانشگاه انتخابی شما بستگی دارد. ولی به طور کلی، هزینه تحصیل پزشکی در کشور دانمارک حدود 8000 تا 18000 یورو در سال می باشد. دانشجویان اتحادیه اروپا نیز می توانند رایگان در دانشگاه های دولتی دانمارک تحصیل کنند.

  • آیا با تحصیل در دانمارک می توان برای اعضای خانواده ویزای همراه دریافت کرد؟

بله. دانشجویان می توانند با اثبات تمکن مالی و تضمین تامین هزینه افراد خانواده در دانمارک، برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز ویزای همراه دریافت نمایند.

  • آیا امکان تحصیل رایگان در دانمارک وجود دارد؟

تحت شرایطی بله. دانشجویان خارج اتحادیه اروپا می توانند با اخذ بورسیه تحصیلی فول فاند، به صورت رایگان در این کشور تحصیل کنند. از شرایط دریافت بورسیه، داشتن رزومه و سوابق علمی بسیار قوی، نمره زبان بالا، نمرات و معدل بالا و داشتن مقالات چاپ شده در ژورنالهای معتبر است.

  • آیا با تحصیل پزشکی در دانمارک می توان اقامت دائم این کشور را اخذ کرد؟

بله. در صورتیکه پس از فارغ التحصیلی، پیشنهاد شغلی دریافت نمایید، امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و اخذ اقامت دانمارک وجود دارد. پس از چند سال کار و زندگی مستمر در دانمارک و پرداخت مالیات، می توانید برای اقامت دائم درخواست دهید.

  • آیا امکان تحصیل پزشکی در دانمارک بدون مدرک زبان وجود دارد؟

خیر. شما میبایست برای بالا بردن شانس دریافت ویزا، حتما مدرک مهارت زبان دانمارکی و یا مدرک آیلتس با نمره بالای 6.5 ارائه دهید.

سخن پایانی

چنانچه در دانمارک و در رشته پزشکی تحصیل کنید، موفقیت و فرصت های شغلی بسیاری در آینده در انتظار شما خواهد بود. اکثر دوره های پزشکی در دانمارک به زبان دانمارکی تدریس می شود. با این حال، در برخی دانشگاه های دانمارک امکان تحصیل در رشته پزشکی به زبان انگلیسی نیز ممکن خواهد بود. متقاضیان تحصیل پزشکی میبایست با داشتن نمرات و معدل بالا، مدرک زبان و سایر شروط مهم، برتری خود را ثابت نموده و در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی دانمارک شرکت نمایند. 

ما در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل پزشکی در دانمارک پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور دانمارک را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *