بروزترین قوانین ثبت شرکت در دانمارک

دانمارک به طور مداوم در بین بهترین کشورهای اروپا جهت انجام امور تجاری و راه اندازی بیزنس قرار می گیرد. ثبت شرکت یکی از روش های پرطرفدار جهت راه اندازی کسب و کار در دانمارک و اخذ اقامت این کشور می باشد. ثبات قوانین دانمارک در ایجاد مشاغل جدید و همچنین طرح های مالیاتی مناسب در این کشور باعث شده است تا محبوبیت ثبت شرکت در بین کارآفرینان خارجی افزایش یابد. دولت دانمارک با 80 کشور در تمام قاره ها توافق نامه های معافیت مالیات منعقد کرده است و این امر به شرکت های دریایی دانمارک اجازه می دهد سود بیشتری داشته باشند. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی جدیدترین قوانین ثبت شرکت در دانمارک بپردازیم. چنانچه شما نیز رویای راه اندازی کسب و کار خود در دانمارک را در سر دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور دانمارک گردآوری شده است.

ثبت شرکت در دانمارک

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط ثبت شرکت در کشور دانمارک
  • انواع شرکت در کشور دانمارک
  • شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در دانمارک
  • شرایط ثبت شعبه یا نمایندگی یک شرکت خارجی در دانمارک
  • مراحل ثبت شرکت در کشور دانمارک
  • قوانین پرداخت مالیات بر شرکت ها در کشور دانمارک

شرایط ثبت شرکت در کشور دانمارک

متقاضیان ثبت شرکت در دانمارک میبایست یک طرح تجاری (بیزنس پلن) خلاقانه و سودآور ارائه نمایند. در واقع، این طرح تجاری باید به رونق اقتصاد دانمارک کمک کرده و موجب اشتغال زایی در این کشور شود. در صورتیکه این طرح به تایید دولت دانمارک برسد، کارآفرینان می توانند با برآورده کردن سایر شرایط، اقامت 2 ساله و مجوز کار دانمارک را دریافت نمایند. این مجوز تا 3 سال دیگر نیز قابل تمدید می باشد و پس از 5 سال کار و زندگی مستمر در دانمارک و حفظ بیزنس، می توان برای اخذ اقامت دائم این کشور درخواست داد. پس از دریافت تاییدیه طرح تجاری، تامین سرمایه لازم، مهمترین مرحله در ثبت شرکت می باشد. میزان سرمایه، به نوع شرکت بستگی داشته و این سرمایه باید به حساب بانکی شرکت در دانمارک واریز شود. پس از تهیه و امضای اسناد تأسیس مربوطه و پرداخت سرمایه، شرکت مورد نظر می تواند به صورت آنلاین در سازمان تجارت دانمارک ثبت شود. سپس این شرکت ظرف چند دقیقه شماره ثبت شرکت منحصر به فرد خود (CVR) را دریافت می کند. هزینه ثبت شرکت در دانمارک، بدون احتساب هزینه های قانونی، کمتر از 100 یورو می باشد.

ثبت شرکت در دانمارک

انواع شرکت در کشور دانمارک

متقاضیان ثبت شرکت در دانمارک میبایست ابتدا از انواع شرکت قابل ثبت در این کشور اطلاع کسب کرده و جدیدترین شرایط آن را دریافت نمایند. شرکت های مختلف در دانمارک، مسئولیت ها و آثار حقوقی متفاوتی دارند. در ضمن، شرایط و سرمایه لازم جهت تاسیس آنها نیز یکسان نمی باشد. در حال حاضر، شرکت های قابل تاسیس در دانمارک عبارتنداز: شرکت های خصوصی با مسئولیت محدود، شرکت های عمومی با مسئولیت محدود، و شعبه یا نمایندگی یک شرکت خارجی در دانمارک. در ادامه به بررسی شرایط ثبت این نوع شرکت ها خواهیم پرداخت.

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در دانمارک

اکثر شرکت ها در دانمارک، شرکت هایی با مسئولیت محدود هستند که آن نیز به دو گروه شرکت های خصوصی با مستولیت محدود (ApS) و شرکت های عمومی با مسئولیت محدود (A/S) تقسیم می شود. سرمایه لازم جهت تاسیس شرکت های خصوصی با مسئولیت محدود، حدود 40.000 کرون دانمارک و جهت تاسیس شرکت های عمومی با مسئولیت محدود، حدود 400.000 کرون دانمارک می باشد. بر اساس قوانین، این شرکت ها باید حداقل 1 سهامدار داشته باشند و مسئولیت سهامداران محدود به میزان مشارکت آنها خواهد بود. نرخ مالیات نیز برای اینوع شرکت ها، 22% می باشد.

شرایط ثبت شعبه یا نمایندگی یک شرکت خارجی در دانمارک

انواع خاصی از شرکت های خارجی از طریق شعبه اجازه فعالیت در دانمارک را دارند. شعبه یک شخص حقوقی مجزا نیست، بلکه نماینده شرکت خارجی در دانمارک است. یک شعبه خارجی باید در اداره بازرگانی دانمارک ثبت شود و ثبت نام ظرف چند هفته انجام می شود. در ضمن، شعبه مورد نظر در دانمارک، مشمول پرداخت مالیات خواهد بود. اما چنانچه ثبت شرکت از طریق ایجاد یک دفتر نمایندگی در دانمارک انجام شود، فعالیت آن بسیار محدود خواهد بود. برای مثال: فقط دریافت سفارشات، و یا انجام امور اداری و فعالیت های تجاری خاص در مدت زمانی محدود (مانند یک قرارداد ساخت و ساز). یک دفتر نمایندگی خارجی در دانمارک، نیازی به ثبت در اداره بازرگانی دانمارک ندارد و معمولا مشمول پرداخت مالیات نخواهد بود.

مراحل ثبت شرکت در کشور دانمارک

ثبت شرکت در دانمارک می تواند به صورت آنلاین انجام شود. متقاضیان ثبت شرکت باید در مرحله اول، ساختار قانونی مناسب و نوع شرکت را انتخاب نمایند. نوع شرکت میبایست با سرمایه موجود و تعداد سرمایه گذاران مطابقت داشته باشد. پس از ارائه بیزنس پلن و دریافت تاییدیه، تعیین سهامداران، انتخاب نامی مناسب برای شرکت که به تایید مقامات دانمارکی رسیده باشد و همچنین تنظیم اساسنامه، ضروری خواهد بود. شرکت مورد نظر میبایست توسط سازمان تجارت دانمارک، تایید شده و برای آن شماره ثبت مرکزی جهت ارتباط با مقامات دولتی صادر شود. هنگامی که شرکت جدید در مرجع تجاری ثبت شد، باید در مقامات مالیاتی دانمارک، اداره گمرک و مالیات، و نهاد SKAT  نیز ثبت شود. آن دسته از شرکت هایی که برای اهداف مالیات بر ارزش افزوده نیاز به ثبت نام دارند، ثبت نام جداگانه ای انجام می دهند. در ضمن، برخی از انواع شرکت ها ممکن است نیاز به دریافت مجوزهای اضافی داشته باشند. و در نهایت، استخدام کارکنان، آخرین گام مهم خواهد بود. دانمارک همچنین به صاحبان مشاغل اجازه می دهد تا در صورت جابجایی شرکت، کارمندان خارجی را به راحتی استخدام کنند یا کارمندان موجود در کشور را منتقل کنند.

ثبت شرکت در دانمارک
قوانین پرداخت مالیات بر شرکت ها در کشور دانمارک

نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها در دانمارک حدود 22 درصد است و مبنای مالیات، نوع شرکت در دانمارک می باشد. شرکت‌های مقیم در دانمارک، یعنی شرکت ‌هایی که به طور مستقل در این کشور تأسیس شده‌اند از فعالیت ها و درآمد جهانی خود باید مالیات بپردازند در حالی که شرکت‌های غیر مقیم، یعنی شرکت هایی که به عنوان یک شعبه از شرکت مادر در دانمارک تاسیس شده اند باید تنها از درآمد خود در دانمارک مالیات پرداخت کنند. کارآفرینانی که شرکتی را در دانمارک ثبت می ‌کنند باید الزامات مربوط به تشکیل پرونده مالیاتی و ارسال آن را رعایت کنند که شامل تسلیم اظهارنامه مالیاتی به صورت الکترونیکی ظرف سه ماه پس از پایان سال مالی و پرداخت پیش پرداخت مالیات در صورت نیاز می باشد. نرخ مالیات بر ارزش افزوده در دانمارک نیز 25 درصد است و بر اکثر کالاها و خدمات اعمال می شود. معمولا شرکت ها برای اهداف مالیات بر ارزش افزوده زمانی ثبت نام می کنند که ارزش کالاهای مشمول مالیات آنها از 50000 کرون دانمارک تجاوز کند.

سؤالات متداول
  • آیا با ثبت شرکت در دانمارک می توان برای اعضای خانواده نیز ویزای همراه دریافت کرد؟

بله. چنانچه طرح تجاری شما پذیرفته شود و مجوز کار و اقامت دانمارک را دریافت نمایید، می توانید برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز درخواست ویزای همراه دهید.

  • آیا با ثبت شرکت در دانمارک می توان شهروندی این کشور را دریافت کرد؟

بله. چنانچه موفق به اخذ اقامت دائم دانمارک از طریق ثبت شرکت شوید، پس از چندسال امکان درخواست شهروندی و پاسپورت دانمارک نیز برای شما فراهم خواهد بود.

  • یک بیزنس پلن باید چه ویژگی هایی برای دریافت تاییدیه داشته باشد؟

یک بیزنس پلن موفق باید فهرستی از اهداف تجاری کارآفرینان در دانمارک، ایده های توسعه اقتصاد این کشور از طریق شرکت مورد نظر و همچنین شرایطی که برای اشتغال زایی ایجاد می کند را ارائه دهد. توصیه می شود برای نوشتن بیزنس پلن از راهنمایی های یک وکیل مجرب استفاده نمایید.

  • سایر گزینه های سرمایه گذاری در دانمارک چیست؟

در حال حاضر، سرمایه گذاری در دانمارک تنها از طریق استارت آپ و ارائه طرح تجاری امکانپذیر می باشد.

  • آیا پس از ثبت شرکت در دانمارک، امکان تغییر بیزنس وجود دارد؟

خیر. چنانچه بیزنس خود را تغییر دهید، مجوز کار و اقامت فعلی خود را در دانمارک از دست خواهید داد و باید مجددا برای اخذ مجوز کار و اقامت دانمارک بر اساس بیزنس جدید درخواست دهید.

سخن پایانی

کشور دانمارک به دلیل آسان بودن شرایط تجارت و راه اندازی کسب و کار در آن، در جهان مشهور است. متقاضیان سرمایه گذاری در دانمارک می توانند از طریق طرح استارت آپ، با ارائه یک بیزنس پلن خلاقانه و سودآور، نسبت به راه اندازی تجارت و کسب و کار خود در این کشور اقدام نمایند. ثبت شرکت که از محبوب ترین روش های تجارت و کارآفرینی در دانمارک است، از طریق ثبت شرکت ها با مسئولیت محدود و یا شعبه ای از یک شرکت خارجی، امکانپذیر می باشد. ما در این مقاله به بررسی قوانین ثبت شرکت در دانمارک پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور دانمارک را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما می توانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *