جدیدترین شرایط مهاجرت کاری به آمریکا

آمریکا، معروف به سرزمین فرصت ها، یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی در جهان به شمار میرود. اخذ اقامت آمریکا، یکی از ابرقدرت های جهان، به دلیل نظام اقتصادی بسیار قوی و ثروت فراوان همواره رویایی برای ساکنان سایر کشورها به ویژه ایرانیان بوده است. سیاست های مهاجرتی ایالات متحده آن را به کشوری مهاجرپذیر تبدیل کرده است به طوری که 56% از جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل داده اند. طی چند سال گذشته، سیاست های رییس جمهور سابق این کشور، مهاجرت را برای ایرانیان غیرممکن ساخته بود اما خوشبختانه با روی کار آمدن رییس جمهور جدید، دوباره مهاجرت به این کشور در کانون توجه قرار گرفت. اگر شما قصد مهاجرت کاری به آمریکا، کشوری با شعار “واقعی کردن رویاها” را دارید، در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور آمریکا گردآوری شده است.

مهاجرت کاری به آمریکا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  •  شرایط کلی اخذ ویزای کار آمریکا
  • انواع ویزای موقت کاری آمریکا
  • انواع ویزای دائم آمریکا

شرایط کلی اخذ ویزای کار آمریکا

برای درخواست کار در ایالات متحده چند پیش شرط لازم است: ابتدا باید برای اخذ پذیرش در یک موقعیت شغلی در آمریکا درخواست داده باشید و درخواست شما توسط یک کارفرما پذیرفته شده باشد. این امر به این دلیل است که قبل از دریافت ویزا کارفرمای شما مشخص شده باشد و بتواند پرونده و مدارک مورد نیاز را در اختیار اداره مهاجرت قرار دهد. 

مهاجرت کاری به آمریکا

داشتن تقاضانامه تایید شده متقاضی توسط اداره مهاجرت آمریکا (USCIS)، دیگر شرط لازم برات درخواست ویزای این کشور و مهاجرت کاری به آمریکا است. این تقاضانامه تایید شده توسط USCIS مهم ترین سند برای دریافت ویزای کاری می باشد. شرط آخر برای اقدام به دریافت ویزا آن است که کارفرمای متقاضی که پیشنهاد شغل را پذیرفته است باید از وزارت کار آمریکا تاییده و مجوز کار داشته باشد. این بدان دلیل است که گواهی فوق نشان می دهد این کارفرمای آمریکایی نیاز به نیروی خارجی دارد و نتوانسته کمبود این نیرو را با کارگران و یا کارمندان آمریکایی تامین کند. پس باید به تایید دولت برسد که استخدام این نیروی خارجی، فرصت های شغلی مشابه را از افراد با تابعیت آمریکایی سلب نمیکند. توجه داشته باشید که افراد دارای توانایی فوق العاده و یا مهارت خاص در اولویت انتخاب برای کارفرما و شرکت ها می باشند. برای مهاجرت کاری به آمریکا امکان دریافت ویزاهای مختلف وجود دارد که در ادامه به آن میپردازیم اما بدانید که اخذ این ویزاها حتما به دریافت کارت سبز یا همان green card آمریکا منجر نمیشود. اما چنانچه پرونده مهاجرتی متقاضیان به درستی و با رعایت مسائل حقوقی برای ویزای مورد نظر بررسی و ارسال شود امکان تبدیل ویزای موقت به دائم وجود دارد. 

انواع ویزای موقت کاری آمریکا

1. ویزای H1

این نوع ویزا مختص افرادیست که دارای مهارت تخصصی، مدرک تحصیلات عالی و توانایی های خاص و متمایز میباشند. سقف اقامت این نوع ویزا 3 سال است. افرادی برای دریافت این ویزا در اولویت هستند که از طرف یک کارفرما در ایالات متحده پیشنهاد شغلی برای کاری با دانش تخصصی داشته باشند، مدرک لیسانس یا معادل آن در رشته مورد نظر ارائه کنند و همچنین کارفرما باید تایید کند که در آن موقعیت شغلی، متقاضی واجد شرایط در آمریکا وجود ندارد.

2. ویزای H2-A و H2-B

این ویزا برای کارگران در زمینه های کشاورزی و یا غیر از زمینه های کشاورزی میباشد که به صورت فصلی و موقت مشغول به کار شوند و صرفا به اتباع کشورهای خاصی تعلق می گیرد که ایالات متحده تایید کند به نفع این کشور است. عموما این ویزا برای مهاجرت کاری به آمریکا بیشتر از یک سال تمدید نمیشود.

3. ویزای H3

این ویزا برای کارآموزان صادر میشود که برای آموزش در حیطه ای خاص به این کشور سفر کرده اند (به جز دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های پزشکی). توجه داشته باشید که این ویزا برای شهروندانی است که می خواهند در داخل ایالات متحده آموزش ببینند، اما شغل خود را در خارج از ایالات متحده دنبال می کنند.

مهاجرت کاری به آمریکا
4. ویزای L1

این ویزا عموما به جهت تبادل نیروی کار درون شرکتی صادر میشود. این نیروی انتقالی برای کار در شرکت یا شعبه ای وابسته به کارفرمای فعلی خود برای یک پوزیشن مدیریتی و یا اجرایی (L1-A) و یا به عنوان نیروی متخصص (L1-B) به این کشور سفر میکند. مدت اعتبار ویزای L1-A، 3سال  و ویزای L1-B یک سال میباشد.

5. ویزای O

این ویزا برای افرادی که دارای توانایی های خاص و خارق العاده یا دستاوردهای بی نظیر در عرصه ی علوم، هنر، تجارت، ورزش، سینما و تلویزیون یا تحصیلات میباشند صادر می گردد. ویزای o برای خانواده و یا همراه این افراد نیز قابل صدور است.

6. ویزای P1، P2 و P3

این ویزا برای ورزشکاران و یا هنرمندان (انفرادی و گروهی) که برای انجام یک رقابت ورزشی، اجرا در یک برنامه متقابل بین آمریکا و کشوری دیگر و یا آموزش و مربی گری قصد سفر به این کشور را دارند صادر میگردد. معمولا اعتبار این ویزا تا پایان آن رخداد ورزشی و یا فرهنگی میباشد.

7. ویزای R

این ویزا برای مهاجرت کاری به آمریکا ، مختص به مبلغان مذهبی و فرهنگی میباشد.

انواع ویزای دائم آمریکا

هرساله حدود 140000 گیرین کارت شغلی برای افراد دارای مهارت های تخصصی صادر می گردد. دریافت این اقامت دائم آمریکا از طریق ترکیب مناسبی از تحصیلات، تخصص، واجد شرایط بودن و مجموعه مهارت های متقاضی ممکن است. اکثر این ویزاها به پیشنهاد کار از سوی کارفرمایی نیاز دارند که دارای تاییده وزارت کار ایالات متحده است، و این اطمینان را به دولت میدهد که هم کارگران کافی با این مهارت در ایالات متحده وجود ندارد و هم استخدام این فرد، موقعیت های شغلی افراد ساکن آمریکا را از آنها سلب نمی کند. افراد متقاضی این گواهینامه ی کار برای اقامت دائم را از طریق فرم ETA 9089 دریافت میکنند. در ادامه به بررسی این نوع ویزا برای مهاجرت کاری به آمریکا میپردازیم.

مهاجرت کاری به آمریکا

کلیه ویزاهای گروه E

یکی از گروه هایی که واجد شرایط مهاجرت کاری به آمریکا هستند و جزو دریافت کنندگان ویزای گروه E میباشند، افراد دارای توانایی های فوق العاده هستند. افراد متخصص در زمینه تجارت، دانشگاهیان و محققان، دانشمندان، افراد اهل هنر و ورزشکاران که دارای مدارک معتبر مبنی بر تخصص در رشته مورد نظر باشند می توانند برای ادامه کار در زمینه هایی که توانایی خارق العاده دارند، حتی در برخی موارد بدون نیاز به job offer وارد ایالات متحده شوند. همچنین، اساتید و محققان برجسته دانشگاهی با حداقل 3 سال سابقه تدریس و یا تحقیق که در سطح بین المللی شناخته شده باشند می توانند با دریافت پیشنهاد شغلی در یکی از دانشگاه ها و یا موسسات آموزش عالی آمریکا به تدریس و یا تحقیق بپردازند. مدیران شرکت های بین المللی که در کشور آمریکا دارای شعبه و یا شرکت مادر هستند و خارج از آمریکا استخدام شده اند نیز میتوانند با همان عنوان شغلی از کارفرمای خود در کشور آمریکا پیشنهاد کار دریافت کرده و ویزای این کشور را اخذ نمایند. اقامت دو ساله در این ویزا به راحتی قابل تمدید است و هر دوسال به صورت اتوماتیک تمدید میشود. از دیگر واجدین شرایط این ویزا، سرمایه گذاران هستند. کسانی که میخواهند مبلغ قابل توجهی را برای سرمایه گذاری وارد آمریکا کنند میتوانند با خرید یک کسب و کار فعال و یا سرمایه گذاری در زمین و مسکن گیرین کارت آمریکا را دریافت کنند.

سؤالات متداول

  • برای مهاجرت کاری به آمریکا، پرداخت چه هزینه هایی ضروریست؟

هزینه درخواست ویزا، هزینه ارزشیابی اموال، هزینه ترجمه، هزینه آزمایش پزشکی و بلیط هواپیما برای سفر به یکی از کشورهای همسایه برای اخذ ویزا ضروری میباشد.

  • آیا عواملی وجود دارد که مصاحبه سفارت را برای متقاضی راحت تر کند؟

بله. اگر سابقه تحصیلی و یا کاری فوق العاده داشته باشید، دارای تسلط کامل به زبان انگلیسی باشید، قبلا به کشورهای شنگن سفر کرده باشید و یا تمکن مالی خوبی داشته باشید میتوانید مصاحبه سفارت را به خوبی پشت سر بگذارید.

  • آسان ترین راه برای مهاجرت به آمریکا کدام است؟

به طور کلی نمیتوان برای همه افراد یک روش را توصیه کرد اما در حال حاضر راحت ترین روش برای مهاجرت به این کشور، اقدام برای مهاجرت تحصیلی میباشد. مهاجرت کاری به آمریکا و یا سرمایه گذاری در جایگاه بعدی می باشد.

سخن پایانی

همانطور که گفته شد، کشور آمریکا به دلیل نظام اقتصادی قوی مقصدی ایده آل برای متقاضیان مهاجرت به شمار می رود. دریافت گیرین کارت آمریکا از دیرباز رویای بسیاری از مردم جهان به ویژه ایرانیان بوده است. این کشور توانسته با جذب افراد زبده و نیروی کار فوق ماهر و متخصص، به حد اعلای موفقیت اقتصادی خود برسد. امیدواریم اطلاعات ما به فراهم شدن شرایط مهاجرت کاری به آمریکا به شما مخاطب عزیز کمک کرده باشد. اگر میخواهید شانس خود را برای کسب شغل و ویزای ایالات متحده امتحان کنید با متخصصان ما در ارتباط باشید. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت تحصیلی به  آمریکا را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید. 

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
دیدگاه ها در مورد این مطلب
  1. سلام و درود بله یکی از انواع انها به نام eb5 برای ایرانیها شدنی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *