فرصت ویژه شرکت در دوره زبان در کانادا

تحصیل در کانادا نیز همانند بسیاری از کشورهای جهان، مستلزم ارائه مدرک زبان میباشد. دوره های تحصیلی در کانادا به زبان انگلیسی و یا زبان فرانسوی تدریس میشوند و دانشجویان میبایست جهت اخذ پذیرش از دانشگاه و دریافت ویزای تحصیلی، مدرک زبان ارائه نمایند. اکنون سوالی که مطرح میشود آن است که بدون ارائه مدرک زبان نیز میتوان در کانادا تحصیل کرد؟ ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی شرایط شرکت در دوره زبان در کانادا و همچنین نحوه اخذ ویزای تحصیلی این کشور بپردازیم. اگر شما نیز قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. کلیه اطلاعات ارائه شده در این مقاله توسط عالیان ویزا، از منابع معتبر و وب سایت های رسمی کشور کانادا گردآوری شده است.

دوره زبان در کانادا

عناوین و موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند:

  • شرایط شرکت در دوره زبان در کانادا
  • شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا
  • شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا

متقاضیان تحصیل در کانادا که نتوانند نمره زبان مورد قبول دانشگاه های کانادا را کسب نمایند، قادر خواهند بود با شرکت در دوره های زبان انگلیسی و یا زبان فرانسوی در کالج های کانادا، دوره ای را به عنوان پیش نیاز گذرانده و سپس در صورت قبولی در پایان دوره، وارد دانشگاه موردنظر خود شوند. دوره های زبان در کانادا، در کالج ها و دانشگاه های متفاوتی ارائه میشود و مدت زمان آن بین 1 ماه تا حداکثر 2 سال خواهد بود.  

دوره زبان در کانادا

در صورتیکه این دوره زبان کمتر از 6 ماه باشد، نیازی به اخذ ویزای تحصیلی نبوده و صرفا با ویزای توریستی نیز میتوان وارد کانادا شده و در دوره شرکت کرد. اما چنانچه دوره بیشتر از 6 ماه باشد، متقاضیان میبایست ابتدا نسبت به اخذ ویزای دانشجویی کانادا، اقدام نمایند. برخی از دانشگاه ها، پذیرش دانشجویان را بدون مدرک زبان، به صورت مشروط صادر کرده و به آنان فرصت میدهند تا با اخذ ویزای دانشجویی، وارد کانادا شده و با شرکت در دوره زبان در کانادا ، شانس کسب نمره زبان را داشته باشند. دانشجویان میتوانند در دانشگاه و یا کالجی غیر از دانشگاه مدنظر خود جهت تحصیل، دوره زبان را بگذرانند. البته شرکت در دوره زبانی که همان دانشگاه مدنظر دانشجویان جهت تحصیل ارائه مینماید، میتواند شانس آنان را جهت اخذ پذیرش بالاتر ببرد. به طور کلی باید بدانید که شانس اخذ ویزای کانادا بدون مدرک زبان، بسیار پایین است ,  و هر چه سن متقاضی بالاتر باشد، ریسک ریجکت شدن ویزا دوچندان خواهد شد. الزامات زبان جهت تحصیل در دانشگاه های کانادا نیز به شهر و دانشگاه انتخابی دانشجویان بستگی دارد. برای مثال، اکثر دوره های تحصیلی در دانشگاه های استان کبک و همچنین مونترال، به زبان فرانسوی تدریس میشوند. با این حال، دانشجویان قادرخواهند بود در 12 استان کانادا، به زبان انگلیسی تحصیل نمایند. توصیه میشود جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص الزامات زبان، به وبسایت دانشگاه انتخابی خود مراجعه کنید. کارشناسان مجرب گروه عالیان ویزا نیز آماده ارائه هرگونه مشاوره در این زمینه به متقاضیان گرامی میباشند.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های کانادا و یا شرکت در دوره زبان در کانادا، میبایست ابتدا از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش دریافت نمایند. در واقع، ارائه نامه پذیرش دانشگاه، برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور ضروری میباشد. برای افزایش شانس پذیرش، باید 6 تا 8 ماه قبل از شروع دوره تحصیلی، درخواست پذیرش خود را به دانشگاه ارسال کنید. یک یا دو ماه پس از بسته شدن مهلت درخواست ها، در صورت دارا بودن شرایط، نامه رسمی پذیرش از دانشگاه دریافت خواهید کرد. پس از اخذ پذیرش، متقاضی میبایست نسبت به اخذ ویزای دانشجویی کانادا اقدام کند. در مرحله بعد، بیمه درمانی خود را تعیین کند که مبلغ آن بسته به هر ایالت متفاوت میباشد و نهایتا بلیط هواپیما به مقصد کانادا را تهیه کرده و پس از ورود به این کشور به طور رسمی در دانشگاه ثبت نام نمایند و دوره تحصیلی خود را آغاز کنند.

مجوز تحصیل در کانادا، 90 روز پس از پایان تحصیلات (پس از دریافت اطلاعیه از اتمام برنامه) منقضی می شود و دانشجویان میتوانند در صورت یافتن شغل پس از فارغ التحصیلی، در کانادا بمانند و درخواست ویزای کار دهند. با در نظر گرفتن آنه گفته شد، همچنان میبایست متذکر شویم که شانس دریافت ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان، پایین بوده و هرچه سن متقاضیان بالاتر باشد، ریسک دریافت ویزا دوچندان خواهد بود. پس قبل از هرگونه اقدام، جوانب را کاملا سنجیده و با کارشناسان مجرب ما در گروه عالیان ویزا، مشاوره تخصصی دریافت نمایید.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا

  • مقطع کارشناسی

قوانین دانشگاه های مختلف جهت اعطای پذیرش تحصیلی و یا دوره زبان در کانادا، میتواند متفاوت باشد و با مراجعه به سایت اصلی دانشگاه مورد نظر میتوان از جدیدترین قوانین آن اطلاع حاصل کرد. اما به طور کلی، شرط اصلی در مقطع کارشناسی آن است که فرد متقاضی باید 12 سال تحصیل پیش از دانشگاه را گذرانده باشد. ارائه مدرک زبان از الزامات اخذ پذیرش دانشگاه نمیباشد ولی شانس متقاضی را بالا میبرد. همچنین، برای این مقطع محدودیت سنی وجود ندارد ولی برای افراد بالای 22 سال گاها سختگیری هایی اعمال میگردد که با اخذ مشاوره از متخصصان و کارشناسان گروه عالیان ویزا میتوانید این شانس اخذ ویزا را بالا ببرید. به طور متوسط، هزینه تحصیل در سال برای مقطع کارشناسی بسته به دانشگاهی که انتخاب کرده اید، تقریباً بین 18000 تا 40000 دلار کانادا متغیر است. با این حال، باید بدانید که کانادا هنوز بسیار مقرون به صرفه است، زیرا شهریه در اینجا بسیار ارزان تر از سایر کشورها میباشد. برای اینکه دانشجویان بتوانند هزینه های تحصیل خود را مدیریت کنند، بورسیه های تحصیلی زیادی برای دانشجویان کارشناسی وجود دارد. در واقع، در صورت درخواست برای مقطع کارشناسی، یک دانشجو می تواند تا سقف 60000 دلار کانادا بورس تحصیلی دریافت کند.

  • در مقطع کارشناسی ارشد

برای اخذ پذیرش از دانشگاه و یا شرکت در دوره زبان در کانادا ، در مقطع کارشناسی ارشد، ارائه مدرک کارشناسی به همراه ریز نمرات و معدل متقاضی الزامی میباشد. ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی، ترجیحا تافل یا آیلتس نیز ضروریست. تکمیل فرم درخواست، اصل و کپی مدارک تحصیلی از مقاطع گذشته، انگیزه نامه و مدرک اثبات تمکن مالی، جزو مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا میباشد. با آنکه محدودیت سنی خاصی در این مقطع تحصیلی تعیین نشده است اما افراد زیر 28 سال شانس بالایی برای دریافت پذیرش دارند.

دوره زبان در کانادا
  • در مقطع دکتری

شرایط تحصیل در کانادا در مقطع دکترا بین دانشگاه ها متفاوت است، اما به طور کلی به مواردی که ذکر میشود نیاز دارید: مدرک کارشناسی ارشد در یک رشته مرتبط، با نمرات قوی و توانایی و پتانسیل تحقیقاتی اثبات شده. همچنین مدرک اثبات مهارت زبان (بسته به اینکه قصد دارید به زبان انگلیسی یا فرانسه تحصیل کنید) مورد نیاز میباشد. اخذ نمره بالا در آزمون های پذیرش فارغ التحصیلان مانند GRE و یا GMAT نیز ضروری خواهد بود. جالب است بدانید که در موارد استثنایی، ممکن است بتوانید در مقطع دکتری بدون مدرک کارشناسی ارشد تحصیل کنید. در این صورت، شما باید نمرات بالایی در دو سال آخر مدرک لیسانس کسب کرده و مدارکی مبنی بر پتانسیل تحصیلی بالای خود، مانند انتشارات تحقیقاتی ارائه نمایید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان گروه عالیان ویزا در تماس باشید.

سؤالات متداول
  • هزینه شرکت در دوره زبان در کانادا چقدر است؟

دوره های فشرده زبان عمومی، هزینه ای حدود 6000 تا 7000 دلار کانادا خواهند داشت. دوره های تخصصی زبان نیز مانند آیلتس، تافل و غیره، بین 8000 تا 12000 دلار کانادا هزینه خواند داشت. این هزینه ها صرفا هزینه دوره زبان میباشد و شما میبایست هزینه زندگی در کانادا را نیز در نظر بگیرید.

  • چقدر طول می کشد تا ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنیم؟

حتماً برای درخواست ویزای خود زمان بیشتری در نظر بگیرید. بلافاصله پس از اخذ پذیرش از دانشگاه می توانید درخواست خود را برای دریافت ویزا ارسال کنید. شما باید حداقل 4-6 ماه قبل از شروع دوره تحصیلی دانشگاه خود برای ویزا درخواست دهید. پس از درخواست، می توانید انتظار داشته باشید که درخواست شما طی حدود 42 روز بررسی شود.

  • انواع دوره زبان در کانادا چیست؟

معمولا انواع آن عبارتنداز: زبان عمومی، دوره آمادگی آزمونهای تخصصی (کمبریج، آیلتس، تافل)، دوره زبان تجاری، دوره زبان توریسم و گردشگری، دوره زبان انگلیسی رشته های پزشکی و پرستاری

سخن پایانی

کشور کانادا با ارائه سیستم آموزشی بی نظیر و کیفیت بالای زندگی، یکی از بهترین گزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی میباشد. ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی، از شروط اصلی اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا میباشد. چنانچه متقاضیان تحصیل در کانادا نتوانند نمره زبان مورد قبول دانشگاه را دریافت کنند، این فرصت را خواهند داشت تا در دوره زبان انگلیسی یا فرانسوی در کانادا شرکت نموده و پس از کسب نمره قبولی در پایان دوره، وارد دانشگاه شوند. با این حال، شانس اخذ ویزای تحصیلی کانادا بدون ارائه مدرک زبان، بسیار پایین خواهد بود. 

ما در این مقاله به بررسی شرایط شرکت در دوره زبان در کانادا و همچنین نحوه اخذ ویزای تحصیلی کانادا پرداختیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله به تصمیم گیری برای تحصیل و فراهم شدن شرایط مهاجرت به کانادا برای شما مخاطب عزیز کمک کرده باشد. عالیان ویزا با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با ده سال سابقه موفق در حوزه مهاجرت، همواره به روزترین و دقیق ترین اطلاعات مربوط به مهاجرت به کشور کانادا را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان و سریع، شما میتوانید فرم ارزیابی را تکمیل نمایید و یا با شماره های موسسه از طریق واتس اپ تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت مشاوره رايگان، كافيه فقط  فرم ارزیابی را پر كنيد و دكمه ارسال رو بزنید.

كارشناسان عاليان در كمتر از یک ربع با شما تماس ميگيرند و كامل راهنماييتون ميكنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *