همه چیز در مورد خرید ملک در نروژ

دولت نروژ، همواره از سرمایه گذاری های خارجی استقبال می کند. به همین دلیل، نهاد سرمایه گذاری در نروژ، که یک نهاد رسمی و سراسری برای جذب سرمایه گذاری خارجی است، در سال 1993 با هدف افزایش تجارت سودآور و توسعه تجارت اقتصادی در سراسر کشور نروژ تاسیس شد. خرید املاک و مستغلات نیز یکی از روشهای سرمایه گذاری سودآور در نروژ است که دولت از آن حمایت کرده و محدودیتی برای خرید ملک توسط خارجی ها تعیین نکرده است. اگرچه سرمایه گذاری در بخش املاک، یکی از روشهای مرسوم اخذ اقامت در بسیاری از کشورهای جهان می باشد، اما آیا کشور نروژ نیز از این طریق اقامت اعطا خواهد کرد؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی شرایط خرید ملک در نروژ بپردازیم. اگر شما نیز به سرمایه گذاری در بخش املاک نروژ علاقه مند هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور نروژ گردآوری شده است.

خرید ملک در نروژ

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • بازار ملک در نروژ
  • شرایط خرید ملک در کشور نروژ
  • شهرهای مناسب برای خرید ملک در کشور نروژ
  • شرایط دریافت اقامت نروژ از طریق خرید ملک
  • سایر گزینه های سرمایه گذاری در نروژ

بازار ملک در نروژ

در طول شش دهه گذشته، موقعیت و شرایط عالی نروژ، منجر به مهاجرت افراد بیشتری برای پر کردن فرصت‌های شغلی در این کشور شده است و بسیاری از نروژی ها نیز ترجیح داده اند به جای مهاجرت، در وطن خود بمانند. در نتیجه، برای اطمینان از بالا ماندن استانداردها و شرایط زندگی در نروژ، بازار املاک و مسکن با توسعه زیادی رو به رو بوده است. به گفته کارشناسان، برخی از شهرهای نروژ مانند اسلو، رشد قوی تری دارند که در مجموع باعث افزایش متوسط ​​قیمت مسکن در کل کشور در سال 2022 خواهد شد. سرمایه گذاران خارجی همواره به دنبال یافتن ملک مناسب در نروژ هستند و هجوم مداوم گردشگران، قیمت املاک را در بالاترین حد خود قرار داده است. رشد املاک و توسعه بازار ملک نروژ، در پایتخت این کشور یعنی شهر اسلو، بسیار زیاد می باشد. اگرچه قیمت املاک در شهر اسلو به دلیل تقاضا بالاتر رفته است، اما نرخ اجاره نیز بالاتر می باشد و سرمایه گذاران می توانند به سود خوبی دست پیدا کنند.

خرید ملک در نروژ

شرایط خرید ملک در کشور نروژ

در قانون این کشور، هیچ محدودیتی برای اتباع خارجی جهت خرید ملک در نروژ تعیین نشده و این کشور برای جذب سرمایه گذاران خارجی، شرایط را تسهیل نموده است. کلیه متقاضیان می توانند با تامین هزینه و برآورده کردن سایر شرایط، صرف نظر از ملیت و تابعیت آنها، نسبت به خرید ملک در نروژ اقدام نمایند. افراد با خرید ملک در کشور نروژ، صرف نظر از اینکه اقامت نروژ را دارند یا خیر، باید مالیات بر املاک بپردازند. یکی از شروط خرید ملک در کشور نروژ، اثبات تمکن مالی متقاضی خواهد بود که می توان آن را از طریق ارائه فیش حقوقی و اثبات درآمد خود، و یا از طریق ارائه صورت حساب های بانکی انجام داد. افراد خوداشتغال نیز که ممکن است فیش حقوق نداشته باشند، می توانند با اثبات متوسط درآمد خود، تمکن مالی خود را نشان دهند. هنگام خرید ملک در کشور نروژ، لازم است متقاضیان حداقل 25% ارزش ملک خریداری شده را در آغاز معامله، در حساب خود داشته باشند. چنانچه کمتر از 34 سن داشته باشند، ممکن است این مقدار به 15% کاهش پیدا کند. هنگام خرید ملک در کشور نروژ، باید توجه داشته باشید که دو گزینه پیش رو دارید. اولین مورد این است که ملک را به طور کامل بخرید، به این معنی که شما تنها مالک آن هستید. از طرف دیگر، می توانید خرید را به طور شراکتی انجام دهید، یعنی شما مالک بخشی از ملک خواهید بود. اگرچه روش دوم ارزان تر است اما معایبی نیز خواهد داشت.

شهرهای مناسب برای خرید ملک

به دلیل پیشرفت های متعدد مسکن در نروژ، می توان انواع املاک را متناسب با نیاز خود پیدا کرد. در پایتخت نروژ، اسلو، گزینه های متنوعی برای خرید وجود دارد. پایتخت نروژ ترکیبی از آپارتمان‌های قدیمی‌تر در مناطقی مانند گرونرلوکا و فروگنر، همراه با ساختمان‌های جدید شیک در امتداد ساحل در محله‌هایی مانند Bjørvika و Aker Brygge است. در حومه اسلو نیز خانه های چوبی سنتی را خواهید یافت. شهر برگن که جزو مقاصد توریستی بوده و همچنین شهر ترومسو، گزینه ای عالی برای خرید ملک در نروژ خواهد بود. قیمت ملک در نروژ نیز با توجه به شهر و منطقه ای که انتخاب می کنید متفاوت خواهد بود. بر اساس آمار Statista، پایتخت نروژ دارای بالاترین قیمت مسکن در این کشور است، به طوری که میانگین هزینه خرید ملک در فوریه 2022 برابر با 6.128.484 کرون نروژ بوده است. خرید خانه در ترومسو نیز در فوریه 2022، حدود 4,795,905 کرون ارزیابی شده است. برگن دومین شهر بزرگ نروژ است، اما قیمت مسکن در آن به‌ طور شگفت‌ آوری پایین‌ تر از میانگین ملی و در حدود 3,871,150 کرون می باشد.

شرایط دریافت اقامت نروژ از طریق خرید ملک

اگرچه برای خرید ملک در کشور نروژ، محدودیتی برای افراد خارجی تعیین نشده است و کلیه افراد صرف نظر از ملیت آنها و اینکه اقامت نروژ را دارند یا خیر قادر به خرید ملک خواهند بود، اما این کشور از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری در املاک و مستغلات نروژ، اقامت اعطا نخواهد کرد و خرید ملک می تواند صرفا جنبه سودآوری داشته باشد. به عبارتی دیگر، خرید ملک در نروژ روش مناسبی برای دریافت اقامت این کشور نبوده و شما باید از طریق سایر روشهای مهاجرتی نسبت به اخذ اقامت نروژ اقدام نمایید و یا سایر روشهای سرمایه گذاری در نروژ را انتخاب کنید. در ضمن، چنانچه فقط قصد اخذ اقامت از طریق خرید ملک را دارید، توصیه می شود سایر کشورهایی که از این طریق اقامت اعطا می کنند را انتخاب نمایید. شما می توانید جهت بررسی شرایط خود و دریافت راهکار مناسب، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایید.

سایر گزینه های سرمایه گذاری در نروژ

همانطور که توصیه شد، بهتر است متقاضیان برای اخذ اقامت، سایر روشهای سرمایه گذاری در نروژ را انتخاب نمایند. گزینه های سرمایه گذاری در نروژ که منجر به دریافت اقامت این کشور می شوند عبارتند از: ثبت شرکت و کار آفرینی. در روش سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در نروژ، متقاضیان می توانند با تامین 30.000 کرون، یک شرکت با مسئولیت محدود تاسیس نمایند که رایج ترین نوع شرکت در نروژ می باشد. به علاوه، با تامین 1.000.000 کرون، تاسیس شرکت سهامی عام نیز ممکن خواهد بود. و در نهایت، تاسیس شعبه ای از یک شرکت مادر که در خارج از نروژ قرار دارد، آخرین گزینه مناسب و پرطرفدار جهت ثبت شرکت در نروژ و دریافت اقامت این کشور است. در روش سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی در نروژ نیز متقاضیان می توانند با ارائه یک بیزنس پلن خلاقانه و سودآور، و همچنین تامین سرمایه در حدود 100.000 یورو، نسبت به راه اندازی کسب و کار خود در این کشور اقدام نمایند و اقامت نروژ را کسب کنند.

خرید ملک در نروژ
سؤالات متداول
  • آیا برای خرید ملک در نروژ باید مقیم این کشور باشیم؟

خیر. کلیه متقاضیان خرید ملک می توانند صرف از ملیت و تابعیت خود، و همچنین بدون داشتن اقامت نروژ، نسبت به خرید ملک در کشور نروژ اقدام نمایند.

  • آیا با خرید ملک در نروژ می توان اقامت این کشور را دریافت کرد؟

خیر. توصیه می شود سایر روش های سرمایه گذاری در نروژ را برای اخذ اقامت انتخاب نمایید.

  • آیا می توان برای خرید ملک در کشور نروژ وام دریافت کرد؟

اگر اقامت نروژ را دارید یا شهروند این کشور هستید، بله. شهرداری منطقه ای که در آن زندگی می کنید می تواند تا 80٪ به شما کمک کند تا بودجه خانه خود را تامین کنید.

  • خرید ملک در کدام شهر سودآورتر است؟

شهر اسلو، یکی از بالاترین نرخ های افزایش قیمت در مسکن را دارد. پایتخت نروژ در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است و یکی از در حال رشد ترین شهرهای اروپا می باشد.

  • چگونه می توان ملک مناسبی را برای خرید پیدا کرد؟

وبسایت FINN.no، منبع اصلی برای یافتن خانه یا آپارتمان برای اجاره یا خرید در کشور نروژ است. در مورد یک وبسایت املاک و مستغلات در نروژ که به زبان انگلیسی باشد، آنچنان تنوع وجود ندارد بنابراین توصیه می کنیم به وبسایت FINN مراجعه نمایید.

سخن پایانی

اگر قصد دارید برای مدت طولانی، به غربی ترین کشور اسکاندیناوی یعنی نروژ نقل مکان کنید، ممکن است بخواهید به جای اجاره خانه، به خرید خانه در این کشور فکر کنید. تنها توجه داشته باشید که برای خرید ملک در کشور نروژ، باید از قبل اقامت و یا شهروندی این کشور را دریافت کرده باشید. در واقع، سرمایه گذاری در بخش املاک نروژ، منجر به اعطای اقامت نخواهد شد و فقط جنبه سودآوری برای شما خواهد داشت. توصیه می شود چنانچه قصد اخذ اقامت نروژ از طریق سرمایه گذاری را دارید، روش هایی مانند ثبت شرکت و یا کارآفرینی را انتخاب نموده و پس از دریافت اقامت نروژ از این طریق، نسبت به خرید ملک اقدام نمایید. ما در این مقاله به بررسی نکات مهم خرید ملک در نروژ پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور نروژ را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *