language en
گروه بین المللی عالیان

نکاتی که پیش از خرید ملک در ایتالیا باید بدانید

علاقه‌مندانی که از سرمایه کافی برای خرید یا سرمایه گذاری در املاک برخوردار هستند، این امکان را دارند تا پس از طی مراحل قانونی و ارائه مدارک مورد نیاز در کشور ایتالیا، ملک مورد نظر خود را خریداری کرده و در این کشور زندگی کنند. ایتالیا یکی از محبوب ترین کشورها برای مهاجران خارجی است که تسهیلات و امکانات بسیاری را در اختیار مهاجرین قرار می دهد تا با جذب این افراد اقتصاد کشور را بهبود بخشد. خرید ملک در ایتالیا یک فرصت استثنایی برای افرادی است که می‌خواهند در این کشور صاحب خانه شوند و زندگی کنند. در ادامه مقاله، مراحل خرید ملک در کشور ایتالیا و الزامات آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب‌سایت‌های رسمی کشور ایتالیا گردآوری شده است.

خرید ملک در ایتالیا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • آیا امکان خرید ملک در ایتالیا برای خریداران خارجی وجود دارد؟
  • نحوه خرید ملک و خانه در ایتالیا برای خریداران خارجی
  • مدارک مور نیاز برای خرید در کشور ایتالیا
  • نکات مهم خرید خانه در ایتالیا

آیا امکان خرید ملک در ایتالیا برای خریداران خارجی وجود دارد؟

خرید زمین و ملک در ایتالیا برای اغلب مهاجرین خارجی که از سرمایه کافی برخوردار هستند، امکان پذیر است. درواقع کشور ایتالیا محدودیتی برای داشتن ملک به عنوان یک خارجی اعمال نمی کند، اما نحوه خرید ملک می تواند بر اساس ملیت فرد خارجی متفاوت باشد.

به عنوان مثال، افرادی که شهروند اتحادیه اروپا (EU) یا منطقه اقتصادی اروپا (EEA) هستند، این امکان را دارند تا طبق رویه ها و قوانین شهروندان ایتالیایی، املاک و زمین را در این کشور خریداری کنند. همچنین، افرادی که تابعیت ایتالیا ندارند و یا از پناهندگان هستند نیز به راحتی امکان خرید خانه در ایتالیا را خواهند داشت، با این حال، این امر تنها در صورتی امکان پذیر است که این خریداران حداقل سه سال در ایتالیا زندگی کرده باشند.

خرید ملک در ایتالیا

شهروندان خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا، تنها در شرایطی امکان خرید ملک در ایتالیا را دارند که تمامی قرارداد آن‌ها بر اساس عهدنامه بین المللی صورت گرفته بین مؤسسات ایتالیایی و مؤسسات کشوری که خریدار تابعیت آن را دارد، انجام شود. این بدان معناست که اگر یک خارجی قصد خرید خانه در ایتالیا را داشته باشد، تا زمانی که معاهده بین المللی به او مجوز این کار را دهد، امکان خرید را خواهد داشت.

در مواردی که شرط معامله متقابل وجود نداشته باشد، متقاضی نمی تواند خانه ای در ایتالیا بخرد، زیرا دفاتر اسناد رسمی ایتالیایی، به صورت قانونی حق ندارند با این افراد قرارداد ملکی تهیه و امضا کنند. البته، معافیت های خاصی نیز وجود دارد که برای آگاهی از آن‌ها می توانید شرایط خود را به یک وکیل معتبر شرح دهید تا اطلاعات لازم را به دست آورید.

به طور کلی، شما تنها املاکی را می توانید خریداری کنید که به صورت قانونی ثبت شده و کلیه مجوزها و مدارک لازم را برای این کار اخذ کرده باشد. هنگامی که خریدار تصمیم خود را برای خرید یک ملک اتخاذ کرد، قراردادی بین وی و موسسه املاک در ایتالیا تنظیم می شود و مبلغی باید نیز پرداخت شود.  

نحوه خرید ملک و خانه در ایتالیا برای خریداران خارجی

متقاضیانی که علاقه‌مند به خرید ملک در ایتالیا هستند، باید مراحل و تشریفات لازم برای این امر را در نظر بگیرند و تمامی جوانب را از نظر حقوقی مدیریت کنند. اولین قدم برای خرید خانه این است که به دنبال خانه مورد نظر خود در ایتالیا بگردید؛ برای این کال، پلتفرم های زیادی وجود دارند که می توانید املاک قابل خریداری را مشاهده و بررسی کنید و سپس با مشاورین املاک تماس حاصل فرمایید.

بازرسی املاک و مستغلات؛ یکی از مراحل مهمی است که از طریق آن می توانید اطلاعات زیادی در مورد ملکی که انتخاب کرده اید پیدا کنید. در این مرحله، اگر مشکل حقوقی وجود داشته باشد نیز قابل مشاهده و بررسی خواهد بود.

پس از بررسی کامل و دقیق ملک، نوبت به تهیه پیش نویس قرارداد می رسد. قرارداد خرید ملک باید شامل اطلاعات مربوط به ملک و تاریخ عقد قرارداد، نام مالک و مبلغ پیشنهادی برای فروش باشد. در این مرحله شما می توانید در مورد قیمت خانه مورد نظر خود مذاکره کنید و هر دو طرفین قرارداد به نتیجه مطلوبی برسید.

پس از مشخص شدن قیمت نهایی، اقدام به پرداخت بخشی از مبلغ قیمت خانه خواهید کرد. این واریزی تضمین می کند که سند ملک به نام شما خورده و به فروش رسیده است. با امضای سند مالکیت که در دفاتر اسناد رسمی صورت می گیرد، شما به طور قانونی صاحب ملک خواهید شد. با این حال، معمولاً قبل از امضا، سند یک مرتبه دیگر بررسی می شود. پس از امضای قرارداد خرید دارایی در ایتالیا، ثبت ملک در اداره ثبت املاک ایتالیا انجام می شود. این مرحله مهم است چرا که مالک جدید برای پرداخت هزینه های مربوطه، کد مالیاتی دریافت می کند و پس از آن، پرداخت مالیات ملک آخرین مرحله در فرآیند خرید خانه در کشور ایتالیا خواهد بود.

مدارک مور نیاز برای خرید ملک در کشور ایتالیا

علاوه بر اشخاص درگیر در معامله که شامل خریدار، فروشنده، دفتر اسناد رسمی و وکلای املاک ایتالیا می شوند، باید بررسی کرد که آیا قیمت ملک مطابق با ارزش واقعی ملک و همچنین مالیات تعیین شده است یا خیر. بهترین شهرهای ایتالیا برای خرید ملک های مقرون به صرفه و مناسب شامل شهرهای رم، میلان، ناپل، توسکانی، کالیاری و سیسیل می شوند. علاوه بر هزینه خرید ملک، خریدار باید از تمام هزینه هایی که توسط صاحب ملک به صورت سالانه پرداخت می شود، آگاه باشد. به صورت کلی، فرآیند خرید ملک در کشور ایتالیا مستلزم مشارکت یک دفتر اسناد رسمی است و در طی این فرآیند مدارک زیر باید ارائه شوند :

  • عنوان مالکیت خانه
  • سند کاداستر
  • گواهی انرژی
  • مجوزها و پروانه ساختمانی
  • مدارک شناسایی فروشنده و خریدار
  • نقشه ملک

نکات مهم خرید خانه در ایتالیا

خرید خانه ممکن است برای برخی از افراد معامله ای ساده به نظر برسد، اما پیش از خرید ملک در ایتالیا باید به برخی نکات مهم در این زمینه توجه داشته باشید تا در نهایت معامله شما به طور موفقیت آمیزی صورت بگیرد. توصیه می شود قبل از اقدام به خرید؛ ملک را ببینید و در مورد اسناد آن اطلاعات ضروری را کسب کنید. بهتر است شخصاً با فروشنده ملاقات کنید و بررسی کنید که آیا او مالک واقعی ملک است یا خیر. سپس با کمک وکلای املاک می توانید در مورد خرید تصمیم بگیرید.

در صورتی که می خواهید از خدمات یک آژانس املاک در ایتالیا استفاده کنید، ابتدا مطمئن شوید که آژانس مورد نظر شما از یک وب سایت رسمی به همراه اطلاعات صحیح در مورد املاک، برخوردار هستند. توصیه می شود، برای خرید ملک در ایتالیا به عنوان یک تبعه خارجی، از وکلای معتبر کمک بگیرید تا اطلاعات کافی در مورد تأییدیه های مورد نیاز و قوانین مربوط به خرید خانه را در اختیار داشته باشید.

خرید ملک در ایتالیا
سؤالات متداول
  • آیا امکان خرید ملک در کشور ایتالیا برای ایرانی ها وجود دارد؟

هیچ محدودیتی برای ایرانیانی که قصد خرید خانه در ایتالیا را دارند وجود ندارد. کافی است مدارک لازم را در اختیار داشته باشید و از قوانین مطلع باشید.

  • چه مدارکی برای خرید خانه در ایتالیا لازم است؟

برای خرید خانه در ایتالیا، مدارکی از جمله عنوان مالکیت ملک، سند کاداستر، گواهی انرژی، نقشه ملک، پروانه ساختمانی و مدارک شناسایی ضروری است.

  • آیا قبل از معامله قطعی ملک در ایتالیا لازم است قرارداد پیش فروش داشته باشیم؟

بله، زمانی که خریدار بر سر قیمت ملک توافق کرد و قصد خرید داشت، باید قرارداد پیش فروش تنظیم شود. همچنین مبلغ مشخصی از قیمت ملک باید پرداخت شود.

  • آیا قبل از خرید خانه در ایتالیا بررسی ملکی ضروری است؟

بله، اکثر املاک و مستغلات نیاز به بررسی و اخذ تأییدیه های لازم دارند که این فرآیند به کمک یک وکیل معتبر به راحتی قابل انجام است.

  • ثبت ملک در ایتالیا چگونه انجام می شود؟

تمامی املاک باید در اداره ثبت املاک ایتالیا ثبت شوند. این بدان معناست که اگر خانه ای در ایتالیا خریداری کرده اید، باید در این موسسه ثبت نام کنید.

سخن پایانی

خرید ملک می تواند یک فرآیند چالش برانگیز باشد؛ به خصوص زمانی که قصد دارید در کشوری دیگر به عنوان بک اتباع خارجی ملکی را خریداری کنید، نیاز دارید تا اطلاعات کافی در مورد قوانین و رویه های خرید و فروش خانه در کشور مورد نظر بدانید و از وکلای معتبر در این زمینه کمک بگیرید. کشور ایتالیا در بین کشورهای اروپایی، یک مقصد نسبتا مناسب برای خرید ملک و زمین به شمار می آید، چرا که هزینه املاک و مستغلات در این کشور پایین بوده و شرایط مناسبی برای خریداران خارجی فراهم آورده است تا با خرید ملک در این کشور زندگی کنند. در این مقاله با نکات مهم در فرآیند خرید ملک در ایتالیا آشنا شدیم. امیدواریم اطلاعات این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت با سرمایه گذاری در ایتالیا را به شما عزیزان ارائه می‌کند. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، می‌توانید فرم ارزیابی را تکمیل کنید و یا با شماره‌های مؤسسه از طریق واتس آپ تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند. 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *