جدیدترین لیست دانشگاه های ارزان پرتغال

کشور پرتغال در سالهای اخیر به مقصد تحصیلی محبوبی در اروپا مبدل شده است. این کشور اخیرا در توسعه اقتصادی، رونق شدیدی را تجربه کرده است و دولت آن متعهد شده تا جمعیت دانشجویان بین المللی را در دهه آینده افزایش داده و بیش از پیش اقتصاد این کشور را از طریق آموزش رونق دهد. در نتیجه این کشور، هزینه های تحصیل و شهریه های دانشگاه را برای دانشجویان، مقرون به صرفه کرده تا علاقه مندان بتوانند به راحتی در پرتغال تحصیل کنند. اطلاع و کسب آگاهی از شهریه دانشگاه های پرتغال میتواند به دانشجویان در کم کردن هزینه های زندگی در کشور پرتغال کمک کند. ما در این مقاله سعی بر آن داریم تا به بررسی جدیدترین لیست دانشگاه های ارزان پرتغال بپردازیم. اگر شما نیز قصد تحصیل مقرون به صرفه در پرتغال را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور پرتغال گردآوری شده است.

دانشگاه های ارزان پرتغال

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • دانشگاه های ارزان پرتغال در سال 2021-2022 
  • شهریه در مقطع کارشناسی: حدودا بین 2000 تا 6500 یورو
  • شهریه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری: نسبت به رشته انتخابی متفاوت خواهد بود.

دانشجویان میتوانند جهت اطلاع دقیق از شهریه و هزینه های تحصیل در دانشگاه مینهو، شخصا به وبسایت اصلی این دانشگاه (قسمت هزینه ها) که لینک آن در قسمت زیر موجود میباشد مراجعه نمایند و یا جهت بررسی شرایط دانشگاه های ارزان پرتغال ، با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایند.

https://alunos.uminho.pt/EN

دانشگاه های ارزان پرتغال

دانشگاه مینهو یک دانشگاه دولتی در پرتغال است که از سه پردیس تشکیل شده است و یکی از ارزان ترین دانشگاه های پرتغال برای دانشجویان بین المللی است. اولین پردیس گوالتار است که در شهر عالی براگا واقع شده است. دو پردیس دیگر، پردیس‌های Azurém و Couros هستند که هر دو در شهر تاریخی Guimarães واقع شده‌اند. این دانشگاه در سال 1973، برای معرفی مفهوم “دانشگاه های جدید” در کشور پرتغال تأسیس شده است. این دوره نقطه عطفی برای سیستم آموزش عالی در پرتغال بود زیرا موجی از مؤسسات در سراسر کشور ساخته شد. این دانشگاه ارزان با داشتن بیش از 20.000 دانشجو (از سال 2019)، یکی از بزرگترین دانشگاه ها در مناطق شمالی پرتغال است.

این دانشجویان در دانشکده ها و موسسات مختلف این دانشگاه پراکنده شده اند که شامل دانشکده معماری، دانشکده علوم، دانشکده حقوق، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشکده مهندسی، دانشکده پزشکی، دانشکده پرستاری، دانشکده روانشناسی، مؤسسه علوم اجتماعی، مؤسسه آموزش، پژوهشگاه هنر و علوم انسانی، و مؤسسه تحقیقاتی 13Bs میباشد. وقتی صحبت از شهریه می شود باید بیان کرد که مقدار دقیق شهریه این دانشگاه به رشته انتخابی دانشجو بستگی دارد. علاوه بر این، لازم به ذکر است که دانشجویان بین المللی مبلغ بیشتری نسبت به دانشجویان داخلی پرداخت می کنند. این دانشگاه در سطح جهانی معروف شده و همواره در بین 100 دانشگاه برتر زیر 50 سال رتبه بندی شده است. سیستم آموزش عالی تایمز نیز دانشگاه مینهو را در بین 500 دانشگاه برتر جهان قرار داده است. جالب است بدانید که افراد مشهور بسیاری از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند که از آن میان میتوان به محقق معروف علوم سیاسی، Nuno P. Monteiro، و روانشناس و رمان نویس مشهور آنا کریستینا سیلوا، اشاره کرد.

  • شهریه در مقطع کارشناسی: حدودا بین 3000 تا 4000 یورو
  • شهریه در مقطع کارشناسی ارشد: حدودا بین 2000 تا 4000 یورو
  • شهریه در مقطع دکتری: حدودا بین 2000 تا 6600 یورو

دانشجویان میتوانند جهت اطلاع دقیق از شهریه و هزینه های تحصیل در دانشگاه آلگارو، شخصا به وبسایت اصلی این دانشگاه (قسمت هزینه ها) که لینک آن در قسمت زیر موجود میباشد مراجعه نمایند و یا جهت بررسی شرایط دانشگاه های ارزان پرتغال با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایند.

https://www.ualg.pt/en

دانشگاه آلگارو یک موسسه تحقیقاتی دولتی است که در شهر فارو در جنوب پرتغال مستقر است و پردیس‌های اضافی در پورتیمائو دارد. این دانشگاه که در سال 1979 تأسیس شد، به عنوان نسل جدیدی از دانشگاه های پرتغال معروف است و از آن زمان به یک موسسه بین المللی شناخته شده تبدیل شده است که بیش از 8500 دانشجو دارد. تمرکز دانشگاه آلگارو که یکی از دانشگاه های ارزان پرتغال میباشد، بر روی موضوعاتی مانند دریا، سلامت، غذا و رفاه، هنر و میراث و گردشگری بوده اما مطالعات آکادمیک آن به طور کلی از کیفیت بالایی برخوردار است. 

علاوه بر این، این دانشگاه مقرون به صرفه در پرتغال، طیف گسترده ای از دوره ها را برای همه دانشجویان از طریق دانشکده علوم انسانی و اجتماعی (UAlg)، دانشکده علوم و فناوری (FCT)، دانشکده اقتصاد (FE)، دانشکده پزشکی و زیست پزشکی ارائه می دهد. علوم (FMCB)، دانشکده آموزش و ارتباطات (ESEC)، دانشکده مدیریت، هتلداری و گردشگری (ESGHT)، دانشکده بهداشت (ESS)، و موسسه مهندسی (ISE) ارائه میدهد. در این دانشگاه 9 منطقه اقامتی، 14 سالن آمفی تئاتر، بیش از 31 منطقه مطالعه و امکانات مختلف دیگر وجود دارد.

  • شهریه: حدودا بین 3000 تا 12.500 یورو

دانشجویان میتوانند جهت اطلاع دقیق از شهریه و هزینه های تحصیل در دانشگاه لیسبون، شخصا به وبسایت اصلی این دانشگاه (قسمت هزینه ها) که لینک آن در قسمت زیر موجود میباشد مراجعه نمایند و یا جهت بررسی شرایط دانشگاه های ارزان پرتغال با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایند.

https://www.ulisboa.pt/en

دانشگاه های ارزان پرتغال

دانشگاه لیسبون که در پایتخت پرتغال مستقر است، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در حال حاضر به عنوان بزرگترین مؤسسه آموزش عالی در کشور فعالیت می کند و یک مؤسسه پیشرو در اروپا میباشد. این دانشگاه تحقیقاتی دولتی، بزرگترین دانشگاه در کشور است و در سال 2013 پس از ادغام با دانشگاه فنی لیسبون به طور رسمی تأسیس شد اما تاریخچه آن را می توان در اواخر قرن سیزدهم ردیابی کرد. از سال 2019، حدود 45000 دانشجو در دانشگاه لیسبون تحصیل کرده اند که تا حدی یکی از عواملی است که چرا این دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه در کشور طبقه بندی شده است. این دانشگاه معتبر، با امکاناتی مانند سالن های دانشجویی، موزه ها، سالن های غذاخوری، باغ ها، مراکز ورزشی و بهداشتی و کتاب فروشی ها کامل شده است. مانند سایر دانشگاه های ارزان پرتغال که در بالا به آن اشاره شد، هزینه های تحصیل در این دانشگاه نیز به رشته و مقطع تحصیلی انتخابی دانشجو بستگی دارد.

  • شهریه: حدودا بین 5.500 تا 7000 یورو

دانشجویان میتوانند جهت اطلاع دقیق از شهریه و هزینه های تحصیل در دانشگاه ISCTE، شخصا به وبسایت اصلی این دانشگاه (قسمت هزینه ها) که لینک آن در قسمت زیر موجود میباشد مراجعه نمایند و یا جهت بررسی شرایط دانشگاه های ارزان پرتغال با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایند.

https://www.iscte-iul.pt

مؤسسه دانشگاهی ISCTE لیسبون، یک مؤسسه دولتی است که در سال 1972 تأسیس شده و یکی از دانشگاه‌های مدرن پیشرو در کشور پرتغال محسوب می‌شود. این موسسه، به آموزش با کیفیت بالا، تحقیقات پیشگامانه و محیط متنوع خود می بالد. در حال حاضر، حدود 10000 دانشجو در این موسسه وجود دارد که 20 درصد آنها از بیش از 80 کشور مختلف در سراسر جهان برای تحصیل به این دانشگاه آمده اند. در همین راستا، این موسسه دانشگاهی، به داشتن استراتژی هایی برای جذب دانشجویان بین المللی شناخته میشود و به طور فعال با دانشگاه های کشورهای مختلف در سراسر اروپا و سراسر جهان همکاری می کند. علاوه بر این، رشته های مدرک مشترک نیز در این موسسه ارائه می شود. دانشجویان می‌توانند از میان تعداد زیادی رشته پیشنهادی در هر یک از چهار دانشکده ISCTE انتخاب کنند که شامل دانشکده علوم اجتماعی، دانشکده جامعه‌شناسی و سیاست عمومی، دانشکده فناوری و معماری، و دانشکده بازرگانی میباشد. 

هزینه های تحصیل به رشته و مقطع انتخابی دانشجو در این دانشگاه مقرون به صرفه در پرتغال بستگی دارد. دانشجویان جدید باید هزینه های خدمات مرتبط مانند هزینه درخواست، هزینه رزرو و هزینه ثبت نام را در نظر بگیرند.

  • شهریه: حدودا 6.180 یورو

دانشجویان میتوانند جهت اطلاع دقیق از شهریه و هزینه های تحصیل در دانشگاه کاتولیکا لیسبون، شخصا به وبسایت اصلی این دانشگاه (قسمت هزینه ها) که لینک آن در قسمت زیر موجود میباشد مراجعه نمایند و یا جهت بررسی شرایط دانشگاه های ارزان پرتغال با کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا مشاوره دریافت نمایند.

https://clsbe.lisboa.ucp.pt

دانشکده تجارت و اقتصاد کاتولیکا لیسبون، که با نام کاتولیکا لیسبون SBE یا CLSBE نیز شناخته می شود، یک دانشگاه تجاری دولتی و برجسته در پرتغال است. این تنها دانشگاه در کشور پرتغال است که توسط کلیسای کاتولیک اداره می شود. این دانشگاه که در سال 1967 با تمرکز اصلی بر آموزش فلسفه تأسیس شد، اکنون بیش از 11000 دانشجو با 60 ملیت مختلف دارد. در همین راستا، این دانشگاه دارای 145 مشارکت مداوم با دانشگاه های برتر در سراسر جهان مانند مدرسه کسب و کار آستون، مدرسه کسب و کار BI نروژ، دانشگاه کارنگی ملون، دانشگاه سیتی هنگ کنگ و مدرسه کسب و کار کوئینز است. این دانشگاه به لحاظ آکادمیک از 18 دانشکده تحصیلی تشکیل شده است.

سؤالات متداول
  • چند دانشگاه در پرتغال وجود دارد؟

دانشگاه های پرتغال از اوایل قرن سیزدهم تاسیس شده اند. با این حال، از سال 2019، این کشور دارای حدود 20 دانشگاه دولتی و همچنین چندین دانشگاه خصوصی و پلی تکنیک است.

  • آیا می توان فقط به زبان انگلیسی در دانشگاه های ارزان پرتغال تحصیل کرد؟

زبان پرتغالی زبان اصلی تحصیل در دانشگاه های پرتغال است. با این حال، چندین دانشگاه دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی را نیز ارائه می‌دهند که برخی از آنان جزو دانشگاه های دولتی و ارزان در پرتغال هستند. بنابراین قطعا بررسی دفترچه دانشگاه و یافتن دوره‌های مربوطه ضروری میباشد. کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا آماده ارائه هرگونه مشاوره در این خصوص به متقاضیان گرامی میباشند.

  • آیا دانشجویان بین المللی میتوانند در حین تحصیل در پرتغال مشغول به کار شوند؟

بله. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا می توانند در حین تحصیل، کار نیمه وقت داشته و تا 20 ساعت در هفته مشغول به کار باشند.

  • هزینه های زندگی در پرتغال برای دانشجویان چقدر است؟

به طور کلی، هزینه های زندگی در پرتغال برای یک دانشجوی بین المللی، حداکثر تا 750 یورو در ماه میباشد.

سخن پایانی

کشور پرتغال با ارائه سیستم آموزش مقرون به صرفه، به مقصدی محبوب برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است و با تعیین دانشگاه هایی ارزان، متقاضیان تحصیل در اروپا را به اخذ ویزای دانشجویی پرتغال ترغیب کرده است. بهره مندی دانشجویان پرتغال از رفاه اجتماعی و اقتصادی این کشور نیز دلیلی دیگر بر محبوبیت پرتغال برای مهاجرت تحصیلی میباشد. هزینه تحصیل در دانشگاه های پرتغال، به خصوص در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد، نسبت به کشورهایی مانند انگلیس بسیار کمتر بوده و همین موضوع به دانشجویان در تامین هزینه های زندگی در این کشور کمک شایانی خواهد کرد. ما در این مقاله به بررسی دانشگاه های ارزان پرتغال در سال 2021-2022 پرداختیم و دلایل محبوبیت دانشگاه های ارزان این کشور را بیان کردیم. امیدواریم اطلاعات ما به تصمیم گیری بهتر شما مخاطب عزیز برای مهاجرت و تحصیل در کشور پرتغال کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور پرتغال را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *