بروزترین قوانین ثبت شرکت در بلژیک

کشور بلژیک یکی از مقاصد تجاری مناسب با آینده ای درخشان در اتحادیه اروپا می باشد. این کشور به دلیل موقعیت عالی خود در اروپا و عضویت در سازمان ملل متحد، ناتو، WTO، OECD و پیمان شنگن، تمامی فاکتورهای لازم جهت پیشرفت و سودآوری برای سرمایه گذاران را دارا می باشد. دولت بلژیک نیز که از سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی استقبال می کند، روش های متعددی را برای جذب آنها تعیین نموده که از آن بین روش ثبت شرکت، جزو محبوب ترین ها می باشد. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی قوانین و شرایط ثبت شرکت در بلژیک بپردازیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور بلژیک گردآوری شده است.

ثبت شرکت در بلژیک

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • مزایای ثبت شرکت در بلژیک
  • شرایط ثبت شرکت در کشور بلژیک
  • انواع شرکت در کشور بلژیک
  • مراحل ثبت شرکت در کشور بلژیک
  • مالیات شرکت ها در بلژیک

مزایای ثبت شرکت در بلژیک

سرمایه گذاران خارجی می توانند از طریق ثبت شرکت در کشور بلژیک که یکی از توسعه یافته ترین کشورهای تجاری در اتحادیه اروپا است، به مزایای بسیاری دست پیدا کنند. در واقع به دلیل حمایت بسیار زیاد دولت بلژیک از طرح های تجاری جدید و سودآور، مشارکت کنندگان در اقتصاد این کشور، علاوه بر کسب سود بالا، مزایای دیگری را نیز دریافت می کنند که به شرح زیر است:

  • دریافت اقامت و شهروندی بلژیک
  • امکان اخذ اقامت بلژیک برای اعضای خانواده
  • امکان اخذ مجوز کار برای همسر و ثبت نام فرزندان در مدارس بلژیک
  • امکان دریافت تابعیت دوگانه
  • امکان بهره مندی از کیفیت بالای زندگی در بلژیک
  • امکان سفر آزادانه به کل کشورهای منطقه شنگن
  • بهره مندی از مشوق های مالیاتی متنوع و معافیت های مالیاتی
  • دسترسی آسان به بازار اروپا
  • امکان تجارت بدون محدودیت ارزی
  • امکان استفاده از نیروی کار ماهر و چند زبانه
ثبت شرکت در بلژیک

شرایط ثبت شرکت در کشور بلژیک

مهم ترین شرط لازم جهت ثبت شرکت در بلژیک ، ارائه یک بیزنس پلن (طرح تجاری) جدید، خلاقانه و سودآور است که ثابت شود به نفع اقتصاد بلژیک می باشد و یا موجب اشتغال زایی در بلژیک می شود. کلیه طرح های تجاری در بلژیک، باید توسط اداره ثبت تجارت و بازرگانی بلژیک تایید شوند. پس از دریافت تاییدیه طرح تجاری، متقاضیان میبایست نسبت به اخذ ویزای سرمایه گذاری بلژیک (ویزای طلایی) اقدام نموده و مجوز اقامت و کار در این کشور را دریافت کنند. سرمایه گذاران قادر می باشند یکی از انواع شرکت های قابل تاسیس در بلژیک را راه اندازی و ثبت نموده و یا سهام یک شرکت از پیش تاسیس شده را خریداری کنند.

انواع شرکت در کشور بلژیک

اگر شما علاقه مند به ثبت شرکت در بلژیک و راه اندازی تجارت خود در این کشور هستید، یکی از اولین مواردی که باید در نظر بگیرید نوع شرکت و تعیین فعالیت های آن است. انواع مختلفی از شرکت ها در بلژیک قابل تاسیس می باشند و متقاضیان باید بر اساس نوع فعالیت و همچنین سرمایه خود، بهترین گزینه را که با شرایط آنها همخوانی دارد انتخاب نمایند. در حال حاضر، انواع شرکت های قابل تاسیس در بلژیک عبارت اند از:

  • شرکت ها با مسئولیت محدود (BVBA/ SVRL)

در این نوع شرکت ها در بلژیک که معمولا شامل شرکت های کوچک هستند، مسئولیت سهامداران محدود است. این بدان معناست که سهامداران فقط به سهم خود در شرکت متعهد هستند و در صورت ورشکستگی، دارایی های شخصی سهامداران مصادره نمی شود. شرکت ها با مسئولیت محدود، می توانند تنها با یک سهامدار تاسیس شوند. حداقل سرمایه جهت تاسیس این نوع شرکت در بلژیک نیز 18600 یورو است.

  • شرکت های سهامی عام

ثبت این نوع شرکت، مناسب شرکت های بسیار بزرگ است. حداقل سرمایه لازم جهت تاسیس شرکت های سهامی عام در بلژیک، 61500 یورو می باشد.

  • راه اندازی یک شعبه از یک شرکت مادر که در خارج از بلژیک قرار دارد

شرکت های خارجی می توانند یک شعبه در بلژیک راه اندازی نمایند و کلیه اقدامات و فعالیت های آن شعبه توسط یک نماینده قانونی انجام شود. در واقع، شرکت مادر مسئول کلیه تعهدات شعبه خود در بلژیک است و فعالیت های شعبه باید همانند شرکت مادر باشد. از آنجایی که شعبه دارای شخصیت حقوقی جداگانه ای نیست، کلیه دارایی ها و بدهی های آن نیز مستقیماً متعلق به شرکت مادر است. جهت این نوع ثبت شرکت در بلژیک، حداقل سرمایه سهام تعیین نشده است.

  • شرکت های تعاونی

شرکت ها با مسئولیت محدود و شرکت ها با مسئولیت نامحدود می توانند در غالب شرکت های تعاونی و با مشارکت حداقل 3 نفر، تاسیس شوند. حداقل سرمایه لازم جهت تاسیس شرکت های تعاونی در بلژیک، 18550 یورو است.

مراحل ثبت شرکت در کشور بلژیک

به طور کلی، فرآیند و مراحل ثبت شرکت در بلژیک ساده است و دارای پیچیدگی های بسیار نمی باشد. اما کسب اطلاع از مراحل آن، می تواند مسیر را برای سرمایه گذاران تسهیل نموده و مانع از به هدر رفتن وقت و سرمایه آنها شود. به همین منظور، در این قسمت مراحل ثبت شرکت در کشور بلژیک را برای شما آورده ایم.

  1. ارائه طرح تجاری و دریافت تاییدیه از اداره ثبت تجارت بلژیک
  2. انتخاب نوع شرکت و تعیین فعالیت های آن
  3. انتخاب نام شرکت
  4. افتتاح حساب بانکی در بلژیک
  5. تنظیم اساسنامه شرکت
  6. دریافت شماره مالیاتی (VAT number) در بلژیک
  7. استخدام کارکنان و آغاز فعالیت شرکت
مالیات شرکت ها در بلژیک

متقاضیان ثبت شرکت در بلژیک میبایست کلیه قوانین مالیاتی را رعایت نموده و مالیات خود را به موقع پرداخت کنند. مالیات شرکت ها در بلژیک معمولا شامل مالیات بر درآمد شرکت، مالیات بر حقوق، مالیات نقل و انتقال، مالیات بر حق بیمه و مالیات بر ارزش افزوده است. ارزش مالیات بر درآمد شرکت ها در بلژیک، 25٪ است. مالیات شعب شرکت های مادر در بلژیک نیز به همین منوال است، اما از نظر مالیات مقطوع بر سود سهام، شرکت های خارجی در بلژیک ممکن است طبق معاهده مالیات مضاعف، مشمول نرخ کاهش یافته یا معافیت کلی از مالیات شوند (در صورت امضای چنین توافقی بین بلژیک و کشوری که شرکت مادر در آن قرار دارد).

از نظر حسابرسی و گزارش مالیاتی، بلژیک از استانداردهای بین المللی گزارش مالی در اروپا پیروی می کند و صورت های مالی باید سالانه توسط شرکت ها، حداکثر تا شش ماه پس از پایان سال مالی، ارائه شوند. برای تأخیر در ارسال گزارش مالیاتی، حتما جریمه اعمال می گردد. معمولا مالیات بر درآمد شرکت ها در بلژیک، به صورت سه ماهه پرداخت می شود.

ثبت شرکت در بلژیک
سؤالات متداول
  • ثبت شرکت در کشور بلژیک چقدر طول می کشد؟

معمولا فرآیند ثبت شرکت و انجام امور اداری مربوطه، یک هفته طول می کشد.

  • آیا برای ثبت یک شرکت در بلژیک، ارائه مدرک زبان لازم است؟

معمولا خیر. اما برای انجام تجارت و کار در بلژیک، داشتن مهارت در زبان های رایج این کشور بسیار مهم است.

  • آیا برای ثبت شرکت در بلژیک، استخدام یک نماینده محلی و یا وکیل لازم است؟

خیر این امر الزامی نمی باشد. اما استخدام یک وکیل مجرب یا یک نماینده آگاه به قوانین بلژیک می تواند بسیار کمک کننده باشد و مانع از سردرگمی شما شود.

  • آیا اجاره یک دفتر برای شرکت ثبت شده در بلژیک ضروری است؟

بله. کلیه شرکت های قابل ثبت در بلژیک میبایست یک مکان را در این کشور به عنوان دفتر انتخاب کنند و آدرس دقیق آن را ارائه نمایند.

  • حداقل سرمایه لازم برای ثبت یک شرکت در بلژیک چقدر است؟

به نوع شرکت و فعالیت های آن بستگی دارد. شما برای ثبت شرکت های سهامی خاص به 185500 یورو و برای ثبت شرکت های سهامی عام به حداقل 61500 یورو نیاز خواهید داشت.

  • آیا خارجی ها می توانند در بلژیک حساب بانکی افتتاح کنند؟

بله. افتتاح حساب بانکی جهت ثبت شرکت در این کشور الزامی است.

سخن پایانی

سرمایه گذاران خارجی معمولا به دلیل موقعیت مکانی عالی بلژیک در اروپای مرکزی، محیط چند فرهنگی این کشور، وجود نیروی کار ماهر در بلژیک و همچنین اقتصاد باز این کشور، اقدام به ثبت شرکت در کشور بلژیک می نمایند. در واقع میتوان گفت، ثبت شرکت، یکی از بهترین روش های مهاجرت به بلژیک است که علاوه بر سودآوری بالا، افراد را در کوتاه ترین زمان ممکن به اقامت و حتی شهروندی بلژیک می رساند. ما در این مقاله به بررسی شرایط ثبت شرکت در بلژیک پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور بلژیک را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *